ACME HGK br 185. Mooi maar....de pantografen op deze loc, dat wist ik al van tevoren, zijn een aanfluiting om te zien. Nu heb ik nog een set LS models pantos liggen. Die zijn afkomstig van een LS models BR 101.In eerst opzicht zijn deze gelijk aan die van de 185 maar dat weet ik niet zeker. Weet iemand welke panto type op de BR185 zijn toegepast? De 185 HGK, is dat een 2 of een 4 systeemloc?
het is een AC Traxx met Zwitserland toelating daarom heeft de loc 2 extra pantografen naar klein Zwitsers formaat op de uiteinden, de middelste zijn gewoon standaard Duitse sleepstukken.
Ken jij toevallig de types van de pantografen? Ik dacht idd al dat de loc de gelijke configuratie had dan de 185.1 van de DB.
De buitenste 2 zijn met zwitsers sleepstuk en de binnenste 2 met duits sleepstuk.De binnenste zijn naar mijn weten zo goed als hetzelfde als die op de 101.
In het echt zijn er wel kleine verschillen maar die zijn in model te verwaarlozen.
Je zou ook eens naar roco kunnen kijken, de panto,s wat die op de 185 hebben gebruikt zijn ook mooi. Omdat de buitenste 2 een smal sleepstuk. (zin niet af?)Op de siemens machines van roco (vectron, taurus) zitten andere pantografen als op de traxx.
Ik weet ook dat panto niet hetzelfde zijn. Het zit hem ook niet alleen in de sleepstukken maar ook de bevestigingen op het dak.
Alleen nemen de fabrikanten niet de moeite om alle verschillen in model om te zetten.
En ik denk dat 90% van de kopers dat ook helemaal niet ziet.
De HGK die Ruud heeft is een 2 systeem lok.(niet allemaal trouwens maar de ACME versie wel) En bij mijn weten mogen in zwitserland alleen smalle sleepstukken gebruikt worden.
Zo'n roco panto kost volgens mij iets van 20 euro per stuk.
Dit lijken wel gewoon de standaard Sommerfeld dingen die ook door Märklin overal op gekwakt worden.
En bij 4 stuks is het altijd buitenste smal binnenste breed, ongeacht of het nou een 185, 189, 186, 193 of 1216 is.