Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door Magic
Vandaag om 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
Vandaag om 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
Vandaag om 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
Vandaag om 21:52:45
NS GLY omspuiten en opschriften door Rob Ellerman
Vandaag om 21:45:55
De Hondsrugbaan door cor_b
Vandaag om 21:40:07
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 21:36:50
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 21:22:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 21:15:13
Bouw van materieel 40 treinstellen door Rob Bennis
Vandaag om 21:09:04
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door Menno
Vandaag om 20:58:29
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door basjuh1981
Vandaag om 20:54:43
US diorama in H0 door basjuh1981
Vandaag om 20:52:48
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 20:32:41
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door eemstede
Vandaag om 20:31:17
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
Vandaag om 20:00:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
Vandaag om 19:53:27
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
Vandaag om 19:34:37
De (3d) knutsels van Ronald. door gdh
Vandaag om 19:22:56
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
Vandaag om 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
Vandaag om 18:50:26
HSM D1715 door vpeters1984
Vandaag om 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
Vandaag om 17:17:41
Al mijn goede ideeën... door Monobrachius
Vandaag om 17:10:33
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:58:15
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:33:00
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Dave.......
Vandaag om 14:30:06
  

Auteur Topic: Welke lok is favoriet om op het grootspoor mee te rijden?  (gelezen 7339 keer)

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 912
Re: Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #15 Gepost op: 18 november 2018, 11:20:27 »
als ns machinist valt de 186 bij mij onder de categorie : rommel, geef mij de 1700 maar zonder software 9.4 gezeik.
Straks verlang je er nog naar terug als NS enkel met Metro's onderweg is  ;D ;D ;D

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3206
Re: Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #16 Gepost op: 18 november 2018, 14:52:08 »
Andere software, geen rijtuigen die bedient dienen te worden. Het maakt het op de HSL allemaal een stuk gecomiceerder.
software is hetzelfde helaas (idiote eis dat de loc bij stilstand in dr "neutraal" gezet moet worden). Aangezien een hoop storingen rijdend plaatsvinden lijkt me de invloed van de rijtuigen nihil. Ik hoorde van eenninspecteur van IL&T dat een hoop te wijten onder andere is aan bedieningsfouten. Maar ook dat dat er te veel handelingen tegelijk moeten, spanningswissel, systeemwissel, maar daar hebben de cargo's ook last van

Rob quaedvlieg

  • Online Online
  • Berichten: 35
    • Grootspoor foto's
Re: Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #17 Gepost op: 18 november 2018, 20:16:08 »
Beste Rob,

Geef is een motivatie, waarom volgens jou een 186 rommel is?
Waarom deze loc volgens goederen machinisten top is, hebben we tenslotte ook gelezen.

Groeten,

Christoph
Omdat ik bijna dagelijks met de 186 loks over de HSL ga en we er ook dagelijks problemen mee hebben. spontaan uitval van de lok computer (etcs uitval) , noodremmingen uit het niks , deur storingen , treinverbindingen die wegvallen met de achterste lok (ook weer noodrem als gevolg). Gebeuren deze storingen onder ATB gebied heb je het meestal binnen 15 a 20 min opgelost. Zit je ergens op de HSL duurt het veel langer (al helemaal als je in een spanningsluis of fasescheiding staat).

software is hetzelfde helaas (idiote eis dat de loc bij stilstand in dr "neutraal" gezet moet worden). Aangezien een hoop storingen rijdend plaatsvinden lijkt me de invloed van de rijtuigen nihil. Ik hoorde van eenninspecteur van IL&T dat een hoop te wijten onder andere is aan bedieningsfouten. Maar ook dat dat er te veel handelingen tegelijk moeten, spanningswissel, systeemwissel, maar daar hebben de cargo's ook last van
Ik weet niet waar het steeds vandaan komt dat het bedieingsfouten zijn , maar ik kan je garanderen dat dit niet zo is. Het enigste wat misschien nu veranderd is ten opzichte van 1 jaar geleden is dat machinisten nu sneller weten hoe ze een storing moeten verhelpen omdat ze het al vaker gehad hebben.
Het is jammer dat er bij sofware versie 7J op de traxx een aantal problemen waren die nu opgelost zijn bij 9.4 maar je er weer een waslijst aan problemen voor terug krijgt.
Misschien dat het voor de lok te veel is alle wisselingen dat zou kunnen, maar als machinist op de hsl vind ik niet dat 'we' teveel handelingen tegelijk moeten doen waardoor het mis gaat.

Straks verlang je er nog naar terug als NS enkel met Metro's onderweg is  ;D ;D ;D
Mat 64 , SGM , DD-AR , ICM super fijn materieel om mee te rijden (gereden te hebben). Als er een probleem met bijv een flirt is , is dit ook een stuk lastiger om als mcn op te lossen dan een paar jaar geleden bij een Mat 64.

Christoph

  • Offline Offline
  • Berichten: 3055
    • Zwetdorf in model
Re: Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #18 Gepost op: 18 november 2018, 21:58:52 »
Top, bedankt voor je antwoord.  (y)
Ik had echter de software versie 9.4 bij een 1700 loc gezocht, maar dit is dus in de 186 locs zo.

Ik hoop dat jullie problemen snel opgelost worden, in de meeste moderne systemen worden de bedieningshandelingen gelogd. Als er dus bedieningsfouten gemaakt worden, wat ik me kan voorstellen met een nieuw product, kunnen deze redelijk snel gevonden worden.

Groeten,

Christoph

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4387
Re: Welke lok is favoriet om op het grootspoor mee te rijden?
« Reactie #19 Gepost op: 18 november 2018, 23:24:02 »
Dit draadje is afgesplitst uit "Onlangs gespot-gefotografeerd".

Graag hier verder om ervaringen te delen.. (y)

Gr, Bert
Team moderatoren

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3863
Re: Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #20 Gepost op: 18 november 2018, 23:42:12 »
Top, bedankt voor je antwoord.  (y)
Ik had echter de software versie 9.4 bij een 1700 loc gezocht, maar dit is dus in de 186 locs zo.

Ik hoop dat jullie problemen snel opgelost worden, in de meeste moderne systemen worden de bedieningshandelingen gelogd. Als er dus bedieningsfouten gemaakt worden, wat ik me kan voorstellen met een nieuw product, kunnen deze redelijk snel gevonden worden.

Groeten,

Christoph
De vraag is dan of er ook de tijd is om storingen op die manier uit te gaan zoeken...

Gerke

  • Mcn NSR
  • Offline Offline
  • Berichten: 2262
  • NS 4503!
    • Modelspoorvereniging Midden Limburg
Re: Welke lok is favoriet om op het grootspoor mee te rijden?
« Reactie #21 Gepost op: 19 november 2018, 08:49:13 »
Ook ik rijd met die Traxx meuk. Waar de goederenvervoerders geen last van hebben is de verbasterde multipleschakeling waartoe we veroordeeld zijn. Die 9 bakken (of 6 of 7) tussen de loc's werken niet bevorderlijk.
Bedieningsfouten? IL&T zou eens moeten weten... Ik denk dat het mijn baas niet slecht uitkomt dat dit sentiment bij IL&T overheerst.  De 9.4 software genereert gewoon veel fouten. Geen pretje om met dat spul onderweg te zijn. De 7J had zeker zijn tekortkomingen, maar 9.4 is een stap terug.

De loc's zelf zijn prima, alleen zijn ze niet geschikt voor de wijze van gebruik die NS voor ogen heeft. Tuurlijk wisselen goederenvervoerders van spanning en systeem. Maar geen 14 keer per dag. En niet met 2 loc's. Het is een publiek geheim binnen het bedrijf dat Bombardier deze inzetwijze ten zeerste afgeraden heeft.
Met groet,

Ger.

Rick 91

  • Machinist NS Reizigers
  • Offline Offline
  • Berichten: 1073
Re: Welke lok is favoriet om op het grootspoor mee te rijden?
« Reactie #22 Gepost op: 19 november 2018, 10:55:45 »
Voor mij persoonlijk moet ik dan toch voor de 1700 gaan. (Veel andere locs hebben we bij NSR niet meer). Fijne loc om op te rijden, lekker oldskool zonder schermen en software. Af en toe heb je het wel het gevoel of je op een hobbelpaard zit als de baan er niet goed in ligt, maar zo heeft elk materieel wel iets. Traxx kan ik niet over oordelen, hier rijdt ik niet op.

Elk ander materieel wat we bij NSR hebben vind ik vrijwel alles wel prima rijden. Zelfs de nieuwe SNG is een fijne trein, hele verbetering t.o.v. de SLT bij het gebrek aan zijramen en de verre afstand tot de frontruit.

Gr. Rick

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk


Jeanne

  • Offline Offline
  • Berichten: 231
Re: Welke lok is favoriet om op het grootspoor mee te rijden?
« Reactie #23 Gepost op: 19 november 2018, 11:03:23 »
De bijkomende complicatie bij NSR is inderdaad de vele spanningsomschakelingen, maar als ik hier nu weer hoor dat Bombardier iets afgeraden heeft geeft mij ten zeerste te denken! In mijn beleving zegt deze opmerking meer over het onvermogen van Bombardier om zaken software matig goed te implementeren, dan over de manier waarop NSR hier met de 186 rond crosst. Fijn dat ze iets verkopen maar na het veroorzaken van alle ellende gewoon roepen dat het niet je schuld is.  >:(   Ja, ja....   en al die ander problemen dan? Komen de SBB Twindexx, Br146.5 en Br 445 ook niet uit die zelfde koker? Zo lust ik er nog wel eentje.  :-X
Jeanne Kok

Klaas Zondervan

  • Online Online
  • Berichten: 25181
    • Pagina van klaas
Re: Welke lok is favoriet om op het grootspoor mee te rijden?
« Reactie #24 Gepost op: 19 november 2018, 11:09:21 »
Waar de goederenvervoerders geen last van hebben is de verbasterde multipleschakeling waartoe we veroordeeld zijn. Die 9 bakken (of 6 of 7) tussen de loc's werken niet bevorderlijk.
Wat is daar dan het probleem? Die locs zijn toch geschikt om multiple te rijden? Dat er dan nog wat rijtuigen tussen zitten maakt alleen de kabel wat langer, maar dat mag niks uitmaken. Tenzij ze daar een gammel type connector voor gebruiken.

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 912
Re: Welke lok is favoriet om op het grootspoor mee te rijden?
« Reactie #25 Gepost op: 19 november 2018, 12:18:43 »
Is het ook niet zo dat NS het allemaal weer anders wilde dan in andere landen gereden wordt? In Duitsland rijden ze ook gewoon vrolijk met loc voor en achter en ook nog multiple met verschillende loctypes.

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3206
Re: Welke lok is favoriet om op het grootspoor mee te rijden?
« Reactie #26 Gepost op: 19 november 2018, 12:55:42 »
Ook ik rijd met die Traxx meuk. Waar de goederenvervoerders geen last van hebben is de verbasterde multipleschakeling waartoe we veroordeeld zijn. Die 9 bakken (of 6 of 7) tussen de loc's werken niet bevorderlijk.
Ook in het goederenvervoer word er gereden met een multipleschakeling, enige verschil is dat er geen trein tussen hangt dan.
de 186 blijft natuurlijk wel een loc ontworpen voor de goederendienst, voor het reizigers vervoer heeft men de 146 ontwikkeld, maar die heeft geen toelating tot Nederland. Maar blijft apart om zo'n loc in te zetten op een HSL. Bij het gehele HSL project kan men wel vraagtekens plaatsen over hoe dit gelopen is...
Ik zou en traxx geen meuk willen noemen, gezien de vele kilometers die ik er inmiddels mee afgelegd heb

Dave.......

  • Offline Offline
  • Berichten: 3843
Re: Welke lok is favoriet om op het grootspoor mee te rijden?
« Reactie #27 Gepost op: 19 november 2018, 13:02:31 »
Eigenlijk vind ik al het NSR wel lekker rijden.
Alleen is het soms irritant wanneer je een oude SGM hebt waar de stoel gewoon ¨op is.
En bij sommige VIRm en DDZ de windruis.

Elk materieel heeft zijn plus en minpunten.

Traxx mag ik niet op rijden, dus dat weet ik niet.
Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

Gerke

  • Mcn NSR
  • Offline Offline
  • Berichten: 2262
  • NS 4503!
    • Modelspoorvereniging Midden Limburg
Re: Welke lok is favoriet om op het grootspoor mee te rijden?
« Reactie #28 Gepost op: 19 november 2018, 13:38:08 »
Deels waar Remco, ware het niet dat bij ons de tractie ook nog eens ongelijk verdeeld is. Master 2/3, slave 1/3 van de aanzetkracht. Totale aaazetkracht begrensd op 300kN.
Met groet,

Ger.

Chris2412

  • Offline Offline
  • Berichten: 1523
  • Machinist internationaal Lineas Nl
Re: Welke lok is favoriet om op het grootspoor mee te rijden?
« Reactie #29 Gepost op: 19 november 2018, 13:52:11 »
Geef mij maar de 1600.

Geweldig machientje om mee te rijden.

Een genot om in mijn Acts tijd ermee naar Wijst er te rijden.later bij Locon...en wie weet ......

Chris
De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen