Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Doneren
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€90.00
Per saldo:
€-160.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 15-02-2019
Algemeen
Kalender
Plaatje uploaden
Hoe werkt plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Filmwedstrijd
Youtube kanaal
Modelspoorwinkels
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Raadplaatje
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 23:40:42
Met de trein van Spanje naar Marokko
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 23:38:56
BMB 00-modulebaan, Algemeen.
door
Thijs1271
Vandaag
om 23:36:08
01TREFF Maarn, 16 &17 februari
door
Ronald Halma
Vandaag
om 23:35:59
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 23:22:10
Verbouwing Magic Train (schaal 0e)
door
T.Spat
Vandaag
om 23:19:18
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
ingenium
Vandaag
om 23:16:55
Nieuwe intercity van NS maakt eerste meters buiten fabriek
door
ReneN
Vandaag
om 23:15:31
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Chris2412
Vandaag
om 23:05:57
Soort plamuur voor opknappen Lima 1200
door
Nijboer
Vandaag
om 22:57:36
Rail 2019 Houten 22-23-24 februari
door
prutser
Vandaag
om 22:46:10
Roco 62231, lok. Wielen draaien wel, maar rijdt niet.
door
Jeff
Vandaag
om 22:40:15
Wat wordt mijn banenplan HO Nijmeegse kolenlijn
door
Frans Peeters
Vandaag
om 22:30:40
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
GerardvV
Vandaag
om 22:28:55
Bröckenbahn
door
Frank 123
Vandaag
om 22:17:40
Even voorstellen
door
St00mboy
Vandaag
om 22:01:22
Baanplan in U-vorm, H0
door
Carl
Vandaag
om 21:59:45
Modelspoor Tilburg 2019
door
Marcel112
Vandaag
om 21:54:59
Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO.
door
NS264
Vandaag
om 21:46:41
Electrotren NS 1300
door
Coen Burki
Vandaag
om 21:40:49
Bouw Bührtal III
door
nachbar
Vandaag
om 21:36:08
Einde van een era. Botlekbrug ontmanteld.
door
Jan-Peter
Vandaag
om 21:31:06
Oproep voor een paar H0 huisjes op Rail in Houten dit weekend
door
Sven
Vandaag
om 21:24:49
Fleischmann "Prima-Lux" constante treinverlichting
door
Bert van Gelder
Vandaag
om 21:15:10
Dat overkomt mij niet.
door
wob
Vandaag
om 20:44:25
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
Vandaag
om 20:28:18
NS modelbaan Hoekdam H0
door
DJV
Vandaag
om 20:24:01
Kleinbaan.de
door
timtrein
Vandaag
om 18:59:57
Etoile du Nord vooroorlogs, welke rijtuigen heb ik nodig?
door
Tomasso
Vandaag
om 18:44:30
Handige informatiefilmpjes iTrain te vinden op YouTube.
door
Ted von Klinkenhofen
Vandaag
om 18:41:45
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Inzet NS: volgend jaar kortere reistijd en betere overstap
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Inzet NS: volgend jaar kortere reistijd en betere overstap (gelezen 201 keer)
VAM65
Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 3a/3b" te drukken.
Offline
Berichten: 2040
Nederland 3a/3b in h0
Inzet NS: volgend jaar kortere reistijd en betere overstap
«
Gepost op:
05 februari 2019, 18:59:22 »
NS wil in de dienstregeling van volgend jaar inzetten op een kortere reistijd en een betere overstap op belangrijke punten. Wel erkent het spoorbedrijf dat dat niet overal zal lukken: wie de huidige dienstregeling vergelijkt met die van 2020 ziet volgens NS dat 51.000 reizigers een kortere reistijd kunnen verwachten, maar 5500 mensen juist langer onderweg zijn. Voor 95 procent van de reizigers verandert er (vrijwel) niets.
NS stelt dat de reistijd met Sprinters in Noord-Nederland korter wordt. Er worden nieuwe treinen ingezet, die op de ritten Groningen-Zwolle en Leeuwarden-Meppel 4 minuten tijdwinst opleveren. In Meppel is de aansluiting beter, zodat reizigers uit Friesland een kwartier minder tijd kwijt zijn voor een reis van en naar de Randstad.
Tussen Amersfoort en Utrecht gaan er meer intercity's rijden (zes in plaats van vier per uur), wat moet leiden tot meer keuze en een grotere kans op een zitplaats. Omdat het aantal reizigers tussen Utrecht en Deventer toeneemt, rijdt deze intercity in de spits door naar Apeldoorn en Deventer.
Vaker naar het strand
Tussen Harderwijk en Amersfoort gaan extra sprinters rijden. Ook tussen Amersfoort en Zwolle gaan nieuwe treinen rijden; dat zou twee tot drie minuten tijdwinst betekenen.
In de drukke zomermaanden wil NS vaker richting het strand gaan rijden: zes keer per uur naar Zandvoort in plaats van vier keer.
Directeur Freek Bos van reizigersvereniging Rover spreekt van "een paar goede verbeteringen". De extra treinen tussen Amersfoort en Harderwijk, en van Amersfoort naar Deventer, zijn echt nodig, bevestigt hij. Er zijn daar steeds meer reizigers en op de naastgelegen A28 staat dagelijks een lange file. "En hoe beter het product, hoe meer mensen er gebruik van maken."
Zelfde kans op zitplaats
Er klinkt soms kritiek op het gebrek aan zitplaatsen in de trein in de spits, maar NS-woordvoerder Erik Kroeze wijst erop dat de kans daarop de laatste jaren ongeveer gelijk is gebleven: 95 procent. "Dat komt met name omdat er meer treinen zijn gaan rijden. Maar we zien nu ook dat het heel druk is op het spoor", zei hij op NPO Radio 1. "Treinen verlengen lukt bijna nergens meer, omdat de perrons gewoon niet lang genoeg zijn."
De nieuwe dienstregeling gaat in op 19 december. Eerst gaat NS nog praten met regionale overheden en de reizigersorganisaties, onder meer om de overstap naar ander openbaar vervoer goed af te stemmen.
Bron:
www.nos.nl
Gelogd
Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond.
https://m.facebook.com/omroepmodelspoorclub/
https://sites.google.com/site/omroepmodelspoorclub/home
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Inzet NS: volgend jaar kortere reistijd en betere overstap