Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Lasersnijder voor karton door Frits C
Vandaag om 17:41:28
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:07:25
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
Vandaag om 17:00:30
Fotodijkje en fotodiorama door Wim Vink
Vandaag om 16:59:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 16:57:43
Bauarbeiten im gange door Wim Vink
Vandaag om 16:57:00
ACME 2024 met NS ICNG! door VAM65
Vandaag om 16:47:56
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door henk
Vandaag om 16:41:43
Arnold N 2543 rookgenerator door Voske
Vandaag om 16:37:31
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Karben
Vandaag om 16:32:51
De Projecten van RetroJack door 741230
Vandaag om 16:31:56
BR290 tandwielkast openen door Henk Veenstra
Vandaag om 16:13:22
Mijn minitrix 2051 hobbelt door Ronald69
Vandaag om 15:59:21
vrijgavecode z21 centrale door Theiske
Vandaag om 15:51:12
NS 8100 in 0 door 1795
Vandaag om 15:25:37
Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:52:38
Mijnbouw Indonesië door MOVisser
Vandaag om 14:41:28
Welke 4-polige stroomvoerende koppeling is dit? door laurent
Vandaag om 14:33:40
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Huup
Vandaag om 14:23:16
W.V. Kalender 2026 door MOVisser
Vandaag om 14:14:31
Hulp gezocht omgeving Drachten door MOVisser
Vandaag om 14:06:56
Stalen D 4 deurs spoor 0 door 1795
Vandaag om 12:55:56
mDDM, waarom 3 draaistellen? door V200-G2000
Vandaag om 12:45:07
PPM kranen van Strukton door odaoda
Vandaag om 12:42:45
Re: Bentheimer Eisenbahn vraagje door Eric B
Vandaag om 12:39:49
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door Die Bahn
Vandaag om 12:06:35
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 11:33:19
Rangeren met een pec door Eric B
Vandaag om 10:04:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door spoorijzer
Vandaag om 08:35:38
Rondom Charlois door spoorijzer
Vandaag om 07:44:53
  

Auteur Topic: Ramen in cabinedeur mP 3000  (gelezen 2671 keer)

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Ramen in cabinedeur mP 3000
« Gepost op: 31 January 2008, 08:24:45 »
Momenteel ben ik een beetje aan het kijken naar de mP 3000 (Motorpost). Er is het bekende model van Märklin, in lengteschaal 1:100, maar ook een bouwpakket van THS, dat helemaal op schaal is. Ik heb beide.

De neus van de THS lijkt beter, maar de ramen in de cabinedeuren zijn bijna twee keer zo hoog als die van de Märklin (zo'n beetje als bij de Plan U?). Echter, wanneer je foto's van het grote voorbeeld bekijkt, lijkt de Märklin het bij het juiste eind te hebben.

Weet iemand of er misschien verschillende uitvoeringen van die deuren zijn geweest? Of THS hier gewoon de plak misgeslagen?

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2522
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: Ramen in cabinedeur mP 3000
« Reactie #1 Gepost op: 31 January 2008, 08:39:48 »
Net als bij Plan U, V en T hadden de mP's in het verleden hogere ramen. Begin jaren '80 zijn de deuren met de grote ramen vervangen door deuren met kleinere ramen, van hetzelfde type als dat de Sprinter heeft.

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2093
Re: Ramen in cabinedeur mP 3000
« Reactie #2 Gepost op: 31 January 2008, 10:47:23 »
De oude deuren waren polyester deuren, die krom begonnen te trekken als ik me niet vergis. Zullen daarna wel stalen of aluminium deuren zijn geworden, met inderdaad een klein ruitje.

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re: Ramen in cabinedeur mP 3000
« Reactie #3 Gepost op: 31 January 2008, 12:10:44 »
Ah, op die fiets. Dank jullie wel voor de uitleg.

Dus, als ik het goed begrijp, kun je een grote ruit gebruiken voor de bruine versie en de geel/rode met oud logo; en de kleine ruit voor de geel/rode met zowel oud als nieuw logo, de Railion-versies, de ETCS/ERTMS-versies en de nieuwe Jules?

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2522
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: Ramen in cabinedeur mP 3000
« Reactie #4 Gepost op: 31 January 2008, 16:51:36 »
Klopt, Peter.
O ja, over de koppendiscussie die hier ontstond:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=2555.1710

Ik heb zelf 2 koppen van Trawos liggen om ooit te gaan gebruiken. Deze kloppen behoorlijk goed. Ze zijn op basis van de Plan V van Fl* gemaakt. Ik kan wel een foto plaatsen als je wilt.

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re: Ramen in cabinedeur mP 3000
« Reactie #5 Gepost op: 31 January 2008, 19:18:38 »
Dat zou zeker interessant zijn, die foto's.

Zelf ben ik van plan om een kop van THS in elkaar te zetten, maar helaas heb ik geen handleiding van het ding. Dat moet ik dus nog even regelen...

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2522
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: Ramen in cabinedeur mP 3000
« Reactie #6 Gepost op: 01 February 2008, 20:22:08 »
De foto's:






Op de bovenste foto is goed te zien dat de Trawosneus nog iets te hoekig is. Gelukkig is dit met een vijl op te lossen ;).

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom