Doel:€250.00
Donaties:€85.00

Per saldo:€-165.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 21-04-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Philotrain buffers demonteren en spuiten door Pauldg
Vandaag om 22:34:02
Welke Duitse rangeerseinen bij eindstation door Wies
Vandaag om 22:33:59
BNLS-module: "Grasland" door Eric B
Vandaag om 22:29:10
BMB 00-modulebaan, Beveiliging door Marcel112
Vandaag om 22:26:43
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 22:25:20
Baanbouw Bosje77 door bosje77
Vandaag om 22:24:43
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Mathijs Kok
Vandaag om 22:24:18
Uhlenbrock DCC decoder, is uit te lezen op IB-1, maar lok rijdt niet? door Klaas Zondervan
Vandaag om 22:22:35
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door bosje77
Vandaag om 22:16:09
Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80 door NS264
Vandaag om 22:02:49
Knooppunt aan de Twentelijn door 1200blauw
Vandaag om 22:02:02
Mislukte DJH/ModelLoco projecten gezocht door janw
Vandaag om 22:00:58
Rijtuigen op De Meer door EN446
Vandaag om 21:57:50
Buitenlust door Edsko Hekman
Vandaag om 21:52:35
En het gaat maar door... door GerardvV
Vandaag om 21:27:41
Testbaantje in een koffer, h0f door Bert van Gelder
Vandaag om 21:06:44
Testbaantje, schaal h0f door Bert van Gelder
Vandaag om 21:04:04
Diorama in een Billykast door wouter-
Vandaag om 21:03:37
Separate centrales voor rijden en wissels: hoe terugmelding te regelen? door VvKan
Vandaag om 21:00:53
Havenbaantje, Duitse havenstad, periode 2e wereldoorlog. door AndréDev
Vandaag om 20:59:36
Digikeijs DR4018, verschillende presets op dezelfde decoder mogelijk? door Bert V
Vandaag om 20:53:32
Roco 10820 (Z21), hoeveel Roco's 10813 (WLAN Maus) kun je er aan koppelen? door Sven
Vandaag om 20:47:11
Baanplan fabriek met spooraansluiting en kade H0 door Wim Hesselink
Vandaag om 20:45:09
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door St00mboy
Vandaag om 20:09:24
NS modelbaan Hoekdam H0 door Duikeend
Vandaag om 19:59:13
Pimp My Oerlelijke Plan E door Duikeend
Vandaag om 19:56:56
DR5000, problemen met hoge locomotiefadressen door 72sonett
Vandaag om 19:42:22
Nieuwe Baan: Dubbelspoor H0 door MS Modelbouw
Vandaag om 19:36:25
Hoe groen was de groene E-loc 1000-? door NS8714
Vandaag om 19:33:59
Bouw van baan "Rhineland2". Passagiers en vrachtbedrijf. door AlbertG
Vandaag om 19:26:05
  

Auteur Topic: NS 2264 van het NSM  (gelezen 3458 keer)

Sicco Dierdorp

  • Offline Offline
  • Berichten: 2469
    • Flickr
Re: NS 2264 van het NSM
« Reactie #15 Gepost op: 21 augustus 2019, 14:55:27 »
Trouwens, ik heb de afgelopen zomervakantie onder de parasol in de Franse zon weer veel plezier beleefd aan je 2200/2400 boek  :) (y) Ik haal het eens in de zoveel tijd uit de bieb omdat ik achter het net had gevist, het was snel uitverkocht. Mocht er een herdruk komen, dan sta ik vooraan om er één te bestellen  :)

Helaas is er vanuit de uitgever geen interesse in ondanks het razendsnel uitverkopen, tenminste dat is de indruk die ik inmiddels heb
Ondertussen heb ik inmiddels veel van de (digitale) bestanden toch niet meer omdat het onderhand wel eens tijd werd dat er wat opgeruimd werd, dus de kans dat..... is klein

Overigens over de motoren: deze werden nogal eens gewisseld omdat motorrevisies niet synchroon liepen met cascorevisies, dus de kans dat een loc zijn originele dieselmotor heeft behouden is eveneens klein....
« Laatst bewerkt op: 21 augustus 2019, 14:57:15 door Sicco Dierdorp »
Verzamelaar (NMBS, NS, DB, SNCF, BR, IR)

PlanE

  • Offline Offline
  • Berichten: 40
Re: NS 2264 van het NSM
« Reactie #16 Gepost op: 21 augustus 2019, 20:49:56 »
De motor van de 2328 zit nu in de 2225.

PlanE

  • Offline Offline
  • Berichten: 40
Re: NS 2264 van het NSM
« Reactie #17 Gepost op: 21 augustus 2019, 20:58:15 »
Helaas is er vanuit de uitgever geen interesse in ondanks het razendsnel uitverkopen, tenminste dat is de indruk die ik inmiddels heb
Ondertussen heb ik inmiddels veel van de (digitale) bestanden toch niet meer omdat het onderhand wel eens tijd werd dat er wat opgeruimd werd, dus de kans dat..... is klein

Overigens over de motoren: deze werden nogal eens gewisseld omdat motorrevisies niet synchroon liepen met cascorevisies, dus de kans dat een loc zijn originele dieselmotor heeft behouden is eveneens klein....

Ik heb het boek destijds niet gekocht omdat ik net in die periode een heel dik boek over de 2400-serie had gekocht. Achteraf heb ik toch spijt dat ik dit boek ook niet gekocht heb... Met name vanwege de uitvoerige beschrijving van de 2200/2300-serie... Had ik maar...

Zelf ben ik ook auteur... Ik heb samen met iemand twee boeken in eigen beheer (via een stichting) uitgegeven. Mijn ervaring is juist dat een herdruk juist niet interessant is, omdat bepaalde onderwerpen vrij specifiek zijn (dus er is een selecte groep geïnteresseerden) en de detailhandel daardoor weinig interesse heeft.

Tjabbe Tjibsma

  • Offline Offline
  • Berichten: 149
  • http://www.dieseltreinen.nl
Re: NS 2264 van het NSM
« Reactie #18 Gepost op: 21 augustus 2019, 21:55:45 »
Bij de 2301-2340 is de dieselmotor wel degelijk gebouwd door Schneider zelf*, maar de 2341-2350 hadden een motor die door Stork is aangeleverd en in Frankrijk ingebouwd.


*weet iemand trouwens of er ook "SCHNEIDER-SUPERIOR" op die motoren stond, zoals er "STORK-SUPERIOR" te lezen was op de motoren van de 2201-2300 en 2341-2350?
Ik heb daar nooit een afbeelding van gezien.



De motoren uit Frankrijk hadden alleen Superior op de deksels staan....

Vislijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 98
Re: NS 2264 van het NSM
« Reactie #19 Gepost op: 22 augustus 2019, 13:44:17 »
Ha dank je wel! Leuk om te weten!

Het mag misschien een klein detail zijn, maar ik vind dat soort kleine verschillen nu juist aardig.
Uit het boek van Sicco Dierdorp en Davy Beumer heb ik bijvoorbeeld ook geleerd dat de nummerplaten van de Franse locs licht afweken, er werd een ander lettertype gebruikt.

De 2200 is altijd al mijn favoriete loc geweest. Ik zag ze vroeger, toen ik nog een klein ventje was en in de struiken langs het spoortalud van de IJmuidenlijn speelde, vaak van heel dichtbij voorbij bulderen met vistreinen en was eigenlijk een beetje bang van die enorme donkere gevaartes - ze waren toen nog meestal roodbruin. De treinen kwamen op hooguit drie, vier meter afstand voorbij, maar er zat een prikkeldraadhek tussen. Vaak hoorde je ze al loeien voordat je ze in de verte de hoek om zag komen. Eén keer stond er eentje vlak voor mijn neus stil, volgens mij omdat er aan de verderop gelegen overweg werd gewerkt, en ik probeerde de voor mij toen onbegrijpelijke maar intrigerende teksten op de fabrieksplaat te lezen. Ik weet nu dat daar Société des Forges et Ateliers du Creusot - Usines Schneider moet hebben gestaan. Sindsdien ben ik altijd wat geïntrigeerd geweest door deze subserie.

Wie in model zijn bruine Piko of Roco 2200 omnummert naar een nummer boven de 2300 moet er, als hij het helemaal goed wil doen, dus ook rekening mee houden dat de fabrieksplaat van een Schneider-loc een andere vorm had (kleiner en veel minder langwerpig) en lager geplaatst was dan de Heemaf-Stork-Allan plaat op de Nederlandse locs.
« Laatst bewerkt op: 22 augustus 2019, 13:46:49 door Vislijn »