Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Bob R.
Vandaag om 22:40:14
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 22:31:45
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 22:23:03
hoe diep is de kuil van een 23 meter draaischijf door peterha
Vandaag om 22:20:53
Ijzeren Rijn: militair transport door ijzeren rijn
Vandaag om 22:10:05
Baan 'begroenen', hoe, wat en waarmee? door Frank 123
Vandaag om 21:56:33
diorama, voor lange treinen. door Mark D.
Vandaag om 21:42:01
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 21:39:10
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door DavidNS400 Grote sik
Vandaag om 21:38:25
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Schachbrett
Vandaag om 21:09:44
Pfarrerwinkel bahn door Schachbrett
Vandaag om 21:08:37
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door basjuh1981
Vandaag om 20:53:29
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 20:52:40
US diorama in H0 door basjuh1981
Vandaag om 20:51:10
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door MathynK
Vandaag om 20:11:23
Les Billards du Vivarais door Frank 123
Vandaag om 20:07:55
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ronaldk
Vandaag om 19:59:22
Gewoon wat busfoto's door Keska
Vandaag om 19:20:28
Aachenau West door wob
Vandaag om 19:10:24
Modelbaan schaal H0 niet geheel sluiten in pc prog door MartinRT
Vandaag om 19:04:37
19 Toen door defender
Vandaag om 19:01:10
20 en 21 april MobExpo door class 37
Vandaag om 18:16:26
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
Vandaag om 17:45:39
Al mijn goede ideeën... door maartenvdb
Vandaag om 17:22:59
Raadplaatje door Benelux795
Vandaag om 17:18:39
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Ronald Halma
Vandaag om 15:58:27
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door bask185
Vandaag om 15:50:37
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 14:24:44
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:14:55
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:07:41
  

Auteur Topic: Minimaal Digitaal maar met sound  (gelezen 12707 keer)

rudolf

  • Offline Offline
  • Berichten: 84
Re: Minimaal Digitaal maar met sound
« Reactie #45 Gepost op: 27 december 2018, 22:42:02 »
Ik zie trouwens ook zwarte kastjes bij sets waar geen z21 op staat ? Nummers met 107xx
« Laatst bewerkt op: 27 december 2018, 22:45:08 door rudolf »
Herintreder ; HO; HOe ; DC inmiddels ook gedeeltelijk digitaal, alleen locs dan; tijdperk Nederland 3a maar niet erg streng ; locs bij voorkeur in afleveringslivrei ; beetje fantasie ook; ook beetje met N spelen.

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8677
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re: Minimaal Digitaal maar met sound
« Reactie #46 Gepost op: 28 december 2018, 20:33:06 »
hoi,

Ik zie trouwens ook zwarte kastjes bij sets waar geen z21 op staat ? Nummers met 107xx

Dat zijn de oude multimaussetjes met een versterker Roco 10764. Deze worden niet meer geproduceerd en zijn vervangen door de witte z21 / z21start. Als je nog setjes tegenkomt met versterker Roco 10761 dan zijn die wel heel erg oud. Dat is geen Multimaus maar een Lokmaus. Die moet je echt niet hebben.

Je kan de multimaus in verschillende vormen vinden:
- In een Roco-startset met een versterker Roco 10674, een rode Roco Multimaus en een adapter 10850 (2A), deze wordt niet meer geproduceerd;
- In een Roco-startset met een versterker Roco 10764. een rode Roco Multimaus en een trafo 10725 (3A), deze wordt niet meer geproduceerd;
- In een Roco-startset met een Roco z21start, een rode Roco Multimaus en een adapter 10850 (2A), dit is nu de standaard in startsets;

Varianten van de Multimaus:
- De grijze Multimaus: Zelfde als de rode Multimaus maar dan grijs voor de firma Fleischmann. Deze is in veel startsets van Fleischmann te vinden. Ook hier geldt dat de versies met z21start de nieuwste startsets zijn;
- De blauwe multimaus: Dat is een draadloze Multimaus met blauwe Multizentrale Pro en adapter 10725 maar die is zeer lastig te vinden. Daardoor duur.
- De donker grijze Multimaus: De Wifi-variant van de Multimaus. Deze werkt dus via het standaard netwerk en praat onder andere met de (witte) z21 / z21start / zwarte Z21 maar ook met andere centrales zoals de Digikeijs DR5000.

Groet Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

rudolf

  • Offline Offline
  • Berichten: 84
Re: Minimaal Digitaal maar met sound
« Reactie #47 Gepost op: 28 december 2018, 23:16:16 »
Je zet het lekker duidelijk op een rijtje dank je. Ik ga voor een setje met een z21. Je kunt ze soms kopen uit een startset; heb al een zaak gemailed.
Ruud
Herintreder ; HO; HOe ; DC inmiddels ook gedeeltelijk digitaal, alleen locs dan; tijdperk Nederland 3a maar niet erg streng ; locs bij voorkeur in afleveringslivrei ; beetje fantasie ook; ook beetje met N spelen.

rudolf

  • Offline Offline
  • Berichten: 84
Re: Minimaal Digitaal maar met sound
« Reactie #48 Gepost op: 29 december 2018, 10:02:12 »
Is deze set recent genoeg ?
Herintreder ; HO; HOe ; DC inmiddels ook gedeeltelijk digitaal, alleen locs dan; tijdperk Nederland 3a maar niet erg streng ; locs bij voorkeur in afleveringslivrei ; beetje fantasie ook; ook beetje met N spelen.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21676
Re: Minimaal Digitaal maar met sound
« Reactie #49 Gepost op: 29 december 2018, 10:30:29 »
Dat is een set met de 10764 versterker. Kan nog pima voor een beetje dgitaal rijden. Voor alle functies moet de Maus worden geupdate. Even vragen of er iemand in de buurt woont die dat kan doen.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

rudolf

  • Offline Offline
  • Berichten: 84
Re: Minimaal Digitaal maar met sound
« Reactie #50 Gepost op: 29 december 2018, 12:23:36 »
Ik heb hem nog niet hoor; toch maar een nieuwere zoeken dan  :P
Herintreder ; HO; HOe ; DC inmiddels ook gedeeltelijk digitaal, alleen locs dan; tijdperk Nederland 3a maar niet erg streng ; locs bij voorkeur in afleveringslivrei ; beetje fantasie ook; ook beetje met N spelen.

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 15437
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: Minimaal Digitaal maar met sound
« Reactie #51 Gepost op: 29 december 2018, 12:46:04 »
Kijk eens:

- https://www.treintjeoost.nl/10825-Roco-Fleischmann-Digitale-z21-Centrale-Multimaus

Is een pre-order, even geduld dus.

Bijbehorende router:

- https://www.treintjeoost.nl/10814-Roco-z21-WLAN-Package

Voor 171 euro brandnieuw, beter wordt het niet.

Op MP staat een set zonder MM voor 160 euro.

rudolf

  • Offline Offline
  • Berichten: 84
Re: Minimaal Digitaal maar met sound
« Reactie #52 Gepost op: 29 december 2018, 14:15:55 »
Ja ik zit al op antwoord te wachten van een van die webwinkels wanneer het binnenkomt.
Herintreder ; HO; HOe ; DC inmiddels ook gedeeltelijk digitaal, alleen locs dan; tijdperk Nederland 3a maar niet erg streng ; locs bij voorkeur in afleveringslivrei ; beetje fantasie ook; ook beetje met N spelen.

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 15437
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: Minimaal Digitaal maar met sound
« Reactie #53 Gepost op: 29 december 2018, 14:18:02 »
Gewoon even bellen? ;)

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21676
Re: Minimaal Digitaal maar met sound
« Reactie #54 Gepost op: 29 december 2018, 14:23:46 »
En gelijk vragen of ze die Maus even updaten als dat nodig is.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

rudolf

  • Offline Offline
  • Berichten: 84
Re: Minimaal Digitaal maar met sound
« Reactie #55 Gepost op: 29 december 2018, 20:11:47 »
Bericht gehad, los leverbaar pas vanaf juni 2019  :o
Toch maar startset zoeken  ;D
Herintreder ; HO; HOe ; DC inmiddels ook gedeeltelijk digitaal, alleen locs dan; tijdperk Nederland 3a maar niet erg streng ; locs bij voorkeur in afleveringslivrei ; beetje fantasie ook; ook beetje met N spelen.

rudolf

  • Offline Offline
  • Berichten: 84
Re: Minimaal Digitaal maar met sound
« Reactie #56 Gepost op: 05 januari 2019, 16:54:01 »
Krijg toch waarschijnlijk over twee weken een setje. Dan gaat het leuk worden. ;D
Herintreder ; HO; HOe ; DC inmiddels ook gedeeltelijk digitaal, alleen locs dan; tijdperk Nederland 3a maar niet erg streng ; locs bij voorkeur in afleveringslivrei ; beetje fantasie ook; ook beetje met N spelen.

rudolf

  • Offline Offline
  • Berichten: 84
Re: Minimaal Digitaal maar met sound
« Reactie #57 Gepost op: 06 januari 2019, 16:40:45 »
Ik zal eerst eens een lok met NEM 652 die ik al heb een decoder geven en eens wat spelen. Geen idee hoe dat gaat. Een 8 polig stekkertje inpluggen zal wel lukken, maar verder....
Dan komen er natuurlijk vragen.
En vast sparen voor de 2200 met sound !
Herintreder ; HO; HOe ; DC inmiddels ook gedeeltelijk digitaal, alleen locs dan; tijdperk Nederland 3a maar niet erg streng ; locs bij voorkeur in afleveringslivrei ; beetje fantasie ook; ook beetje met N spelen.

rudolf

  • Offline Offline
  • Berichten: 84
Re: Minimaal Digitaal maar met sound
« Reactie #58 Gepost op: 19 januari 2019, 18:12:33 »
Heb een locje gekocht dat alles kan, een Marklin Militair/Trix Köf. Die vreet AC en DC digitaal en DC analoog. Is een ding van de Amerikaanse militairen of zo. Inmiddels heb ik een z21 start en multimaus met voeding en gebruiksaanwijzing.
Ik heb het goed aangesloten want het werkt. Ik krijg de loc rijdend en mooi wel met vertraagd stoppen en starten. Licht gaat aan en uit als je op 3 drukt en op OK, maar dat is denk ik toeval. Verder moet ik nog studeren. Uitvogelen wat ze bedoelen met functie en adres en zo. En de toetsen hebben meerdere functies om het makkelijk te maken. De Köf heeft nu de naam van de loc in de startset waar mijn multimaus uitkomt. Dat moet ik ook veranderen. Maar ik ben er nu al blij mee.
Ik heb Multimaus versie 1.04. Nou zag ik op joetjoep hoe tot versie 1.05 te komen, maar dan sluit de man de boel aan op een modem, maar ik heb hier KPN alles in een, dus geen modem. Kan ik de LAN aansluitng van de z21 op mijn laptop LAN aansluiting aansluiten en dan dat z21 programmaatje downloaden om de versie op te hogen ? Mijn laptop zit dan met wifi op internet.
Herintreder ; HO; HOe ; DC inmiddels ook gedeeltelijk digitaal, alleen locs dan; tijdperk Nederland 3a maar niet erg streng ; locs bij voorkeur in afleveringslivrei ; beetje fantasie ook; ook beetje met N spelen.

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8677
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re: Minimaal Digitaal maar met sound
« Reactie #59 Gepost op: 19 januari 2019, 20:16:57 »
hoi,

Ik heb Multimaus versie 1.04. Nou zag ik op joetjoep hoe tot versie 1.05 te komen, maar dan sluit de man de boel aan op een modem, maar ik heb hier KPN alles in een, dus geen modem. Kan ik de LAN aansluitng van de z21 op mijn laptop LAN aansluiting aansluiten en dan dat z21 programmaatje downloaden om de versie op te hogen ? Mijn laptop zit dan met wifi op internet.

De witte z21(start) kan je rechtstreeks met een standaard netwerkkabel op je KPN-experiabox V8 / V10  /v10a (dat is een modem, netwerkrouter en Wifi-accesspoint in één) aansluiten. Dan kan je hem via het z21-maintance programma vinden en je multimaus een update geven. Het kan zijn als je geen "unlockte" z21start hebt en dan kan het mogelijk niet werken. Dan zal je een code bij Roco moeten aanschaffen.

Via de lan-aansluiting van je Laptop gaat het niet 1,2,3 werken. Dan moet je het een en ander instellen in Windows. Maar dan moet je wel weten wat je doet.

Groet Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!