Het is gewoon de markt werking. Geschrapte treinen hebben ook geen vertraging. Gewoon de exelautist die dit uitrekent en zo spelen ze straks, als de politiek het al weer is vergeten, mooi weer met hoe goed ze de dienstregeling hebben bijgehouden. Goed voor de bonus en zo blijft de boete voor vertragingen lekker laag. Die klanten zijn alleen maar overbodige balast voor NS en ProRail.
maar meer treinen betekend toch juiste dat er minder sneeuw blijft liggen, en minder kan aan vriezen?Is op de wegen ook, als ze strooien, maar er rijden niet genoeg auto's dan krijg je als nog witte wegen. En als er genoeg rijd, dan krijgt de sneeuw in z'n geheel geen kans.
Geen wonder Nederland moest vanwege de berekenende houding van ProRail en NS maar zien dat ze op hun werk kwamen. Ja en nu moet men terug met wat gladheid en ongemak op de weg. Maar in Utrecht wrijven ze zich in de handen omdat de vertragingen hun kant opvallen.
Volgens mij zijn er bijna geen storingen geweest vandaag, dus ProRail en de NS hebben goed werk afgeleverd. Misschien zat voor sommige mensen hun normale trein niet in de dienstregeling, dan moesten ze een kwartiertje langer wachten. Ook moesten sommige mensen een keer extra overstappen. Maar al in al hebben Prorail en de NS het beter voor elkaar dan het wegverkeer vandaag. Volgens mij is zowel door de NS als de ANWB gewaarschuwd voor drukte en uitval, dus niet geheel eerlijk om de schuld van lange files bij de spoorwegen te leggen.
Meer asfalt is geen optie, alleen maar een tijdelijke oplossing.
Dus heeft de goegemeente recht van klagen om incapabele bestuurders.