Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 22:25:07
mDDM, waarom 3 draaistellen? door Klaas Zondervan
Vandaag om 22:21:07
Raadplaatje door eemstede
Vandaag om 22:00:24
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
Vandaag om 21:57:25
Duits transport, waar in NL? door Eelco Storm
Vandaag om 21:52:41
Bahnstrecke 5867 door einte
Vandaag om 21:28:31
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 20:56:41
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Ronald69
Vandaag om 20:51:02
Sluitseinlamp DB, kan iemand werking uitleggen? door ruudns
Vandaag om 20:39:50
Camp 3 door Lucien
Vandaag om 20:35:09
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 20:34:37
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door rbroerse
Vandaag om 20:33:37
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 20:25:50
Cranicher Altbahn door Arjen52
Vandaag om 20:24:26
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door basjuh1981
Vandaag om 20:00:37
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Huup
Vandaag om 19:51:02
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:46:28
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 19:39:39
VAM containerwagens spoor-0 door FritsT
Vandaag om 19:23:06
ACME 2024 met NS ICNG! door Teoalessandro
Vandaag om 19:15:01
BrauWelt, fantasiebaan in H0 door Overet
Vandaag om 19:12:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Syb030
Vandaag om 19:00:28
TurnControl: aansluiting verwijderen door Eenerspoor
Vandaag om 18:29:58
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Huup
Vandaag om 18:29:26
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 18:28:00
Märklin 2025 door borotof
Vandaag om 17:19:47
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:19:12
MTB DP1 DCC aansluiten op C railwissel door bellejt
Vandaag om 16:53:03
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
Vandaag om 15:51:34
ESU 2025 door Marcel112
Vandaag om 15:44:52
  

Auteur Topic: 1700, maar welke?  (gelezen 3046 keer)

nscargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2765
  • Wederopbouw Opsolder
1700, maar welke?
« Gepost op: 21 January 2008, 15:50:09 »
In het kader van het omnummeren van de 1602 van Roco heb ik een vraagje. Niet hoe je de nummers er af kunt krijgen, daar is al genoeg informatie over.
Nee mijn vraag gaat over het volgende. Ik wil graag een 1700 voor mijn DDm zetten.
Maar welke nummers kun je daar het beste voor gebruiken, ik denk een 1700, maar welke?
Volgens mij zij er maar een paar geweest die een DDM stam hebben getrokken maar weet het niet zeker
Wie kan me helpen
Harm
Pas op. Hier waakt de waakvlam !

NS 1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1486
Re: 1700, maar welke?
« Reactie #1 Gepost op: 21 January 2008, 15:52:58 »
DDM rijdt normaal met 1800, DD-AR rijdt met 1700. ;)

Wesley

  • Offline Offline
  • Berichten: 876
  • NS tussen WO2 en deklassering
Re: 1700, maar welke?
« Reactie #2 Gepost op: 21 January 2008, 15:53:09 »
hier is ook al genoeg info over, iig DDM zoals lima die maakt, moet met een 1600 of 1800. DD-AR met 1700 maar welke 1700'en dat zijn weet ik niet uit mijn hoofd, ik dacht dat die op wikipedia stonden.

Wesley
If I had stayed for other people to make my tools and things for me, I had never made anything.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8569
  • Spoor N
Re: 1700, maar welke?
« Reactie #3 Gepost op: 21 January 2008, 15:58:17 »
Allemaal, totdat mDDM in dienst kwam. Nu de 1701-1728 en 1730, als ik dat goed herinner. En dat is dus met DDAR en niet DDM.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

en_voyage

  • Offline Offline
  • Berichten: 954
  • ***** *
Re: 1700, maar welke?
« Reactie #4 Gepost op: 21 January 2008, 16:24:48 »
Allemaal, totdat mDDM in dienst kwam.

Dat klopt niet helemaal. Even snel uit mijn hoofd waren de 1735-1740 na aflevering door Hoofdwerkplaats Tilburg geschikt gemaakt om dienst te doen in de getrokken IC-diensten tussen Den Haag en Heerlen tussen 1994 en 1997. De locs hadden dan ook géén automatische koppeling (zoals de 1700'jes voor de DD-AR-stammen dat wel aan één zijde hebben).

E.e.a. had te maken met de wat krappe positie van NS met betrekking tot locs halverwege de jaren '90. De serie 1100 werd al uitgedund terwijl de hogere nummers van de 1600 nog in revisie waren.

Kortom: niet alle 1700'jes hebben tot de komst van mDDM aan een DD-AR stam gehangen.  ;)

Grt.

Geoffrey


Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8569
  • Spoor N
Re: 1700, maar welke?
« Reactie #5 Gepost op: 21 January 2008, 16:50:36 »
Dat klopt ook niet helemaal, de 1735-1741 hebben inderdaad los gereden maar zijn in 1994 weer de DDAR dienst ingegaan.  ;)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

en_voyage

  • Offline Offline
  • Berichten: 954
  • ***** *
Re: 1700, maar welke?
« Reactie #6 Gepost op: 21 January 2008, 16:59:16 »
In '94 alweer? In mijn beleving hebben ze langer voor getrokken treinen gereden (heb er nog foto's van uit '94), maar ja, 't is alweer veertien (!) jaar terug.  ;)

Den tijd vliedt!

Olaf

  • Offline Offline
  • Berichten: 874
Re: 1700, maar welke?
« Reactie #7 Gepost op: 21 January 2008, 19:08:32 »
Dat klopt ook niet helemaal, de 1735-1741 hebben inderdaad los gereden maar zijn in 1994 weer de DDAR dienst ingegaan.  ;)

Dat was omdat er 1700'en 'over' waren: de levering van de 1700'en door Alsthom ging sneller als de DDM2/3-bakken door Talbot.

Overigens, wat welke 16/17/1800 doet is de afgelopen tijd echt al heel erg vaak gevraagd op dit forum. De zoekfunctie gebruiken zal heel veel wonderen doen!
Meer NS in spoor 1!