Willen we deze hobby "levensvatbaar" houden dan begint dat ook bij onszelf!
Of durft bij mij gewoon niemand dat?
Daar komt nog bij dat het in de detailhandel sowieso kommer en kwel is. Er is verschrikkelijk veel leegstand in winkelstraten en -centra. Oorzaak: internetwinkels. Ik kom zelf zelden in een modelbouwwinkel. En geloof het of niet, vaak staat er dan een of andere Jan Hout achter de toonbank waarvan je denkt, hoe heb je ooit deze winkel kunnen beginnen en *** je thuis ook zo uit je nek. Er is een zaak waar ik na het werk wel eens langs ga, daar zijn ze wel van deze tijd en dat is de enige winkel waar ik ueberhaubt nog kom.95 procent van wat ik koop gaat via internet. Albert
De 2e hands markt gaat nu voornamelijk online (al dan niet via onze eigen vraag en aanbod) en een groot deel van de nieuwe spullen gaat ook online.
Ja en op termijn helemaal niks meer te vinden, je kan niet meer uitbreiden geen decoders meer, geen rijtuigen meer, rails nergens meer te vinden... tja, wat je wilt
dat is dan juist niet het geval, kijk maar naar oude railsystemen als K-rails van Märklin. Dat wordt al jaren niet meer geproduceerd, maar er is genoeg van te krijgen tegen schappelijke prijzen.Als de vraag afneemt, neemt het aanbod van nieuw materiaal ook af, maar het tweedehands spul zal er alleen maar goedkoper van worden