Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€0.00
Per saldo:
€-250.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
De (3d) knutsels van Ronald.
door
DH1-3104
Vandaag
om 11:45:51
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
Ronald69
Vandaag
om 11:43:45
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Silvolde
Vandaag
om 11:35:20
Wat zit er in deze tender?
door
Ronald69
Vandaag
om 11:32:22
Camp 3
door
Ronald Halma
Vandaag
om 11:14:16
3 januari NVBS oliebollenrit
door
frenkievee
Vandaag
om 11:04:21
Rondom Charlois
door
gdh
Vandaag
om 10:38:10
Roco traxx 'Eurocity': suggestie 2e nummer doorgeven
door
the_gold
Vandaag
om 10:37:34
Nieuw huis, nieuwe baan
door
Krazy Dre
Vandaag
om 10:04:48
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18)
door
puntenglijder
Vandaag
om 09:46:32
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation.
door
741230
Vandaag
om 09:43:34
bouwtekening amsterdamse tram
door
Huup
Vandaag
om 09:17:30
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
puntenglijder
Vandaag
om 09:12:28
HTM PCC tram en wat gefrutsel er bij
door
Huup
Vandaag
om 09:05:01
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Huup
Vandaag
om 07:51:55
Roco 2025
door
Dennis1984
Vandaag
om 07:46:40
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
Frits C
Vandaag
om 07:04:26
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 00:20:10
ProRail kan spoor in Nederland niet langer ’toekomstklaar’ houden
door
Huup
13 December 2025, 23:19:12
Van 2D afbeelding naar 3D model
door
Eef7260
13 December 2025, 23:17:34
helix n spoor
door
Joz
13 December 2025, 21:02:26
Zee. Land.
door
Huup
13 December 2025, 20:09:55
13 december modelspoorbeurs Houten
door
Ronald69
13 December 2025, 19:47:49
'Worst Case' materieel voor testen vrije ruimte, etc...
door
Klaas Zondervan
13 December 2025, 19:47:41
ratelende 1300 van Electrotren
door
VAM65
13 December 2025, 18:56:32
RhB H0m, Albulisch
door
Benelux795
13 December 2025, 18:17:37
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk
door
Paulus
13 December 2025, 18:01:23
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing
door
Joz
13 December 2025, 18:00:56
Museumdepot Beekbergen in H0
door
Joz
13 December 2025, 17:47:08
Cranicher Altbahn
door
Arjen52
13 December 2025, 17:25:25
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Inzet NS: volgend jaar kortere reistijd en betere overstap
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Inzet NS: volgend jaar kortere reistijd en betere overstap (gelezen 1152 keer)
VAM65
Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
Offline
Berichten: 4715
Nederland 1949-1963 in h0
Inzet NS: volgend jaar kortere reistijd en betere overstap
«
Gepost op:
05 February 2019, 18:59:22 »
NS wil in de dienstregeling van volgend jaar inzetten op een kortere reistijd en een betere overstap op belangrijke punten. Wel erkent het spoorbedrijf dat dat niet overal zal lukken: wie de huidige dienstregeling vergelijkt met die van 2020 ziet volgens NS dat 51.000 reizigers een kortere reistijd kunnen verwachten, maar 5500 mensen juist langer onderweg zijn. Voor 95 procent van de reizigers verandert er (vrijwel) niets.
NS stelt dat de reistijd met Sprinters in Noord-Nederland korter wordt. Er worden nieuwe treinen ingezet, die op de ritten Groningen-Zwolle en Leeuwarden-Meppel 4 minuten tijdwinst opleveren. In Meppel is de aansluiting beter, zodat reizigers uit Friesland een kwartier minder tijd kwijt zijn voor een reis van en naar de Randstad.
Tussen Amersfoort en Utrecht gaan er meer intercity's rijden (zes in plaats van vier per uur), wat moet leiden tot meer keuze en een grotere kans op een zitplaats. Omdat het aantal reizigers tussen Utrecht en Deventer toeneemt, rijdt deze intercity in de spits door naar Apeldoorn en Deventer.
Vaker naar het strand
Tussen Harderwijk en Amersfoort gaan extra sprinters rijden. Ook tussen Amersfoort en Zwolle gaan nieuwe treinen rijden; dat zou twee tot drie minuten tijdwinst betekenen.
In de drukke zomermaanden wil NS vaker richting het strand gaan rijden: zes keer per uur naar Zandvoort in plaats van vier keer.
Directeur Freek Bos van reizigersvereniging Rover spreekt van "een paar goede verbeteringen". De extra treinen tussen Amersfoort en Harderwijk, en van Amersfoort naar Deventer, zijn echt nodig, bevestigt hij. Er zijn daar steeds meer reizigers en op de naastgelegen A28 staat dagelijks een lange file. "En hoe beter het product, hoe meer mensen er gebruik van maken."
Zelfde kans op zitplaats
Er klinkt soms kritiek op het gebrek aan zitplaatsen in de trein in de spits, maar NS-woordvoerder Erik Kroeze wijst erop dat de kans daarop de laatste jaren ongeveer gelijk is gebleven: 95 procent. "Dat komt met name omdat er meer treinen zijn gaan rijden. Maar we zien nu ook dat het heel druk is op het spoor", zei hij op NPO Radio 1. "Treinen verlengen lukt bijna nergens meer, omdat de perrons gewoon niet lang genoeg zijn."
De nieuwe dienstregeling gaat in op 19 december. Eerst gaat NS nog praten met regionale overheden en de reizigersorganisaties, onder meer om de overstap naar ander openbaar vervoer goed af te stemmen.
Bron:
www.nos.nl
Gelogd
Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond.
https://facebook.com/omroepmodelspoorclub/
https://sites.google.com/site/omroepmodelspoorclub/home
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Inzet NS: volgend jaar kortere reistijd en betere overstap