Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
Vandaag om 14:36:48
Uit Smalspoorcompagnies werkplaats. door MaraNCS
Vandaag om 14:24:15
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Biessendorf
Vandaag om 14:13:29
wie heeft er ervaring met rijden met werkende schroefkoppeling van Rivarossi? door hervé
Vandaag om 13:58:30
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 13:57:53
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Bob R.
Vandaag om 13:53:47
Piko 2200 (52868)+ uhlenbrock 76420 door Ben
Vandaag om 13:33:09
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door ex-DR V100
Vandaag om 13:17:53
Welke TAMS decoder heb ik? door henk
Vandaag om 12:44:15
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 12:39:58
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door Hans GJ
Vandaag om 12:22:25
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven'' door MaraNCS
Vandaag om 12:07:21
De Hondsrugbaan door cor_b
Vandaag om 11:32:44
Baanplan Bührtal VI door Ronald69
Vandaag om 11:30:18
Opschriften van LS Models rijtuig veilig verwijderen…. door Rob Ellerman
Vandaag om 11:14:15
bovenleiding Mader door Bobos
Vandaag om 11:12:10
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 11:07:11
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Rob Ellerman
Vandaag om 11:02:50
PB Models, ICR-rijtuigen door Reinout van Rees
Vandaag om 10:41:36
VERPLAATST: Overlijden Joost van Ginneken door Reinout van Rees
Vandaag om 10:39:00
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door hervé
Vandaag om 10:35:02
Pools diorama H0 door mass am see
Vandaag om 10:34:51
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 10:16:21
Witmoosdorf door Bert55
Vandaag om 10:12:32
LED-verlichting, op rol verkrijgbaar. Binnenverlichting maken. door Besselspoor
Vandaag om 08:36:07
rommenholler gasketelwagens door Falkenberg
Vandaag om 07:52:31
NS/32 door RK
Vandaag om 07:16:03
25 jaar geleden door Willem1951
15 april 2024, 23:24:31
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Jelmer
15 april 2024, 23:23:19
Wohnzimmer Rbf materieelshow door Robkop
15 april 2024, 23:09:53
  

Auteur Topic: walk around  (gelezen 8518 keer)

Jan-Peter

  • Offline Offline
  • Berichten: 2282
  • Bnlx treinendokter.
Re: walk around
« Reactie #15 Gepost op: 12 augustus 2006, 15:56:47 »
En wat kunnen jullie mij aanbevelen voor regelaar, want een fred van Uhlenbrock voor €75 waar je 4 loks mee kunt rijden, vind ik welleen beetje aan de prijzige kant.

mvg Martijn

Je hebt volledig gelijk. Maar vier locomotieven kunnen te besturen, en daar 75Eur (160 gulden), is wel erg veel.
Maar...
De Fred kan maar vier locomotieven te gelijk onthouden. Het totale aantal beschikbare locomotieven ligt volgens mij bij 9999. Mijn treinbaan gebruiken we met twee man (mijn vader en ikzelf) en beide hebben een Fred. Het veranderen van de in het geheugen geplaatste locomotieven is met een beetje oefening toch best snel gedaan op de IBox.

Daarnaast gebruik ik slechts 3 locomotieven op de Fred en het vierde adres is 'virtueel'. Dit gebruik om met Koploper een willekeurige locomotief of span te kunnen besturen. Wat uiteindelijk een totaal van 16  locomotieven kan worden die door een Fred tegelijk kan worden bestuurd.

Dus, het is redelijk aan de prijs maar, met meer mogelijkheden bij langer gebruik.

Vriendelijke groet,
Jan-Peter
10* Dig. HO 3Rail ,HOe DB/OBB IV/V, Maritieme thema's.

René

  • Smalloot in de volle breedte
  • Offline Offline
  • Berichten: 2515
  • Team Mitropa
Re: walk around
« Reactie #16 Gepost op: 12 augustus 2006, 16:33:32 »
Als je alle adressen direct vanaf de WAC wil kunnen bedienen heb je het Digitrax systeem nodig. Dat systeem heeft vast weer andere ongemakken.

Zelf vind ik het geen probleem dat ik maar 4 treinen vanaf 1 WAC/FRED kan besturen, ik kan immers maar 1 trein tegelijk bedienen en in de gaten houden.
René Wolf, bekijkt het breed en spoort smal
www.rwfoto.nl

vt175

  • Offline Offline
  • Berichten: 358
  • Diespe
    • Model4rail
Re: walk around
« Reactie #17 Gepost op: 12 augustus 2006, 17:00:04 »
Vergeet niet dat je naast een FRED een DCC centrale met loconet nodig hebt, bv de IB

De centrale moet altijd verbonden zijn met een voedig en de baan.
Handregelaars en centrales in een zoals de Multi-maus, Daisy o.g. zijn zonder een "vaste centrale"angeschikt als WAC.

Daisy heeft meer mogelijkheden dan Fred (ze zeggen niet voor niets dat vrouwen meer dingen tegelijk kunnen doen dan mannen ;D)

De Daisy is wel in een loconet systeem als WAC te gebruiken, je hebt dan wel weer een volwaardige centrale nodig.

MvG

Diederik

Davy

  • Gast
Re: walk around
« Reactie #18 Gepost op: 12 augustus 2006, 17:07:50 »
Ik ben op zoek naar een digitaal systeem met walk around funktie zoals dat ook bij Fremo wordt toegepast, dus als je je regelaar uitplugd, dat de centrale je trein overneemt, totdat je je regelaar weer ergens inplugd.
Welke systemen hebben dit?

mvg Martijn

Het nieuwe digitale Marklin systeem kan dit ook.


Martijn_

  • Offline Offline
  • Berichten: 359
Re: walk around
« Reactie #19 Gepost op: 12 augustus 2006, 17:20:47 »
Ik denk dat ik de Digitrax chief in samenwerking met 2/3 fred's.
Dit lijkt me wel een redelijke combinatie, want ik vind het zonder om een ib aan te schaffen en dan de helft van de mogelijkheden niet te gebruiken.


ps: ik kies mede niet voor een ib omdat er regelmatig gepost wordt op forums dat ie stuk is.

mvg Martijn

vt175

  • Offline Offline
  • Berichten: 358
  • Diespe
    • Model4rail
Re: walk around
« Reactie #20 Gepost op: 12 augustus 2006, 17:22:09 »
Citaat
Het nieuwe digitale Marklin systeem kan dit ook.

Kan het WAC alleen met de Mobile Station of heb je de Central Station er ook bij nodig?

Davy

  • Gast
Re: walk around
« Reactie #21 Gepost op: 12 augustus 2006, 17:26:04 »
Ik heb het CS en daar kan het mee. Of het met een mobile station kan via je verschillende aansluitrails ik denk het niet. Maar zeker weten doe ik dit niet.

vt175

  • Offline Offline
  • Berichten: 358
  • Diespe
    • Model4rail
Re: walk around
« Reactie #22 Gepost op: 12 augustus 2006, 17:31:16 »
Citaat
Ik heb het CS en daar kan het mee

Loop je met de CS rond en blijven de treinen lopen als je de CS ontkoppeld van de baan??

vt175

  • Offline Offline
  • Berichten: 358
  • Diespe
    • Model4rail
Re: walk around
« Reactie #23 Gepost op: 12 augustus 2006, 17:33:11 »
Een WAC welke ook flexibel is is de ESU mobile control (draadloos)
samen met een nieuwe ECoS een combinatie met vele mogelijkheden.

Ook is de MC aan te sluiten op een
• Märklin® 6021®
• Lenz® digital plus
• ROCO® LokMaus II® / R3
• Atlas® commander
• Uhlenbrock® Intellibox®


« Laatst bewerkt op: 12 augustus 2006, 17:35:38 door D. Speksnijder »

Davy

  • Gast
Re: walk around
« Reactie #24 Gepost op: 12 augustus 2006, 17:42:34 »
Loop je met de CS rond en blijven de treinen lopen als je de CS ontkoppeld van de baan??

Ik kan een mobile station loskoppelen van een cs en in bijvoorbeeld een aansluitbox steken en zo een bepaalde locomotief blijven volgen.

Heb ik geprobeerd en het werkt.


Monobrachius

  • Offline Offline
  • Berichten: 890
  • LE II
Re: walk around
« Reactie #25 Gepost op: 12 augustus 2006, 18:11:52 »
Je zou natuurlijk ook het IR systeem van Piko kunnen gebruiken.
Verder heb ik vandaag het geprobeerd met mijn Lokmaus. Dat werkt goed, met één maar. Je mag de master nooit loskoppelen, want die fungeert als het ware als centrale. Dus in praktijk zal je één handregelaar meer moeten hebben, dan het aantal die je wilt gebruiken om mee rond te lopen. Voordeel is dat het zeer aantrekkelijk geprijsd is. Ik denk dat je voor een eurootje of honderd wel een 4 Lokmausen + booster kan hebben.
Verder denk ik dat je het een stuk makkelijker en goedkoper kan verlengen dan een Mobile Station, die weer aparte aansluitbussen heeft en waar je bovendien Märklin flink mee zit te spekken. Bij Lokmausen kan je gewoon telefoondraad, -stekkers en -contactdozen nemen, zover ik weet heeft Märklin een aparte aansluitbus.
De ESU Mobile Control is een prachtig apparaat, maar is nogal prijzig. Ik heb destijds er ook naar zitten kijken, maar ik geloof dat een handregelaar + dockingstation rond de 180 euro is op Ebay. En dan moet je nog meerdere handregelaars erbij kopen.

Groeten Henk
K.Bay.Sts.B

Martijn_

  • Offline Offline
  • Berichten: 359
Re: walk around
« Reactie #26 Gepost op: 12 augustus 2006, 18:37:23 »
Als je dan bij de lokmaus met de slave aan het rijden bent, en je koppelt die los, dan blijft de trein doorrijden?
Maar moet dan de master op het zelfde adress staan en de zelfde snelheid.

mvg Martijn

Davy

  • Gast
Re: walk around
« Reactie #27 Gepost op: 12 augustus 2006, 19:12:44 »
Je zou natuurlijk ook het IR systeem van Piko kunnen gebruiken.
Verder heb ik vandaag het geprobeerd met mijn Lokmaus. Dat werkt goed, met één maar. Je mag de master nooit loskoppelen, want die fungeert als het ware als centrale. Dus in praktijk zal je één handregelaar meer moeten hebben, dan het aantal die je wilt gebruiken om mee rond te lopen. Voordeel is dat het zeer aantrekkelijk geprijsd is. Ik denk dat je voor een eurootje of honderd wel een 4 Lokmausen + booster kan hebben.
Verder denk ik dat je het een stuk makkelijker en goedkoper kan verlengen dan een Mobile Station, die weer aparte aansluitbussen heeft en waar je bovendien Märklin flink mee zit te spekken. Bij Lokmausen kan je gewoon telefoondraad, -stekkers en -contactdozen nemen, zover ik weet heeft Märklin een aparte aansluitbus.
De ESU Mobile Control is een prachtig apparaat, maar is nogal prijzig. Ik heb destijds er ook naar zitten kijken, maar ik geloof dat een handregelaar + dockingstation rond de 180 euro is op Ebay. En dan moet je nog meerdere handregelaars erbij kopen.

Groeten Henk


Zo'n IR hebben wij op de club van Uhlenbrock wat een *** ding.
De Esu mobile control is goed. Maar niet goedkoop. Maar zowiezo kwaliteit kost je geld.

vt175

  • Offline Offline
  • Berichten: 358
  • Diespe
    • Model4rail
Re: walk around
« Reactie #28 Gepost op: 12 augustus 2006, 19:55:20 »
Ct-Elektronik heeft een aantrekkelijk geprijste centrale met handregelaar met vele mogelijkheden zie HIER

De handregelaar is uit te bereiden met een "funk"print zodat draadloos bedienen mogelijk is.

Ook voor de centrale komen uitbereidingsprinten zoals voor loconet.

diverse producten van andere fabrikanten zijn op de centrale aan te sluiten zoals de Lokmaus en handregelaars van LEnz via de aanwezige Xpressnet aansluiting.

Deze centrale komt boven aan mijn verlanglijstje te staan wanneer de loconet print beschikbaar is en software de centrale gaat ondersteunen (loconet print eind 2006, software RRTC versie 6??)

MvG

Diederik

MVG

Diederrik

Martijn_

  • Offline Offline
  • Berichten: 359
Re: walk around
« Reactie #29 Gepost op: 13 augustus 2006, 09:21:50 »
Die set van ct elektronik kost €349,- en voor minder heb je al een set van digitrax, dat trouwens in Duitsland €50,- goedkoper is.
Ik heb het nog gevraagt bij H&H en Harlaar maar die doen niks met digitrax, wel ben ik er achter gekomen dat de nederlandse dealer Inexspoor in Nijkerk is, maar die zijn met vakantie.
voor europese dealers van digitrax zie:
http://www.digitrax.com/dealers_europe.php

mvg Martijn