Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Baan in Los Angeles
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 02:08:03
Roco 21026 werkt niet goed
door
Railpassie
Vandaag
om 01:41:04
Nieuws 2026 Brekina, PCX 87
door
Remco vM
Vandaag
om 00:00:59
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
05 November 2025, 23:43:51
Sankt Georgen.
door
AndrevdG
05 November 2025, 23:19:03
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
AndrevdG
05 November 2025, 23:17:45
Pfarrerwinkel bahn
door
AndrevdG
05 November 2025, 23:14:55
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan
door
J. Moors
05 November 2025, 22:56:07
Roco model 63138
door
Charles_
05 November 2025, 22:33:52
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
nighttrain1
05 November 2025, 22:20:45
Bahnstrecke 5867
door
Ronald Halma
05 November 2025, 21:42:10
Rondom Charlois
door
Alewijn
05 November 2025, 21:32:14
HSM D1715
door
vpeters1984
05 November 2025, 21:09:03
In 6 uur van Parijs naar Madrid: EU zet in op netwerk van snelle treinen
door
Thom
05 November 2025, 21:05:59
Spoorwegmuseum krimpt collectie in
door
Ronald Halma
05 November 2025, 21:03:20
Lodewickshaven
door
Ronald Halma
05 November 2025, 21:01:32
Modelbouwweekend in NZH-museum Haarlem op 15 en 16 november
door
CKLX
05 November 2025, 20:31:52
Station Roodeschool
door
Torikoos
05 November 2025, 19:52:21
Houten Plus zaterdag 21-2-2026
door
MOVisser
05 November 2025, 19:03:13
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
VAM65
05 November 2025, 18:53:01
Raadplaatje
door
Klaas Zondervan
05 November 2025, 18:45:31
Cherteau, fictieve Waals industriedorp
door
Paulus
05 November 2025, 18:25:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
05 November 2025, 17:55:45
Acme nieuwe ICNG
door
Edgar
05 November 2025, 17:46:02
Piko Eas-z gebracht als Eaos
door
Te 2/2
05 November 2025, 16:23:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
spoorzeven
05 November 2025, 14:48:57
Dapol B802 railreinigingswagen - geluidsreductie/bereikbaarheid motor
door
Herb73
05 November 2025, 13:46:25
Aachenau West
door
Thai-Bundesbahn
05 November 2025, 13:01:19
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
05 November 2025, 12:48:18
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
Kees-Jan
05 November 2025, 12:04:45
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
6400/6500
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: 6400/6500 (gelezen 1517 keer)
Sander
Offline
Berichten: 4666
6400/6500
«
Gepost op:
26 January 2008, 23:04:19 »
Ik vroeg me af hoe deze locs het vaakst rijden op het grote ned, dus NIET op rangeerterreinen of raccordementen.
Rijden ze op het grote net met de korte huif voorop of de lange huif?
Ben namelijk mijn 6485 en 6520 aan het voorzien van hekwerk en slangen en wil zodoende aan een kant remslangen en dergelijke hangen.
De locs zitten bij mij merendeels in een vaste samenstelling.
mvg,
Sander
Gelogd
mvg,
Sander
Mispoes
Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
Offline
Berichten: 9002
Hengelooo 1:160
Re: 6400/6500
«
Reactie #1 Gepost op:
26 January 2008, 23:07:55 »
Ik denk niet dat dat iets uitmaakt, kansberekening 50%. Er zijn geen draaischijven meer door het hele land. En driehoeken om de korte dan wel lange huif voorop te krijgen? Nou nee.....
Gelogd
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.
Jon
Offline
Berichten: 303
Re: 6400/6500
«
Reactie #2 Gepost op:
26 January 2008, 23:12:03 »
goedenavond Sander
De korte of lange huif voor is maar net hoe de lok ervoor staat. Er zit niet een bepaalde regel aan, hoewel ik wel een paar meesters ken die het liefst met de korte huif voor rijden vanwege het betere zicht.
Zelf heb ik mijn 6409 met die rede de korte huif voor de Fccpps grind trein staan.
met vriendelijke groeten,
Jon van Dijk
Gelogd
Sander
Offline
Berichten: 4666
Re: 6400/6500
«
Reactie #3 Gepost op:
26 January 2008, 23:14:38 »
Dat maakt dus niks uit??
Wel leuk, doe ik de ene de ene kant op en de andere de andere kant.
mvg,
Sander
Gelogd
mvg,
Sander
**Jelle**
Offline
Berichten: 331
Re: 6400/6500
«
Reactie #4 Gepost op:
27 January 2008, 01:32:39 »
Maakt met de serie 6400/6500 volgens mij niet uit.
Maar als ik het me goed herinner was het met de Belgische reeks 77 in Nederland wel de gewoonte met de korte huif voor te rijden. Dat had te maken met het feit dat de machinistenstoel links zit, en Nederlandse seinen rechts van de baan staan.
Gelogd
NS, DDW, Edits booster, LocoNet met LbServer, besturing met eigen geschreven software in VB
Dolf44
Offline
Berichten: 843
Re: 6400/6500
«
Reactie #5 Gepost op:
27 January 2008, 09:35:20 »
Sander, maakt niet uit hoe ze staan.
Jelle, bij de reeks 77 zit de mcn lager tov de huif en heeft dus slechter zicht.
In Belgie hoeft de korte huif van de Vlaamse Reuzen niet voorop terwijl de seinen toch links staan en de mcn rechts zit.
Gr, Dolf.
Gelogd
Daan!
Offline
Berichten: 4571
Re: 6400/6500
«
Reactie #6 Gepost op:
27 January 2008, 09:52:09 »
het heeft iets te maken met dwergseinen, omdat de mcn aan de linkerkant met de lange huif voor de dwergseinen niet kan zien.
Gelogd
rail4marcel
Offline
Berichten: 5277
Re: 6400/6500
«
Reactie #7 Gepost op:
27 January 2008, 12:48:22 »
Het is zelfs verplicht met korte huif voorop te rijden met een reeks 77. Ander kun je de dwergseinen niet zien. Met een 6400/6500 maakt het niet uit en rijden ze beide kanten op.
Gelogd
Voor grootspoorfoto's zie
site
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
6400/6500