Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Loc omnummeren tijdperk I door Prutsert
Vandaag om 16:40:28
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door wob
Vandaag om 16:39:22
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door prutser
Vandaag om 16:36:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 16:35:52
Mijn geweatherde modellen door wob
Vandaag om 16:30:02
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Hans1963
Vandaag om 16:19:44
lampjes in huizen willekeurig schakelen door bask185
Vandaag om 16:12:42
Göhrener Viaduct door MaraNCS
Vandaag om 15:58:15
Op zoek naar een club gespecialiseert in Britse modellen door Michaël dB
Vandaag om 15:51:10
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door RobbertJan
Vandaag om 15:41:04
www.NLinModel.nl - Nederlands modelspoor overzicht door Mitchell
Vandaag om 14:47:07
Frans loodsje et cetera door Huup
Vandaag om 14:38:08
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 13:32:25
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 12:08:08
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 11:48:18
Gewoon wat busfoto's door RikM
Vandaag om 11:37:41
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door Noordernet
Vandaag om 11:31:49
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door thevandijks
Vandaag om 11:23:17
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Martin Welberg
Vandaag om 10:55:29
Goederenloods Zandvoort door puntenglijder
Vandaag om 10:04:26
Sfeer op je modelbaan door cor_b
Vandaag om 09:25:48
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door BartvD
Vandaag om 09:01:40
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door ES44C4
Vandaag om 01:32:36
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:19:26
BNLS Rijweekend 19 en 20 juli 2025 door MOVisser
22 July 2025, 23:35:41
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Roelof Hartholt
22 July 2025, 22:47:53
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
22 July 2025, 22:42:19
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
22 July 2025, 22:36:28
Spoor- en tramweg parafernalia door Marc tramt
22 July 2025, 20:41:00
Station Roodeschool door Torikoos
22 July 2025, 20:30:04
  

Auteur Topic: NSR sprinter SLT 2402  (gelezen 73375 keer)

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8239
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #60 Gepost op: 12 July 2008, 16:05:59 »
Voor wie ze nog steeds lelijk vind, ze dreigen een designprijs te winnen  ;D
Vr. groeten,
Bob

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8109
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #61 Gepost op: 12 July 2008, 16:08:01 »
Sterker nog. Die hebben ze al gewonnen. Zie hier

Gr.
Eric
Gr.
Eric

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5275
    • grootspoorfoto's
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #62 Gepost op: 12 July 2008, 16:31:51 »
terecht natuurlijk voor dit schitterende treinstel.
Voor grootspoorfoto's zie site

fridzie

  • Offline Offline
  • Berichten: 445
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #63 Gepost op: 12 July 2008, 20:32:33 »
'het geeft het woord lelijk een nieuwe betekenis maar nog wat anders wat word het straks een zootje met die dingen zit niet eens een wc in ;D stoelen zitten Kwalitatief Uitermatend Teleurstellend
moet et nog zien

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4056
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #64 Gepost op: 13 July 2008, 20:04:03 »
En jij hebt er al in gezeten  ???

fridzie

  • Offline Offline
  • Berichten: 445
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #65 Gepost op: 13 July 2008, 20:06:54 »
nee maar lees welles wat ;D
en als ze ongeveer het zelfde zitten als een spurt dan geloof ik het wel

Eduard

  • Offline Offline
  • Berichten: 92
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #66 Gepost op: 13 July 2008, 21:42:10 »
Ik vind die nieuwe sprinters ook niet echt moi.  Het design is (voor mij) typisch DB AG ;D en passt niet zo in de NS wereld ::)
Maar als ik zo over de DB stellen 425, 426.......denk, is dat wel goedkope troep >:( plastic waar je ook kijkt, daar wil je niet in zitten bij en crash :-X :-X :o

Geef mij maar liever en Plan V/T........dat heft tenminste nog stijl en emotie 8) ;D :D

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #67 Gepost op: 13 July 2008, 23:16:38 »
Wat is dan meer typerend Nederlands, als de SLT zo typisch Duits is? Van deze tijd, wel te verstaan?

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8239
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #68 Gepost op: 13 July 2008, 23:28:29 »
Het is juist geen DB ontwerp, maar een ontwerp aangepast aan de NS.
Ik ben blij dat het oorspronkelijke Duitse model is aangepast en niet alleen de kleuren en logo's.

Werkspoor bestaat al een hele tijd niet meer....
Vr. groeten,
Bob

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8109
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #69 Gepost op: 14 July 2008, 09:02:44 »
......Maar als ik zo over de DB stellen 425, 426.......denk, is dat wel goedkope troep >:( plastic waar je ook kijkt, daar wil je niet in zitten bij en crash ......

Beetje kort door de bocht. Dat alles afgewerkt is met kunststof panelen wil nog niet zeggen dat het geheel van kunststof is.
Het metalen / aluminium frame moet aan een aantal sterkte eisen voldoen. Crashbestendigheid is een van de toelatingseisen. Daarom zie je op veel nieuw light rail matereel van die "mooie" buffers verschijnen. Allemaal om bij een crash de energie op te vangen en over de constructie te verspreiden.

Gr.
Eric
Gr.
Eric

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10761
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #70 Gepost op: 14 July 2008, 10:16:29 »
Volgens mij zijn de sterke eisen de laatste jaren alleen maar toegenomen. Syntus mag immers geen Lint'en meer bijbestellen omdat die niet aan de huidige regelgeving voldoen.
De buffers op de Flirt's en Protossen zijn volgens mij hoofdzakelijk bedoeld om bij een frontale botsing te voorkomen dat 2 treinen over elkaar heen schuiven. De buffers moeten zorgen dat de treinen min of meer in elkaar grijpen en de krachten door de constructie worden opgevangen.
No dress rehearsel, this is our life.

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9885
    • belse roestkraam
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #71 Gepost op: 17 July 2008, 11:45:26 »
Daarom zie je op veel nieuw light rail matereel van die "mooie" buffers verschijnen.
k vind t wel stoer staan hoor  ;) En het vermindert het "kijk mij nou es eventjes de supersnelle mega-geavanceerde ICE tussen Boxmeer en Venray zijn" terwijl t gewoon een schrale plastic boemel is.

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3239
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #72 Gepost op: 17 July 2008, 15:25:34 »
waarom heeft de sprinter die buffers niet?

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8109
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #73 Gepost op: 17 July 2008, 16:28:40 »
Daar zit de crash bescherming achter het plaatwerk weggewerkt.
Ga er maar van uit dat die er echt wel is anders krijgt het geen toelating.
In ik meen RM heeft volgens mij een keer een artikel gestaan over de bouw van de sprinter. Op de foto's kon je mooi de crashconstructie zien omdat het plaatwerk er nog niet op zat.
Weet zo gauw even niet welk nummer het was.

Gr.
Eric
Gr.
Eric

ziemon

  • Offline Offline
  • Berichten: 133
    • RailColor.net: Modern Locomotive Design
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #74 Gepost op: 18 July 2008, 00:21:33 »
het gaat om deformatie-zones die de klappen op kunnen vangen tot een bepaalde snelhied (40 kmh?), dit hoeven niet per se buffers te zijn.