Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Montanbahn
Vandaag om 15:46:25
Terugverende koppeling door Trein033
Vandaag om 15:36:48
LS Models CIWL LX slaapwagens door willyTEE
Vandaag om 15:33:50
Göhrener Viaduct door aad52
Vandaag om 15:19:20
booster vraag door Montanbahn
Vandaag om 14:35:52
Module vliegveld Jan van Mourik door Wim Vink
Vandaag om 14:34:05
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 14:07:46
't Boemeltje door RobVille
Vandaag om 13:42:11
Her-(her-)beginnen door Montanbahn
Vandaag om 13:29:49
Vreemd probleem door Treintje_komt_zo
Vandaag om 13:14:28
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:02:05
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko door wob
Vandaag om 12:41:02
Aachenau West door Wim Vink
Vandaag om 12:41:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 12:37:12
Bauarbeiten im gange door Wim Vink
Vandaag om 12:22:25
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Montanbahn
Vandaag om 11:43:25
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VAM65
Vandaag om 11:09:35
Update: baan in de tropen door Hans Grasmaijer
Vandaag om 10:58:31
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 10:46:10
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door wob
Vandaag om 10:45:55
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 10:45:55
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Vislijn
Vandaag om 10:35:31
Wat was jullie allereerste loc? door AdLoc
Vandaag om 10:28:24
Modelbaan Beltheim. door Bertje B
Vandaag om 10:10:38
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 09:52:39
MoBaBro.de door Marco1044
Vandaag om 08:20:47
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 07:47:45
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door dennie
Vandaag om 00:25:50
Wat te doen met oude catalogi door Hasenwald
05 August 2025, 23:42:19
Site DTS Modelspoor uit Ermelo doet het (bij mij) niet meer... door Martin Domburg
05 August 2025, 21:40:59
  

Auteur Topic: SSN 65-018 naar de VSM  (gelezen 3389 keer)

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12235
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
SSN 65-018 naar de VSM
« Gepost op: 08 December 2018, 13:38:38 »
Vandaag ontving ik een interessant mailtje van de SSN met een pdf eraan toe gevoegd.
Omdat voor alles stilstand achteruitgang betekend en men het bij de SSN zonde vind van bv de 65-018,is er achter de schermen afgesproken dat de 65-018 voor in elk geval 10 jaar verhuurt gaat worden aan de VSM.
Die zullen de nu verwijderde onderdelen vervangen/regelen voor de 65er en deze dan op hun stamlijn gaan inzetten.
Hierdoor blijft de 65er toch actief en kan men bij de SSN zich volledig richten op de revisie van de 41er.
Ik zeg,dat is een mooi samenwerkingsverband,mooi dat zo iets tussen de beide clubs mogelijk te maken is  (y)
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5568
Re: SSN 65-018 naar de VSM
« Reactie #1 Gepost op: 08 December 2018, 13:51:07 »
Dat is uitstekend nieuws! Complimenten voor zowel SSN als VSM (y)
Groet, Frank

W. Thomas

  • Offline Offline
  • Berichten: 1240
  • 145 025 met de ambrogio KLV door Köln süd
    • flickr foto's van treinen
Re: SSN 65-018 naar de VSM
« Reactie #2 Gepost op: 08 December 2018, 14:55:59 »
Dat is idd mooi nieuws, de 65 vind ik toch de mooiste tenderlokomotief die er is.
Keine Minsch dä es perfek'

Voor al mijn treinen foto's http://www.flickr.com/photos/37440353@N08/
en mijn modelbaan in aanbouw
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,37661.0.html

Chrisjantje

  • Offline Offline
  • Berichten: 354
  • I'm always keep TRAINing!!
Re: SSN 65-018 naar de VSM
« Reactie #3 Gepost op: 08 December 2018, 15:02:47 »
Denk dat de 65'er bij de VSM ook beter tot zijn recht komt. Pas geleden er nog over gehad met anderen. Voor de Oostenrijkers of een goederentrein op de lijn van de VSM komt zo'n lok beter uit de voeten.

Bij de SSN moeten ze het eigenlijk meer hebben van hoofdlijnmachines geschikt voor min. 100 km/u. Dan valt de 65'er eigenlijk al af. Mooi is dan dat ze de 41'er op gaan knappen. Is een goede hoofdlijnmachine.
Maar ze hebben met de 65'er wel een pracht van een tenderlok, die nu gelukkig sneller inzetbaar is dan wanneer ze bij de SSN was gebleven. Uitstekende samenwerking (y)
Als ik vroeger wist wat ik nu weet, had ik liever vroeger geleefd!!

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12235
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: SSN 65-018 naar de VSM
« Reactie #4 Gepost op: 08 December 2018, 18:16:35 »
Bij de SSN had de loc voor tenminste 10-15 jaar achterin de rijtuigenloods worden neer gezet,nadat men wat onderdelen zoals de gsm-r set en de oververhitterdelen eraf had gehaald die nodig zullen zijn voor de 41er.
Voor gebruik op de vsm lijn is de gsm-r set niet nodig en zoals ik heb begrepen zal ze dus ook enkel op de stamlijn van de vsm worden ingezet nadat ze nieuwe oververhitter delen en een keuring heeft gehad.
Over nuttige inzet op hoofdlijnen zijn ieders meningen verdeelt,de loc heeft het er immers toch aardig wat keren goed weten uit te houden  8)
Maar nogmaals zowel de SSN als de VSM zijn dusdanig naar "elkaar gegroeid" dat men zulke dingen dus kan afspreken,waarbij alle partijen incl de 65er er als winnaars uit komen  (y)
3 locs rijvaardig houden is voor de SSN zowel qua centen als personeel en materieel niet op te brengen,dat zegt men zelf ook,men heeft namelijk ook nog rijtuigen te onderhouden en de rest van de faciliteiten op het terrein.
Ik hoop op een voorspoedige terugkeer van de 65er bij de VSM (in bruikleen) en op een voorspoedige terugkeer van de 41er,want dat lijkt me ook een erg fraaie loc om in actie te zien  8)

Dit nieuws wilde ik in elk geval niet achterhouden.
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

bernhard67

  • Offline Offline
  • Berichten: 1813
    • http://www.bernardspoornulblog.blogspot.nl/
Re: SSN 65-018 naar de VSM
« Reactie #5 Gepost op: 08 December 2018, 18:32:16 »
Hoi Floris,

Ik ben het wat betreft de BR 41 helemaal met jou eens  (y) De  41 105 is een hele mooi machine en verdient het om weer rijdend te zijn na ruim 24 jaar stilstand. Heb de 41 105 nog gelukkig onder stoom mogen zijn rond 150 jaar NS. 

Persoonlijk zou ik het erg leuk vinden als over kleine vijf jaar of vierjaar hangt er vanaf wanneer de SSN klaar is met hun 41 105 dat de VSM of SSN een 41 er treffen te organiseren bij de VSM die ook druk bezig zijn met hun 41 241 die op kolen terug gebouwd wordt.

Maar bij onze Oosterburen de Osnabücke dampflokfreunden zijn ook druk bezig om hun 41 052 weer rij vaardig te krijgen wanneer deze weer onder stoom staat durf ik niet te zeggen. Zij hebben inmiddels het onderstel helemaal geresiveerd en de ketel is ook al klaar. Nu moet de lok weer helemaal worden opgebouwd zal nog wel drie jaar duren vrees ik.  De 41 096 heeft ook een HU nodig deze is misschien weer over twee jaar onder stoom.

In de tweede helft van 2019 is tenminste de 41 018 weer onder stoom deze rijd rond Passau

Wat betreft de BR 65 vind ik persoonlijk een hele goede keuze van SSN om deze aan de VSM te verhuren zodat deze mooie machine tijdens terug naar toen en andere ritten bij de VSM onder stoom te bewonderen is voor periode van 10 jaar.

gr bernard

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4058
Re: SSN 65-018 naar de VSM
« Reactie #6 Gepost op: 09 December 2018, 11:12:22 »
@tijgernootje,

Elders las ik dat het de ATB-E installatie was die men zou overzetten en niet de GSM-R, voor dat laatste word wsl al gebruik gemaakt van een handheld versie.

Harryku

  • Hoofdconducteur/conducteur ZLSM,modelspoor : H0,TT, N .
  • Offline Offline
  • Berichten: 639
Re: SSN 65-018 naar de VSM
« Reactie #7 Gepost op: 09 December 2018, 11:55:04 »
Voor zover ik het begrepen heb wordt de ATB installatie overgezet en de oververhitterelementen van de
65018 worden overgezet naar de 23023.
m.vr.gr.
Harry.