Doel:€250.00
Donaties:€65.00

Per saldo:€-185.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 17-02-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Concept en vragen voor eenvoudig bloksysteem met transistors door Joost O
Vandaag om 01:12:51
Waterstoftrein als alternatief voor diesel door ReneN
Vandaag om 01:06:59
Pimpen van Audi 80 (mijn eerste auto) door ReneN
Vandaag om 00:51:44
RAIL 2020 21, 22 en 23 februari, Houten. door arnout
Vandaag om 00:51:41
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door barry1972
Vandaag om 00:45:35
Frans diorama 1:48 door Wim Corduwener
Vandaag om 00:36:59
Uhlenbrock goldcap condensator 71800 aansluiten aan decoder? door sneek
Vandaag om 00:22:28
Eindelijk de bouw....SS3 nadert voltooing en nu SS4 door Wim Vink
26 februari 2020, 23:50:21
NS modelbaan Hoekdam H0 door Wim Vink
26 februari 2020, 23:48:20
NS C-4704 coupérijtuig in messing. Spoor-0 door FritsT
26 februari 2020, 23:44:40
Diorama in een Billykast door Remco_Nzo
26 februari 2020, 23:23:11
Raadplaatje door GerardvV
26 februari 2020, 23:22:30
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
26 februari 2020, 23:19:08
Bremer Lagerhaus-Gesellschaft Flachwaggon der Bauart 100 door Rockerbox2
26 februari 2020, 23:17:40
Lima en Rivarossi Mat’46 Muizeneus: problemen en oplossingen door prutser
26 februari 2020, 22:54:48
Frans loodsje et cetera door Noordernet
26 februari 2020, 22:43:04
Uhlenbrock 76320 decoder, kortsluiting? door Timo
26 februari 2020, 22:27:28
ESU Lokpilot 4 decoder, verlichting tegengesteld aan rijrichting door Timo
26 februari 2020, 22:18:24
NS 6700 dierenserie etchmodels door Beached
26 februari 2020, 22:08:13
NS DE-5 op basis van Lima Mat'46. door NS8714
26 februari 2020, 22:07:47
Segment draaischijf zelf bouwen? door heuvelbaan
26 februari 2020, 22:01:12
NL-baan in Canada door Eric B
26 februari 2020, 21:56:55
Open rijden wissels door johanw
26 februari 2020, 21:50:15
"Union Pacific's Power Shop", een nieuwe baan in H0 door Ronald Halma
26 februari 2020, 21:49:29
Poolse meuk in 0e. door Stedahult
26 februari 2020, 21:07:04
Oude schilden roesten niet. Fleischmann motorschild voor DCC door Overet
26 februari 2020, 20:58:38
Gezocht deze wagon, gezien in Zweden, wie maken 'm en art.nr.? door nighttrain1
26 februari 2020, 20:35:23
Plaatsing objecten langs het spoor en bij wissels door Mitchell
26 februari 2020, 20:21:38
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door raymond erdtsieck
26 februari 2020, 20:15:34
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Edde
26 februari 2020, 20:12:33
  

Auteur Topic: NS 2264 van het NSM  (gelezen 3187 keer)

Sicco Dierdorp

  • Offline Offline
  • Berichten: 2417
    • Flickr
Re: NS 2264 van het NSM
« Reactie #15 Gepost op: 21 augustus 2019, 14:55:27 »
Trouwens, ik heb de afgelopen zomervakantie onder de parasol in de Franse zon weer veel plezier beleefd aan je 2200/2400 boek  :) (y) Ik haal het eens in de zoveel tijd uit de bieb omdat ik achter het net had gevist, het was snel uitverkocht. Mocht er een herdruk komen, dan sta ik vooraan om er één te bestellen  :)

Helaas is er vanuit de uitgever geen interesse in ondanks het razendsnel uitverkopen, tenminste dat is de indruk die ik inmiddels heb
Ondertussen heb ik inmiddels veel van de (digitale) bestanden toch niet meer omdat het onderhand wel eens tijd werd dat er wat opgeruimd werd, dus de kans dat..... is klein

Overigens over de motoren: deze werden nogal eens gewisseld omdat motorrevisies niet synchroon liepen met cascorevisies, dus de kans dat een loc zijn originele dieselmotor heeft behouden is eveneens klein....
« Laatst bewerkt op: 21 augustus 2019, 14:57:15 door Sicco Dierdorp »
Verzamelaar (NMBS, NS, DB, SNCF, BR, IR)

PlanE

  • Offline Offline
  • Berichten: 40
Re: NS 2264 van het NSM
« Reactie #16 Gepost op: 21 augustus 2019, 20:49:56 »
De motor van de 2328 zit nu in de 2225.

PlanE

  • Offline Offline
  • Berichten: 40
Re: NS 2264 van het NSM
« Reactie #17 Gepost op: 21 augustus 2019, 20:58:15 »
Helaas is er vanuit de uitgever geen interesse in ondanks het razendsnel uitverkopen, tenminste dat is de indruk die ik inmiddels heb
Ondertussen heb ik inmiddels veel van de (digitale) bestanden toch niet meer omdat het onderhand wel eens tijd werd dat er wat opgeruimd werd, dus de kans dat..... is klein

Overigens over de motoren: deze werden nogal eens gewisseld omdat motorrevisies niet synchroon liepen met cascorevisies, dus de kans dat een loc zijn originele dieselmotor heeft behouden is eveneens klein....

Ik heb het boek destijds niet gekocht omdat ik net in die periode een heel dik boek over de 2400-serie had gekocht. Achteraf heb ik toch spijt dat ik dit boek ook niet gekocht heb... Met name vanwege de uitvoerige beschrijving van de 2200/2300-serie... Had ik maar...

Zelf ben ik ook auteur... Ik heb samen met iemand twee boeken in eigen beheer (via een stichting) uitgegeven. Mijn ervaring is juist dat een herdruk juist niet interessant is, omdat bepaalde onderwerpen vrij specifiek zijn (dus er is een selecte groep geïnteresseerden) en de detailhandel daardoor weinig interesse heeft.

Tjabbe Tjibsma

  • Offline Offline
  • Berichten: 148
  • http://www.dieseltreinen.nl
Re: NS 2264 van het NSM
« Reactie #18 Gepost op: 21 augustus 2019, 21:55:45 »
Bij de 2301-2340 is de dieselmotor wel degelijk gebouwd door Schneider zelf*, maar de 2341-2350 hadden een motor die door Stork is aangeleverd en in Frankrijk ingebouwd.


*weet iemand trouwens of er ook "SCHNEIDER-SUPERIOR" op die motoren stond, zoals er "STORK-SUPERIOR" te lezen was op de motoren van de 2201-2300 en 2341-2350?
Ik heb daar nooit een afbeelding van gezien.



De motoren uit Frankrijk hadden alleen Superior op de deksels staan....

Vislijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 98
Re: NS 2264 van het NSM
« Reactie #19 Gepost op: 22 augustus 2019, 13:44:17 »
Ha dank je wel! Leuk om te weten!

Het mag misschien een klein detail zijn, maar ik vind dat soort kleine verschillen nu juist aardig.
Uit het boek van Sicco Dierdorp en Davy Beumer heb ik bijvoorbeeld ook geleerd dat de nummerplaten van de Franse locs licht afweken, er werd een ander lettertype gebruikt.

De 2200 is altijd al mijn favoriete loc geweest. Ik zag ze vroeger, toen ik nog een klein ventje was en in de struiken langs het spoortalud van de IJmuidenlijn speelde, vaak van heel dichtbij voorbij bulderen met vistreinen en was eigenlijk een beetje bang van die enorme donkere gevaartes - ze waren toen nog meestal roodbruin. De treinen kwamen op hooguit drie, vier meter afstand voorbij, maar er zat een prikkeldraadhek tussen. Vaak hoorde je ze al loeien voordat je ze in de verte de hoek om zag komen. Eén keer stond er eentje vlak voor mijn neus stil, volgens mij omdat er aan de verderop gelegen overweg werd gewerkt, en ik probeerde de voor mij toen onbegrijpelijke maar intrigerende teksten op de fabrieksplaat te lezen. Ik weet nu dat daar Société des Forges et Ateliers du Creusot - Usines Schneider moet hebben gestaan. Sindsdien ben ik altijd wat geïntrigeerd geweest door deze subserie.

Wie in model zijn bruine Piko of Roco 2200 omnummert naar een nummer boven de 2300 moet er, als hij het helemaal goed wil doen, dus ook rekening mee houden dat de fabrieksplaat van een Schneider-loc een andere vorm had (kleiner en veel minder langwerpig) en lager geplaatst was dan de Heemaf-Stork-Allan plaat op de Nederlandse locs.
« Laatst bewerkt op: 22 augustus 2019, 13:46:49 door Vislijn »