Doel:€250.00
Donaties:€92.50

Per saldo:€-157.50

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 28-08-2019
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Timer schakeling rondje h0 door Eric B
Vandaag om 00:26:59
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 00:04:00
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
16 september 2019, 23:36:59
Buffels zijn verkocht door Thom
16 september 2019, 23:33:20
Projekt 083-338 door Reinout van Rees
16 september 2019, 23:29:17
Raadplaatje door nighttrain1
16 september 2019, 23:19:49
NS modelbaan Hoekdam H0 door Reinout van Rees
16 september 2019, 23:12:36
Decoder instellen Trix Mobile Station door KNed
16 september 2019, 23:12:26
Een kleine baan in een grote schaal: Laden en lossen in 1:22.5 door NS1220
16 september 2019, 23:00:02
Samenstelling Austria Express door d.vanaalst
16 september 2019, 22:56:46
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Twinkie
16 september 2019, 22:56:16
Vaak gestelde vraag: 2- of 3-rail? door RobVille
16 september 2019, 22:53:52
Pronsfeld door Reinout van Rees
16 september 2019, 22:52:25
Buitenlust door Reinout van Rees
16 september 2019, 22:48:09
Hoekdiorama door Scratchbuilt
16 september 2019, 22:46:39
Logo's op n-wagonnetjes door René 4312
16 september 2019, 22:28:33
NS 1600 in Frankrijk door Thom
16 september 2019, 22:07:42
Seuthe 10 in BR 50 008 icm Lopiv4 door Klaas Zondervan
16 september 2019, 22:06:05
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
16 september 2019, 21:56:56
BNLS werkspoor NS 8100 van Werps Modelbouw door Ivo tB
16 september 2019, 21:54:52
Stroomverbruik Roco motor 0913N / 85009 door meino
16 september 2019, 21:34:28
Pret met Arduino door Timo
16 september 2019, 21:28:08
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door René 4312
16 september 2019, 21:11:00
BNLS-Module: La vie...Cote d'Azur door Paulus
16 september 2019, 20:54:37
Graag jullie mening over deze baan door RobVille
16 september 2019, 20:32:20
Roco NS 200/300 Sik, model 2019 door zuylen
16 september 2019, 20:23:22
ESU 2019 door 44
16 september 2019, 19:57:15
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
16 september 2019, 19:54:51
Roco De Hoop Golfkarton wagen, Echt of fake. door Falkenberg
16 september 2019, 19:46:00
Defecte Märklin 6647 trafo door Erik Baas
16 september 2019, 17:58:34
  

Auteur Topic: Tram Istanbul in 1:24  (gelezen 4355 keer)

Rody v. G.

  • Offline Offline
  • Berichten: 27
    • YouTube
Re: Tram Istanbul in 1:24
« Reactie #15 Gepost op: 18 maart 2019, 23:58:42 »
Ziet er een stuk beter uit , wel jammer van dat mooie vloertje .

Vond ik ook, You win some, you lose some..


Verder..

Gedurende de bouw van de tram gebeurde het me regelmatig dat ik iets had voltooid en dat ik het na een tijdje aanzien toch niet goed vond.

De hekjes bij de ingang is zo'n voorbeeld, na het prutswerk van het in elkaar zetten toch afgeslepen en ingekort opnieuw gedaan.

Soms zijn het ook dingen die niet helemaal de bedoeling zijn. De witte frontseinen heb ik gemaakt van 2 smd'tjes in serie per kant. Deze heb ik inclusief lakdraad gekocht en kon dus het lakdraad mooi tijdens de bouw van de kop tussen het hout mee verwerken, aangezien de decoder onder de tram gepositioneerd is, is het op deze wijze dus niet super moeilijk om het lakdraad naar de onderplaat te leiden.

Eenmaal onder de tram heb ik ze verlengt met dunne draadjes tot aan de decoder. Dit werkte allemaal fantastisch en ik heb er zelfs mee test gereden in de tuin.
Tot hier op een gegeven moment met een zacht spetterend geluid en een klein zwart rookwolkje een einde aan kwam. Blijkbaar had ik de lassen tussen het lakdraad en één van de dunne draadjes niet goed geïsoleerd en dit betekende door de bewegingen van het rijden het einde van de ledjes (aan 1 kant).

Zeer demotiverend. (Ik had hierna even geen zin meer om verder te gaan aan de tram, dit heeft bijna een half jaar geduurd.)

Omdat de kop nu dus al helemaal in elkaar zat moest ik hierin gaten boren en me in allerlei moeilijke bochten wringen om de nieuwe ledjes te bedraden..
Uiteindelijk met enige pijn en moeite alles kunnen herstellen en de bouw weer kunnen hervatten...

Wijze les voor mijzelf: Net dat beetje extra tijd nemen om alles nog eens na te lopen voordat we in allerijl doorgaan.

Vervolgens was het wel tijd voor het proefplaatsen van het dakframe, waarbij het al een beetje op een soort van tram begint te lijken:


Vanaf hier wordt het leuk, want OcCre heeft in het ontwerp totaal geen rekening gehouden met het demontabel houden van het dak. Iets wat voor mij toch wel erg handig is voor onderhoud / reparaties binnenin.

Hierover later meer.
m.v.g. Rody

H0 USA, IIm Trams/RhB, H0m/0m RhB
YouTube