Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
Vandaag om 20:53:33
Een NS 5500 knutselen door FritsT
Vandaag om 20:29:02
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 20:13:34
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 19:33:11
Keerlusmodule klappert nog...... door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:29:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 19:26:19
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Twinkie
Vandaag om 19:20:52
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Remco vM
Vandaag om 19:14:43
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 18:43:03
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 18:37:20
LS Models CIWL LX slaapwagens door grossraumwagen
Vandaag om 18:29:43
Spuitmondjes door bellejt
Vandaag om 18:25:36
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door grossraumwagen
Vandaag om 18:23:58
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door bellejt
Vandaag om 18:13:55
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 17:33:03
C en K rails samen door bellejt
Vandaag om 17:29:41
ÖBB smalspoor in het Waldviertel. door aad52
Vandaag om 17:22:16
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
Vandaag om 16:39:06
www.NLinModel.nl - Nederlands modelspoor overzicht door Mitchell
Vandaag om 14:07:59
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 13:24:41
Seuthe gaat stoppen door Jasperr
Vandaag om 12:49:32
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Hollandserhbfan
Vandaag om 11:55:22
Sfeer op je modelbaan door Hollandserhbfan
Vandaag om 11:53:35
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 10:21:24
Aachenau West door Ronald69
Vandaag om 10:05:40
Op zoek naar een club gespecialiseert in Britse modellen door Hans van de Burgt
Vandaag om 09:13:07
Mijn geweatherde modellen door Dave.......
Vandaag om 02:47:35
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door Thom
Vandaag om 00:38:33
Intellibox probleem door BenPluim
23 July 2025, 23:34:08
De projecten van Ruben (NL H0) door hmmglaser
23 July 2025, 23:19:22
  

Auteur Topic: NSR sprinter SLT 2402  (gelezen 73415 keer)

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8239
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #60 Gepost op: 12 July 2008, 16:05:59 »
Voor wie ze nog steeds lelijk vind, ze dreigen een designprijs te winnen  ;D
Vr. groeten,
Bob

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8109
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #61 Gepost op: 12 July 2008, 16:08:01 »
Sterker nog. Die hebben ze al gewonnen. Zie hier

Gr.
Eric
Gr.
Eric

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5275
    • grootspoorfoto's
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #62 Gepost op: 12 July 2008, 16:31:51 »
terecht natuurlijk voor dit schitterende treinstel.
Voor grootspoorfoto's zie site

fridzie

  • Offline Offline
  • Berichten: 445
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #63 Gepost op: 12 July 2008, 20:32:33 »
'het geeft het woord lelijk een nieuwe betekenis maar nog wat anders wat word het straks een zootje met die dingen zit niet eens een wc in ;D stoelen zitten Kwalitatief Uitermatend Teleurstellend
moet et nog zien

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4057
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #64 Gepost op: 13 July 2008, 20:04:03 »
En jij hebt er al in gezeten  ???

fridzie

  • Offline Offline
  • Berichten: 445
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #65 Gepost op: 13 July 2008, 20:06:54 »
nee maar lees welles wat ;D
en als ze ongeveer het zelfde zitten als een spurt dan geloof ik het wel

Eduard

  • Offline Offline
  • Berichten: 92
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #66 Gepost op: 13 July 2008, 21:42:10 »
Ik vind die nieuwe sprinters ook niet echt moi.  Het design is (voor mij) typisch DB AG ;D en passt niet zo in de NS wereld ::)
Maar als ik zo over de DB stellen 425, 426.......denk, is dat wel goedkope troep >:( plastic waar je ook kijkt, daar wil je niet in zitten bij en crash :-X :-X :o

Geef mij maar liever en Plan V/T........dat heft tenminste nog stijl en emotie 8) ;D :D

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #67 Gepost op: 13 July 2008, 23:16:38 »
Wat is dan meer typerend Nederlands, als de SLT zo typisch Duits is? Van deze tijd, wel te verstaan?

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8239
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #68 Gepost op: 13 July 2008, 23:28:29 »
Het is juist geen DB ontwerp, maar een ontwerp aangepast aan de NS.
Ik ben blij dat het oorspronkelijke Duitse model is aangepast en niet alleen de kleuren en logo's.

Werkspoor bestaat al een hele tijd niet meer....
Vr. groeten,
Bob

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8109
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #69 Gepost op: 14 July 2008, 09:02:44 »
......Maar als ik zo over de DB stellen 425, 426.......denk, is dat wel goedkope troep >:( plastic waar je ook kijkt, daar wil je niet in zitten bij en crash ......

Beetje kort door de bocht. Dat alles afgewerkt is met kunststof panelen wil nog niet zeggen dat het geheel van kunststof is.
Het metalen / aluminium frame moet aan een aantal sterkte eisen voldoen. Crashbestendigheid is een van de toelatingseisen. Daarom zie je op veel nieuw light rail matereel van die "mooie" buffers verschijnen. Allemaal om bij een crash de energie op te vangen en over de constructie te verspreiden.

Gr.
Eric
Gr.
Eric

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10762
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #70 Gepost op: 14 July 2008, 10:16:29 »
Volgens mij zijn de sterke eisen de laatste jaren alleen maar toegenomen. Syntus mag immers geen Lint'en meer bijbestellen omdat die niet aan de huidige regelgeving voldoen.
De buffers op de Flirt's en Protossen zijn volgens mij hoofdzakelijk bedoeld om bij een frontale botsing te voorkomen dat 2 treinen over elkaar heen schuiven. De buffers moeten zorgen dat de treinen min of meer in elkaar grijpen en de krachten door de constructie worden opgevangen.
No dress rehearsel, this is our life.

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9885
    • belse roestkraam
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #71 Gepost op: 17 July 2008, 11:45:26 »
Daarom zie je op veel nieuw light rail matereel van die "mooie" buffers verschijnen.
k vind t wel stoer staan hoor  ;) En het vermindert het "kijk mij nou es eventjes de supersnelle mega-geavanceerde ICE tussen Boxmeer en Venray zijn" terwijl t gewoon een schrale plastic boemel is.

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3240
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #72 Gepost op: 17 July 2008, 15:25:34 »
waarom heeft de sprinter die buffers niet?

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8109
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #73 Gepost op: 17 July 2008, 16:28:40 »
Daar zit de crash bescherming achter het plaatwerk weggewerkt.
Ga er maar van uit dat die er echt wel is anders krijgt het geen toelating.
In ik meen RM heeft volgens mij een keer een artikel gestaan over de bouw van de sprinter. Op de foto's kon je mooi de crashconstructie zien omdat het plaatwerk er nog niet op zat.
Weet zo gauw even niet welk nummer het was.

Gr.
Eric
Gr.
Eric

ziemon

  • Offline Offline
  • Berichten: 133
    • RailColor.net: Modern Locomotive Design
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #74 Gepost op: 18 July 2008, 00:21:33 »
het gaat om deformatie-zones die de klappen op kunnen vangen tot een bepaalde snelhied (40 kmh?), dit hoeven niet per se buffers te zijn.