Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Licentiesleutel YD 7001 door Dirk
Vandaag om 14:15:41
Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
Vandaag om 14:15:31
Raadplaatje door BlackElkX
Vandaag om 13:43:54
Ik ben aan het opruimen. door Hans Reints
Vandaag om 13:43:04
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hendrik Jan
Vandaag om 12:34:52
Houten 23 Augustus 2025 door thevandijks
Vandaag om 12:32:14
Eerste hulp bij Freecad door jjg koopmans
Vandaag om 12:02:15
Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025 door Marc tramt
Vandaag om 11:49:38
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 11:46:12
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Montanbahn
Vandaag om 11:22:07
schok bij vertrek door saskia
Vandaag om 11:03:25
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door 1200blauw
Vandaag om 10:16:03
Bahnstrecke 5867 door Eric v C
Vandaag om 09:24:30
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door Dennis1984
Vandaag om 09:19:38
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door R v/d Hoven
Vandaag om 09:14:41
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Laenderbahn27
Vandaag om 08:52:52
Roco Line DKW wisseltong zit los, lipje afgebroken door Lobomotion69
Vandaag om 03:17:23
Station Roodeschool door HenkN
28 July 2025, 23:03:48
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
28 July 2025, 21:37:24
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
28 July 2025, 21:15:08
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Donny95
28 July 2025, 20:49:09
ÖBB smalspoor in het Waldviertel. door NS264
28 July 2025, 20:33:47
Bauarbeiten im gange door 741230
28 July 2025, 20:09:29
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts door AP3737
28 July 2025, 17:40:08
Chinese prut kabel door BrightonBelle
28 July 2025, 17:36:08
Bouw Artitec Post T door gtw6016
28 July 2025, 16:11:51
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
28 July 2025, 15:27:30
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
28 July 2025, 15:26:50
US diorama in H0 door Wim Vink
28 July 2025, 14:47:50
Lokpilot 4 defect door henk
28 July 2025, 14:35:50

Auteur Topic: Waarde DDM stam tijger/panda  (gelezen 6956 keer)

adknoth

• Offline Offline
Waarde DDM stam tijger/panda
« Gepost op: 27 January 2008, 09:13:38 »
Hallo Allemaal,

Ik zit met een hele vreemde vraag, ik zal eerst de vraag posten vervolgens vertellen waarom. Lima heeft destijds meerdere sets uitgebracht met DDM stammen, zowel met panda, tijger als een complete set met tijger / 1605 loc.

Nu zie ik met regelmaat de tijger en panda sets los voor zo'n 180 euro van de hand gaan. Dit lijkt me dus een redelijke prijs.

Nu wil ik graag weten wat de waarde is van een complete tijgerstam met 1605 in de doos, het betreft hier dus setnummer: 149921 van lima.

Goed, waarom wil ik dit weten, onlangs werd er door iemand een set aangeboden op marktplaats, ik heb enige tijd met de beste man gemaild en ik deed een bod van 225 euro wat mijn inziens niet meer dan redelijk was (180 euro voor de set, 45 euro voor de 1605 loc).

Echter kwam er nu een discussie of ik hem wel al dan niet wou kopen met 1605 loc omdat ik zoiets had van deze locs zijn zoveel in omloop, dus ik zeg nee ik wil hem met loc kopen om de doos compleet te houden (afwijking?  ;) )

Ik krijg het pakket thuisgestuurd en jawel, de 1605 loc zat er niet bij... tja baal baal  :-|

Ik heb de persoon gemaild en voorgesteld dat hij A. of 45 euro terug boekt of B. de loc alsnog verzend naar mij.

Nu krijg ik een mailtje terug waarin hij stelt dat hij de complete set alleen voor 250 euro had willen verkopen en dat hij niet goed had gelezen. Ik citeer even een stukje uit het bericht:

"Je hebt gelijk dat de gemiddelde prijs van de tijgerset zo rond de 180 euro ligt maar ik had een zeer aantrekkelijke combinatie van een zeldzame set met een zeldzame loc (hiervan zijn er maar 1000 origineel op de markt gekomen zo luid het certificaat)."

Zeldzame set? Klopt het inderdaad dat er maar 1000 op de markt zijn gekomen? De loc is niet zeldzaam ik heb een stapel liggen waar je bang van word... Welke certificaat? In de verpakking is geen certificaat te vinden dus ook die heeft hij dan blijkbaar nog?

Goed hij stelt voor dat hij of 25 euro terug boekt naar mij omdat ik de loc niet heb ontvangen of dat ik 25 euro overboek en dan verzend hij de loc alsnog naar mij.

Nu gaat het mij niet zozeer om die 25 euro want daar lig ik persoonlijk niet erg wakker van, ik geef wel gekkere prijzen uit voor treinen die ik graag wil hebben. Maar dit is meer een principe kwestie.

Ik wil nu dus heel graag weten voor ik iets beantwoord of deze set inderdaad in beperkte oplage is uitgekomen wat hem dus wellicht iets meer waard zou maken of dat dit weer een fabeltje is. Tevens ben ik benieuwd of deze set inderdaad een certificaat hoord te bezitten ?

En vinden jullie 250 euro rieel voor de complete set ipv de 225 die ik ervoor had willen betalen?

adknoth

• Offline Offline
Re: Waarde DDM stam tijger/panda
« Reactie #1 Gepost op: 27 January 2008, 10:18:43 »
Misschien dat er mensen zijn die deze set hebben en kunnen bevestigen dat het inderdaad geen gelimiteerde oplage is geweest met certificaat?

Ik heb de beste man inmiddels gemaild en ik blijf bij mijn standpunt, of 45 euro terug of die loc (en certificaat) hierheen. En als dat niet gebeurd ga ik mijn geld terug vorderderen via een incassobureau want ik ben hier totaal niet content mee.

Ik heb hem ook gezegt dat het feit dat hij niet goed gelezen heeft anderen geen geld kan gaan kosten. Zou een mooie boel zijn als ik iets verkoop, de helft er niet in stop en vervolgens zeg, ja sorry verkeerd gelezen betaal maar bij dan wil ik het je nog wel verkopen.

HenkB

• Offline Offline
« Reactie #2 Gepost op: 27 January 2008, 10:24:26 »
Hallo Alexander,

Certificaat bij Lima ;D En die 180 euro voor een DDM-set (tijger of panda) is belachelijk duur. Zitten de accessoires erbij? Als ik jou was, zou ik de hele set terugsturen en het geld terugvragen op grond van wanpretatie.
Het geld dat je terugkrijgt in een grote pot stoppen (of op de bank) en wachten tot vandaag of morgen de Hornbygroep met een verbeterde DDM-set komt. Want die komt er zeker aan, gezien de ontwikkelingen in de laatste 2 jaar met betrekking tot Nederlandse treinstellen. Geduld, geduld en nog een geduld.

Groeten,
Henk

ZwolsBas

• Offline Offline
  • NL/NS vanaf 1945
« Reactie #3 Gepost op: 27 January 2008, 10:27:45 »
180 euro normale prijs voor een panda set?.

Normale prijzen voor een Panda set is 100 - 150 ( de donkerblauwe doos is het meeste waard ).

Een kennis van me heeft pas geleden een panda tussenbak voor 30 eur gekocht met doos en onderdeeltjes erbij...

De tijger set met 1605 lok is rond de 150 - 175...je ziet regelmatig tijgersetjes voor 125,- zonder lok nu staan ze ook op MP.

Die 1601 lok is wel zeldzaam das namelijk met stadswapen dat had Lima nooit standaard in hun serie.

(vorige week stond er een Rivarossi mDDM set die weg mocht voor 250,- dus kijk uit wat je uitgeeft....zie het IRM verhaal van Lima...)
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

adknoth

• Offline Offline
« Reactie #4 Gepost op: 27 January 2008, 10:31:12 »
Hallo Henk,

Ja ik vond het ook al een vreemd verhaal. Maar goed ik wil dit eerst even natrekken voor ik iemand gek verklaar. Ik heb dus 225 euro betaald he op dit moment voor een doos met tijger stam erin en geen loc. Ik heb dus ook al overwogen mijn geld terug te eisen.

Als Hornby inderdaad met verbeterde DDM komt koop ik die ook wel maar ik wil toch ook de tijgerset hebben (ik verzamel tijdperk V en wil gewoon zoveel mogelijk hebben).

Anders ga ik wel opzoek naar een andere tijgerstam met of zonder loc voor een redelijke prijs inderdaad.

@Bas: bedankt voor je reactie, die 1605 locs heb ik er meerdere van liggen...

adknoth

• Offline Offline
« Reactie #5 Gepost op: 27 January 2008, 13:13:34 »
Nou een nieuw mailtje van meneer:

Citaat
Op de eerste plaats je manier van 'eisen' zint mij allerminst. Op de tweede plaats mensen communiceren met minimaal twee, als er dan miscommunicatie is hebben er ook twee schuld.

Dat je zelf ook niet zo sterk bent in het lezen blijkt wel uit het feit dat je mijn mailtje ook niet correct doorleest. Ik heb nooit beweert dat bij de tijgerset een certificaat is. De 1605 is een speciale uitgave van Lima ter gelegenheid van het 100 jarig bestaan van Amsterdam CS. Dit staat allemaal netjes op het certificaat vermeld inclusief het nummer en de totale oplage van 1000. Volgens jouw was deze loc niets waard dus zal je er nu nog wel steeds geen interesse in hebben.

Ik blijf bij mijn eerdere twee voorstellen
- je koopt de tijgerset inclusief de 1605 loc, 25 euro door jouw te betalen en ik lever de loc waarbij de verzendkosten voro mijn reken ing komen (lijkt mij het meest schappelijke voorstvel voor een ieder)
- je koopt alleen de tijgerset van mij, ik stort 25 euro op jouw rekening terug.

Als laatste ga ik ook akkoord met het ongedaan maken van de complete transactie. Hierbij geldt wel dat ik eerst de set terug wil ontvangen voordat ik geld overmaak.

Nogmaals, ik vind je manier van reageren zeer triest. Ik probeer in alle redelijkheid een oplossing te vinden waarin we ons allebei kunnen vinden

Goed nu krijg ik de schuld nog van het feit dat meneer zijn mails niet goed leest. Dan beweerd hij ook nog dat ik niet goed kan lezen, ik citeer nog even uit voorgaand bericht:

Citaat
Als je de loc niet wenst wil ik 25 euro terugboeken op je rekening. Je hebt gelijk dat de gemiddelde prijs van de tijgerset zo rond de 180 euro ligt maar ik had een zeer aantrekkelijke combinatie van een zeldzame set met een zeldzame loc (hiervan zijn er maar 1000 origineel op de markt gekomen zo luid het certificaat). Met deze combinatie had ik makkelijk de vraagprijs van 250 euro kunnen maken.

Er staat toch duidelijk zeldzame set met een zeldzame loc? En ik kocht de set met 1605 loc die naar mijn weten nooit in gelimiteerde oplage geproduceerd zijn?

Ik heb dan ook alleen interesse in de 1605 om de set compleet te hebben want die 1605 heb ik hier meermaals liggen.

En als ik dan de koop wil terugdraaien moet ik eerst de set terugsturen voordat ik mijn geld krijg? Nou volgens mij is dat een rare gang van zaken en ik vertrouw er niks meer van.

Ik heb hem nu verzocht de loc en het certificaat (duidelijk leesbaar) op de foto te zetten en te mailen om zijn gelijk te bewijzen. Dan wil ik er wel over denken 25 euro extra te betalen.

Maar goed er is hier nog niemand geweest die dit verhaal kan bevestigen en deze set is toch redelijk wat in omloop...

NS 1100

• Offline Offline
« Reactie #6 Gepost op: 27 January 2008, 13:30:11 »
Ik vind een bod van 225 euro veel en veel te hoog! Stel dat je 25 euro bij betaalt, dan ben je 250 euro kwijt voor zo'n set. Ik vind de lok alles behalve mooi. Hij klopt voor geen kant, je kan beter een beter kloppende Roco lok kopen samen met andere rijtuigen. Die DDM-rijtuigen zullen vroeg of laat weer eens opnieuw op de markt komen. Ik snap niet dat mensen zo veel geld neer willen tellen voor die Lima troep. Er is toch veel beter materieel te krijgen?

Voorbeeldje:
- NS 1823: 129,00
- ICK A: 41,90
- ICK B: 29,95
- ICK B (ander nummer): 37,95

Totaal: 234,85 euro en dan heb je het nieuwste van het nieuwste. Tweedehands is het een stuk goedkoper te krijgen.
« Laatst bewerkt op: 27 January 2008, 13:36:06 door NS 1100 »

adknoth

• Offline Offline
« Reactie #7 Gepost op: 27 January 2008, 13:51:40 »
Nou ik had 180 euro over voor de stam, en gezien de 1605 voor zo'n 40-50 euro verkocht word 2e hands vond ik 225 euro een redelijke prijs. Maar goed achteraf gezien had ik dat dus beter niet kunnen doen.

rail4marcel

• Offline Offline
    • grootspoorfoto's
« Reactie #8 Gepost op: 27 January 2008, 14:08:20 »
Nee ik zou de boel gewoon terug sturen en kijken totdat er een beter bod komt. Ik heb destijds voor 150 euro een tijgerset met 1708 van roco kunnen krijgen.
Voor grootspoorfoto's zie site

HenkB

• Offline Offline
« Reactie #9 Gepost op: 27 January 2008, 15:00:59 »
Hallo Alexander,

Weet je wat ook een zwak punt bij Lima is? Kleurverschillen :'( Je kunt die loc wel kopen voor 25 euro extra, maar misschien past ie niet zo goed bij die set qua kleurschakering (te fel geel, te oranje-achtig, enz.). Ik denk dat je er goed aan doet om die set persoonlijk terug te brengen en het geld direct te innen, anders blijf je toch nog met een kater zitten. Neem je grote broer maar mee ;D

Groeten,
Henk

OskarKCS

• Offline Offline
  • Car System Baantje
« Reactie #10 Gepost op: 27 January 2008, 15:03:12 »
Hai Alexander,

Ik heb op 16-08-2004 ( 3,5 jaar geleden dus ) een Lima tijger DDM set gekocht met loc en een extra tussenrijtuig om hem 4 delig te maken.
De rijtuigen hadden gereden achter een roco loc.
De lima 1605 loc was gloednieuw. ( is ie nu nog steeds aangezien ie alleen in een vitrine staat )
Alleen de deksel/omslag van de doos was niet aanwezig.
Dit alles kostte mij: € 225,-

Voor die tijd omdat de ene na de andere fabrikant failliet ging of in de problemen kwam een goede prijs vind ik.

Echter gezien de laatste ontwikkelingen ( er komt een IRM en Mat '46 uit en zie ook wat Roco allemaal uitbrengt ) vind ik die prijs niet echt meer realistisch.

Groet, Oskar.

P.S. Ook geen certificaat aanwezig ( heeft volgens mij ook nooit bestaan ), alleen grijze en blauwe dozen was een klein verschil.
Een foutloos verleden is géén garantie voor een foutloze toekomst!

HenkB

• Offline Offline
« Reactie #11 Gepost op: 27 January 2008, 15:08:29 »
En niet te vergeten Oskar: goudkleurige dozen.

Groeten,
Henk

ZwolsBas

• Offline Offline
  • NL/NS vanaf 1945
« Reactie #12 Gepost op: 27 January 2008, 17:03:07 »
Ik heb zelf in 2004 een Panda set gekocht in de blauwe doos 99,- voor betaald (gewoon via marktplaats en dat vond ik al veel want de kassabon zat erin van 1999 en hij was 169 gulden...)

Vorig jaar heb ik een tijger set gekocht met Mddm erbij wisselstroom voor 220,- de mDDM heb ik verkocht voor 100,- dus 120 voor een tijger setje licht gebruikt onderdeeltjes zaten wel erop gelijmt.

Helaas ben ik 1x betrapt geweest door iemand die een Rivarossi mddm tussenbak aanbood ik bood 55,- en kreeg een oude Panda thuis gestuurd intussentijd had hij ineens zn advertentie gewijzigt en was niet meer mee te praten dus maar laten zitten maargoed.

Later vond ik op MP een DDM set zonder doos zonder onderdeeltjes maar wel in nieuwstaat voor 75,- koprijtuig voor een vriendenprijsje verkocht dusja...

Pas geleden een Rivarsosi mDDM setje gekocht voor 275,- alleen de panto van het mDDM motorijtuig had schade en een week later hoorde ik van iemand dat die rivarossi setjes maximaal 250,- waard waren in nieuwstaat wat ik dus niet wist want mij was verteld dat ze zeldzaam waren en ruim 350 waard is niet dus...

Nooit een DDM in een Goud/Zilver doos kopen want dat is meer oranje dan geel de echte panda is wel oranje achtig maar niet zo heel oranje :).

Als ik jou was zou ik de DDM set terug BRENGEN samen met iemand die een beetje verstand van handelen heeft ik neem aan dat jij dat ook weet maar 2 sta je sterker voor dan 1.

De 1601 Amsterdam was een eenmalige serie van de serie 1600 van Lima maar Lima had doodleuk een SNCF lok geel gespoten een nrtje erop en een stadswapen die niet te lezen valt dus zo uniek is die niet eigelijk...kan je beter een 1602/1838/1823 van kopen.
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

Florisw

• Offline Offline
« Reactie #13 Gepost op: 27 January 2008, 18:02:25 »
Beste Alexander,

Een panda en tijgerset zijn op dit moment de meest gewilde modellen van Lima die op MP aangeboden worden. Dat was vroeger anders, maar we leven nu. En 180 euro is een hele gangbare prijs, mits de DDM perfect en compleet is.

Je hebt volkomen gelijk dat jij er een loc + certificaat bij eist als de verkoper die ook laat zien in de advertentie.
Wat je ziet is wat je koopt nietwaar.
Toch vrees ik dat je dubbel belazerd bent, want naar mijn weten (en ik heb al heel veel Panda/ Tijger/ en mDDM setjes voorbij zien komen) is de 1600 t.g.v. het 150 jarige bestaan ooit met een gelimiteerde uitgave uitgegeven onder een ander nummer. Die loc heb ik twee keer op de beurs zien liggen als losse loc in een veel te grote (golden series) doos.
Die doos was goud of zilverkleurig en niet de donkerblauwe 'Lima collection' doos waar de tijger in thuishoort.

Ergo: de verkoper haalt 2 verschillende treinen door elkaar.

De 1605 met tijgerset is niet zeldzamer dan de loisse tijgerset. Volgens mij heeft die zelfs dezelfde nummers op de bakken.

Wat betreft de prijs, lijken de mede-beneluxspoorders wel heel erg filantropisch ingesteld. 100-150 euro voor een mooie DDM (waar dus niet als zovaak de buffertjes of de panto's zijn afgebroken) is wel erg weinig.

Bericht voor Henk: 275 euro voor een mooie mDDM set is een koopje. Als je denkt dat je te veel hebt betaald, mag je hem zo voor die prijs aan mij verkopen.  ;)

Florisw

• Offline Offline
« Reactie #14 Gepost op: 27 January 2008, 18:07:05 »
Waar ik 'bericht voor Henk' schreef, bedoel ik 'bericht voor Bas'