De reden dat ze in Göppingen voor moderne (1:1= 26.5/27.5 mtr) rijtuigen nog steeds de lengtemaat van max. 1:93 hanteren, is dat ze (en heeeeel veel M*-rijders) vinden dat de rijtuigen door de krapste M* boogstraal moet kunnen en op wisselstraten de vaak nog aanwezige wissellantaarns er niet af mogen rijden. Dus die Koploper van hun BLIJFT de lengtemaat 1:93 houden....Rob
Verklaar U nader. Tot nu toe is het alleen maar speculaas.Bart
Hoe treurig dit...Die wissels stonden in 1974 voor het laats in de catalogus. Een dubbeldekker (zelfs in lengteschaal 1:100), VT628, RAm etc. komen hier ook niet ongeschonden langs terwijl deze gewoon in het programma zitten.R360 is niet de kleinste boogstraal . 303mm wagens hebben hier bovendien geen problemen mee.Kort gezegd: je bewering slaat nergens op. Bevestigt alleen jouw vooroordeel jegens marklin rijders De echte reden mag je nu zelf verzinnen. Hint: Iets met vrije ruimte.Bart
Een mal kost meer als een ton per rijtuig. Dus minimaal 3 ton voor een driedelige ICM.
Als ik zo'n model mocht construeren zette ik een klein motortje rechtop gelijk op het draaistel. Volledig vrije doorkijk door het interieur.En voor genoeg trekkracht deed ik bij de stuurwagen hetzelfde.Ik vermoed overigens dat marklin de constructie wel gaat aanpassen.Bart
Hoe treurig dit...Die wissels stonden in 1974 voor het laats in de catalogus. Een dubbeldekker (zelfs in lengteschaal 1:100), VT628, RAm etc. komen hier ook niet ongeschonden langs terwijl deze gewoon in het programma zitten.R360 is niet de kleinste boogstraal . 303mm wagens hebben hier bovendien geen problemen mee.Kort gezegd: je bewering slaat nergens op. Bevestigt alleen jouw vooroordeel jegens marklin rijders De echte reden mag je nu zelf verzinnen. Hint: Iets met vrije ruimte.
Minitrix .... Maar die mallen zijn verloren gegaan