Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door henk
Vandaag om 18:11:58
EifelBurgenBahn door Ronald69
Vandaag om 18:09:21
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Bor de Wolf
Vandaag om 17:32:25
Plan E - 2023 oplage door spoorijzer
Vandaag om 17:29:57
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Frits C
Vandaag om 17:25:33
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door spoorijzer
Vandaag om 17:20:42
"Southern Pacific's Coos Bay Branchline in H0", een nieuwe thuisbaan. door Ronald Halma
Vandaag om 17:13:47
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap. door Anton Maris
Vandaag om 16:48:40
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door bigboynl
Vandaag om 16:39:18
Minibaan Visserskaai H0 door Scratchbuilt
Vandaag om 16:32:11
US diorama in H0 door puntenglijder
Vandaag om 16:26:06
Postwagen Hbbkkss Schaal-0 door FritsT
Vandaag om 16:11:21
Magneet koppelingen voor Bemo door nighttrain1
Vandaag om 15:26:45
Raarrrr. Mobile Station 2 doet raarrrr… door Prutsert
Vandaag om 15:07:51
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door grove den
Vandaag om 14:39:17
Hulp bij update Mobile Station 2 door Prutsert
Vandaag om 14:34:22
Het Boemeltje door Sikko
Vandaag om 14:16:25
Polderbaan(tje) 0,3m2 door Reeks77
Vandaag om 13:01:23
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Jeroen95
Vandaag om 11:48:48
19 Toen door R1954
Vandaag om 11:35:11
ESU Loksound V4 Plux22 door bellejt
Vandaag om 11:09:20
Lichtprintjes NS2400 door hmmglaser
Vandaag om 10:58:08
Roco 290 digtaliseren door Henk Veenstra
Vandaag om 10:31:27
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
Vandaag om 10:03:59
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door René 4312
Vandaag om 09:52:09
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door 741230
Vandaag om 09:05:10
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
13 June 2025, 23:53:36
ÖBB smalspoor in het Waldviertel. door NS264
13 June 2025, 23:27:04
Tamiya kleur dak Bundesbahn door Benelux795
13 June 2025, 21:53:57
Bouw van de DE-5 uit een bouwset van FRIE door Rob Bennis
13 June 2025, 21:20:16

Auteur Topic: Marklin/Trix koploper  (gelezen 465693 keer)

henk

• Online Online
Re: Marklin/Trix koploper
« Reactie #1380 Gepost op: 16 November 2009, 15:49:03 »
Dat had hij van Märklin zelf of het leek hem wel een logische gedachte?
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

wvdm

• Gast
« Reactie #1381 Gepost op: 16 November 2009, 16:42:22 »
Ik ben al die uitstel nu meer dan spuugzat >:( En dat geldt net zo goed voor LS Models. Als je een model uitbrengt, zeg dan een datum en breng 'm dan ook uit. Dit heeft gewoon geen zin meer. Hier wordt niemand beter van.
Mvgr Jan Wiebrand

Hier ben het helemaal mee eens. Trouwens, wat was er eigenlijk mis met Neurenberg?
In de 60er jaren brachten de fabrikanten alle nieuwe modellen mee voor het komende jaar en die werden ook gewoon gemaakt en verkocht. Dit waren geen handmonsters, neenee, gewoon kant en klare modellen. En na de beurs kon je bij de winkeliers de nieuwste catalogussen kopen.
Nou komen ze, en dit is bij wijze van spreken, ik overdrijf, elke week met wat nieuws en niemand weet, wanneer en of voor hoeveel euro's etc. etc de beloofde modellen gekocht kunnen worden of helemaal niet. Bijv: Piko gaat een hondekop Benelux maken en een half jaar later, Piko gaat de benelux Hondekop toch maar niet maken.
En nou weer Marklin/Trix gaat een Olympische koploper maken?!?!?!?!
Ik weet wanneer die komt, echt waar hoor, maar niet heus. Als St.Juttemis en Pasen en Pinksteren op een dag vallen komt hij in de winkels te liggen.
Wat heeft het voor de fabrikanten voor zin om zulke onrust onder hun klanten te veroorzaken?
Maak een model of maak het niet, maar laat al die toestanden eromheen gewoon achterwege. of zie ik het nou helemaal verkeerd?

Groetjes
Wil

nederbelg

• Offline Offline
  • Tijdperk IV, NS, vishaken en blauwe banen.
    • http://www.msvleuven.be/
« Reactie #1382 Gepost op: 16 November 2009, 16:58:24 »
Dit staat er toch bij Lsmodels

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wij willen in kennis stellen dat de verkrijgbaarheiddata als indicatie gegeven worden en kunnen gewijzigd werden afhankelijk van de productie omstandigheden

Wij gaan er van uit dat het beter is een verkrijgbaarheiddatum te verschuiven om bepaalde fouten te corrigeren of het al in productie zijnde product te verbeteren dan koste wat kost aan een datum vast
te houden en een model op de markt brengen dat fouten heeft die gemakkelijk konden worden voorkomen.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb ook liever dat ze rustig aan doen, als het komt het.
Zo'n haast heb ik ook niet meer, vroeger misschien maar nu zeker niet meer.

dave
DCC, NS, Koploper, Loconet Tijdperk IV

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #1383 Gepost op: 16 November 2009, 23:06:49 »
Vorige week gehoord van iemand die er zijn brood mee verdient.

...

Het beleid is: of een bronvermelding met naam en toenaam, of je meldt het niet. Dus wie is je bron?

- Peter
« Laatst bewerkt op: 17 November 2009, 00:34:14 door Peter Korsten »
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Fred van E

• dus!!........... zodoende
  • Offline Offline
« Reactie #1384 Gepost op: 16 November 2009, 23:34:19 »
  ???
« Laatst bewerkt op: 17 November 2009, 13:50:01 door Fred van E »

wvdm

• Gast
« Reactie #1385 Gepost op: 17 November 2009, 00:20:03 »
Dit staat er toch bij Lsmodels

Wij willen in kennis stellen dat de verkrijgbaarheiddata als indicatie gegeven worden en kunnen gewijzigd werden afhankelijk van de productie omstandigheden

Wij gaan er van uit dat het beter is een verkrijgbaarheiddatum te verschuiven om bepaalde fouten te corrigeren of het al in productie zijnde product te verbeteren dan koste wat kost aan een datum vast
te houden en een model op de markt brengen dat fouten heeft die gemakkelijk konden worden voorkomen.

Ik heb ook liever dat ze rustig aan doen, als het komt het.
Zo'n haast heb ik ook niet meer, vroeger misschien maar nu zeker niet meer.

dave
Nou, nee, hier baal ik van, eerst modellen aankondigen en dan kan je na goed zoeken op hun website dus de bovenstaande tekst vinden.
Oftewel eerst de benelux wagons maken met een wagon teveel, vervolgens een half jaar later de Benelux loc maken, maar wanneer de stuurstand komt? Ik wil het niet eens meer weten.
Maar het gaat om de Trix/Marklin koploper in Olympisch livrei, eigenlijk precies hetzelfde.
Hallo, wat is er mis met de actie van Artitec als voorbeeld,.!: Verassing, de complete serie plan-E rijtuigen als nieuws, maar ook gelijk in de winkel te koop. precies zoals vroegah de modelspoorfabrikanten op de speelgoed beurs in Neurenberg deden.
Je leefde er naar toe naar Nurnberg!! Wat zou er nou voor nieuws zijn dit jaar?
Nou met al die voorinschrijvingen, modellen haalbaarheids onderzoeken, jarenlang van te voren nieuwe modellen aankondigen en dan weer beloofde nieuwe modellen toch maar niet produceren, kleine series, zogenaamde exclusieve modellen maken, die jaren later opnieuw gemaakt worden van precies dezelfde mallen, nou, daar wordt ik niet blij van, zoals die man met z'n Mona roompudding op de reclame.
Dus, Marklin/Trix, maak dat ding of maak hem niet, maar wees duidelijk in je klanten informatie.
En dit geldt ook voor alle andere modeltreinen fabrikanten.

Groetjes
Wil

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #1386 Gepost op: 17 November 2009, 00:33:47 »
Ik vermoed dat degene die deze uitspraak heeft gedaan helemaal niet met naam en toenaam hier vermeld wil worden.

En dat interesseert ons als moderatoren helemaal geen hout.

Citaat
Punt is dat IK het gehoord heb dus ben IK de bron in deze take it or leave it.....

Nee, de regels zijn duidelijk: of je vermeldt je bron met naam, of je vermeldt het niet. Dan kun je wel een grote mond op gaan zetten, maar daar schiet je niets mee op, anders dan dat je jezelf in de kijker zet.

Derhalve, bericht verwijderd.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Rick

• Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Spoor N
« Reactie #1387 Gepost op: 17 November 2009, 16:31:15 »
Oftewel eerst de benelux wagons maken met een wagon teveel
Hoe kom je daarbij? Er zijn toch 3 sets te koop met daarin A + AB, B + BKD en 2 x B? Samen met het stuurstandrijtuig heb je dan een mooie, correcte, zevendelige stam.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

wvdm

• Gast
« Reactie #1388 Gepost op: 17 November 2009, 20:27:51 »
Hoe kom je daarbij? Er zijn toch 3 sets te koop met daarin A + AB, B + BKD en 2 x B? Samen met het stuurstandrijtuig heb je dan een mooie, correcte, zevendelige stam.
Heel soms, reed de benelux met 6 wagons tussen de stuurstand en de locomotief. De treinen zijn ontworpen voor zesdelige stam met een locomotief.
Wegens het toegenomen reizigers aanbod hebben ze soms met een extra binnenlandse IC rijtuig gereden en later zijn de reserve rijtuigen ertussen gevoegd.
De correcte stam is zesdelig. Maar het stomme van LSmodels is, dat ze deze keuze 6 of 7 delig niet aan de koper overlaten, maar de wagons in sets van twee verkopen.
En ik woon vlakbij de spoorlijn, waar de Beneluxtreinen altijd over rijden en heb er zelf ook vaak in gereisd, toen ze nog in Leiden stopten. Altijd zesdelig. Loc, A, AB, B, BKD, B en Bs

Groetjes
Wil

fissy

• Offline Offline
    • Gouda in H0
« Reactie #1389 Gepost op: 17 November 2009, 20:47:03 »
[heel offtopic]

Ik heb een AB nodig, dan blijft een rijtuig over, interesse?

[ontopic]

Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008

henk

• Online Online
« Reactie #1390 Gepost op: 18 November 2009, 15:21:44 »
Heel soms, reed de benelux met 6 wagons tussen de stuurstand en de locomotief. De treinen zijn ontworpen voor zesdelige stam met een locomotief.
Wegens het toegenomen reizigers aanbod hebben ze soms met een extra binnenlandse IC rijtuig gereden en later zijn de reserve rijtuigen ertussen gevoegd.

Heel soms is het woord niet. In de jaren tachtig zijn de stammen allemaal verlengd met een rijtuig en zo hebben ze een jaar of 15 rondgereden. Sommige rijtuigen werden daarbij geherklasseerd zonder het interieur in alle opzichten aan te passen. Zo kwamen er geloof ik tweede klasse rijtuigen met coupé afdelingen. Benieuwd of LSM dat ook heeft nagebootst.
Maar verder heb je gelijk. Het is vreemd dat het een rijtuig te veel moet kopen als je de oorspronkelijke samenstelling wil.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

wvdm

• Gast
« Reactie #1391 Gepost op: 18 November 2009, 19:54:15 »
In de jaren tachtig werden ze in dienst gesteld zevendelig inclusief de loc. Soms reden er stellen zevendelig, maar de volgende was dan weer zesdelig.
Maar het gaat hier in dit draadje erom, waarom is de Marklin/Trix koploper in de olympische kleuren nog niet heeft uitgebracht.
Marklin/Trix was bijna failliet in februari dit jaar, het bedrijf verkeerde in het stadium voor failliet en dan wordt er door de geldschieters extra streng gecontroleerd. Voor elk nieuw product zijn er dan vergaderingen met buitenstaanders. Voor een kleine markt als Nederland is het dan moeilijker.
Ook al wil Marklin het treinstel produceren, ze mogen het niet van de geldschieters.
Pas als ze helemaal uit de moeilijkheden zijn, mogen ze weer zelf bepalen wat ze maken.

Dit is heel wat anders als LS-models, die teveel hooi op zijn vork neemt  en de productie snelheid in China overschat.

Groetjes
Wil
« Laatst bewerkt op: 18 November 2009, 21:54:39 door Peter Korsten »

Rick

• Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Spoor N
« Reactie #1392 Gepost op: 18 November 2009, 22:28:05 »
Kan een moderator dit afsplitsen want we gaan wel erg of topic.

@Wil: Je spreekt jezelf nu ook tegen, de Benelux is oorspronkelijk zesdelig in dienst gekomen en later verlengd. Er zullen niet planmatig zes- en zevendelige stammen tegelijk hebben rondgereden.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

wvdm

• Gast
« Reactie #1393 Gepost op: 18 November 2009, 22:52:21 »
Echt wel en zelfs met de blauw gele binnenlandse ic rijtuigen ertussen , maar zesdelig is de stam, de extra 7de wagon was of ook in de benelux kleuren of geel/blauw. Je kan niet zeggen de stam is zevendelig. De stammen zijn zesdelig. 's Morgens zevendelig, 's-middags zes delig.
En mijn ogen zijn vele malen goed gekeurd voor  de zeevaart door gediplomeerde officiele oogartsen.

Groetjes.
Wil
« Laatst bewerkt op: 19 November 2009, 01:14:54 door Peter Korsten »

Jos B.

• NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
« Reactie #1394 Gepost op: 18 November 2009, 23:07:42 »
Lijkt me sterk dat ze de loc of de stuurstand effe losten om effe die 7e bak ertussen uit te sleuren.
Om s'middags met 6 bakken te kachelen.
Lijkt me een dure aangelegenheid met al dat geschuif.
Kun je ze beter de hele dag lekker laten meehobbelen.

Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)