Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€0.00
Per saldo:
€-250.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5
door
NS264
Vandaag
om 09:39:53
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules
door
Lucien
Vandaag
om 09:36:18
Diorama Memburg Klütjenfelderkai
door
Sven
Vandaag
om 09:03:21
Test van een Rapido Trains GE 44 tonner Claremont and Concord
door
GD
Vandaag
om 09:02:28
Polderbaan(tje) 0,3m2
door
GD
Vandaag
om 08:55:20
Roco traxx 'Eurocity': suggestie 2e nummer doorgeven
door
Arjan6511
Vandaag
om 08:38:46
RhB modelbaan in Aanbouw die Scalettabahn Davos-Dürrboden
door
Sven
Vandaag
om 08:13:56
Uit de hand gelopen hobby: Trambaan op zolder.
door
Pauldg
Vandaag
om 07:30:11
13 december modelspoorbeurs Houten
door
Jheronimus
Vandaag
om 07:11:02
Piko Hobby lok welke condensator er uit?
door
henk
Vandaag
om 06:22:23
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
ArjanB
Vandaag
om 02:24:48
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 00:32:31
Problemen BR10 met decoder Zimo MN330P22 Plux 22
door
Ronald69
Vandaag
om 00:05:44
draaistel A.C.M.E. slaaprijtuig loshalen: hoe?
door
Peter J K
10 December 2025, 23:54:40
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
10 December 2025, 22:54:15
Da's Daz 2
door
Huup
10 December 2025, 22:29:30
Trix 22128 EETC 1200 - 175 Jaar spoorwegen DCC Sound - Decoder plots dood.
door
Ronald A.
10 December 2025, 22:05:51
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
10 December 2025, 22:01:31
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820
door
prutser
10 December 2025, 21:58:36
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
Robert vh Prutsert
10 December 2025, 21:33:56
ratelende 1300 van Electrotren
door
knar46
10 December 2025, 21:29:18
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
DJV
10 December 2025, 21:10:38
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
DJV
10 December 2025, 21:04:54
DR buffetrijtuig verhuist naar Houten
door
martijnhaman
10 December 2025, 20:35:44
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
R1954
10 December 2025, 19:58:42
Line-up foto's van modellen
door
Hans van de Burgt
10 December 2025, 19:35:44
Rondje door Lissabon met Lijn 28
door
Sven
10 December 2025, 18:36:20
Depot + vervolg Vlieringen-2
door
NS264
10 December 2025, 18:09:51
Rondom Charlois
door
neudalhausenstadbahn
10 December 2025, 17:53:32
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
10 December 2025, 17:23:41
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Inzet NS: volgend jaar kortere reistijd en betere overstap
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Inzet NS: volgend jaar kortere reistijd en betere overstap (gelezen 1149 keer)
VAM65
Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
Offline
Berichten: 4711
Nederland 1949-1963 in h0
Inzet NS: volgend jaar kortere reistijd en betere overstap
«
Gepost op:
05 February 2019, 18:59:22 »
NS wil in de dienstregeling van volgend jaar inzetten op een kortere reistijd en een betere overstap op belangrijke punten. Wel erkent het spoorbedrijf dat dat niet overal zal lukken: wie de huidige dienstregeling vergelijkt met die van 2020 ziet volgens NS dat 51.000 reizigers een kortere reistijd kunnen verwachten, maar 5500 mensen juist langer onderweg zijn. Voor 95 procent van de reizigers verandert er (vrijwel) niets.
NS stelt dat de reistijd met Sprinters in Noord-Nederland korter wordt. Er worden nieuwe treinen ingezet, die op de ritten Groningen-Zwolle en Leeuwarden-Meppel 4 minuten tijdwinst opleveren. In Meppel is de aansluiting beter, zodat reizigers uit Friesland een kwartier minder tijd kwijt zijn voor een reis van en naar de Randstad.
Tussen Amersfoort en Utrecht gaan er meer intercity's rijden (zes in plaats van vier per uur), wat moet leiden tot meer keuze en een grotere kans op een zitplaats. Omdat het aantal reizigers tussen Utrecht en Deventer toeneemt, rijdt deze intercity in de spits door naar Apeldoorn en Deventer.
Vaker naar het strand
Tussen Harderwijk en Amersfoort gaan extra sprinters rijden. Ook tussen Amersfoort en Zwolle gaan nieuwe treinen rijden; dat zou twee tot drie minuten tijdwinst betekenen.
In de drukke zomermaanden wil NS vaker richting het strand gaan rijden: zes keer per uur naar Zandvoort in plaats van vier keer.
Directeur Freek Bos van reizigersvereniging Rover spreekt van "een paar goede verbeteringen". De extra treinen tussen Amersfoort en Harderwijk, en van Amersfoort naar Deventer, zijn echt nodig, bevestigt hij. Er zijn daar steeds meer reizigers en op de naastgelegen A28 staat dagelijks een lange file. "En hoe beter het product, hoe meer mensen er gebruik van maken."
Zelfde kans op zitplaats
Er klinkt soms kritiek op het gebrek aan zitplaatsen in de trein in de spits, maar NS-woordvoerder Erik Kroeze wijst erop dat de kans daarop de laatste jaren ongeveer gelijk is gebleven: 95 procent. "Dat komt met name omdat er meer treinen zijn gaan rijden. Maar we zien nu ook dat het heel druk is op het spoor", zei hij op NPO Radio 1. "Treinen verlengen lukt bijna nergens meer, omdat de perrons gewoon niet lang genoeg zijn."
De nieuwe dienstregeling gaat in op 19 december. Eerst gaat NS nog praten met regionale overheden en de reizigersorganisaties, onder meer om de overstap naar ander openbaar vervoer goed af te stemmen.
Bron:
www.nos.nl
Gelogd
Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond.
https://facebook.com/omroepmodelspoorclub/
https://sites.google.com/site/omroepmodelspoorclub/home
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Inzet NS: volgend jaar kortere reistijd en betere overstap