Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
RTM in 0m
door
Huup
Vandaag
om 09:39:52
Swalbenburg, N modulebaan
door
meino
Vandaag
om 09:22:55
Arlbergbahn.. ?
door
spoorijzer
Vandaag
om 09:20:45
Dönsdorfer Bauberichte
door
Basilicum
Vandaag
om 09:14:03
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
spoorijzer
Vandaag
om 09:07:58
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer
door
Menno 1846
Vandaag
om 08:44:50
Roco 2025
door
Bob R.
Vandaag
om 08:14:28
Heeft de nieuwe oplage reeks 55 van B-models verbeterde aandrijving ?
door
Tedo
Vandaag
om 07:59:14
De projecten van Ruben (NL H0)
door
spoorijzer
Vandaag
om 07:34:24
Da's Daz 2
door
spoorijzer
Vandaag
om 07:34:00
Een secundair lijntje in de Puy de Dome en de (Haute) Loire anno 1968
door
tothebeach
Vandaag
om 06:33:25
23 augustus modelspoorbeurs Houten
door
Martijn193
Vandaag
om 05:59:51
Wegfrezen ballastgewicht t.b.v. ruimte voor decoder
door
Lobomotion69
Vandaag
om 02:38:43
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
laurent
24 August 2025, 23:17:21
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
24 August 2025, 23:16:01
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
edwin1974
24 August 2025, 22:58:40
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
24 August 2025, 22:51:29
Aachenau West
door
Erwin 054
24 August 2025, 22:49:57
Rheinburg, TP V/VI
door
Dennis1984
24 August 2025, 22:17:49
Liliput L382003 Wagen set Rheingold HO - Handleiding
door
Ronald69
24 August 2025, 22:13:23
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht
door
Roelof R
24 August 2025, 21:50:51
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
24 August 2025, 21:45:37
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden
door
MOVisser
24 August 2025, 21:42:43
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan
door
Frank 123
24 August 2025, 21:24:19
Microstepper motoren voor armseinpalen
door
Dennis1984
24 August 2025, 21:01:37
Au bord de la Cèze
door
Frank 123
24 August 2025, 20:22:56
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
nighttrain1
24 August 2025, 20:01:32
Trix DXI van DC naar AC
door
wob
24 August 2025, 19:49:25
Mooi weer om buiten te spelen
door
puntenglijder
24 August 2025, 18:03:55
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen!
door
Sascha [St. 3rail]
24 August 2025, 17:59:18
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
New railway line between China and North Sea Port in Ghent
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: New railway line between China and North Sea Port in Ghent (gelezen 1736 keer)
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Offline
Berichten: 12473
New railway line between China and North Sea Port in Ghent
«
Gepost op:
08 July 2019, 11:44:28 »
New railway line between China and North Sea Port in Ghent takes more Volvo cars to their destinations
Several times every week Volvo Cars in Ghent ships vehicles from North Sea Port by rail to China, Italy and Austria. The first train carrying 190 XC60s from China arrived in Kluizendok on Thursday 4 July and will return with 180 XC90s, V90s and V60s to the Chinese port of Xi’an, the company said in its release. The new rail connection from Ghent fits in with Volvo Cars' strategy for faster, more sustainable and more cost-effective operations, in terms of production as well as from a logistics point of view. Exporting part of the cars by rail instead of by sea or road, reduces the impact on the environment. Also, the cars will reach their destination faster. The lead time from factory to final destination can be
shortened by half. North Sea Port has the aim to stimulate transport by rail and by water. “Volvo Cars makes full use of the good hinterland connections of North Sea Port in Ghent by opting for sustainable rail transport to the European inland countries and China. It will strengthen our position as a multimodal port," says Daan Schalck, CEO of North Sea Port.
Trains to Italy are loaded and unloaded at the DFDS terminal at Mercatordok. China trains arrive and depart from Kluizendok. Rail operator Lineas manages the rail exports from North Sea Port to China and Italy. Through its modal shift to rail Volvo Cars takes around 5,000 trucks off the road every year. A train will run twice a week from North Sea Port to
Xi'an in China. Volvo Car Ghent is a car factory in the port of Ghent, owned by Volvo Car Corporation. It consists of a welding plant, spraying plant and a final assembly plant. With 6,500 employees, it is one of the largest industrial employers in East Flanders. In 2018, Volvo Car Ghent produced 200,396 cars. These are the V40, XC40 and V60 m
odels.
Bron; Piet Sinke DAILY COLLECTION OF MARITIME PRESS CLIPPINGS 2019 – 189
De versie van Prorail op bovenstaand bericht;
Volvo Cars is dit jaar gestart met het vervoeren van haar automodellen per spoor van North Sea Port naar China en Italië. De eerste trein met 190 XC60’s uit China kwam deze week aan in het Kluizendok en vertrekt straks met 180 XC90’s, V90’s en V60’s terug naar de Chinese havenstad Xi’an.
In totaal gaat om vier spoordiensten (twee naar Xi’an in China en twee naar Sacconago in Italië) vanuit North Sea Port in Gent en twee spoordiensten vanuit de haven van Zeebrugge (Schwertberg in Oostenrijk) die door vervoerders Lineas en Hödlmayr worden uitgevoerd. Met de spoordiensten naar Oostenrijk is in april 2018 al gestart. Volvo Cars haalt met deze treindiensten jaarlijks ongeveer 5.000 vrachtwagens van de weg. De treinen naar Italië worden geladen en gelost op de terminal van DFDS aan het Mercatordok. De China-trein komt aan en vertrekt op het Kluizendok.
Bron; Spoorpro.nl
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Chris2412
Offline
Berichten: 1533
Machinist internationaal Lineas Nl
Re: New railway line between China and North Sea Port in Ghent
«
Reactie #1 Gepost op:
08 July 2019, 13:55:11 »
Vorige maand hebben we (lineas NL) al proeftransporten gereden tussen Gent en China.
Lineas reed Gent- recklinghausen ost...CTL recklinghausen ost- Polen..
Groeten Chris
Gelogd
De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen
Rondje_HO
Offline
Berichten: 8159
Re: New railway line between China and North Sea Port in Ghent
«
Reactie #2 Gepost op:
08 July 2019, 15:34:24 »
Misschien leuk ff wat plaatjes erbij?
https://www.northseaport.com/meer-volvos-per-trein-naar-eindbestemming-dankzij-spoorlijn-tussen-china-en-north-sea-port-in-gent#
https://youtu.be/ZEnGOwmbvDs
https://twitter.com/LineasForce/status/880786030890291200
https://www.transport-online.nl/site/105030/meer-volvos-per-trein-naar-eindbestemming-dankzij-spoorlijn-tussen-china-en-north-sea-port-in-gent/
https://flic.kr/p/XMATj8
Gelogd
Met vr. groet, Martijn.
Mijn banen:
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,70445.0.html
Nieuw; nu met foto's:
https://www.flickr.com/gp/151072373@N04/240tu5
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
New railway line between China and North Sea Port in Ghent