Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Roco Fccpps, overzicht van Roco-modellen.
door
metpetergaathetbeter
Vandaag
om 01:23:58
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
MOVisser
Vandaag
om 00:00:04
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE
door
Rob Bennis
14 August 2025, 23:16:59
Bouw van een materieel 46 vierwagenstel
door
Rob Bennis
14 August 2025, 23:10:08
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
14 August 2025, 22:55:04
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje
door
Tjalling
14 August 2025, 22:46:37
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie.
door
Reeks77
14 August 2025, 22:39:46
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Overet
14 August 2025, 22:04:43
Raadplaatje
door
Lars Smelter
14 August 2025, 21:50:23
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel?
door
nighttrain1
14 August 2025, 21:50:18
NS2900-serie / Staatsmijnen SM 150-serie (H0)
door
mamory
14 August 2025, 21:30:54
Aanpassen baanplan bestaande baan
door
Ronald69
14 August 2025, 20:52:02
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
14 August 2025, 20:22:24
Fleischmann Anna ombouw.
door
defender
14 August 2025, 20:19:47
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
14 August 2025, 20:15:03
Sfeer op je modelbaan
door
BartvD
14 August 2025, 19:29:41
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
puntenglijder
14 August 2025, 18:37:08
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
14 August 2025, 17:25:32
Aachenau West
door
tijgernootje
14 August 2025, 16:43:07
US diorama in H0
door
tijgernootje
14 August 2025, 16:33:38
Rijnstraat
door
tijgernootje
14 August 2025, 16:32:24
Da's Daz 2
door
Huup
14 August 2025, 15:59:06
Wat was jullie allereerste loc?
door
tijgernootje
14 August 2025, 15:25:46
Göhrener Viaduct, een begin, Project 13
door
741230
14 August 2025, 15:21:31
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
spoorijzer
14 August 2025, 14:05:28
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden
door
Ronald Halma
14 August 2025, 13:55:02
Kranenberg, een exercitie in code 70
door
Met een sik
14 August 2025, 13:40:25
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief
door
Bas, Dordrecht
14 August 2025, 13:18:06
Yamorc booster
door
Ben
14 August 2025, 12:50:26
Spoor op industrieterrein Lage Weide
door
tijgernootje
14 August 2025, 12:26:46
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Museumspoor
|
Restanten loc NS 164 naar vlechtmuseum in Noordwolde
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omlaag
Auteur
Topic: Restanten loc NS 164 naar vlechtmuseum in Noordwolde (gelezen 12252 keer)
AB 7216
Offline
Berichten: 1629
Re: Restanten loc NS 164 naar vlechtmuseum in Noordwolde
«
Reactie #15 Gepost op:
17 January 2021, 11:02:55 »
Weet iemand of dit project nog steeds loopt?
Het laatste bericht is van maart 2020.
https://stellingwerf.nl/artikel/1092531/restauratie-van-locomotief-draait-op-volle-toeren.html
zijn er trouwens contactgegevens van de club die deze locomotief aan het opknappen is?
Groeten Arjen
Gelogd
The light at the end of the tunnel is the headlamp of an oncoming train (Murphy)
Simon Stenneberg
Offline
Berichten: 1763
Dieselpower rules!
Re: Restanten loc NS 164 naar vlechtmuseum in Noordwolde
«
Reactie #16 Gepost op:
14 August 2021, 10:28:02 »
Ben ook wel benieuwd hoe het ermee staat. Via Google heb ik ook geen actuele info kunnen vinden.
Tijdens onze vakantie bezocht ik namelijk het station waar deze zou moeten komen te staan. Althans...
...eerst bezocht ik op 7 augustus het voormalig NTM-station van Oosterwolde. Hier waren mijn ouders een paar jaar geleden ook geweest en vertelden me dat er een stukje spoorlijn ligt.
Dat blijkt te kloppen, dus dacht ik eerst dat hierop de loc geplaatst zou gaan worden...
...maar bij terugkomst en zoeken via Google blijkt het dus om Noordwolde te gaan. Dit bezochten we gisteren 13 augustus tijdens de terugreis naar huis.
Hier ligt geen echt spoor, maar in het grasveld links op de foto lijkt mij wel ruimte genoeg om de loc te plaatsen. Dan wel met een hekje met schrikdraad erop of zo
Beide stationsgebouwen staan er trouwens mooi bij. Heb er ook wel meer foto's van gemaakt. Via Google blijkt dat er verrassend genoeg meerdere stationsgebouwen in de noordelijke provincies bewaard zijn gebleven. Een rondgang erlangs was voor mijn gezinnetje niet interessant. Het lukte me nog wel op de terugweg vanuit Oosterwolde langs Hijkersmilde te rijden, maar dat was het dan ook
Gelogd
Diesel- en smalspoorliefhebber. Modelbaan: Grensstation Broeksittard-Tüddern met Selfkantbahn (H0m) en ZLSM (H0):
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90136.msg3222058526#msg3222058526
Dick55
Offline
Berichten: 355
Re: Restanten loc NS 164 naar vlechtmuseum in Noordwolde
«
Reactie #17 Gepost op:
12 September 2021, 20:14:37 »
Grappig, vandaag bij het restaurant iets verderop de start en het einde van een motorrit vandaag.
Vroeg me al af waarom dit stukje spoor in Oosterwolde
Gelogd
KNed
Offline
Berichten: 3369
Re: Restanten loc NS 164 naar vlechtmuseum in Noordwolde
«
Reactie #18 Gepost op:
14 September 2021, 23:37:04 »
Met wat zoeken vind je wel wat info, maar wel lastig te achterhalen wat de huidige status is.
https://steenwijkercourant.nl/regio/Locomotief-donderdag-terug-in-Noordwolde-26465098.html
https://www.omropfryslan.nl/nieuws/880424-zeldzame-oorlogslocomotief-voor-noordwolde
https://www.ksgw.nl/leestafel/locomotief-project/locomotief
https://stellingwerf.nl/regio/Restauratie-van-locomotief-draait-op-volle-toeren-26556085.html
(info 2020)
https://www.ksgw.nl/leestafel/keek-op-de-week-archief/keek-op-de-week-18-21
(mei dit jaar? Maar niet veel voortgang?)
Koen
«
Laatst bewerkt op: 14 September 2021, 23:38:59 door KNed
»
Gelogd
H0: Periode: 1980-heden, vooral NL, 3-rail digitaal
Beheerder van:
NL in Model
|
modelspooradressen
|
Marklin dipswitch[/u
Simon Stenneberg
Offline
Berichten: 1763
Dieselpower rules!
Re: Restanten loc NS 164 naar vlechtmuseum in Noordwolde
«
Reactie #19 Gepost op:
17 September 2021, 05:19:26 »
De links naar de 'Keek op de week' van de lokale partij bracht mij op dit bericht van begin juni jl.:
De Locomotief van Noordwolde
We kregen het bericht van ons eerste steunfractielid van KSGW, projectleider van de restauratie van de locomotief dat er vanuit de gemeente een subsidie van €17.500 is verleend. Ik heb hier al eerder over geschreven dat Dhr. Dundas met steun van lokale ondernemers ervoor heeft gezorgd dat de locomotief naar Noordwolde is gekomen. Hij heeft er alles aan gedaan om de oude kale locomotief op een plek in Noordwolde te krijgen, deze heeft jaren dienstgedaan in deze omgeving. Onze gemeente ziet nu de locomotief als blikvanger die naar verwachting een aantrekkende werking zal hebben op toeristen. Dhr. Dundas is nu al een lange tijd bezig om de locomotief te restaureren, met de hulp van een aantal bedrijven en particulieren die in een aantal gevallen hier belangeloos aan mee werken. Maar er zijn meer financiële middelen nodig om de restauratie tot een succes te maken. Mede door het Dorpsarchief Noordwolde is het project inmiddels ondergebracht in een aparte stichting.
Uit:
https://www.ksgw.nl/leestafel/keek-op-de-week-archief/keek-op-de-week-22-21
Ik heb wat rondgezocht op Dorpsarchief Noordwolde en zowel hun Facebook-pagina als website zijn al zo'n twee jaar niet meer ge-update...
De stichting zou de Stichting Locomotief NS 164 Noordwolde zijn. Google vindt niet meer dan een vestigingsadres ervan.
Oproepen tot (financiële) steun helpen beter door meer bekendheid (PR) aan het project te geven. Of wij zoeken niet goed?
Gelogd
Diesel- en smalspoorliefhebber. Modelbaan: Grensstation Broeksittard-Tüddern met Selfkantbahn (H0m) en ZLSM (H0):
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90136.msg3222058526#msg3222058526
Simon Stenneberg
Offline
Berichten: 1763
Dieselpower rules!
Re: Restanten loc NS 164 naar vlechtmuseum in Noordwolde
«
Reactie #20 Gepost op:
17 September 2021, 05:30:29 »
Hier nog wat andere foto's van mijn 'walk-around' op 13 augustus jl.:
Met tenslotte een betere foto van het gras waar afdrukken van een stuk spoor zijn gemaakt en een ideale plek lijken om de loc te plaatsen?
Gelogd
Diesel- en smalspoorliefhebber. Modelbaan: Grensstation Broeksittard-Tüddern met Selfkantbahn (H0m) en ZLSM (H0):
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90136.msg3222058526#msg3222058526
Jelle Jan
Offline
Berichten: 494
Re: Restanten WD lok naar Noordwolde om als NS 164 te worden gerestaureerd
«
Reactie #21 Gepost op:
02 June 2022, 21:01:28 »
Ik heb vorige week de man bezocht die zich aan dit restauratieproject heeft gewaagd, dikwijls geassisteerd door bedrijven in de buurt, en ook de Stichting162 helpt hem voor zover mogelijk. Ik was blij verrast. Bijna alle onderdelen zijn inmiddels gereviseerd dan wel nieuw gemaakt voorhanden. Een belangrijk gemis zijn helaas nog de bufferveren, maar ook de juiste schroefkoppelingen. Als iemand daarbij hulp kan bieden, dan zou hij zeer geholpen zijn.
De meeste onderdelen liggen noodgedwongen niet echt fotografeerbaar opgestapeld opgeslagen, ik heb deze onderdelen wél allemaal mogen bewonderen. Als voorbeeld noem ik de vier kantelramen voor de voor- en achterzijde van het machinistenhuis, waarvan twee origineel zijn en twee schitterend zijn nagemaakt (ik meen in brons).
Het machinistenhuis is inmiddels gericht, geschoopeerd en in de grondverf gezet, enkele deukjes zijn daarbij behouden om de lok niet al te steriel te laten worden. Het is de bedoeling dat later dit jaar ook het frame zal worden behandeld en geschilderd. Dan zal het niet lang meer duren, dat het frame op z'n wielen wordt gezet, dit zal in de werkplaats van een Nederlandse museumlijn gebeuren.
Hieronder een foto van het machinistenhuis, vergelijk dat eens met de foto onderaan de vorige pagina.
Als jullie er geen bezwaar tegen hebben, bericht ik hier opnieuw als er iets is te melden.
Jelle Jan
«
Laatst bewerkt op: 02 June 2022, 21:48:00 door Jelle Jan
»
Gelogd
Simon Stenneberg
Offline
Berichten: 1763
Dieselpower rules!
Re: Restanten loc NS 164 naar vlechtmuseum in Noordwolde
«
Reactie #22 Gepost op:
03 June 2022, 10:21:02 »
Mooi nieuws!
Als er wat meer gecommuniceerd wordt over de vorderingen, lukt het misschien ook beter om hulp te krijgen voor de benodigde onderdelen 😇
Gelogd
Diesel- en smalspoorliefhebber. Modelbaan: Grensstation Broeksittard-Tüddern met Selfkantbahn (H0m) en ZLSM (H0):
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90136.msg3222058526#msg3222058526
Simon Stenneberg
Offline
Berichten: 1763
Dieselpower rules!
Re: Restanten loc NS 164 naar vlechtmuseum in Noordwolde
«
Reactie #23 Gepost op:
29 November 2022, 15:27:53 »
Nieuws!
De loc wordt afgebouwd bij de STAR in Stadskanaal, de verwachting is dat ie in 2024 gereed is
Bron:
https://stellingwerf.nl/dorpen/Locomotief-in-Noordwolde-wordt-afgebouwd-in-Stadskanaal-28078582.html
Gelogd
Diesel- en smalspoorliefhebber. Modelbaan: Grensstation Broeksittard-Tüddern met Selfkantbahn (H0m) en ZLSM (H0):
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90136.msg3222058526#msg3222058526
Simon Stenneberg
Offline
Berichten: 1763
Dieselpower rules!
Re: Restanten loc NS 164 naar vlechtmuseum in Noordwolde
«
Reactie #24 Gepost op:
21 July 2023, 06:28:18 »
In het "STAR weekoverzicht" op Facebook zijn de vorderingen aan de NS 164 te zien, zoals deze:
Locje 164 in de bokken met de reeds geplaatste ventilator.
Bron = Facebook, waar nog een paar foto's van de voortgang van de NS 164 te zien zijn
Gelogd
Diesel- en smalspoorliefhebber. Modelbaan: Grensstation Broeksittard-Tüddern met Selfkantbahn (H0m) en ZLSM (H0):
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90136.msg3222058526#msg3222058526
Simon Stenneberg
Offline
Berichten: 1763
Dieselpower rules!
Re: Restanten loc NS 164 naar vlechtmuseum in Noordwolde
«
Reactie #25 Gepost op:
09 June 2025, 09:09:11 »
Zoals iedereen wellicht wel weet, is de NS 164 inmiddels op 28 mei 2024 bij het voormalige station van Noordwolde als statisch monument geplaatst.
Nu ben ik wat gegevens bij elkaar aan het zoeken, maar mis nog enkele details. Zoals wanneer de 70031 precies naar Overloon is gegaan.
Meer interessant is dat ik terugvind dat er nog steeds een rijvaardige WD 70031 in Engeland bestaat, die ook WD 70043 wordt genoemd?
https://www.avonvalleyrailway.org/about-us/locomotives-rolling-stock/0-4-0dm-no-wd70031-grumpy/
https://www.flickr.com/photos/50576141@N03/27592407609
@Raymond, jij weet vast meer?
Diesellocomotief 70031
Technische gegevens:
Tractievorm Diesel-mechanisch
Fabrikant Drewry Car (in opdracht van Vulcan Foundry Ltd)
Type WD
Bouwjaar 1941
Gewicht 21 ton
Lengte o/b 7,235 m
Asindeling B
Vermogen 153 PK (112,5 kW)
Max. snelheid 28 km/h
Historische gegevens:
1941-194x War Department 31/70031
194x-1978
1978- Bristol Suburban Railway/Avon Valley Railway (als onderdelenleverancier)
2005-2009 STIBANS
2009-20xx Stichting NS 162?
20xx-2019 Oorlogsmuseum Overloon
2019-heden Nationaal Vlechtmuseum (waarvan optische restauratie 2019-2024), opgesteld als statisch monument bij voormalig station
De "echte" NS 164 (WD 70041) werd samen met de NS 162 overgenomen door de Nederlandsche Steenkolenmijnen Willem-Sophia als D 3, daarna gingen ze samen over naar Van den Bossche in België. Deze haalde enkele onderdelen van de NS 164/WD70041 af en sloopte deze.
Voor de restauratie van de NS 162 haalde de STIBANS uit Engeland de WD 70031, om ook te dienen als onderdelenleverancier. Zo is de complete motor overgezet. Daardoor wordt deze veel verward met de NS 164/WD70041.
Interessant is, dat bij de Avon Valley Railway een andere locomotief nog steeds bestaat als WD 70031, maar ook wel WD 70043 wordt genoemd. Het gebeurt dus wel vaker dat locomotieven bij restauratie met onderdelen van andere locomotieven nummerverwisselingen krijgen.
De WD 70031, of wat daar van over was, werd geschonken aan Oorlogsmuseum Overloon. Het plan om de machine daar optisch te restaureren en tentoon te stellen mislukte en door ruimteproblemen wilde het museum er vanaf. Vanuit het Nationaal Vlechtmuseum te Noordwolde kwam het initiatief om loc 164 terug te halen naar Friesland, waar deze vanaf 2019 optisch werd gerestaureerd.
Vanaf 2022 werd de loc bij de STAR te Stadskanaal verder afgewerkt, waarna deze op 28 mei 2024 werd overgebracht naar Noordwolde en een plek kreeg nabij het vroegere tramstation aan de in 1962 opgeheven tramlijn Makkinga - Steenwijk.
Bronnen:
http://www.industriespoor.nl/NS%20162%20164%20165.htm
http://www.nmld.nl/nl/object/3108
https://nl.wikipedia.org/wiki/NS_160
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=88706.15
https://www.facebook.com/p/Locomotief-NS-164-Noordwolde-100083996006978/?locale=nl_NL
https://www.avonvalleyrailway.org/about-us/locomotives-rolling-stock/0-4-0dm-no-wd70031-grumpy/
Gelogd
Diesel- en smalspoorliefhebber. Modelbaan: Grensstation Broeksittard-Tüddern met Selfkantbahn (H0m) en ZLSM (H0):
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90136.msg3222058526#msg3222058526
spoorzeven
Offline
Berichten: 5571
Re: Restanten loc NS 164 naar vlechtmuseum in Noordwolde
«
Reactie #26 Gepost op:
09 June 2025, 11:27:56 »
http://thedingleypages.x10host.com/rolling_stock/1941_series_history.htm
Er zijn er dus nog meer bewaard gebleven, elf in totaal tel ik er in dit overzicht dat tot en met 2009 loopt (naar beneden scrollen).
«
Laatst bewerkt op: 09 June 2025, 11:30:26 door spoorzeven
»
Gelogd
Groet, Frank
R v/d Hoven
Offline
Berichten: 1020
De 162: Terug van weggeweest!
Re: Restanten loc NS 164 naar vlechtmuseum in Noordwolde
«
Reactie #27 Gepost op:
09 June 2025, 11:48:28 »
Volgens mij gebruiken ze heel erg verouderde gegevens op de website van de Avon Valley Railway (AVR). Bij een bezoek aan de AVR in juli 2004 waren de WD31 en 43 niet rijvaardig. De 43 zag er nog als een loc uit, de onderdelen van de 31 lagen overal verspreid:
Op 25 november 2005 kwamen die restanten van de WD 31 naar Blerick:
Duidelijk niet rijvaardig maar gebruikt als 'omhulling' om de gereviseerde motor (dachten wij) naar Nederland te krijgen. In Nederland bleek die revisie ondeugdelijk uitgevoerd en zijn we opnieuw begonnen. Met de overige zaken van de WD31 viel niets te beginnen en na overleg met Overloon zijn ze op 17 september 2007 daar naar toe verhuisd:
Bij de Avon Valley Railway is de WD43 inmiddels wel tot rijvaardige loc gerestaureerd. De 31 heeft daar ooit wel rijvaardig dienst gedaan maar hooguit tot uiterlijk 2003. Voor een correcte stand van zaken rondom locs (en andere zaken) zijn websites van museumorganisaties onbetrouwbaar gebleken. Opgezet voor het binnen halen van bezoekers (logisch) en alle andere zaken zijn bijzaak.
""Zo is de complete motor overgezet. Daardoor wordt deze veel verward met de NS 164/WD70041""
klopt voor geen meter. De motor die in 2005 in de WD31 naar Blerick kwam, was dezelfde motor die in de WD33 zat toen deze in 1996 vanuit Aartselaar naar Nederland kwam! Door het opkomend internet waardoor er niet live naar Engeland behoefde worden gereisd, kregen we contact met de AVR die de motor wel wilden reviseren. De motor uit de WD31 is altijd in England gebleven! En samen met de motor in de WD43 (en het combineren van veel meer zaken) kon de AVR de WD43 alsnog rijvaardig krijgen. Een WD 31 bestaat dáár anno 2025 zeker niet.
De keuze voor het nummer NS 164 is vanuit Noordwolde gekomen. De keuze van het lettertype en de plaatsing is ook hun verantwoording want dat klopt ook niet. En de loc (als WD31) is zeker NIET in Frankrijk op het strand gezet in 1944 zoals het infobord ons doet geloven. Sterker nog: de WD31 had vóór november 2005, Engeland nooit verlaten...
Nog steeds is niet alles bekend over deze locserie. Niet in Engeland en niet hier. Ook niet over de 162. Speuren, zoeken en lezen heeft wel veel vragen beantwoord maar zeker niet alles. De 161 en 162 zijn van een andere bouwserie dan de 164 en 165 (bekijk de fabrieksplaten). In England is men gefascineerd over fabrieksplaten. Volgens onderzoek aldaar bestonden de fabrieksplaten op de 161 en 162 niet eens... Zeker is dat vóór D-Day 1944 al defecten ontstonden waardoor reparaties nodig waren. En net zoals bij moderne locs nu, zijn onderdelen onderling uitwisselbaar. Doordat
in
veel onderdelen het WD-nummer is verwerkt, zijn in de WD33/NS162 zijn onderdelen aangetroffen van locs die nooit Engeland hebben verlaten.
Om het compleet te houden: ook de WD34 is naar Nederland gekomen. Opnieuw er uitziend als een loc maar feitelijk een verzameling onderdelen die je beter op hun plek kunt laten zitten zodat het transport een stuk eenvoudiger gaat. Na het afnemen van de benodigde zaken zijn de restanten als oud-ijzer verkocht. Inkomsten zijn altijd welkom. Rond die tijd dachten wij dat de "31" in Overloon zou gaan staan, als 'kap zonder inhoud'. Dat de geschiedenis anders is gelopen is gebleken. Zowel de 162 als de "164" zijn verzamelingen van onderdelen die tezamen een goede indruk geven. De "164" zou nooit zo ver werkend in Noordwolde komen te staan als wat hij nu doet. Maar dat is aan de gedrevenheid van de restaurateur te danken. We kunnen nu wel dromen van 2 voor 1 trein...
http://thedingleypages.x10host.com/rolling_stock/1941_series_history.htm
<> Opgesteld door de bezitter van de WD39 die er nu duidelijk anders uitziet maar wel familie is. Dankzij hem en een bezoek aan de Lavenderline (
http://www.lavender-line.co.uk/221.html
) veel gegevens kunnen achterhalen. Ook dit overzicht is dus duidelijk achterhaald. De 30, 31, 33, 37, 39, 42, 43, 44, 47 en 48 'leven' nog volgens mij, al dan niet rijvaardig. Let wel: er is nog een 2e serie, naoorlogs die er sterk op lijkt. De ARMY 235 op Isle of Wight is de bekendste. En er zijn er ook nog bewaard vanuit de 'voor'-serie al is dat mijn benaming aangezien ze lagere fabrieksnummers hebben dan die van de serie WD29-48.
Groet, Raymond van den Hoven
Gelogd
http://www.stichting162.nl
= alles over de NS-162 !
hans nahon
Offline
Berichten: 30
Re: Restanten loc NS 164 naar vlechtmuseum in Noordwolde
«
Reactie #28 Gepost op:
09 June 2025, 22:02:22 »
Zo stond de 164 er in Noordwolde deze week bij:
M.vr.gr.
- hans -
Gelogd
Simon Stenneberg
Offline
Berichten: 1763
Dieselpower rules!
Re: Restanten loc NS 164 naar vlechtmuseum in Noordwolde
«
Reactie #29 Gepost op:
09 June 2025, 22:16:00 »
@Raymond: bedankt voor jouw uitgebreide antwoord. Precies wat ik hoopte, al blijkt daarin dat mijn reconstructie uit mijn genoemde bronnen niet helemaal juist was. Maar nu wel, fijn.
En @Hans: mooi dat je jouw foto's hier plaatst. Is dit draadje daarmee ook weer "rond".
Gelogd
Diesel- en smalspoorliefhebber. Modelbaan: Grensstation Broeksittard-Tüddern met Selfkantbahn (H0m) en ZLSM (H0):
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90136.msg3222058526#msg3222058526
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Museumspoor
|
Restanten loc NS 164 naar vlechtmuseum in Noordwolde