Doel:€250.00
Donaties:€177.50

Per saldo:€-72.50

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-06-2021
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Plux22, kun je ESU door Piko-decoder vervangen? door Matthijs vd Schoor
Vandaag om 08:53:42
Albert's fantasie in schaal 0e door NS1220
Vandaag om 08:40:02
Artitec Mat '54, materieelbespreking. door Panoz
Vandaag om 08:28:00
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Erik Mijd
Vandaag om 07:04:53
Herbeginner zoekt baanplan voor 2,44m x 1,22m door eriks1805
Vandaag om 07:02:04
25 jaar geleden door Lolke Bijlsma
Vandaag om 05:55:13
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Hans Grasmaijer
Vandaag om 05:18:25
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 04:57:37
Het Spoorwegmuseum breidt uit met 1501, 1 juni 2021 door Chris Westerduin
Vandaag om 02:53:48
Harzwald Hafen Bahn door T.Spat
Vandaag om 00:04:59
Openen REE Modeles rijtuig door T.Spat
Vandaag om 00:02:52
Van China naar Tilburg door NS1220
Vandaag om 00:01:14
Oriënt Express in Nederland, 22 juni 2021 door mDDM
24 juni 2021, 23:58:21
SGM; de laatste loodjes. Fotodraadje. door R v/d Hoven
24 juni 2021, 23:54:58
Santa Maria 2.0 (H0m, 2,85 x 1,75m, Rhätische Bahn) door Ronald Halma
24 juni 2021, 23:30:35
Rijstappen, wat betekent dat nu eigenlijk? door Ronald Halma
24 juni 2021, 23:28:59
Schorumdijk Gem. Vaagburg 1940-1960. (Jaren ‘40-‘60 baan met haventje) door damngrazy
24 juni 2021, 23:23:37
Je koopt een oud boek.... door Cc72000
24 juni 2021, 22:55:12
Raadplaatje door GerardvV
24 juni 2021, 22:52:33
Dienstregeling van 15 mei 1929 - internationale treinen naar het buitenland door Cc72000
24 juni 2021, 22:52:32
Toon hier je eigengemaakte (model)spoorvideo's door Hans Grasmaijer
24 juni 2021, 22:48:08
"Southern Pacific's Coos Bay Branchline in H0", een nieuwe thuisbaan. door Ronald Halma
24 juni 2021, 22:31:15
Baanplan K.L.ooit door Ruud-64
24 juni 2021, 22:21:27
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
24 juni 2021, 22:19:23
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ruud-64
24 juni 2021, 22:08:49
Baanbouw Frycio; eindelijk ruimte door Frycio82
24 juni 2021, 21:48:47
Welke kleminrichting voor reparatie en modificatie loks en wagons is handig? door ivanzon
24 juni 2021, 21:39:36
Fleischmann 4230 van 2 rail naar 3 rail ombouwen door Klaas Zondervan
24 juni 2021, 21:20:17
Piko NS 2000, aankondiging 2021 door henk
24 juni 2021, 20:27:38
Nederdam, H0 1970 - 1990 door Pascal77
24 juni 2021, 20:21:11
  

Auteur Topic: Artitec 2019  (gelezen 50467 keer)

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2156
Re: Artitec 2019
« Reactie #15 Gepost op: 30 januari 2019, 11:13:27 »
Ik zie nu dat ik ook een foutje heb gemaakt met de jaartallen.
766 : 2016 - heden
786 : 1968/1969 - 1972 (weet niet wanneer de logo's en reclamebanen zijn aangebracht, kan 1968 of 1969 zijn geweest)
790 : 1972 - 1975 of 1976
787 : 1972 - 1976
1791: 1980 - 1992 (in 1980 herschilderd met blauw/gele deuren)
1788: 1979 - 1991 (in 1979 herschilderd met blauw/gele deuren)

Over Daan's vraag over de (1)791:
De 779 werd in 1972 verbouwd tot IC stel (met grijze deuren) en vernummerd in 791.
In 1976 vernummerd in 1791.
In 1980 herschilderd met blauwgele deuren
In 1992 terugvernummerd in 779.
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

Martijn de Kuiper

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 2816
Re: Artitec 2019
« Reactie #16 Gepost op: 30 januari 2019, 11:35:28 »
Ben trouwens wel benieuwd naar de nieuwe levertermijn van de hondekopstellen
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4558
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re: Artitec 2019
« Reactie #17 Gepost op: 30 januari 2019, 11:36:32 »
volgens Groterdam binnenkort beschikbaar

Petertrein81

  • Offline Offline
  • Berichten: 2391
  • Taurus fan!!
Re: Artitec 2019
« Reactie #18 Gepost op: 30 januari 2019, 11:41:13 »
Misschien net als vorig jaar, ergens tussen de 4 en 8 weken?

MvG Peter,

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 4541
  • NS tijdperk IV (1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: Artitec 2019
« Reactie #19 Gepost op: 30 januari 2019, 11:44:01 »
Dat lijkt me wel heel erg snel, gezien de getoonde modellen nog geen productiemodellen zijn.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen anno 1974

44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 14900
Re: Artitec 2019
« Reactie #20 Gepost op: 30 januari 2019, 11:45:27 »
Veel belangrijker: die pakjespers. Eindelijk een jaren zestig-model! 

44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 14900
Re: Artitec 2019
« Reactie #21 Gepost op: 30 januari 2019, 11:49:25 »
Op de site staat ook de folder van de militaire nieuwtjes vermeld, maar als je die aanklikt krijg je de folder civiel.
Leuk dat de "GREIF" van Rommel eraan komt, en de M88!

CKLX

  • Offline Offline
  • Berichten: 826
Re: Artitec 2019
« Reactie #22 Gepost op: 30 januari 2019, 11:59:48 »
Van de hondekop IC helaas niet de gemoderniseerde versie met de grote ramen in de (voormalige) bagage-afdeling.
Maar die proto-IC met grijze deuren is ook mooi.

Verder had ik toch wel een NS2600 Beel verwacht...

CKLX

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3142
  • NL/NS vanaf 1945
Re: Artitec 2019
« Reactie #23 Gepost op: 30 januari 2019, 12:02:10 »
Aha, dus de hoge 1700 nrs waren de 70s modellen.

Welke hondekop reed tot midden 90s van de IC versie?
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4558
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re: Artitec 2019
« Reactie #24 Gepost op: 30 januari 2019, 12:06:08 »
Van de hondekop IC helaas niet de gemoderniseerde versie met de grote ramen in de (voormalige) bagage-afdeling.
Maar die proto-IC met grijze deuren is ook mooi.

Verder had ik toch wel een NS2600 Beel verwacht...

CKLX

Die met een verbouwde bagage afdeling waren de asbeststellen...
« Laatst bewerkt op: 30 januari 2019, 12:18:33 door Floris »

IJsselsteyn

  • Offline Offline
  • Berichten: 1381
Re: Artitec 2019
« Reactie #25 Gepost op: 30 januari 2019, 12:06:27 »
Aha, dus de hoge 1700 nrs waren de 70s modellen.

Welke hondekop reed tot midden 90s van de IC versie?



Dat kan je vinden in dit boek. Dat gaat over de laatste periode van de hondekoppen.


Steyn

Jamie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1407
Re: Artitec 2019
« Reactie #26 Gepost op: 30 januari 2019, 12:12:07 »
En even wat plaatjes ...

Pijp-Lines was vanochtend het snelst:



Bron:  https://www.facebook.com/Pijplines/

Schitterend Artitec (y)
p.s zou het kunnen zijn dat de onderstellen van de 2 kopbakken verwisseld zijn bij deze modellen?
het lijkt erop dat de treden in de onderbak niet uitkomen met de deuren in de bovenbak.
« Laatst bewerkt op: 30 januari 2019, 14:22:10 door Bert van Gelder »

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2156
Re: Artitec 2019
« Reactie #27 Gepost op: 30 januari 2019, 12:13:53 »
Die met een verbouwde bagage afdeling waren de glaswolstellen...
Zowel glaswolstellen als asbeststellen  ;)

1970: verbouwing 776 tot 1970, eerst nog geel met reclamebanen, later herschilderd in IC-uitvoering
1972-73: verbouwing 773, 775, 777-786 in 780-791 met behoud van grote bagageruimte en IC-uitvoering met grijze deuren
1975-1981: verbouwing 711, 721, 729, 731, 735, 737, 741, 743-745, 746, 748, 749, 750, 755, 757, 761-768 met verkleinde bagageruimte (extra afdeling) en IC-uitvoering met blauw/gele deuren, en vernummerd in 17xx (met behoud van volgnummr)
1975-1976: vernummering van 780-791 in 1780-1791
1980: herschildering 1780-1791 met blauw/gele deuren
1991-1992: terugvernummering in oude nummers (i.v.m. komst elocs 1700), de 1787-1791 kregen hun aloude nummers 773, 775, 777-779 terug.
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 3861
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re: Artitec 2019
« Reactie #28 Gepost op: 30 januari 2019, 12:20:20 »
Erg blij met de VGL sleperswagen met van die kleine wielen, typisch Nederlands. De Fordjes TT gaan een glorieuze toekomst tegemoet; in werkelijkheid werd bijna elke aangepast aan de wenschen van den afneemer. Van alternatieve opbouwen via verlengde versies;



een vaste lange bak met extra sturende achteras,  tot de verbouwingen van Jumbo Helmond.

Of...



The challenge is on!


En de Dyane, eindelijk...
« Laatst bewerkt op: 30 januari 2019, 12:23:13 door Gert Arkema »
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

CKLX

  • Offline Offline
  • Berichten: 826
Re: Artitec 2019
« Reactie #29 Gepost op: 30 januari 2019, 12:40:51 »
Nee, ook de glaswolstellen. Sommige hebben nog "Sprinterramen" gekregen. Maar die zal ATT wel niet doen...

CKLX