Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Raadplaatje
door
Gerrit H
Vandaag
om 13:24:04
Spoorwegmuseum krimpt collectie in
door
Besselspoor
Vandaag
om 13:19:22
Aachenau West
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 13:01:19
Rondom Charlois
door
Alewijn
Vandaag
om 12:56:52
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 12:48:18
In 6 uur van Parijs naar Madrid: EU zet in op netwerk van snelle treinen
door
VAM65
Vandaag
om 12:45:38
Dapol B802 railreinigingswagen - geluidsreductie/bereikbaarheid motor
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 12:31:31
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
Kees-Jan
Vandaag
om 12:04:45
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM
door
Ronald69
Vandaag
om 11:22:21
Lodewickshaven
door
Ronald Halma
Vandaag
om 11:02:16
Acme nieuwe ICNG
door
spoorijzer
Vandaag
om 10:47:37
Piko Eas-z gebracht als Eaos
door
Falkenberg
Vandaag
om 10:33:45
Houten Plus zaterdag 21-2-2026
door
Miniature Holland
Vandaag
om 09:37:03
US diorama in H0
door
Jelmer
Vandaag
om 09:29:31
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 09:29:10
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
spoorijzer
Vandaag
om 08:49:23
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Bertholdowitsch
Vandaag
om 08:23:34
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Eric B
Vandaag
om 06:52:54
De bouw van “Bahnstrecke Lahr”
door
Peter.v.L
Vandaag
om 00:15:33
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ
door
Reinout van Rees
Vandaag
om 00:00:29
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
04 November 2025, 21:42:37
Liliput schaal N
door
RodeDuivel
04 November 2025, 21:38:24
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
spoorijzer
04 November 2025, 21:22:19
Pfarrerwinkel bahn
door
Wim Vink
04 November 2025, 21:21:36
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Priegelman
04 November 2025, 21:19:50
W.V. Kalender 2026
door
Wim Vink
04 November 2025, 21:03:34
LS Models 2025
door
Corné81
04 November 2025, 20:43:12
Had de NS4903 rangeerlicht?
door
ruudns
04 November 2025, 20:29:31
Ucci en IB1 met Itrain
door
Henk G
04 November 2025, 20:00:47
Project X......
door
Ivo tB
04 November 2025, 19:56:25
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
6400/6500
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: 6400/6500 (gelezen 1505 keer)
Sander
Offline
Berichten: 4666
6400/6500
«
Gepost op:
26 January 2008, 23:04:19 »
Ik vroeg me af hoe deze locs het vaakst rijden op het grote ned, dus NIET op rangeerterreinen of raccordementen.
Rijden ze op het grote net met de korte huif voorop of de lange huif?
Ben namelijk mijn 6485 en 6520 aan het voorzien van hekwerk en slangen en wil zodoende aan een kant remslangen en dergelijke hangen.
De locs zitten bij mij merendeels in een vaste samenstelling.
mvg,
Sander
Gelogd
mvg,
Sander
Mispoes
Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
Offline
Berichten: 9002
Hengelooo 1:160
Re: 6400/6500
«
Reactie #1 Gepost op:
26 January 2008, 23:07:55 »
Ik denk niet dat dat iets uitmaakt, kansberekening 50%. Er zijn geen draaischijven meer door het hele land. En driehoeken om de korte dan wel lange huif voorop te krijgen? Nou nee.....
Gelogd
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.
Jon
Offline
Berichten: 303
Re: 6400/6500
«
Reactie #2 Gepost op:
26 January 2008, 23:12:03 »
goedenavond Sander
De korte of lange huif voor is maar net hoe de lok ervoor staat. Er zit niet een bepaalde regel aan, hoewel ik wel een paar meesters ken die het liefst met de korte huif voor rijden vanwege het betere zicht.
Zelf heb ik mijn 6409 met die rede de korte huif voor de Fccpps grind trein staan.
met vriendelijke groeten,
Jon van Dijk
Gelogd
Sander
Offline
Berichten: 4666
Re: 6400/6500
«
Reactie #3 Gepost op:
26 January 2008, 23:14:38 »
Dat maakt dus niks uit??
Wel leuk, doe ik de ene de ene kant op en de andere de andere kant.
mvg,
Sander
Gelogd
mvg,
Sander
**Jelle**
Offline
Berichten: 331
Re: 6400/6500
«
Reactie #4 Gepost op:
27 January 2008, 01:32:39 »
Maakt met de serie 6400/6500 volgens mij niet uit.
Maar als ik het me goed herinner was het met de Belgische reeks 77 in Nederland wel de gewoonte met de korte huif voor te rijden. Dat had te maken met het feit dat de machinistenstoel links zit, en Nederlandse seinen rechts van de baan staan.
Gelogd
NS, DDW, Edits booster, LocoNet met LbServer, besturing met eigen geschreven software in VB
Dolf44
Offline
Berichten: 843
Re: 6400/6500
«
Reactie #5 Gepost op:
27 January 2008, 09:35:20 »
Sander, maakt niet uit hoe ze staan.
Jelle, bij de reeks 77 zit de mcn lager tov de huif en heeft dus slechter zicht.
In Belgie hoeft de korte huif van de Vlaamse Reuzen niet voorop terwijl de seinen toch links staan en de mcn rechts zit.
Gr, Dolf.
Gelogd
Daan!
Online
Berichten: 4571
Re: 6400/6500
«
Reactie #6 Gepost op:
27 January 2008, 09:52:09 »
het heeft iets te maken met dwergseinen, omdat de mcn aan de linkerkant met de lange huif voor de dwergseinen niet kan zien.
Gelogd
rail4marcel
Offline
Berichten: 5277
Re: 6400/6500
«
Reactie #7 Gepost op:
27 January 2008, 12:48:22 »
Het is zelfs verplicht met korte huif voorop te rijden met een reeks 77. Ander kun je de dwergseinen niet zien. Met een 6400/6500 maakt het niet uit en rijden ze beide kanten op.
Gelogd
Voor grootspoorfoto's zie
site
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
6400/6500