Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

RTM in 0m door Huup
Vandaag om 09:39:52
Swalbenburg, N modulebaan door meino
Vandaag om 09:22:55
Arlbergbahn.. ? door spoorijzer
Vandaag om 09:20:45
Dönsdorfer Bauberichte door Basilicum
Vandaag om 09:14:03
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door spoorijzer
Vandaag om 09:07:58
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Menno 1846
Vandaag om 08:44:50
Roco 2025 door Bob R.
Vandaag om 08:14:28
Heeft de nieuwe oplage reeks 55 van B-models verbeterde aandrijving ? door Tedo
Vandaag om 07:59:14
De projecten van Ruben (NL H0) door spoorijzer
Vandaag om 07:34:24
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 07:34:00
Een secundair lijntje in de Puy de Dome en de (Haute) Loire anno 1968 door tothebeach
Vandaag om 06:33:25
23 augustus modelspoorbeurs Houten door Martijn193
Vandaag om 05:59:51
Wegfrezen ballastgewicht t.b.v. ruimte voor decoder door Lobomotion69
Vandaag om 02:38:43
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door laurent
24 August 2025, 23:17:21
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
24 August 2025, 23:16:01
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door edwin1974
24 August 2025, 22:58:40
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
24 August 2025, 22:51:29
Aachenau West door Erwin 054
24 August 2025, 22:49:57
Rheinburg, TP V/VI door Dennis1984
24 August 2025, 22:17:49
Liliput L382003 Wagen set Rheingold HO - Handleiding door Ronald69
24 August 2025, 22:13:23
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Roelof R
24 August 2025, 21:50:51
De Projecten van RetroJack door RetroJack
24 August 2025, 21:45:37
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door MOVisser
24 August 2025, 21:42:43
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Frank 123
24 August 2025, 21:24:19
Microstepper motoren voor armseinpalen door Dennis1984
24 August 2025, 21:01:37
Au bord de la Cèze door Frank 123
24 August 2025, 20:22:56
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
24 August 2025, 20:01:32
Trix DXI van DC naar AC door wob
24 August 2025, 19:49:25
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
24 August 2025, 18:03:55
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen! door Sascha [St. 3rail]
24 August 2025, 17:59:18
  

Auteur Topic: New railway line between China and North Sea Port in Ghent  (gelezen 1736 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12473
    • sleutelspoor
New railway line between China and North Sea Port in Ghent
« Gepost op: 08 July 2019, 11:44:28 »
New railway line between China and North Sea Port in Ghent takes more Volvo cars to their destinations
Several times every week Volvo Cars in Ghent ships vehicles from North Sea Port by rail to China, Italy and Austria. The first train carrying 190 XC60s from China arrived in Kluizendok on Thursday 4 July and will return with 180 XC90s, V90s and V60s to the Chinese port of Xi’an, the company said in its release. The new rail connection from Ghent fits in with Volvo Cars' strategy for faster, more sustainable and more cost-effective operations, in terms of production as well as from a logistics point of view. Exporting part of the cars by rail instead of by sea or road, reduces the impact on the environment. Also, the cars will reach their destination faster. The lead time from factory to final destination can be
shortened by half. North Sea Port has the aim to stimulate transport by rail and by water. “Volvo Cars makes full use of the good hinterland connections of North Sea Port in Ghent by opting for sustainable rail transport to the European inland countries and China. It will strengthen our position as a multimodal port," says Daan Schalck, CEO of North Sea Port.
Trains to Italy are loaded and unloaded at the DFDS terminal at Mercatordok. China trains arrive and depart from Kluizendok. Rail operator Lineas manages the rail exports from North Sea Port to China and Italy. Through its modal shift to rail Volvo Cars takes around 5,000 trucks off the road every year. A train will run twice a week from North Sea Port to
Xi'an in China. Volvo Car Ghent is a car factory in the port of Ghent, owned by Volvo Car Corporation. It consists of a welding plant, spraying plant and a final assembly plant. With 6,500 employees, it is one of the largest industrial employers in East Flanders. In 2018, Volvo Car Ghent produced 200,396 cars. These are the V40, XC40 and V60 models.
Bron; Piet Sinke DAILY COLLECTION OF MARITIME PRESS CLIPPINGS 2019 – 189


De versie van Prorail op bovenstaand bericht;

Volvo Cars is dit jaar gestart met het vervoeren van haar automodellen per spoor van North Sea Port naar China en Italië. De eerste trein met 190 XC60’s uit China kwam deze week aan in het Kluizendok en vertrekt straks met 180 XC90’s, V90’s en V60’s terug naar de Chinese havenstad Xi’an.
In totaal gaat om vier spoordiensten (twee naar Xi’an in China en twee naar Sacconago in Italië) vanuit North Sea Port in Gent en twee spoordiensten vanuit de haven van Zeebrugge (Schwertberg in Oostenrijk) die door vervoerders Lineas en Hödlmayr worden uitgevoerd. Met de spoordiensten naar Oostenrijk is in april 2018 al gestart. Volvo Cars haalt met deze treindiensten jaarlijks ongeveer 5.000 vrachtwagens van de weg. De treinen naar Italië worden geladen en gelost op de terminal van DFDS aan het Mercatordok. De China-trein komt aan en vertrekt op het Kluizendok. Bron; Spoorpro.nl
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Chris2412

  • Offline Offline
  • Berichten: 1533
  • Machinist internationaal Lineas Nl
Re: New railway line between China and North Sea Port in Ghent
« Reactie #1 Gepost op: 08 July 2019, 13:55:11 »
Vorige maand  hebben we (lineas NL) al proeftransporten gereden tussen Gent en China.
Lineas reed Gent- recklinghausen ost...CTL recklinghausen ost- Polen..

Groeten Chris
De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen