Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Silvolde
Vandaag om 18:06:50
Problemen met digikeijs drc1100 lichtset inbouw door bellejt
Vandaag om 18:01:59
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door BartvD
Vandaag om 17:58:48
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 17:57:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Silvolde
Vandaag om 17:47:43
Goede wensen voor 2026 door Hans van de Burgt
Vandaag om 17:10:24
20 jaar BNLS jubileum door KNed
Vandaag om 17:03:17
Terschellinger Spoor door FritsT
Vandaag om 16:56:23
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules door spoorijzer
Vandaag om 16:42:07
Modelspoordagen 10 & 11 januari 2026 door tothebeach
Vandaag om 16:07:46
'Worst Case' materieel voor testen vrije ruimte, etc... door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:07:09
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Erwin 054
Vandaag om 15:56:11
Hoe voorkom je strooilicht van smd led? door bellejt
Vandaag om 15:26:01
Starter met spoor G door MOVisser
Vandaag om 14:42:13
Next 18 ESU adapterplaatje door 008200
Vandaag om 14:32:56
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 14:21:09
Show je realistische treinsamenstelling door VAM65
Vandaag om 13:15:56
Rondom Charlois door Huup
Vandaag om 13:07:17
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door Hans GJ
Vandaag om 12:39:36
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Hans GJ
Vandaag om 12:24:47
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door basjuh1981
Vandaag om 12:21:49
VERPLAATST: upload deleten door Duikeend
Vandaag om 11:49:52
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18) door Eric B
Vandaag om 10:32:21
ESU V5 Decoder setting door Remunj
Vandaag om 10:01:59
Zee. Land. door spoorijzer
Vandaag om 08:54:10
3 januari NVBS oliebollenrit door Thom
Vandaag om 01:57:01
Voordelige treinkaartjes door Seinhuis
Vandaag om 01:41:31
Hulp nodig bij: sleutelen aan Minitrix BR 01 (de oude versies) door Gabriël Bergsma
Vandaag om 00:21:56
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
15 December 2025, 23:00:18
De eerste versie van de Roco 1000 door Huup
15 December 2025, 22:06:39
  

Auteur Topic: NSR sprinter SLT 2402  (gelezen 76866 keer)

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8263
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #60 Gepost op: 12 July 2008, 16:05:59 »
Voor wie ze nog steeds lelijk vind, ze dreigen een designprijs te winnen  ;D
Vr. groeten,
Bob

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8094
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #61 Gepost op: 12 July 2008, 16:08:01 »
Sterker nog. Die hebben ze al gewonnen. Zie hier

Gr.
Eric
Gr.
Eric

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5276
    • grootspoorfoto's
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #62 Gepost op: 12 July 2008, 16:31:51 »
terecht natuurlijk voor dit schitterende treinstel.
Voor grootspoorfoto's zie site

fridzie

  • Offline Offline
  • Berichten: 445
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #63 Gepost op: 12 July 2008, 20:32:33 »
'het geeft het woord lelijk een nieuwe betekenis maar nog wat anders wat word het straks een zootje met die dingen zit niet eens een wc in ;D stoelen zitten Kwalitatief Uitermatend Teleurstellend
moet et nog zien

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4088
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #64 Gepost op: 13 July 2008, 20:04:03 »
En jij hebt er al in gezeten  ???

fridzie

  • Offline Offline
  • Berichten: 445
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #65 Gepost op: 13 July 2008, 20:06:54 »
nee maar lees welles wat ;D
en als ze ongeveer het zelfde zitten als een spurt dan geloof ik het wel

Eduard

  • Offline Offline
  • Berichten: 92
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #66 Gepost op: 13 July 2008, 21:42:10 »
Ik vind die nieuwe sprinters ook niet echt moi.  Het design is (voor mij) typisch DB AG ;D en passt niet zo in de NS wereld ::)
Maar als ik zo over de DB stellen 425, 426.......denk, is dat wel goedkope troep >:( plastic waar je ook kijkt, daar wil je niet in zitten bij en crash :-X :-X :o

Geef mij maar liever en Plan V/T........dat heft tenminste nog stijl en emotie 8) ;D :D

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #67 Gepost op: 13 July 2008, 23:16:38 »
Wat is dan meer typerend Nederlands, als de SLT zo typisch Duits is? Van deze tijd, wel te verstaan?

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8263
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #68 Gepost op: 13 July 2008, 23:28:29 »
Het is juist geen DB ontwerp, maar een ontwerp aangepast aan de NS.
Ik ben blij dat het oorspronkelijke Duitse model is aangepast en niet alleen de kleuren en logo's.

Werkspoor bestaat al een hele tijd niet meer....
Vr. groeten,
Bob

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8094
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #69 Gepost op: 14 July 2008, 09:02:44 »
......Maar als ik zo over de DB stellen 425, 426.......denk, is dat wel goedkope troep >:( plastic waar je ook kijkt, daar wil je niet in zitten bij en crash ......

Beetje kort door de bocht. Dat alles afgewerkt is met kunststof panelen wil nog niet zeggen dat het geheel van kunststof is.
Het metalen / aluminium frame moet aan een aantal sterkte eisen voldoen. Crashbestendigheid is een van de toelatingseisen. Daarom zie je op veel nieuw light rail matereel van die "mooie" buffers verschijnen. Allemaal om bij een crash de energie op te vangen en over de constructie te verspreiden.

Gr.
Eric
Gr.
Eric

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10776
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #70 Gepost op: 14 July 2008, 10:16:29 »
Volgens mij zijn de sterke eisen de laatste jaren alleen maar toegenomen. Syntus mag immers geen Lint'en meer bijbestellen omdat die niet aan de huidige regelgeving voldoen.
De buffers op de Flirt's en Protossen zijn volgens mij hoofdzakelijk bedoeld om bij een frontale botsing te voorkomen dat 2 treinen over elkaar heen schuiven. De buffers moeten zorgen dat de treinen min of meer in elkaar grijpen en de krachten door de constructie worden opgevangen.
No dress rehearsel, this is our life.

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9893
    • belse roestkraam
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #71 Gepost op: 17 July 2008, 11:45:26 »
Daarom zie je op veel nieuw light rail matereel van die "mooie" buffers verschijnen.
k vind t wel stoer staan hoor  ;) En het vermindert het "kijk mij nou es eventjes de supersnelle mega-geavanceerde ICE tussen Boxmeer en Venray zijn" terwijl t gewoon een schrale plastic boemel is.

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3260
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #72 Gepost op: 17 July 2008, 15:25:34 »
waarom heeft de sprinter die buffers niet?

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8094
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #73 Gepost op: 17 July 2008, 16:28:40 »
Daar zit de crash bescherming achter het plaatwerk weggewerkt.
Ga er maar van uit dat die er echt wel is anders krijgt het geen toelating.
In ik meen RM heeft volgens mij een keer een artikel gestaan over de bouw van de sprinter. Op de foto's kon je mooi de crashconstructie zien omdat het plaatwerk er nog niet op zat.
Weet zo gauw even niet welk nummer het was.

Gr.
Eric
Gr.
Eric

ziemon

  • Offline Offline
  • Berichten: 133
    • RailColor.net: Modern Locomotive Design
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #74 Gepost op: 18 July 2008, 00:21:33 »
het gaat om deformatie-zones die de klappen op kunnen vangen tot een bepaalde snelhied (40 kmh?), dit hoeven niet per se buffers te zijn.