Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€0.00
Per saldo:
€-250.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Pfarrerwinkel bahn
door
Frank 123
Vandaag
om 22:59:20
koppeling vervangen Minitrix wagon
door
joespoor
Vandaag
om 22:58:24
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
Vandaag
om 22:34:35
Fotowedstrijd 2025
door
Bob R.
Vandaag
om 22:26:16
Common ground en Yamorc
door
JoopSpoort
Vandaag
om 22:19:47
MP4 wissel decoder aan sluiten op Intellibox
door
bask185
Vandaag
om 22:19:36
Ervaringen met Van Perlo ( DinaSys ) draaischijfbesturing
door
Steven Loosman
Vandaag
om 22:06:03
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 22:02:12
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5
door
nighttrain1
Vandaag
om 22:01:18
Overzicht "Het is Weekend" foto's!
door
Wim Vink
Vandaag
om 22:00:10
Yamorc 7001 dood
door
Steven Loosman
Vandaag
om 21:54:10
lichtsluis een bezetmelding laten geven
door
maartenvdb
Vandaag
om 21:50:36
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
Pauldg
Vandaag
om 21:42:14
Werkplaats Wael en Bosch
door
Forever Rocofan
Vandaag
om 21:37:12
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
cor_b
Vandaag
om 21:24:06
Raadplaatje
door
hielke1501
Vandaag
om 21:19:47
Ineens geen sound meer
door
Ronald A.
Vandaag
om 21:09:58
Rondom Charlois
door
Alewijn
Vandaag
om 20:46:08
Het schrootverwerkings bedrijf in aanbouw
door
ruudns
Vandaag
om 20:40:01
Geïsoleerd motorschild.
door
Ronald69
Vandaag
om 20:36:20
foto's van "Nederlandse" Tds'en
door
MB6400
Vandaag
om 20:36:18
Bauarbeiten im gange
door
Ronald Halma
Vandaag
om 19:59:18
Ontraxs 2026
door
Marty
Vandaag
om 19:48:45
Zoeken in het Utrechts archief
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 19:35:30
Fleischmania Nostalgia
door
Eric v C
Vandaag
om 19:12:25
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
GerardvV
Vandaag
om 18:46:05
Jacquelinger Lokalbahn - Duitse "nebenbahn" in H0
door
Duikeend
Vandaag
om 17:37:44
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III
door
einte
Vandaag
om 17:05:21
Beekdaelen in H0
door
einte
Vandaag
om 17:03:46
Houten Plus zaterdag 21 februari 2026
door
Ronald69
Vandaag
om 17:03:30
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Inzet NS: volgend jaar kortere reistijd en betere overstap
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Inzet NS: volgend jaar kortere reistijd en betere overstap (gelezen 1167 keer)
VAM65
Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
Offline
Berichten: 4724
Nederland 1949-1963 in h0
Inzet NS: volgend jaar kortere reistijd en betere overstap
«
Gepost op:
05 February 2019, 18:59:22 »
NS wil in de dienstregeling van volgend jaar inzetten op een kortere reistijd en een betere overstap op belangrijke punten. Wel erkent het spoorbedrijf dat dat niet overal zal lukken: wie de huidige dienstregeling vergelijkt met die van 2020 ziet volgens NS dat 51.000 reizigers een kortere reistijd kunnen verwachten, maar 5500 mensen juist langer onderweg zijn. Voor 95 procent van de reizigers verandert er (vrijwel) niets.
NS stelt dat de reistijd met Sprinters in Noord-Nederland korter wordt. Er worden nieuwe treinen ingezet, die op de ritten Groningen-Zwolle en Leeuwarden-Meppel 4 minuten tijdwinst opleveren. In Meppel is de aansluiting beter, zodat reizigers uit Friesland een kwartier minder tijd kwijt zijn voor een reis van en naar de Randstad.
Tussen Amersfoort en Utrecht gaan er meer intercity's rijden (zes in plaats van vier per uur), wat moet leiden tot meer keuze en een grotere kans op een zitplaats. Omdat het aantal reizigers tussen Utrecht en Deventer toeneemt, rijdt deze intercity in de spits door naar Apeldoorn en Deventer.
Vaker naar het strand
Tussen Harderwijk en Amersfoort gaan extra sprinters rijden. Ook tussen Amersfoort en Zwolle gaan nieuwe treinen rijden; dat zou twee tot drie minuten tijdwinst betekenen.
In de drukke zomermaanden wil NS vaker richting het strand gaan rijden: zes keer per uur naar Zandvoort in plaats van vier keer.
Directeur Freek Bos van reizigersvereniging Rover spreekt van "een paar goede verbeteringen". De extra treinen tussen Amersfoort en Harderwijk, en van Amersfoort naar Deventer, zijn echt nodig, bevestigt hij. Er zijn daar steeds meer reizigers en op de naastgelegen A28 staat dagelijks een lange file. "En hoe beter het product, hoe meer mensen er gebruik van maken."
Zelfde kans op zitplaats
Er klinkt soms kritiek op het gebrek aan zitplaatsen in de trein in de spits, maar NS-woordvoerder Erik Kroeze wijst erop dat de kans daarop de laatste jaren ongeveer gelijk is gebleven: 95 procent. "Dat komt met name omdat er meer treinen zijn gaan rijden. Maar we zien nu ook dat het heel druk is op het spoor", zei hij op NPO Radio 1. "Treinen verlengen lukt bijna nergens meer, omdat de perrons gewoon niet lang genoeg zijn."
De nieuwe dienstregeling gaat in op 19 december. Eerst gaat NS nog praten met regionale overheden en de reizigersorganisaties, onder meer om de overstap naar ander openbaar vervoer goed af te stemmen.
Bron:
www.nos.nl
Gelogd
Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond.
https://facebook.com/omroepmodelspoorclub/
https://sites.google.com/site/omroepmodelspoorclub/home
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Inzet NS: volgend jaar kortere reistijd en betere overstap