Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Had de NS4903 rangeerlicht?
door
Eric B
Vandaag
om 07:28:48
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 01:13:43
Fleischmania Nostalgia
door
Scratchbuilt
Vandaag
om 00:09:10
Lemke 2025
door
arnaud-ns/htm
Vandaag
om 00:05:10
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel?
door
Dennis1984
27 October 2025, 23:54:05
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
27 October 2025, 23:37:19
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief
door
Arjen52
27 October 2025, 22:52:56
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken
door
Ronzol
27 October 2025, 22:25:58
Rondom Charlois
door
Alewijn
27 October 2025, 22:25:57
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
27 October 2025, 22:04:19
Yet Another Servo Decoder
door
Dennis1984
27 October 2025, 22:00:56
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
MathynK
27 October 2025, 21:59:16
Da's Daz 2
door
Huup
27 October 2025, 21:47:59
mDDM, waarom 3 draaistellen?
door
Eric B
27 October 2025, 21:46:40
NS-1000 in spoor-1
door
FritsT
27 October 2025, 21:17:04
Zoutkamp 1921 - 1942, Het plan
door
Noordster
27 October 2025, 20:32:24
Crème daken mitropa rijtuigen epoche 2
door
Stefan88
27 October 2025, 20:31:18
Line-up foto's van modellen
door
Jeroen95
27 October 2025, 20:12:18
Digitaal-delta
door
Biesje
27 October 2025, 20:07:34
Minibaan Visserskaai H0
door
NS264
27 October 2025, 19:59:28
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec.
door
bask185
27 October 2025, 19:58:39
Project seaside Germany
door
Ronald Halma
27 October 2025, 19:30:50
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Gerrit H
27 October 2025, 19:17:08
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
Mispoes
27 October 2025, 19:16:31
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
spoorijzer
27 October 2025, 18:53:13
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
27 October 2025, 18:52:43
TAMS PZS-2.2
door
bask185
27 October 2025, 18:49:53
Retrobahn goes to the States: Bergamot Creek
door
hervé
27 October 2025, 18:28:25
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal
door
maartenvdb
27 October 2025, 18:23:36
Problemen met rookgenerator KM1 materiaal in spoor 1
door
Biesje
27 October 2025, 16:55:39
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
New railway line between China and North Sea Port in Ghent
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: New railway line between China and North Sea Port in Ghent (gelezen 1779 keer)
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Offline
Berichten: 12518
New railway line between China and North Sea Port in Ghent
«
Gepost op:
08 July 2019, 11:44:28 »
New railway line between China and North Sea Port in Ghent takes more Volvo cars to their destinations
Several times every week Volvo Cars in Ghent ships vehicles from North Sea Port by rail to China, Italy and Austria. The first train carrying 190 XC60s from China arrived in Kluizendok on Thursday 4 July and will return with 180 XC90s, V90s and V60s to the Chinese port of Xi’an, the company said in its release. The new rail connection from Ghent fits in with Volvo Cars' strategy for faster, more sustainable and more cost-effective operations, in terms of production as well as from a logistics point of view. Exporting part of the cars by rail instead of by sea or road, reduces the impact on the environment. Also, the cars will reach their destination faster. The lead time from factory to final destination can be
shortened by half. North Sea Port has the aim to stimulate transport by rail and by water. “Volvo Cars makes full use of the good hinterland connections of North Sea Port in Ghent by opting for sustainable rail transport to the European inland countries and China. It will strengthen our position as a multimodal port," says Daan Schalck, CEO of North Sea Port.
Trains to Italy are loaded and unloaded at the DFDS terminal at Mercatordok. China trains arrive and depart from Kluizendok. Rail operator Lineas manages the rail exports from North Sea Port to China and Italy. Through its modal shift to rail Volvo Cars takes around 5,000 trucks off the road every year. A train will run twice a week from North Sea Port to
Xi'an in China. Volvo Car Ghent is a car factory in the port of Ghent, owned by Volvo Car Corporation. It consists of a welding plant, spraying plant and a final assembly plant. With 6,500 employees, it is one of the largest industrial employers in East Flanders. In 2018, Volvo Car Ghent produced 200,396 cars. These are the V40, XC40 and V60 m
odels.
Bron; Piet Sinke DAILY COLLECTION OF MARITIME PRESS CLIPPINGS 2019 – 189
De versie van Prorail op bovenstaand bericht;
Volvo Cars is dit jaar gestart met het vervoeren van haar automodellen per spoor van North Sea Port naar China en Italië. De eerste trein met 190 XC60’s uit China kwam deze week aan in het Kluizendok en vertrekt straks met 180 XC90’s, V90’s en V60’s terug naar de Chinese havenstad Xi’an.
In totaal gaat om vier spoordiensten (twee naar Xi’an in China en twee naar Sacconago in Italië) vanuit North Sea Port in Gent en twee spoordiensten vanuit de haven van Zeebrugge (Schwertberg in Oostenrijk) die door vervoerders Lineas en Hödlmayr worden uitgevoerd. Met de spoordiensten naar Oostenrijk is in april 2018 al gestart. Volvo Cars haalt met deze treindiensten jaarlijks ongeveer 5.000 vrachtwagens van de weg. De treinen naar Italië worden geladen en gelost op de terminal van DFDS aan het Mercatordok. De China-trein komt aan en vertrekt op het Kluizendok.
Bron; Spoorpro.nl
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Chris2412
Offline
Berichten: 1523
Machinist internationaal Lineas Nl
Re: New railway line between China and North Sea Port in Ghent
«
Reactie #1 Gepost op:
08 July 2019, 13:55:11 »
Vorige maand hebben we (lineas NL) al proeftransporten gereden tussen Gent en China.
Lineas reed Gent- recklinghausen ost...CTL recklinghausen ost- Polen..
Groeten Chris
Gelogd
De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen
Rondje_HO
Offline
Berichten: 8136
Re: New railway line between China and North Sea Port in Ghent
«
Reactie #2 Gepost op:
08 July 2019, 15:34:24 »
Misschien leuk ff wat plaatjes erbij?
https://www.northseaport.com/meer-volvos-per-trein-naar-eindbestemming-dankzij-spoorlijn-tussen-china-en-north-sea-port-in-gent#
https://youtu.be/ZEnGOwmbvDs
https://twitter.com/LineasForce/status/880786030890291200
https://www.transport-online.nl/site/105030/meer-volvos-per-trein-naar-eindbestemming-dankzij-spoorlijn-tussen-china-en-north-sea-port-in-gent/
https://flic.kr/p/XMATj8
Gelogd
Met vr. groet, Martijn.
Mijn banen:
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,70445.0.html
Nieuw; nu met foto's:
https://www.flickr.com/gp/151072373@N04/240tu5
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
New railway line between China and North Sea Port in Ghent