Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Piko blauwe 1000
door
Huup
Vandaag
om 01:07:46
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
door
sneek
Vandaag
om 00:32:17
Veevervoer ss/ ns
door
MOVisser
Vandaag
om 00:07:48
Welke versies van de Roco 2200 zijn er?
door
marco
26 November 2025, 23:11:54
Kersttrein
door
Sven
26 November 2025, 23:11:19
Aachenau West
door
wob
26 November 2025, 23:05:43
Rondom Charlois
door
Alewijn
26 November 2025, 22:48:33
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N
door
RobVille
26 November 2025, 22:39:39
Pantografen mat.'46 (en mat.'54)
door
Quinzeedied
26 November 2025, 22:32:05
De modeltreinen van Spoorijzer
door
rjr
26 November 2025, 22:28:45
Stub switches
door
bask185
26 November 2025, 21:59:25
De bouw van een DE-3 als versterking voor de DE-5
door
Rob Bennis
26 November 2025, 21:58:44
Lodewickshaven
door
Ronald Halma
26 November 2025, 21:40:44
Diorama Oelde Mittelweg Hp
door
Edsko Hekman
26 November 2025, 21:37:28
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
NS264
26 November 2025, 20:57:39
Revier Rheinbrenner (H0)
door
Frank 123
26 November 2025, 20:37:25
Raadplaatje
door
dennie
26 November 2025, 20:36:22
Au bord de la Cèze
door
Frank 123
26 November 2025, 20:33:33
Loksound5 decoder met Loksound3.5 soundfile
door
bellejt
26 November 2025, 20:11:57
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
door
Eric B
26 November 2025, 19:11:00
Modelbaan Beltheim.
door
puntenglijder
26 November 2025, 19:09:33
gangelt
door
bellejt
26 November 2025, 17:58:13
Liliput kortkoppeling mechaniek defect
door
Robert vh Prutsert
26 November 2025, 16:33:16
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
26 November 2025, 14:48:13
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen
door
Daan!
26 November 2025, 14:42:28
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend?
door
Benelux795
26 November 2025, 14:41:40
Piko 2025
door
Reinout van Rees
26 November 2025, 13:24:22
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
26 November 2025, 12:37:27
US diorama in H0
door
Jelmer
26 November 2025, 12:06:15
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Jelmer
26 November 2025, 10:37:08
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Inzet NS: volgend jaar kortere reistijd en betere overstap
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Inzet NS: volgend jaar kortere reistijd en betere overstap (gelezen 1141 keer)
VAM65
Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
Offline
Berichten: 4691
Nederland 1949-1963 in h0
Inzet NS: volgend jaar kortere reistijd en betere overstap
«
Gepost op:
05 February 2019, 18:59:22 »
NS wil in de dienstregeling van volgend jaar inzetten op een kortere reistijd en een betere overstap op belangrijke punten. Wel erkent het spoorbedrijf dat dat niet overal zal lukken: wie de huidige dienstregeling vergelijkt met die van 2020 ziet volgens NS dat 51.000 reizigers een kortere reistijd kunnen verwachten, maar 5500 mensen juist langer onderweg zijn. Voor 95 procent van de reizigers verandert er (vrijwel) niets.
NS stelt dat de reistijd met Sprinters in Noord-Nederland korter wordt. Er worden nieuwe treinen ingezet, die op de ritten Groningen-Zwolle en Leeuwarden-Meppel 4 minuten tijdwinst opleveren. In Meppel is de aansluiting beter, zodat reizigers uit Friesland een kwartier minder tijd kwijt zijn voor een reis van en naar de Randstad.
Tussen Amersfoort en Utrecht gaan er meer intercity's rijden (zes in plaats van vier per uur), wat moet leiden tot meer keuze en een grotere kans op een zitplaats. Omdat het aantal reizigers tussen Utrecht en Deventer toeneemt, rijdt deze intercity in de spits door naar Apeldoorn en Deventer.
Vaker naar het strand
Tussen Harderwijk en Amersfoort gaan extra sprinters rijden. Ook tussen Amersfoort en Zwolle gaan nieuwe treinen rijden; dat zou twee tot drie minuten tijdwinst betekenen.
In de drukke zomermaanden wil NS vaker richting het strand gaan rijden: zes keer per uur naar Zandvoort in plaats van vier keer.
Directeur Freek Bos van reizigersvereniging Rover spreekt van "een paar goede verbeteringen". De extra treinen tussen Amersfoort en Harderwijk, en van Amersfoort naar Deventer, zijn echt nodig, bevestigt hij. Er zijn daar steeds meer reizigers en op de naastgelegen A28 staat dagelijks een lange file. "En hoe beter het product, hoe meer mensen er gebruik van maken."
Zelfde kans op zitplaats
Er klinkt soms kritiek op het gebrek aan zitplaatsen in de trein in de spits, maar NS-woordvoerder Erik Kroeze wijst erop dat de kans daarop de laatste jaren ongeveer gelijk is gebleven: 95 procent. "Dat komt met name omdat er meer treinen zijn gaan rijden. Maar we zien nu ook dat het heel druk is op het spoor", zei hij op NPO Radio 1. "Treinen verlengen lukt bijna nergens meer, omdat de perrons gewoon niet lang genoeg zijn."
De nieuwe dienstregeling gaat in op 19 december. Eerst gaat NS nog praten met regionale overheden en de reizigersorganisaties, onder meer om de overstap naar ander openbaar vervoer goed af te stemmen.
Bron:
www.nos.nl
Gelogd
Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond.
https://facebook.com/omroepmodelspoorclub/
https://sites.google.com/site/omroepmodelspoorclub/home
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Inzet NS: volgend jaar kortere reistijd en betere overstap