Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
eemstede
Vandaag
om 23:07:23
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal
door
WimM
Vandaag
om 23:03:12
Overstap naar HTM
door
Pauldg
Vandaag
om 22:48:32
Aachenau West
door
wob
Vandaag
om 22:41:56
Rondom Charlois
door
Charles_
Vandaag
om 22:19:38
Model cipressen in 1:87
door
Hendrik Jan
Vandaag
om 22:18:54
Stub switches
door
Ronald Halma
Vandaag
om 22:17:34
Pimp my Hippel 2.0
door
De eerste Ivo
Vandaag
om 22:15:42
Lantaarn Fleischmann BR50 kab
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 22:13:21
PBM/PWM met joystick
door
Eric B
Vandaag
om 21:51:22
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
Mispoes
Vandaag
om 21:05:08
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
basjuh1981
Vandaag
om 21:02:03
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
Vandaag
om 20:49:14
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap.
door
Jeroen95
Vandaag
om 20:44:44
The R & J Colliery Ltd. 1:76 Brits.
door
RobbertJan
Vandaag
om 20:12:18
Zelfgemaakt BiDiB modules
door
Dennis1984
Vandaag
om 20:07:03
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
Vandaag
om 20:05:25
Blokkendoos BD 9151 probleem (motor)
door
ArjanB
Vandaag
om 20:04:48
Welsh Smalspoor in 0-16,5 / NG7
door
RobbertJan
Vandaag
om 20:04:14
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Mispoes
Vandaag
om 19:34:49
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 19:26:04
BNLS-actie: Artitec DAF SRV
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 19:14:11
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III
door
puntenglijder
Vandaag
om 19:00:35
US diorama in H0
door
puntenglijder
Vandaag
om 18:59:04
W.V. Kalender 2026
door
basjuh1981
Vandaag
om 18:10:35
Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC
door
Ben
Vandaag
om 17:40:15
Bf Kibronn
door
Benelux795
Vandaag
om 17:25:26
Rechtstreeks van Groningen naar Bremen.
door
spoorzeven
Vandaag
om 17:16:23
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 17:15:43
Raadplaatje
door
grossraumwagen
Vandaag
om 15:23:12
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Inzet NS: volgend jaar kortere reistijd en betere overstap
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Inzet NS: volgend jaar kortere reistijd en betere overstap (gelezen 1131 keer)
VAM65
Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
Offline
Berichten: 4675
Nederland 1949-1963 in h0
Inzet NS: volgend jaar kortere reistijd en betere overstap
«
Gepost op:
05 February 2019, 18:59:22 »
NS wil in de dienstregeling van volgend jaar inzetten op een kortere reistijd en een betere overstap op belangrijke punten. Wel erkent het spoorbedrijf dat dat niet overal zal lukken: wie de huidige dienstregeling vergelijkt met die van 2020 ziet volgens NS dat 51.000 reizigers een kortere reistijd kunnen verwachten, maar 5500 mensen juist langer onderweg zijn. Voor 95 procent van de reizigers verandert er (vrijwel) niets.
NS stelt dat de reistijd met Sprinters in Noord-Nederland korter wordt. Er worden nieuwe treinen ingezet, die op de ritten Groningen-Zwolle en Leeuwarden-Meppel 4 minuten tijdwinst opleveren. In Meppel is de aansluiting beter, zodat reizigers uit Friesland een kwartier minder tijd kwijt zijn voor een reis van en naar de Randstad.
Tussen Amersfoort en Utrecht gaan er meer intercity's rijden (zes in plaats van vier per uur), wat moet leiden tot meer keuze en een grotere kans op een zitplaats. Omdat het aantal reizigers tussen Utrecht en Deventer toeneemt, rijdt deze intercity in de spits door naar Apeldoorn en Deventer.
Vaker naar het strand
Tussen Harderwijk en Amersfoort gaan extra sprinters rijden. Ook tussen Amersfoort en Zwolle gaan nieuwe treinen rijden; dat zou twee tot drie minuten tijdwinst betekenen.
In de drukke zomermaanden wil NS vaker richting het strand gaan rijden: zes keer per uur naar Zandvoort in plaats van vier keer.
Directeur Freek Bos van reizigersvereniging Rover spreekt van "een paar goede verbeteringen". De extra treinen tussen Amersfoort en Harderwijk, en van Amersfoort naar Deventer, zijn echt nodig, bevestigt hij. Er zijn daar steeds meer reizigers en op de naastgelegen A28 staat dagelijks een lange file. "En hoe beter het product, hoe meer mensen er gebruik van maken."
Zelfde kans op zitplaats
Er klinkt soms kritiek op het gebrek aan zitplaatsen in de trein in de spits, maar NS-woordvoerder Erik Kroeze wijst erop dat de kans daarop de laatste jaren ongeveer gelijk is gebleven: 95 procent. "Dat komt met name omdat er meer treinen zijn gaan rijden. Maar we zien nu ook dat het heel druk is op het spoor", zei hij op NPO Radio 1. "Treinen verlengen lukt bijna nergens meer, omdat de perrons gewoon niet lang genoeg zijn."
De nieuwe dienstregeling gaat in op 19 december. Eerst gaat NS nog praten met regionale overheden en de reizigersorganisaties, onder meer om de overstap naar ander openbaar vervoer goed af te stemmen.
Bron:
www.nos.nl
Gelogd
Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond.
https://facebook.com/omroepmodelspoorclub/
https://sites.google.com/site/omroepmodelspoorclub/home
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Inzet NS: volgend jaar kortere reistijd en betere overstap