Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS 8400 van Werps door Ivo tB
Vandaag om 00:08:14
De (3d) knutsels van Ronald. door Jan-Peter
Vandaag om 00:04:32
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door hmmglaser
28 maart 2024, 23:42:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
28 maart 2024, 23:37:18
US diorama in H0 door Wim Vink
28 maart 2024, 23:31:57
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
7 april De Karel on tour door Seinhuis
28 maart 2024, 22:44:31
Raadplaatje door Magic
28 maart 2024, 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
28 maart 2024, 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
28 maart 2024, 21:52:45
NS GLY omspuiten en opschriften door Rob Ellerman
28 maart 2024, 21:45:55
De Hondsrugbaan door cor_b
28 maart 2024, 21:40:07
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
28 maart 2024, 21:36:50
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
28 maart 2024, 21:22:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
28 maart 2024, 21:15:13
Bouw van materieel 40 treinstellen door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:09:04
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door basjuh1981
28 maart 2024, 20:54:43
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
28 maart 2024, 20:32:41
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
28 maart 2024, 20:00:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
28 maart 2024, 19:53:27
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
28 maart 2024, 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
28 maart 2024, 19:34:37
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
28 maart 2024, 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
28 maart 2024, 18:50:26
HSM D1715 door vpeters1984
28 maart 2024, 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
28 maart 2024, 17:17:41
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
28 maart 2024, 15:58:15
  

Auteur Topic: Stoom Stichting Nederland, perikelen…  (gelezen 12467 keer)

Arjen52

  • Offline Offline
  • Berichten: 2178
  • Oude meuk in h0

Swiss_fan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1284
  • Mijn fotoalbum zien? klik op het wereldbolletje
    • mijn foto's
Re: Stoomstichting keert zich tegen Nieuw-Kralingen
« Reactie #1 Gepost op: 23 augustus 2018, 20:41:38 »
En gelijk hebben ze.
Met vriendelijke groet, Peter

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

jowi

  • Offline Offline
  • Berichten: 2375
Re: Stoomstichting keert zich tegen Nieuw-Kralingen
« Reactie #2 Gepost op: 24 augustus 2018, 07:14:19 »
Het originele plan was mooier en ambitieuzer, maar dan had de stichting waarschijnlijk moeten verdwijnen; men wilde de A20 vanaf Terbregseplein tot bijna aan de stad ondertunnelen, en daarbovenop een enorme nieuwbouw wijk bouwen die Kralingen met Hillegersberg zou verbinden. Wat er nu komt is een slap aftreksel van wat eigenlijk een heel mooi plan was. Het is het allemaal net niet. Even afgezien wat het voor de stichting betekent.

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2994
Re: Stoomstichting keert zich tegen Nieuw-Kralingen
« Reactie #3 Gepost op: 24 augustus 2018, 08:16:33 »
Wel typisch dat dit nu in drie steden tegelijk speelt.
Groeten,
Richard

Edgar

  • Offline Offline
  • Berichten: 4023
Re: Stoomstichting keert zich tegen Nieuw-Kralingen
« Reactie #4 Gepost op: 24 augustus 2018, 09:18:24 »
Op zich niet vreemd, want de druk om de ruimte rond de steden voor woningen te benutten is groot. Maar wel bedreigend, overigens op meer vlakken dan alleen parkeerruimte waar SSN nu over klaagt. De kans dat de nieuwe bewoners op termijn gaan klagen over stank en fijnstof is aanzienlijk. Zie bijvoorbeeld de weerstand die HSB en BEM ondervinden van de buren. Het vraagt om uithoudingsvermogen, wat ik de verenigingen zeker toewens.

10-11-12-13: 41-62-54-21*
Ondertussen bouwen we aan Granitwerk J. Köppl.
En wordt de trein Amsterdam - Bad Harzburg gepimpt

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 4979
  • Team Mitropa - OHMB
Re: Stoomstichting keert zich tegen Nieuw-Kralingen
« Reactie #5 Gepost op: 24 augustus 2018, 09:41:12 »
Als érgens een enorm gebrek aan woningen speelt is het wel Rotterdam. Het is bijna onontkoombaar dat er concessies gedaan moeten worden, maar het moet wel werkbaar blijven. En er moet duidelijk worden vastgelegd welke mate van overlast blijft toegestaan, je ziet vaak dat gemeentes een beperking opleggen door bv een maximaal aantal dagen toe te staan per jaar.
RETROBAHN A.G.

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11765
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Stoomstichting keert zich tegen Nieuw-Kralingen
« Reactie #6 Gepost op: 24 augustus 2018, 15:00:54 »
Als eerste geef ik ze gelijk,dat ze stappen gaan ondernemen als er met hun belangen geen rekening word gehouden.
De stichting is al meermaals verhuist,en zitten nu gelukkig al een lange tijd op deze locatie waar men de ruimte heeft.
Dit was in samenspraak met de gemeente de ideale locatie.

En dat brengt me gelijk bij het volgende punt,wat er nou eerder daar,de SSN of de planning voor de bouw van die huizen  :police:
Ofwel als je daar een huis koopt dan weet je dat hun daar zijn,t is niet gecamoufleerd ofzo,t ligt open en bloot in t zicht.
Je weet dus waar je mee te maken kan krijgen,als je dat niet weet dan kom je uit een ei of heb je je levenlang onder een steen gewoont.
Dan gaan klagen slaat totaal nergens,dan moet je daar geen huis kopen.

Dat telt ook voor mensen die een huis kopen langs een spoorlijn en dan gaan klagen over geluidsoverlast  ::)

Als stichting in dit geval de SSN is t al moeilijk genoeg (geweest) land moeten pachten/huren omdat de gemeente en NS niet van plan zijn om het te verkopen ondanks dat het er daar al zolang braak lag(geldklopperij dus) ,vele malen dwars worden gezeten door regels omtrent beveiliging,het niet kunnen rijden vanwege werkzaamheden zowel tijdens hun jaarlijkse open dagen als om rijden bij overige ritten,terwijl alle data ruim te voren zijn aangevoerd om te kunnen zorgen dat men er rekening mee kon houden.
Nu recent niet meer onder de vlag van DB mogen rijden omdat DB dat schijnbaar niet meer wil.
Ook schijnen er aparte afspraken gemaakt te zijn met wat vrijwilligers van de SSN die bij DB werken.

Kortom er is al genoeg waarmee er gepest werd/word aan het adres van de SSN.
Als er concessies gedaan moeten worden dan zal de gemeente deze als blijk van goede wil,maar is moeten gaan doen.
Je kan het niet maken om een stichting meermaals verplicht te laten verhuizen.ze dan daar "dumpen" iets op laten bouwen wat genoeg geld kost,en ze dan weer gaan beperken op welk vlak ook.

Owjah das waar ook,wie gaat bepalen wat overlast is en wat niet,wie heeft bepaalt of moet gaan bepalen wat je onder overlast verstaat ?
De ene zeikt al als de buurman zn auto scheef in t parkee vak staat of bij hun voor de deur,de ander zegt pas iets als er 4 dagen achtereen van 10uur sávonds tot 4uur s'nachts keihard muziek word gedraait in de straat.

Dus wat is overlast  ???
En woningproblematiek in Rotterdam,ja die is er,maar ik kan zat ruimte opnoemen waar men huizen kan bouwen en er is genoeg leegstand van bv kantoorpanden die kunnen worden verbouwt tot appartementen.
Maar daar is wilskracht voor nodig,enerzijds bij de bevolking om is niet te eisen dat ze redelijk dicht in t centrum  zitten en t liefst voor weinig,en anderzijds wil van de gemeente om zulk soort optie als kantoorpanden te verbouwen,ook werkelijk te gaan uitvoeren.
Maar dat is een andere discussie  ;)
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8133
Re: Stoomstichting keert zich tegen Nieuw-Kralingen
« Reactie #7 Gepost op: 24 augustus 2018, 15:09:27 »
....
Dan gaan klagen slaat totaal nergens,dan moet je daar geen huis kopen.
....


Moet jij eens opletten  ;D  Je wil niet weten wat sommige mensen in hun hoofd halen om over te klagen, terwijl ze ergens net zijn komen wonen. Voor de SSN kan nu flink ageren overigens wel een voordeel hebben bij eventuele klachten. Zo zijn de toekomstige bewoners er in ieder geval van op de hoogte dat er daar ook een stoommuseum zit. En van de politiek heb ik geen hoge verwachtingen hoor. Als er niet mee "gescoord" kan worden zie je ze echt niet  :P  Gelukkig zijn ze bij de SSN wel wat gewend maar ik zou toch mijn hart vasthouden.


Edit: overigens, als jullie de SSN nog indirect willen ondersteunen:  https://www.modeltreincenter.nl/nl/denboschonderstoom    ;)
« Laatst bewerkt op: 24 augustus 2018, 15:11:21 door Rondje_HO »

Jan-Peter

  • Offline Offline
  • Berichten: 2277
  • Bnlx treinendokter.
Re: Stoomstichting keert zich tegen Nieuw-Kralingen
« Reactie #8 Gepost op: 24 augustus 2018, 21:48:40 »
Klagen moet je slim doen. Ergens gaan wonen en dan maar gaan klagen is dat niet.

SSN zal ongetwijfeld een milieuvergunning hebben, en dat levert aardige mogelijkheden op. Maximale geluidsproductie, fijnstof, parkeeroverlast (meetbare dingen) een wereld van fijne klaagschriften gaat open.
Het leuke daar aan is weer, dat je die weer kan opsparen, en bij de gemeente kan vragen de dienst handhaving in te schakelen. 

De procesverbalen die daar weer bij worden geproduceerd, kun je bij de rechter voorleggen, en onderbouwen dat de SSN stelselmatig hun milieuvergunning overtreden, en dat die dus ingetrokken moet worden na 3-10 waarschuwingen.

Het duurt even, maar dan heb je wel wat... (boven genoemd handleiding gezien bij een niet spoorgerelateerd bedrijf).
Iets sneller is het als je daar de kamsalamander uitzet, en een bioloog uitnodigd voor dé ontdekking....

Jan-Peter
« Laatst bewerkt op: 24 augustus 2018, 21:50:43 door Jan-Peter »
10* Dig. HO 3Rail ,HOe DB/OBB IV/V, Maritieme thema's.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21631
Re: Stoomstichting keert zich tegen Nieuw-Kralingen
« Reactie #9 Gepost op: 25 augustus 2018, 09:13:44 »
En dat brengt me gelijk bij het volgende punt,wat er nou eerder daar,de SSN of de planning voor de bouw van die huizen.

Ooit wat boerderijen of het dorp Kralingen of zo. Hoe ver wil je teruggaan?
Doet er allemaal niet toe. Waar woningen worden gebouwd, ontstaat een nieuwe werkelijkheid. De bewoners mogen verwachten dat bestaande wet- en regelgeving wordt gehandhaafd, niet meer maar ook niet minder. Dan is het voor de SSN zaak te proberen de lokale regels te beïnvloeden. Dat proberen ze nu. Beetje laat misschien. De metaalbedrijven aldaar waren er als de kippen bij. Ik vermoed overigens dat die zien aankomen dat dergelijke industrie op die plek op den duur niet is te handhaven en over een jaar of tien graag meedenken over een fijne verhuisregeling. Voor de SSN zie ik wel een kans als pittoreske bijdrage aan de Kralingse woonsfeer. Volgens mij kan de SSN de bouw van een chique woonwijk beter omarmen en er een plek claimen. Misschien is dat ook wel de bedoeling.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8133
Re: Stoomstichting keert zich tegen Nieuw-Kralingen
« Reactie #10 Gepost op: 25 augustus 2018, 09:54:58 »
Dat was volgens mij ook de bedoeling maar nu er te weinig rekening wordt gehouden met hun benodigdheden moeten ze in het verweer. Ik denk dat bij elk groter stoomtreinmuseum/-lijn het rijden van de treinen maar een klein deel van de activiteiten is. Een groot deel van de tijd gaat op aan fondsen werven, huisvesting, gemeentelijke regeltjes etc. Ik denk dat we heel blij mogen zijn dat er nog steeds mensen zijn die zich telkens weer die strijd aan willen gaan.

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11765
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Goed nieuws voor de SSN
« Reactie #11 Gepost op: 07 september 2021, 12:15:51 »
Bij gevoegde artikel toont goed nieuws voor de SSN,waar men 1st vreesde voor uit de weg ruiming ivm nieuwbouw,is dat nu een ander verhaal geworden  (y)
https://dagblad010.nl/rotterdam%20%26%20regio/raad-van-state-redt-spoormuseum-in-kralingse-bos-?fbclid=IwAR1b4ahHGrJrm93BeZTXRtQyquWLI_bbE8jc-Rlxd_I5qaITqZghGwlNSwM
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12301
    • sleutelspoor
Re: Goed nieuws voor de SSN
« Reactie #12 Gepost op: 07 september 2021, 12:24:36 »
Kan je het bericht ook leesbaar maken zonder dat ik eerst een abonnement op dat dagblad moet nemen.?
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Eelco Storm

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 11405
    • Mijn fotoarchief
Re: Goed nieuws voor de SSN
« Reactie #13 Gepost op: 07 september 2021, 12:40:54 »
Ik kan het zonder probleem openen.  Aanmelden kun je wegklikken.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12301
    • sleutelspoor
Re: Goed nieuws voor de SSN
« Reactie #14 Gepost op: 07 september 2021, 13:08:01 »
gelukt :P
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.