Doel:€250.00
Donaties:€65.00

Per saldo:€-185.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 17-03-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Baan in Los Angeles door AndrevdG
Vandaag om 01:44:43
Messing bouwverslag Ferro Suisse B2281 door roadster36
Vandaag om 01:27:42
Old England door sdz1976
Vandaag om 00:15:26
Halling aandrijftechniek catalogus. door Duikeend
Vandaag om 00:09:22
Analoge trafo's als voeding in een digitale Märklin-baan door Te 2/2
Vandaag om 00:04:38
NTM goederenwagens in Spoor-0 door FritsT
Vandaag om 00:02:58
Projekt 083-338 door hervé
30 maart 2020, 23:50:19
Digikeijs DR4018, bij schakelen valt spanning op baan weg, knippert verlichting door Timo
30 maart 2020, 23:41:11
Albulabahn in H0m door mwdb
30 maart 2020, 23:41:01
Baanbouw Bosje77 door AndréDev
30 maart 2020, 23:40:28
NS DE-5 op basis van Lima Mat'46. door Hendrik Jan
30 maart 2020, 23:33:22
EifelBurgenBahn door marctrein
30 maart 2020, 23:20:10
Verslagje Lima ICIII KLM koploper digitaal maken. door hvyfuji
30 maart 2020, 23:13:05
Rivarossi 1300 schokt door KNed
30 maart 2020, 23:11:39
Nieuw in de winkel! door KNed
30 maart 2020, 23:04:26
BMB 00-modulebaan, Algemeen. door St00mboy
30 maart 2020, 22:57:27
Baanplan La Vie de la Reine - H0 Fleischmann profi door mwdb
30 maart 2020, 22:37:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Romavami
30 maart 2020, 22:13:52
Kellerstein; een nieuwe baan in H0 door Romavami
30 maart 2020, 22:12:02
Roco BR 41-018 Tender wormtandwiel onderdeel niet te vinden bij Roco site door Freddy
30 maart 2020, 22:08:41
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
30 maart 2020, 22:00:59
Trix Express 2280, wie herkent deze details? door eezacque
30 maart 2020, 21:52:41
RhB 0m Foto bochtje van restmateriaal door Daniels
30 maart 2020, 21:52:16
Een tussendoortje in 1:48 door Scratchbuilt
30 maart 2020, 21:43:06
Aansluiten verkeerslichten door Klaas Zondervan
30 maart 2020, 21:32:12
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Frank103
30 maart 2020, 21:10:59
63410 via iTrain en z21 licht laten schakelen? door Harry de kaste
30 maart 2020, 21:10:22
BNLS trammodule: “Jewels of the HTM” door Tulpendaal
30 maart 2020, 21:08:29
Haven/industrie rangeerbaantje in spoor 0 door sdz1976
30 maart 2020, 21:07:50
Probleem Digirails 2400 V5.0 en 2426 door Gerke
30 maart 2020, 20:52:54
  

Auteur Topic: Inzet NS: volgend jaar kortere reistijd en betere overstap  (gelezen 340 keer)

VAM65

  • Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 3a/3b" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 2351
  • Nederland 3a/3b in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
Inzet NS: volgend jaar kortere reistijd en betere overstap
« Gepost op: 05 februari 2019, 18:59:22 »
NS wil in de dienstregeling van volgend jaar inzetten op een kortere reistijd en een betere overstap op belangrijke punten. Wel erkent het spoorbedrijf dat dat niet overal zal lukken: wie de huidige dienstregeling vergelijkt met die van 2020 ziet volgens NS dat 51.000 reizigers een kortere reistijd kunnen verwachten, maar 5500 mensen juist langer onderweg zijn. Voor 95 procent van de reizigers verandert er (vrijwel) niets.

NS stelt dat de reistijd met Sprinters in Noord-Nederland korter wordt. Er worden nieuwe treinen ingezet, die op de ritten Groningen-Zwolle en Leeuwarden-Meppel 4 minuten tijdwinst opleveren. In Meppel is de aansluiting beter, zodat reizigers uit Friesland een kwartier minder tijd kwijt zijn voor een reis van en naar de Randstad.

Tussen Amersfoort en Utrecht gaan er meer intercity's rijden (zes in plaats van vier per uur), wat moet leiden tot meer keuze en een grotere kans op een zitplaats. Omdat het aantal reizigers tussen Utrecht en Deventer toeneemt, rijdt deze intercity in de spits door naar Apeldoorn en Deventer.

Vaker naar het strand

Tussen Harderwijk en Amersfoort gaan extra sprinters rijden. Ook tussen Amersfoort en Zwolle gaan nieuwe treinen rijden; dat zou twee tot drie minuten tijdwinst betekenen.

In de drukke zomermaanden wil NS vaker richting het strand gaan rijden: zes keer per uur naar Zandvoort in plaats van vier keer.

Directeur Freek Bos van reizigersvereniging Rover spreekt van "een paar goede verbeteringen". De extra treinen tussen Amersfoort en Harderwijk, en van Amersfoort naar Deventer, zijn echt nodig, bevestigt hij. Er zijn daar steeds meer reizigers en op de naastgelegen A28 staat dagelijks een lange file. "En hoe beter het product, hoe meer mensen er gebruik van maken."

Zelfde kans op zitplaats

Er klinkt soms kritiek op het gebrek aan zitplaatsen in de trein in de spits, maar NS-woordvoerder Erik Kroeze wijst erop dat de kans daarop de laatste jaren ongeveer gelijk is gebleven: 95 procent. "Dat komt met name omdat er meer treinen zijn gaan rijden. Maar we zien nu ook dat het heel druk is op het spoor", zei hij op NPO Radio 1. "Treinen verlengen lukt bijna nergens meer, omdat de perrons gewoon niet lang genoeg zijn."

De nieuwe dienstregeling gaat in op 19 december. Eerst gaat NS nog praten met regionale overheden en de reizigersorganisaties, onder meer om de overstap naar ander openbaar vervoer goed af te stemmen.

Bron: www.nos.nl