Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Prutsert
Vandaag om 19:08:12
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Flevodienst 1976
Vandaag om 18:25:30
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 18:19:55
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 18:17:37
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Thom
Vandaag om 18:04:49
BR-18.6 Schaal-0. door Frits C
Vandaag om 17:55:33
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door Stefan88
Vandaag om 17:46:27
Microstepper motoren voor armseinpalen door Menno
Vandaag om 17:43:02
Overstroomd spoor in Schotland door Hendrik Jan
Vandaag om 17:30:51
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door ES44C4
Vandaag om 17:16:10
LS Models CIWL LX slaapwagens door Rob Ellerman
Vandaag om 16:59:53
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
Vandaag om 16:27:24
Terug in de tijd met trein en tram rondom groningen door tijgernootje
Vandaag om 16:24:47
Montanbahn ergens in het 'Geroerde Gebied' door Montanbahn
Vandaag om 16:18:48
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door Rick
Vandaag om 16:00:54
Sfeer op je modelbaan door meino
Vandaag om 14:48:00
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door tijgernootje
Vandaag om 14:36:26
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door ES44C4
Vandaag om 14:30:11
Bauarbeiten im gange door MOVisser
Vandaag om 13:45:56
lampjes in huizen willekeurig schakelen door AP3737
Vandaag om 12:47:46
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door tijgernootje
Vandaag om 12:30:10
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 12:26:46
Dat overkomt mij niet. door Benelux795
Vandaag om 11:45:04
Raadplaatje door Eric B
Vandaag om 11:41:14
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Jelmer
Vandaag om 11:07:40
Br 38 Piko Superen. door Jelmer
Vandaag om 11:05:27
NS 1700 transfers door Gerco van Beelen
Vandaag om 08:11:51
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 05:13:26
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door spock
21 July 2025, 23:18:52
Toon hier je (model)treinfoto's door Frank 123
21 July 2025, 22:05:35
  

Auteur Topic: plan T  (gelezen 10666 keer)

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Online Online
  • Berichten: 8989
  • Hengelooo 1:160
Re: plan T
« Reactie #60 Gepost op: 05 February 2008, 15:19:04 »
Dan kom je in de loop van maart aan je trekken hier.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5373
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: plan T
« Reactie #61 Gepost op: 05 February 2008, 15:20:11 »
Frank zal die ook zeker maken, zie zijn bericht
Groen of is geel met bagageruimte origineel genoeg?

Plan TT 501 is wat dat betreft alleen een uitzonderingsgeval, de bakindeling van de tussenbakken was anders en deze bakken waren ook iets korter dan bij de 502-531. Ook hing bij aflevering de AK lager, maar die is later verhoogd.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Online Online
  • Berichten: 8989
  • Hengelooo 1:160
Re: plan T
« Reactie #62 Gepost op: 05 February 2008, 15:27:23 »
Oh, dat wist ik allemaal niet maar doe toch maar even klik! ;D

« Laatst bewerkt op: 05 February 2008, 16:26:09 door Mispoes »
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

mpol

  • Offline Offline
  • Berichten: 389
Re: plan T
« Reactie #63 Gepost op: 05 February 2008, 15:33:58 »
Zouden er geen 3000 modelspoorders te vinden zijn die graag een piko hondekop vier willen? Ik neem er alvast 3, dus nog maar 2997 te gaan  ;D.

count me in  ;D
geldt ook voor plan T(T)

grt, Marcel
« Laatst bewerkt op: 05 February 2008, 15:37:18 door mpol »

Arkadas

  • Offline Offline
  • Berichten: 223
Re: plan T
« Reactie #64 Gepost op: 05 February 2008, 16:09:31 »
Ik ben ook wel in voor een plan T, zeker zoals mispoes ze maakt fantasties!

Mischien een actie voor beneluxspoor.net (gelijk aan de energie wagen)? Ik ben al plan v's aan het verzamelen (drie benodigd dacht Ik?)

Arkadas






Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: plan T
« Reactie #65 Gepost op: 05 February 2008, 20:19:58 »
Oh, dat wist ik allemaal niet maar doe toch maar even klik! ;D

Wat bedoel je met 'met dichte koppen'?

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Ries

  • Offline Offline
  • Berichten: 933
Re: plan T
« Reactie #66 Gepost op: 05 February 2008, 20:33:16 »
@Peter
Zoek de zeven verschillen :-|

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Online Online
  • Berichten: 8989
  • Hengelooo 1:160
Re: plan T
« Reactie #67 Gepost op: 05 February 2008, 20:34:58 »
Wat bedoel je met 'met dichte koppen'?

Dat er geen mens meer naar binnen kan.  ;D
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Ries

  • Offline Offline
  • Berichten: 933
Re: plan T
« Reactie #68 Gepost op: 05 February 2008, 20:48:09 »
Citaat
Dat er geen mens meer naar binnen kan.


Als ik het goed begrijp, kunnen de mensen die al binnen zitten, dan ook niet meer naar buiten?

Even serieus Frank.
Wat gek dat niemand zich meer die open koppen kan herinneren.


Wesley

  • Offline Offline
  • Berichten: 876
  • NS tussen WO2 en deklassering
Re: plan T
« Reactie #69 Gepost op: 05 February 2008, 20:54:06 »
Hebben die dichte koppen er lang op gezeten? en is dat bij Plan V ook gebeurd(dichte koppen erop)?

Wesley
If I had stayed for other people to make my tools and things for me, I had never made anything.

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Online Online
  • Berichten: 8989
  • Hengelooo 1:160
Re: plan T
« Reactie #70 Gepost op: 05 February 2008, 21:04:05 »
Heb even een plaatje proberen op te zoeken maar dat is ff niet voorhanden.

Net als we van plan U kennen had de 501 een lage koppeling en dientengevolge een dichte onderzijde. Nadat de 502 verscheen (1964) is de 501 aangepast en kreeg een hoge koppeling met een uitsparing zoals we ook van plan V kennen.
« Laatst bewerkt op: 05 February 2008, 21:06:00 door Mispoes »
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2875
Re: plan T
« Reactie #71 Gepost op: 05 February 2008, 22:48:02 »
Gaat nog leuk worden dan met al die Tjes, ben benieuwd, groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Online Online
  • Berichten: 8989
  • Hengelooo 1:160
Re: plan T
« Reactie #72 Gepost op: 05 February 2008, 23:01:33 »
We houden t.z.t. een T-krans, gezellig!
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Esperopt

  • Offline Offline
  • Berichten: 2227
  • Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Re: plan T
« Reactie #73 Gepost op: 06 February 2008, 01:00:59 »
Lijkt me inderdaad wel wat, zo'n T. Zal wel bij eentje moeten blijven of ik moet mp leegroven.

Maar ik begrijp dus goed dat ie 1:100 blijft? Dan kan ik m'n V's gaan digitaliseren, heeft geen zin om die dan te verlengen naar 1:87.

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: plan T
« Reactie #74 Gepost op: 06 February 2008, 08:15:23 »
Dat er geen mens meer naar binnen kan.  ;D

Oké... ik nog niet begrijp. Heeft het model dichtgemaakte deuren of zo? Vanaf de hoek, waaronder de foto genomen is, is dat niet te zien.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40