In ieder geval al twee nummer achterhaald van de rode NS/Cargo versies namelijk:35 84 082 0 018-4 en 35 84 082 0 019-6Ik ga rustig verder met het doorspitten van de informatie.Qua opschriften kom ik al een heel eind.Op 25 april 1981 werd bijvoorbeeld de 31 84 583 4 035-9 naar Nederland via Emmerich getransporteerd. Strak in de lak met een zwart onderstel.Ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt met het uitbrengen van de modellen.Grtz,Wil
Uit het Piko topic:Deze klopt zo te zien wel, toch Arjan?
Gisteravond een compleet overzicht verzonden naar Kristof op basis van de nummers ten tijde van de afleveringstoestand. De nummers met de combinatie 9-0 en 0-9 eruit gefilterd. Op dit moment heb ik drie rode wagens weten te achterhalen. De genoemde nummers van de blauwe wagens had ik.Qua opschriften ben ik er ook praktisch uit. Kristof weet dat. Het verhaal van de Tads doet mij denken aan de Hobbytradewagens type Hbis-T. Dat kostte destijds ook de nodige tijd aan speurwerk. Vooral de kleine opschriften in de buitenlandse talen was even een uitdaging. Door het ritme en de vorm van de combinatie van cijfers en letters kon ik die tekst achterhalen.Persoonlijk vind ik dit een van de leukste aspecten van de hobby.Ik hoop dat ik t.z.t. mij nog eens mag uitleven op de 2 assige containerdraagwagen Lgjs van de NS. Dat is ook een ontbrekend model in de reeks NS klassiekers.Grtz,Wil
Op dit moment heb ik drie rode wagens weten te achterhalen.
Hoi Daan, Lijkt er op dat er ook hier te veel looprooster op wordt gemaakt, ook de traps op de kopse kant van de ketel. Deze nieuwe ketels hebben alleen looprooster rondom het vulpunt:https://www.flickr.com/photos/heyst/25745147427https://www.flickr.com/photos/cargofrank/38632984230Zelfde zou, op basis van de foto's, gelden voor de blauw-oranje Wascosa.