Doel:€250.00
Donaties:€177.50

Per saldo:€-72.50

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-06-2021
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS 6700 dierenserie etchmodels door FritsT
Vandaag om 23:14:50
Schorumdijk Gem. Vaagburg 1940-1960. (Jaren ‘40-‘60 baan met haventje) door Aford
Vandaag om 23:12:48
EMV - Stationskwartier Eindhoven 1920-1950 door Alexander
Vandaag om 23:12:28
Compacte wisselstraat voor meer rijlengte door Ferdinand Bogman
Vandaag om 22:50:29
Een soort modules voor onder de bank door Ferdinand Bogman
Vandaag om 22:48:54
BMB 00-modulebaan, Beveiliging door St00mboy
Vandaag om 22:45:43
GVBA 396 messing model door Fons van der Jagt
Vandaag om 22:39:40
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door St00mboy
Vandaag om 22:29:27
Restauratie van Henschel stoomtramloc vordert door Piet Groot
Vandaag om 22:21:36
DR5000 centrale, update software 1.6.0. Nu update 1.6.1, per 19 juli 2021 door Hans van de Burgt
Vandaag om 21:56:29
Wat is de vereiste minimum boogstraal bij spoorwegen oor 160km/h ? door Peter Kleton
Vandaag om 21:35:16
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door DaStig
Vandaag om 21:33:42
LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0 door FritsT
Vandaag om 21:18:41
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door guus43
Vandaag om 21:10:39
Hoe ziet de ultieme handregelaar er uit? door bask185
Vandaag om 20:55:31
Update: baan in de tropen door Hans Grasmaijer
Vandaag om 20:53:10
Zoldergem - nieuwe start op zolder in HO-schaal - 7m x 3.4m door DaStig
Vandaag om 20:28:49
Een secundair lijntje in de Puy de Dome en de (Haute) Loire anno 1968 door Wim Vink
Vandaag om 20:26:36
Brawa Rheingold door MathynK
Vandaag om 20:13:14
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Vroeger
Vandaag om 19:40:19
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 19:30:43
Uit en Thuis, de bouw door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:23:47
Beginner met N spoor, Ecos, Digikeijs 4088 door Hans Tijssen
Vandaag om 18:53:11
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
Vandaag om 18:50:46
Gezocht: foto's van rondloods te Brig (CH) door Te 2/2
Vandaag om 17:59:14
Harzwald Hafen Bahn door tijgernootje
Vandaag om 17:33:33
Welke CV is uitrijtijd van nieuwe roco sik? door Bert van Gelder
Vandaag om 17:20:04
Raadplaatje door spoorzeven
Vandaag om 17:16:28
Hoe Assen er met een gloednieuw treinstation voor wil zorgen....... door ANDREUS
Vandaag om 15:29:20
Storing in nieuwe loc door Edsko Hekman
Vandaag om 15:20:55
  

Auteur Topic: Artitec 2019  (gelezen 51020 keer)

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2159
Re: Artitec 2019
« Reactie #15 Gepost op: 30 januari 2019, 11:13:27 »
Ik zie nu dat ik ook een foutje heb gemaakt met de jaartallen.
766 : 2016 - heden
786 : 1968/1969 - 1972 (weet niet wanneer de logo's en reclamebanen zijn aangebracht, kan 1968 of 1969 zijn geweest)
790 : 1972 - 1975 of 1976
787 : 1972 - 1976
1791: 1980 - 1992 (in 1980 herschilderd met blauw/gele deuren)
1788: 1979 - 1991 (in 1979 herschilderd met blauw/gele deuren)

Over Daan's vraag over de (1)791:
De 779 werd in 1972 verbouwd tot IC stel (met grijze deuren) en vernummerd in 791.
In 1976 vernummerd in 1791.
In 1980 herschilderd met blauwgele deuren
In 1992 terugvernummerd in 779.
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 2828
Re: Artitec 2019
« Reactie #16 Gepost op: 30 januari 2019, 11:35:28 »
Ben trouwens wel benieuwd naar de nieuwe levertermijn van de hondekopstellen
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4596
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re: Artitec 2019
« Reactie #17 Gepost op: 30 januari 2019, 11:36:32 »
volgens Groterdam binnenkort beschikbaar

Petertrein81

  • Offline Offline
  • Berichten: 2392
  • Taurus fan!!
Re: Artitec 2019
« Reactie #18 Gepost op: 30 januari 2019, 11:41:13 »
Misschien net als vorig jaar, ergens tussen de 4 en 8 weken?

MvG Peter,

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 4553
  • NS tijdperk IV (1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: Artitec 2019
« Reactie #19 Gepost op: 30 januari 2019, 11:44:01 »
Dat lijkt me wel heel erg snel, gezien de getoonde modellen nog geen productiemodellen zijn.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen anno 1974

44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 14921
Re: Artitec 2019
« Reactie #20 Gepost op: 30 januari 2019, 11:45:27 »
Veel belangrijker: die pakjespers. Eindelijk een jaren zestig-model! 

44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 14921
Re: Artitec 2019
« Reactie #21 Gepost op: 30 januari 2019, 11:49:25 »
Op de site staat ook de folder van de militaire nieuwtjes vermeld, maar als je die aanklikt krijg je de folder civiel.
Leuk dat de "GREIF" van Rommel eraan komt, en de M88!

CKLX

  • Offline Offline
  • Berichten: 827
Re: Artitec 2019
« Reactie #22 Gepost op: 30 januari 2019, 11:59:48 »
Van de hondekop IC helaas niet de gemoderniseerde versie met de grote ramen in de (voormalige) bagage-afdeling.
Maar die proto-IC met grijze deuren is ook mooi.

Verder had ik toch wel een NS2600 Beel verwacht...

CKLX

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3142
  • NL/NS vanaf 1945
Re: Artitec 2019
« Reactie #23 Gepost op: 30 januari 2019, 12:02:10 »
Aha, dus de hoge 1700 nrs waren de 70s modellen.

Welke hondekop reed tot midden 90s van de IC versie?
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4596
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re: Artitec 2019
« Reactie #24 Gepost op: 30 januari 2019, 12:06:08 »
Van de hondekop IC helaas niet de gemoderniseerde versie met de grote ramen in de (voormalige) bagage-afdeling.
Maar die proto-IC met grijze deuren is ook mooi.

Verder had ik toch wel een NS2600 Beel verwacht...

CKLX

Die met een verbouwde bagage afdeling waren de asbeststellen...
« Laatst bewerkt op: 30 januari 2019, 12:18:33 door Floris »

IJsselsteyn

  • Offline Offline
  • Berichten: 1381
Re: Artitec 2019
« Reactie #25 Gepost op: 30 januari 2019, 12:06:27 »
Aha, dus de hoge 1700 nrs waren de 70s modellen.

Welke hondekop reed tot midden 90s van de IC versie?



Dat kan je vinden in dit boek. Dat gaat over de laatste periode van de hondekoppen.


Steyn

Jamie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1407
Re: Artitec 2019
« Reactie #26 Gepost op: 30 januari 2019, 12:12:07 »
En even wat plaatjes ...

Pijp-Lines was vanochtend het snelst:



Bron:  https://www.facebook.com/Pijplines/

Schitterend Artitec (y)
p.s zou het kunnen zijn dat de onderstellen van de 2 kopbakken verwisseld zijn bij deze modellen?
het lijkt erop dat de treden in de onderbak niet uitkomen met de deuren in de bovenbak.
« Laatst bewerkt op: 30 januari 2019, 14:22:10 door Bert van Gelder »

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2159
Re: Artitec 2019
« Reactie #27 Gepost op: 30 januari 2019, 12:13:53 »
Die met een verbouwde bagage afdeling waren de glaswolstellen...
Zowel glaswolstellen als asbeststellen  ;)

1970: verbouwing 776 tot 1970, eerst nog geel met reclamebanen, later herschilderd in IC-uitvoering
1972-73: verbouwing 773, 775, 777-786 in 780-791 met behoud van grote bagageruimte en IC-uitvoering met grijze deuren
1975-1981: verbouwing 711, 721, 729, 731, 735, 737, 741, 743-745, 746, 748, 749, 750, 755, 757, 761-768 met verkleinde bagageruimte (extra afdeling) en IC-uitvoering met blauw/gele deuren, en vernummerd in 17xx (met behoud van volgnummr)
1975-1976: vernummering van 780-791 in 1780-1791
1980: herschildering 1780-1791 met blauw/gele deuren
1991-1992: terugvernummering in oude nummers (i.v.m. komst elocs 1700), de 1787-1791 kregen hun aloude nummers 773, 775, 777-779 terug.
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 3868
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re: Artitec 2019
« Reactie #28 Gepost op: 30 januari 2019, 12:20:20 »
Erg blij met de VGL sleperswagen met van die kleine wielen, typisch Nederlands. De Fordjes TT gaan een glorieuze toekomst tegemoet; in werkelijkheid werd bijna elke aangepast aan de wenschen van den afneemer. Van alternatieve opbouwen via verlengde versies;



een vaste lange bak met extra sturende achteras,  tot de verbouwingen van Jumbo Helmond.

Of...



The challenge is on!


En de Dyane, eindelijk...
« Laatst bewerkt op: 30 januari 2019, 12:23:13 door Gert Arkema »
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

CKLX

  • Offline Offline
  • Berichten: 827
Re: Artitec 2019
« Reactie #29 Gepost op: 30 januari 2019, 12:40:51 »
Nee, ook de glaswolstellen. Sommige hebben nog "Sprinterramen" gekregen. Maar die zal ATT wel niet doen...

CKLX