Op de foto is overigens nog een bijzondere uitvoering van Plan E afgebeeld, namelijk de A 50 84 18-37 226-6 (A6522) die als gevolg van brand (30 november 1971) hersteld werd met ramen van eveneens beschadigde en niet meer herstelde Plan W B 50 84 21-37 504-1.
De kleur van de loc was rood. En de naam "Blauwe Engel" of hij 1 of twee bakken had weet hij niet meer.Als er geen rode DE2 heeft gereden op dat traject moet het dus een DE1 zijn.(zo komen we steeds dichter bij de oplossing )Dus hij zoekt een foto van een DE1 met een rangeer lok ervoor (of erachter)Meine
Ander fabrikaat ( Behr )en type koelers .
Is hier een reden voor?
ja de heling van landgraaf/scheasberg is berucht evenals de helling bij eys komend van wijlre.Op fotos van vroeger zag je lange goederentreinen al in dubbeltractie door landgraaf komen puur vanwege de helling.Toen de vuiltreinen komend van haanrade kwamen en moesten stoppen op scheasberg daar de reizigersverkeer voorrang hadden richting kerkrade centrum,Kreeg de goederenloc groen,kwamen er behoorlijk wat rookpluimen uit de pijp zowel bij de 1206 als bij g2000 serie waarbij de 6400 iets minder moeite had.Helaas ik nooit filmpje van gemaakt maar meen rene hameleers weleens
Nogmaals,In 1986 reden er geen rode De1’s, deze verdwenen in Limburg medio 1982.
Terug laten rollen is ( en denk ook was ) ten STRENGSTE. Verboden, zeker met passagiers aan boord Afslepen kan wel met een koppelboom kan wel, maar mocht toendertijd volgens mij niet met passagiers aanboord, daar het treinstel dan omberend is. Niet om nu interessant te doen, maar ik ben zelf MCN, en de berg aflaten rollen met passagiers en niet beremd mag absoluut niet.