Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Baan in Los Angeles door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 02:08:03
Roco 21026 werkt niet goed door Railpassie
Vandaag om 01:41:04
Nieuws 2026 Brekina, PCX 87 door Remco vM
Vandaag om 00:00:59
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
05 November 2025, 23:43:51
Sankt Georgen. door AndrevdG
05 November 2025, 23:19:03
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door AndrevdG
05 November 2025, 23:17:45
Pfarrerwinkel bahn door AndrevdG
05 November 2025, 23:14:55
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
05 November 2025, 22:56:07
Roco model 63138 door Charles_
05 November 2025, 22:33:52
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
05 November 2025, 22:20:45
Bahnstrecke 5867 door Ronald Halma
05 November 2025, 21:42:10
Rondom Charlois door Alewijn
05 November 2025, 21:32:14
HSM D1715 door vpeters1984
05 November 2025, 21:09:03
In 6 uur van Parijs naar Madrid: EU zet in op netwerk van snelle treinen door Thom
05 November 2025, 21:05:59
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Ronald Halma
05 November 2025, 21:03:20
Lodewickshaven door Ronald Halma
05 November 2025, 21:01:32
Modelbouwweekend in NZH-museum Haarlem op 15 en 16 november door CKLX
05 November 2025, 20:31:52
Station Roodeschool door Torikoos
05 November 2025, 19:52:21
Houten Plus zaterdag 21-2-2026 door MOVisser
05 November 2025, 19:03:13
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door VAM65
05 November 2025, 18:53:01
Raadplaatje door Klaas Zondervan
05 November 2025, 18:45:31
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door Paulus
05 November 2025, 18:25:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
05 November 2025, 17:55:45
Acme nieuwe ICNG door Edgar
05 November 2025, 17:46:02
Piko Eas-z gebracht als Eaos door Te 2/2
05 November 2025, 16:23:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door spoorzeven
05 November 2025, 14:48:57
Dapol B802 railreinigingswagen - geluidsreductie/bereikbaarheid motor door Herb73
05 November 2025, 13:46:25
Aachenau West door Thai-Bundesbahn
05 November 2025, 13:01:19
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
05 November 2025, 12:48:18
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Kees-Jan
05 November 2025, 12:04:45
  

Auteur Topic: 6400/6500  (gelezen 1517 keer)

Sander

  • Offline Offline
  • Berichten: 4666
6400/6500
« Gepost op: 26 January 2008, 23:04:19 »
Ik vroeg me af hoe deze locs het vaakst rijden op het grote ned, dus NIET op rangeerterreinen of raccordementen.

Rijden ze op het grote net met de korte huif voorop of de lange huif?

Ben namelijk mijn 6485 en 6520 aan het voorzien van hekwerk en slangen en wil zodoende aan een kant remslangen en dergelijke hangen.

De locs zitten bij mij merendeels in een vaste samenstelling.

mvg,
 Sander
mvg,
 Sander

Mispoes

  • Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
  • Offline Offline
  • Berichten: 9002
  • Hengelooo 1:160
Re: 6400/6500
« Reactie #1 Gepost op: 26 January 2008, 23:07:55 »
Ik denk niet dat dat iets uitmaakt, kansberekening 50%. Er zijn geen draaischijven meer door het hele land. En driehoeken om de korte dan wel lange huif voorop te krijgen? Nou nee.....
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Jon

  • Offline Offline
  • Berichten: 303
Re: 6400/6500
« Reactie #2 Gepost op: 26 January 2008, 23:12:03 »
goedenavond Sander

De korte of lange huif voor is maar net hoe de lok ervoor staat. Er zit niet een bepaalde regel aan, hoewel ik wel een paar meesters ken die het liefst met de korte huif voor rijden vanwege het betere zicht.
Zelf heb ik mijn 6409 met die rede de korte huif voor de Fccpps grind trein staan.

met vriendelijke groeten,

Jon van Dijk

Sander

  • Offline Offline
  • Berichten: 4666
Re: 6400/6500
« Reactie #3 Gepost op: 26 January 2008, 23:14:38 »
Dat maakt dus niks uit??
Wel leuk, doe ik de ene de ene kant op en de andere de andere kant.

mvg,
 Sander
mvg,
 Sander

**Jelle**

  • Offline Offline
  • Berichten: 331
Re: 6400/6500
« Reactie #4 Gepost op: 27 January 2008, 01:32:39 »
Maakt met de serie 6400/6500 volgens mij niet uit.
Maar als ik het me goed herinner was het met de Belgische reeks 77 in Nederland wel de gewoonte met de korte huif voor te rijden. Dat had te maken met het feit dat de machinistenstoel links zit, en Nederlandse seinen rechts van de baan staan.
NS, DDW, Edits booster, LocoNet met LbServer, besturing met eigen geschreven software in VB

Dolf44

  • Offline Offline
  • Berichten: 843
Re: 6400/6500
« Reactie #5 Gepost op: 27 January 2008, 09:35:20 »
Sander, maakt niet uit hoe ze staan.

Jelle, bij de reeks 77 zit de mcn lager tov de huif en heeft dus slechter zicht.
In Belgie hoeft de korte huif van de Vlaamse Reuzen niet voorop terwijl de seinen toch links staan en de mcn rechts zit.

Gr, Dolf.

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4571
Re: 6400/6500
« Reactie #6 Gepost op: 27 January 2008, 09:52:09 »
het heeft iets te maken met dwergseinen, omdat de mcn aan de linkerkant met de lange huif voor de dwergseinen niet kan zien.

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5277
    • grootspoorfoto's
Re: 6400/6500
« Reactie #7 Gepost op: 27 January 2008, 12:48:22 »
Het is zelfs verplicht met korte huif voorop te rijden met een reeks 77. Ander kun je de dwergseinen niet zien. Met een 6400/6500 maakt het niet uit en rijden ze beide kanten op.
Voor grootspoorfoto's zie site