Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Schrootplaats door IJmc
Vandaag om 18:07:28
Raadplaatje door Magic
Vandaag om 18:05:54
Les Billards du Vivarais door Hans1963
Vandaag om 17:51:03
Gewoon wat busfoto's door Joost O
Vandaag om 17:47:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
Vandaag om 17:39:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
Vandaag om 17:16:38
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ronaldk
Vandaag om 17:15:48
Kortsluiting bij wissels door Voske
Vandaag om 16:57:37
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door MathynK
Vandaag om 16:48:56
Meedhuizen in H0 door Scratchbuilt
Vandaag om 16:31:17
diorama, voor lange treinen. door FritsT
Vandaag om 16:29:17
Amerikaanse "old timer" rijtuigen in spoor 1 door sncf231e
Vandaag om 15:37:10
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 15:29:26
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 15:26:45
"Nederlandse" modellen door spoorijzer
Vandaag om 15:14:16
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door AlbertG
Vandaag om 13:26:02
RhB H0m, Albulisch door R.C.Grootveld
Vandaag om 12:59:03
h0 diorama USA “The Paintshops” door Mudhen
Vandaag om 11:58:57
Doornvliet door mass am see
Vandaag om 11:44:10
BNLS modules: de groeten uit Berkel door Hans van de Burgt
Vandaag om 11:42:40
03-05-2024 - afscheidsrit NS ICMm 4011 door Modellbahnwagen
Vandaag om 11:34:24
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:14:38
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 11:14:03
19 Toen door PlanU
Vandaag om 11:01:05
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
Vandaag om 10:42:29
20 en 21 april MobExpo door MOVisser
Vandaag om 09:52:38
Baan 'begroenen', hoe, wat en waarmee? door RBlok
Vandaag om 09:52:13
2nd Dutch US Convention, DRU Ulft NL 6/7 april 2024 door D_Loc
Vandaag om 09:38:55
Station Roodeschool door spoorijzer
Vandaag om 08:36:23
US diorama in H0 door puntenglijder
Vandaag om 07:31:13
  

Auteur Topic: 1700, maar welke?  (gelezen 2821 keer)

nscargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2765
  • Wederopbouw Opsolder
1700, maar welke?
« Gepost op: 21 januari 2008, 15:50:09 »
In het kader van het omnummeren van de 1602 van Roco heb ik een vraagje. Niet hoe je de nummers er af kunt krijgen, daar is al genoeg informatie over.
Nee mijn vraag gaat over het volgende. Ik wil graag een 1700 voor mijn DDm zetten.
Maar welke nummers kun je daar het beste voor gebruiken, ik denk een 1700, maar welke?
Volgens mij zij er maar een paar geweest die een DDM stam hebben getrokken maar weet het niet zeker
Wie kan me helpen
Harm
Pas op. Hier waakt de waakvlam !

NS 1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1477
Re: 1700, maar welke?
« Reactie #1 Gepost op: 21 januari 2008, 15:52:58 »
DDM rijdt normaal met 1800, DD-AR rijdt met 1700. ;)

Wesley

  • Offline Offline
  • Berichten: 876
  • NS tussen WO2 en deklassering
Re: 1700, maar welke?
« Reactie #2 Gepost op: 21 januari 2008, 15:53:09 »
hier is ook al genoeg info over, iig DDM zoals lima die maakt, moet met een 1600 of 1800. DD-AR met 1700 maar welke 1700'en dat zijn weet ik niet uit mijn hoofd, ik dacht dat die op wikipedia stonden.

Wesley
If I had stayed for other people to make my tools and things for me, I had never made anything.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8063
  • Spoor N
Re: 1700, maar welke?
« Reactie #3 Gepost op: 21 januari 2008, 15:58:17 »
Allemaal, totdat mDDM in dienst kwam. Nu de 1701-1728 en 1730, als ik dat goed herinner. En dat is dus met DDAR en niet DDM.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

en_voyage

  • Offline Offline
  • Berichten: 954
  • ***** *
Re: 1700, maar welke?
« Reactie #4 Gepost op: 21 januari 2008, 16:24:48 »
Allemaal, totdat mDDM in dienst kwam.

Dat klopt niet helemaal. Even snel uit mijn hoofd waren de 1735-1740 na aflevering door Hoofdwerkplaats Tilburg geschikt gemaakt om dienst te doen in de getrokken IC-diensten tussen Den Haag en Heerlen tussen 1994 en 1997. De locs hadden dan ook géén automatische koppeling (zoals de 1700'jes voor de DD-AR-stammen dat wel aan één zijde hebben).

E.e.a. had te maken met de wat krappe positie van NS met betrekking tot locs halverwege de jaren '90. De serie 1100 werd al uitgedund terwijl de hogere nummers van de 1600 nog in revisie waren.

Kortom: niet alle 1700'jes hebben tot de komst van mDDM aan een DD-AR stam gehangen.  ;)

Grt.

Geoffrey


Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8063
  • Spoor N
Re: 1700, maar welke?
« Reactie #5 Gepost op: 21 januari 2008, 16:50:36 »
Dat klopt ook niet helemaal, de 1735-1741 hebben inderdaad los gereden maar zijn in 1994 weer de DDAR dienst ingegaan.  ;)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

en_voyage

  • Offline Offline
  • Berichten: 954
  • ***** *
Re: 1700, maar welke?
« Reactie #6 Gepost op: 21 januari 2008, 16:59:16 »
In '94 alweer? In mijn beleving hebben ze langer voor getrokken treinen gereden (heb er nog foto's van uit '94), maar ja, 't is alweer veertien (!) jaar terug.  ;)

Den tijd vliedt!

Olaf

  • Offline Offline
  • Berichten: 851
Re: 1700, maar welke?
« Reactie #7 Gepost op: 21 januari 2008, 19:08:32 »
Dat klopt ook niet helemaal, de 1735-1741 hebben inderdaad los gereden maar zijn in 1994 weer de DDAR dienst ingegaan.  ;)

Dat was omdat er 1700'en 'over' waren: de levering van de 1700'en door Alsthom ging sneller als de DDM2/3-bakken door Talbot.

Overigens, wat welke 16/17/1800 doet is de afgelopen tijd echt al heel erg vaak gevraagd op dit forum. De zoekfunctie gebruiken zal heel veel wonderen doen!
Meer NS in spoor 1!