Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Goede wensen voor 2026 door Ronald69
Vandaag om 00:18:24
Contact gegevens Roco NL door Sikko
18 December 2025, 23:19:17
Piko EUROCITY 2969 traxx door Rob Ellerman
18 December 2025, 23:13:54
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules door Ronald Halma
18 December 2025, 23:09:35
Toon hier je (model)TRAM foto's. door GerardvV
18 December 2025, 22:43:11
diorama, voor lange treinen. door Mark D.
18 December 2025, 22:18:05
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
18 December 2025, 21:58:54
Rondom Charlois door hervé
18 December 2025, 21:41:46
Onshape gebruikersgroep door Frank 123
18 December 2025, 21:39:59
Station Steenwijk poging 2 door Spoor010
18 December 2025, 21:19:32
Resin kits best met of zonder grondlaag door Sikko
18 December 2025, 20:52:29
NAM ex USATC MK modelbouw studio kit door orientexpress
18 December 2025, 20:41:57
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Vislijn
18 December 2025, 19:41:54
Bauarbeiten im gange door Frank 123
18 December 2025, 19:38:36
Revier Rheinbrenner (H0) door Marco1044
18 December 2025, 19:14:52
"Southern Pacific's Coos Bay Branchline in H0", een nieuwe thuisbaan. door Ronald Halma
18 December 2025, 18:53:51
Spoor- en tramweg parafernalia door Eelco Storm
18 December 2025, 18:07:14
VERPLAATST: Probleem met inloggen door Duikeend
18 December 2025, 18:02:20
Wie weet hoe je 2 fleischmann sprinters kan koppelen door linquenda2
18 December 2025, 17:58:09
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Arjan6511
18 December 2025, 17:54:25
Modellbau Lingen 2026 door Scratchbuilt
18 December 2025, 17:39:57
Raadplaatje door Gerrit H
18 December 2025, 17:36:02
Station Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0 door Locojack
18 December 2025, 17:14:30
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
18 December 2025, 17:00:58
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
18 December 2025, 16:30:51
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
18 December 2025, 15:52:23
Rivarossi br 56 HR2891S door Nico Hoogerwerf
18 December 2025, 15:28:59
Brexbachtalbahn - Duitslands mooiste zijlijn. door Brexbachtalbahn
18 December 2025, 13:47:48
Wat hebben treintjes met Kerst te maken? door Besselspoor
18 December 2025, 13:33:42
Site Uhlenbrock door Michaël dB
18 December 2025, 12:53:27
  

Auteur Topic: 1700, maar welke?  (gelezen 3095 keer)

nscargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2765
  • Wederopbouw Opsolder
1700, maar welke?
« Gepost op: 21 January 2008, 15:50:09 »
In het kader van het omnummeren van de 1602 van Roco heb ik een vraagje. Niet hoe je de nummers er af kunt krijgen, daar is al genoeg informatie over.
Nee mijn vraag gaat over het volgende. Ik wil graag een 1700 voor mijn DDm zetten.
Maar welke nummers kun je daar het beste voor gebruiken, ik denk een 1700, maar welke?
Volgens mij zij er maar een paar geweest die een DDM stam hebben getrokken maar weet het niet zeker
Wie kan me helpen
Harm
Pas op. Hier waakt de waakvlam !

NS 1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1486
Re: 1700, maar welke?
« Reactie #1 Gepost op: 21 January 2008, 15:52:58 »
DDM rijdt normaal met 1800, DD-AR rijdt met 1700. ;)

Wesley

  • Offline Offline
  • Berichten: 876
  • NS tussen WO2 en deklassering
Re: 1700, maar welke?
« Reactie #2 Gepost op: 21 January 2008, 15:53:09 »
hier is ook al genoeg info over, iig DDM zoals lima die maakt, moet met een 1600 of 1800. DD-AR met 1700 maar welke 1700'en dat zijn weet ik niet uit mijn hoofd, ik dacht dat die op wikipedia stonden.

Wesley
If I had stayed for other people to make my tools and things for me, I had never made anything.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8640
  • Spoor N
Re: 1700, maar welke?
« Reactie #3 Gepost op: 21 January 2008, 15:58:17 »
Allemaal, totdat mDDM in dienst kwam. Nu de 1701-1728 en 1730, als ik dat goed herinner. En dat is dus met DDAR en niet DDM.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

en_voyage

  • Offline Offline
  • Berichten: 954
  • ***** *
Re: 1700, maar welke?
« Reactie #4 Gepost op: 21 January 2008, 16:24:48 »
Allemaal, totdat mDDM in dienst kwam.

Dat klopt niet helemaal. Even snel uit mijn hoofd waren de 1735-1740 na aflevering door Hoofdwerkplaats Tilburg geschikt gemaakt om dienst te doen in de getrokken IC-diensten tussen Den Haag en Heerlen tussen 1994 en 1997. De locs hadden dan ook géén automatische koppeling (zoals de 1700'jes voor de DD-AR-stammen dat wel aan één zijde hebben).

E.e.a. had te maken met de wat krappe positie van NS met betrekking tot locs halverwege de jaren '90. De serie 1100 werd al uitgedund terwijl de hogere nummers van de 1600 nog in revisie waren.

Kortom: niet alle 1700'jes hebben tot de komst van mDDM aan een DD-AR stam gehangen.  ;)

Grt.

Geoffrey


Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8640
  • Spoor N
Re: 1700, maar welke?
« Reactie #5 Gepost op: 21 January 2008, 16:50:36 »
Dat klopt ook niet helemaal, de 1735-1741 hebben inderdaad los gereden maar zijn in 1994 weer de DDAR dienst ingegaan.  ;)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

en_voyage

  • Offline Offline
  • Berichten: 954
  • ***** *
Re: 1700, maar welke?
« Reactie #6 Gepost op: 21 January 2008, 16:59:16 »
In '94 alweer? In mijn beleving hebben ze langer voor getrokken treinen gereden (heb er nog foto's van uit '94), maar ja, 't is alweer veertien (!) jaar terug.  ;)

Den tijd vliedt!

Olaf

  • Offline Offline
  • Berichten: 876
Re: 1700, maar welke?
« Reactie #7 Gepost op: 21 January 2008, 19:08:32 »
Dat klopt ook niet helemaal, de 1735-1741 hebben inderdaad los gereden maar zijn in 1994 weer de DDAR dienst ingegaan.  ;)

Dat was omdat er 1700'en 'over' waren: de levering van de 1700'en door Alsthom ging sneller als de DDM2/3-bakken door Talbot.

Overigens, wat welke 16/17/1800 doet is de afgelopen tijd echt al heel erg vaak gevraagd op dit forum. De zoekfunctie gebruiken zal heel veel wonderen doen!
Meer NS in spoor 1!