Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
Vandaag
om 05:12:38
Problemen met digitale koppeling Roco
door
Ronald Halma
Vandaag
om 01:31:39
Nedstaal; van sloop tot vrije vertaling H0
door
NS264
Vandaag
om 01:13:30
Pendel module
door
saskia
Vandaag
om 01:10:38
Op Zuid (NL H0)
door
NS264
Vandaag
om 01:00:38
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw?
door
saskia
Vandaag
om 00:57:52
CTA’s jaren …70? / 80…
door
grossraumwagen
21 September 2025, 23:08:03
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
21 September 2025, 23:03:00
Stalen D 4 deurs spoor 0
door
Edsko Hekman
21 September 2025, 22:49:14
Au bord de la Cèze
door
Frank 123
21 September 2025, 22:31:13
Modules van Kees Gorter (vervolg)
door
eitreb
21 September 2025, 21:55:26
Mijnbouw Indonesië
door
MOVisser
21 September 2025, 21:49:29
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
wob
21 September 2025, 21:34:28
Aachenau West
door
wob
21 September 2025, 21:30:31
Messing op z'n Zweeds (h0)
door
AB 7216
21 September 2025, 21:02:53
Randstadrail viaduct Prins Bernhardlaan
door
Miniature Holland
21 September 2025, 20:57:43
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Besselspoor
21 September 2025, 20:47:52
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet)
door
bask185
21 September 2025, 19:36:26
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5
door
NS264
21 September 2025, 18:34:20
Wat doen jullie als het koud wordt?
door
Frank 123
21 September 2025, 17:41:25
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
puntenglijder
21 September 2025, 17:18:24
Mooi weer om buiten te spelen
door
sncf231e
21 September 2025, 17:06:56
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008
door
aad52
21 September 2025, 16:59:38
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
emmenaar
21 September 2025, 16:40:35
NS 3502 van zwart naar groen
door
Ivo tB
21 September 2025, 16:39:37
Vraag over aandrijving / tandwielen Roco Blokkendoos (oud)
door
AP3737
21 September 2025, 16:36:47
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
C_Jabaaij
21 September 2025, 16:22:13
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie.
door
Erik01
21 September 2025, 15:58:56
Roco 290 digtaliseren
door
Henk Veenstra
21 September 2025, 15:52:58
Roco traxx 'Eurocity'
door
the_gold
21 September 2025, 13:59:18
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
NS machinisten klagen over gebrekkige opleiding Traxx HSL
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
1
2
[
3
]
Omlaag
Auteur
Topic: NS machinisten klagen over gebrekkige opleiding Traxx HSL (gelezen 6998 keer)
Gerke
Mcn NSR
Offline
Berichten: 2308
NS 4503!
Re: NS machinisten klagen over gebrekkige opleiding Traxx HSL
«
Reactie #30 Gepost op:
17 March 2019, 09:52:04 »
Jongens, hou op zeg. In de goederendienst wisselt een 186 geen 20 keer per dag van spanning en beveiligingssysteem. Dat maak je me niet wijs. Dat doen wij wel. Ik ben er van overtuigd dat de 186 een prima machine is, maar niet geschikt voor ons gebruik. Of laat ik zeggen: harder slijt, door ons gebruik.
En het onder "vollast" de HS eruit gooien verdient ook wat nuancering. Die vollast is bij ons niet eens te halen, want softwarematig zijn die dingen bij ons tot de helft van hun kunnen geknepen. (300kN max., som van 2 loc's!) Wél lopen er collega's rond die het "makkelijk" vinden om de ERTMS tijdens de rit de zaak "plat" te laten gooien. Da's wat onorthodox, idd. Maar dan is er dus geen sprake van vollast. Alleen de treinverwarming/koeling staat dan aan. Zeker een flinke belasting, en dus onwenselijk, maar vollast....
Bovendien leveren de beide loc's verschillende vermogens: verdeling is 2/3 voor de master en 1/3 voor de slave. Die verhouding is aan verandering onderhevig naarmate de AFB de zaak bij regelt. (wij zijn verplicht om met de AFB te rijden)
Gelogd
Met groet,
Ger.
Hlv53
Offline
Berichten: 569
Re: NS machinisten klagen over gebrekkige opleiding Traxx HSL
«
Reactie #31 Gepost op:
17 March 2019, 10:18:02 »
Even een nuancering mbt de beveikigingsniveau's en spanningswisselingen: het enige waar wij niet rijden met de 186 is op de Betuwelijn (want te duur), voor de rest rijdt die in België onder TBL1+, level1, in Duitsland PZB/LZB en in Hollandia ATB en level1, met AFB, zonder AFB en alle prullaria die voorhanden zijn op een 186. Ok, géén treinverwarming (want geen veevervoer). Weliswaar zonder noemenswaardige extra beperking in vermogen dan standaard voorzien bij rijden met treinschakeling (geen idee waarom ze dat überhaupt willen bij NS, tenzij de ervaring geleerd heeft dat de machinisten van NS eigenlijk niet verantwoord kunnen omgaan met wat extra vermogen).
Die 186-en staan dan ook nog eens bijna 24u in dienst en rijden gedurende die tijd continu op en af van hot naar her, kriskras door België, Duitsland en Nederland, zonder noemenswaardige problemen.
Mvg Bas
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
1
2
[
3
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
NS machinisten klagen over gebrekkige opleiding Traxx HSL