Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Ferdinand Bogman
Vandaag om 13:15:50
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door fleischmann1
Vandaag om 13:13:26
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Paul552
Vandaag om 12:35:08
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 12:33:37
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 12:28:41
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 12:25:12
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door eitreb
Vandaag om 12:16:32
Al mijn goede ideeën... door Karst Drenth
Vandaag om 11:42:58
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:35:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 11:33:00
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:27:15
Bauarbeiten im gange door Dave.......
Vandaag om 10:55:26
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Onze Nederlandse Stoomlocomotieven (nieuwe druk) door R v/d Hoven
Vandaag om 09:24:48
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 01:00:05
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door WimM
Vandaag om 00:42:50
Raadplaatje door Magic
27 maart 2024, 23:27:03
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
27 maart 2024, 23:17:30
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
27 maart 2024, 22:45:06
Martijn's rariteitenkabinet door Martijn193
27 maart 2024, 22:30:17
Beekdaelen in H0 door Link
27 maart 2024, 22:17:23
Les Billards du Vivarais door Hans1963
27 maart 2024, 22:08:52
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door BrightonBelle
27 maart 2024, 21:57:24
  

Auteur Topic: Nonceveux  (gelezen 5926 keer)

OlivierV

  • Offline Offline
  • Berichten: 668
  • Idioot op een skateboard
Nonceveux
« Gepost op: 29 juni 2018, 23:37:14 »
Modelspoormagazine organiseert per modelspoorexpo (om de 2 jaar) een minibaantjeswedstrijd. Met mijn vorige baan (stukje langs de Maas) reeds geruime tijd afgebroken te zijn wordt dit de nieuwe baan. 1 bak doet mee aan de expo, de overige 2-3 zullen later een geheel van 4 bakken vormen geïnspireerd op L42 door de Ardennen langs de Amblève.

Ondertussen ben ik reeds een een dik jaar geleden gestart met de bouw van alles, zitten er 3 bakken in mekaar en wordt er op 2 van de 4 zichtbare gereden mbhv een schaduwstation langs de muur.

't Kriebelde de vorige keer al om mee te doen aan deze minibaantjeswedstrijd maar heb mij deze keer toch maar ingeschreven na een duidelijk thema gekozen te hebben.

Ik wou al enige tijd eens een typische Belgische goederenkoer maken. Nu past dat qua oppervlakte niet echt volledig op de maximale toegestane oppervlakte, dus is het een halve goederenkoer, de andere helft kan daarna nog wel eens gemaakt worden en dan heeft het minibaantje alvast een lang leven in het vooruitzicht met uitbreidingen.
Hier kan ik dan naar hartelust op rangeren met mijn tijdperk 3 en vroeg 4 materiaal.

Schaal is H0, rails tillig elite en Belgisch uiteraard, anders zou ik ook geen Belgische goederenkoer willen maken.
Formaat is een rechthoek van 121cm*60cm zodat er later makkelijk uitbreidingen kunnen aan gebreid worden.

Aanwezige elementen:
- Koer
- Goederenloods
- Laadmal
- Weegbrug
- laadramp
- veel kasseitjes



Doel is vooral mezelf wat overtreffen en alles wat ik al kan nog beter te doen, beter detailleren...


Het begon tijdens de paasvakantie van 2017 met dit.


Ondertussen is het zoiets geworden.




Intussen zitten we al wat verder, maar ik zal wel met de loop der tijd alles hier ook plaatsen.
AMSAC - Flickr
H0 - DCC - NMBS/CFL

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7361
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Nonceveux
« Reactie #1 Gepost op: 30 juni 2018, 03:21:18 »
Dat is wel een lekker sfeertje op die laatste foto!

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

OlivierV

  • Offline Offline
  • Berichten: 668
  • Idioot op een skateboard
Re: Nonceveux
« Reactie #2 Gepost op: 30 juni 2018, 08:53:57 »
Bedankt Reinout.

Vandaag (allez, een jaar geleden eigenlijk) toch maar eens een stukje pluimkarton afgesneden en aan het kerven begonnen voor het stuk koer achter de goederenloods welke rond de jaarwisseling 2016-17 gebouwd werd.

Nog heel veel kasseien te kerven, hopelijk wordt her resultaat zoals de reeds gedane stukken.

Het ligt nog niet vast dus vandaar de nog iets grotere spleet.

Ondertussen denk ik ook al reeds af en toe na over de opstelsporen, dat gaat met vallen en opstaan. Dat houdt in ook welke rails want heb geen zin om veel geld in sporen te spenderen op dit moment.

Verder moet er ook nog nagedacht worden over de seininrichting en details langs het spoor zoals wisselmotoren, kabelgoten (voor zover dat al vanaf 1950 in gebruik was)(Baantje moet een ruime periode overspannen, dus alles een beetje logisch en universeel doen).


Kerven geblazen
AMSAC - Flickr
H0 - DCC - NMBS/CFL

OlivierV

  • Offline Offline
  • Berichten: 668
  • Idioot op een skateboard
Re: Nonceveux
« Reactie #3 Gepost op: 03 juli 2018, 20:37:23 »
Het vervolg.

Ik begon plots ook zoals een malle deze brug te bouwen.

Dit hoort eerder bij een van de uitbreidingen voor het baantje (vandaar dat het hier ook bijstaat), maar een tijdje geleden was ik op de club aan een brugje begonnen dat geïnspireerd is op dat bij Nonceveux op L42. Dit ter afwisseling aan de modulebaan om even met wat anders bezig te zijn.

Lang geleden dat ik nog eens iets aan de brug deed, behalve dan de bogen met baksteenmotief in plasticcard plaatsen (die wel even opnieuw geplaatst moeten worden, want ze zitten er niet zo lekker in.

Vandaag pakte ik 1 zijde aan op vlak van boordjes. zodanig dat deze zijde al eens een laagje verf kan krijgen. Ik ben alvast niet ontevreden met het resultaat.
Het is een beetje overbelicht, maar dat komt door mijn leuke bureaulamp.


NMBS HLD6204 @ brug Nonceveux

Zo zie je maar weer, zelf wat modelbouwen met een muziekje op de achtergrond, lekker ontspannend en veel leuker dan een hele avond op dat verdomde internet rond te leuteren.

Vrede uit!

Vervolg

In loze momentjes hou ik me af en toe met mijn brug bezig, daar de ene kant voorzien was van de nodige extra stukken kon ik deze kant beginnen beschilderen.

Beginnen deed ik door er een donkere laag op te zetten. Met drybrushes wit en lichtgrijs breng ik de brug verder op kleur tot het naar mijn zin is (wat nu nog niet het geval is, maar we zijn alvast goed op weg).

Daarna volgt er nog een wetwash zodanig dat de voegen weer beter zullen zichtbaar worden.


NMBS HLR7764 @ brug Nonceveux

Toedeloe.

Na nog meer verloren momentjes op te vullen met bruggenbouw.

Afgelopen tijd heb ik in wat verloren momenten weer wat tijd geïnvesteerd in mijn brugje geïnspireerd op dat van Nonceveux.

De baksteen gewelfboogjes onderaan werden opnieuw geplaatst zodat ze nu toch al weer veel beter zitten dan voorheen.
Volgende punt waar ik me wat op gefocust heb is het schilderwerk, we zijn er nog niet helemaal maar het komt goed (links toont wel heel bleek door het butienlicht).
 
Ik gok nog een keertje of 2 erover en het zal wel in orde zijn met het schilderen. Vervolgens wordt het tijd om een modulebakje te maken om de brug in te integreren. Dat doe ik dan samen met de bouw van de uitbreidingsbak van Nonceveux Marchandises, want dat hoeft niet bij enkel een minibaantje te blijven.


Voortgang brug Nonceveux


Groeten,
UIT!
AMSAC - Flickr
H0 - DCC - NMBS/CFL

Edsko Hekman

  • Team Beurzen & PR / BNLS Forumbaan
  • BNLS trambaan-deelnemer
  • Offline Offline
  • Berichten: 8386
  • Nooit uitgeklust....
Re: Nonceveux
« Reactie #4 Gepost op: 03 juli 2018, 20:53:20 »
Ikvinnumleuk! (y)

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk


OlivierV

  • Offline Offline
  • Berichten: 668
  • Idioot op een skateboard
Re: Nonceveux
« Reactie #5 Gepost op: 13 juli 2018, 12:15:44 »
Vorig jaar ook eens een baanplan getekend. Enkel de rechterbak is nog een beetje twijfelachtig daar hij de baan ook wel extra lang maakt en die bak eigenlijk korter kan indien ik die brug zou laten vallen.


Plan Nonceveux
Hoe het er zou moeten gaan uitzien met de uitbreidingen. Enkel de rechterbak is nog een beetje twijfelachtig. Deze bevat de stenen boogbrug over de Amblève bij Trois Points. Misschien is dat net iets te veel van het goede. De 2 middenbakken zouden in principe in de modelbaan thuis ook moeten kunnen passen. De 2 buitenste bakken zouden enkel voor expo's zijn.

Erm oet natuurlijk ook nog een stationsgebouw gekozen worden. Dit zal een beetje uitsteken maar ik had nog een paar cm²'s over voor het minibaantje.

Het meest herkenbare hieraan is het boogbrugje links welk ondertussen klaar is voor inbouw. Voor de rest heeft Nonceveux nooit een dergelijk emplacement gekend/gehad. Maar even de vrije loop met de fantasie moet zeker kunnen!

Aan de hand van het nieuwe plan moesten er lichte wijzigingen gedaan worden aan het sporenplan. Dus vandaag maar even de wissel losgemaakt ui de ballast en gereinigd, net zoals het ene stukje spoor. Ondertussen kan er weer rechtdoor gereden worden op 1 spoor en zal het 2e hoofdspoor met lang perron na Portugal verder aangelegd worden. Rails liggen hart op hart 4,8cm, wat netjes en realistisch oogt. :)

Achteraan werd met pluimkarton ook al de basis voor de straat aangelegd die naar de goederenkoer leidt.

Tevens met paint nog wat gekliederd waar wat komt. Oranje zijn perrons, rechts achteraan de geveltjes en vooraan nog een stationsgebouw. nog een beetje wikken en wegen waar ik dit precies ga plaatsen, maar overweeg om het meer naar links en dus rechtover het begin van het smalle eilandperron te plaatsen. Of meer naar links rechtover de wissel die naar de koer gaat, maar wil ook het zicht op de goederenloods niet te veel wegnemen.
Plaats is geen probleem, heb nog enkele vierkante centimeters over om het ietsje te verbreden zodat het gebouw er nog op een ordentelijke manier op kan.

Wanneer de verslagen voor mijn herexamen Game programming klaar zijn (die moeten toch de 18e binnen zijn) ga ik verder met het in mekaar zetten van de bak links en de daarop aansluitende bak met brug van Nonceveux. De bak rechts heeft voorlopig geen prioriteit. Die met brug wel om eventueel tentoon te stellen op de opendeurdag van AMSAC op 8 oktober 2017.



Daaaag.
AMSAC - Flickr
H0 - DCC - NMBS/CFL

OlivierV

  • Offline Offline
  • Berichten: 668
  • Idioot op een skateboard
Re: Nonceveux
« Reactie #6 Gepost op: 30 juli 2018, 11:13:44 »
Wegens de wijziging aan het sporenplan moest er het een en ander veranderen aan de reeds gemaakte bak. Vandaag was het mooi weer, dus heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt om me buiten te zetten met mijn modulebak.

Zodoende ben ik dan ook maar begonnen aan het bouwen van de 2e module, het is de bedoeling dat hier ook reeds de sporen op komen te liggen zodat het geheel kan gaan plaatsnemen in de nieuwe thuisbaan.

De aangeklede bakken van Stukje langs de maas zullen mettertijd ontmanteld worden. Bruikbare delen zullen elders wel weer opduiken.


Buiten bricoleren

2e bakje is klaar, station komt nu in een lichte/flauwe S te liggen zodanig dat de bocht over de reeds gebouwde brug reeds ingezet is.


Buiten deel 2

Werk van de afgelopen dagen. :)
Van blank bakje naar geschilderd bakje met basis landschap. Morgen wat sporen leggen. Deze week boven wat plaats maken, dan zijn mijn ouders wat gelukkiger.  (staat nu in de living ::) )


Niet stilvallen

Het baantje en de uitbreiding zijn ondertussen naar boven verhuisd.
Vandaag heb ik rustig de tijd genomen om op m'n gemak de sporen op de linkerbak aan te leggen.
Hier een korte beschrijving van de sporen.
De slanke wissels voor het wijkspoor zijn niet te zien daar die op 2 extra bakken komen te liggen. Op een van die bakken komt het brugje van Nonceveux te staan.


Linkerbak

Met wat materieel erop ziet dat er best leuk uit.
Het materiaal is wat in jaren '70 stijl, het thema voor de volgende opendeur van AMSAC op zondag 8 oktober.


Een beetje sfeer

Ik doe op mijn gemak verder met dit (zeker op regenachtige dagen zoals gisteren).

Groetjes.
AMSAC - Flickr
H0 - DCC - NMBS/CFL

Edsko Hekman

  • Team Beurzen & PR / BNLS Forumbaan
  • BNLS trambaan-deelnemer
  • Offline Offline
  • Berichten: 8386
  • Nooit uitgeklust....
Re: Nonceveux
« Reactie #7 Gepost op: 30 juli 2018, 11:39:06 »
Leuk! Ik ben benieuwd!  :)

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 15310
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: Nonceveux
« Reactie #8 Gepost op: 30 juli 2018, 11:53:40 »
Ja mooi, ik ook :)

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11765
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Nonceveux
« Reactie #9 Gepost op: 30 juli 2018, 12:48:59 »
Die met brug wel om eventueel tentoon te stellen op de opendeurdag van AMSAC op 8 oktober 2017.
Nou wil ik je niet zenuwachtig maken,maar tenzij je terug de tijd kan,ben je wel fors te laat om die datum nog te halen  ;)

Verder ben ik benieuwd naar de komende vorderingen  (y)
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Frans Peeters

  • Offline Offline
  • Berichten: 1404
  • Gelukkig voor mij zit de laatste gek nog niet vast
Re: Nonceveux
« Reactie #10 Gepost op: 30 juli 2018, 13:53:37 »
Is een al wat oudere up-date van Olivier. De stand van zaken op zijn baantje staat op het MSM-forum al een heel stuk verder :) :) ;)
Frans
2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes
MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be -
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem (B) op 19 & 20 Oktober 2024

OlivierV

  • Offline Offline
  • Berichten: 668
  • Idioot op een skateboard
Re: Nonceveux
« Reactie #11 Gepost op: 30 juli 2018, 16:18:41 »
Zoals Frans inderdaad schrijft zit ik hier nog wat achter, voorgaande beelden zijn van rond september 2017.

Hier nog wat verder up-to-date brengen.


Een zicht vanop de kop van de ene module. De stoepstenen hebben hun eerste kleurtje ontvangen. Ook heeft de 2e bak wat kleur gekregen. Nu ben ik bezig met de kasseistrook tussen de sporen op de 2e bak. Daarna volgt het eilandperron. Ter afwisseling zal ik me ook bezig houden met het vervaardigen van enkele geveltjes.

Ook nog even uitzoeken hoe de seininrichting moet op de 2 kopbakjes waar het van enkel naar dubbel stationsspoor gaat en hoeveel krokodilletjes daarvoor nodig zijn.

e rotsen kregen een eerste laagje grijze verf en een eerste drybrush met wit. Dat gaat beetje bij beetje de goede richting uit.
Binnenkort ga ik dan wat perrons en gevels maken. voor in de straat achteraan.
In tussentijd is de linkerbak ook volledig bekabeld wat DCC betreft. Wisselaandrijvingen dienen nog geplaatst te worden.
Verder wil ik ook wal nog dit jaar een rondgaand spoor met desnoods nog niet alle opstelsporen voorzien, daar ik het nogal jammer vind dat ik op dit moment thuis niet deftig kan rijden.


Prutsen maar

Nog vele avonden knutselpret te gaan (ideaal na een dagje wortelen op het werk), momenteel leef ik me wat uit met perronboorden en geveltjes maken. Voor de afwisseling gooi ik af en toe wat verf naar die rotsen en de gekerfde kasseien.


Stoomgeweld

Vandaag kwam helemaal per toeval HLV 90.026 de reeks stomertjes in de collectie versterken. Vandaar ze maar eens even opgelijnd op de beschikbare stationssporen van Nonceveux.

Het landschap is wel nog kaal, maar eens de rotsen naar mijn zin zin komen er een stapeltje bomen op het verhoogde deel te staan.

We prutsen verder.


Vrije interpretatie van een omnibus

Een M1 Bd bezit ik al heel lang, dit is een opknappertje want de bouwdoos kwam nogal gehavend aan, nuja, de prijs was er ook naar. Het rijtuig werd in mekaar gezet, voorzien van verlichting en figuurtjes. Tevens werden de handgrepen aangepakt met zilveren verf.

Daar dit soort omnibusjes vroeger ook wel met een type 81 gereden werden maar ik er zo geen heb verkies ik hier mijn recent aangeschafte 90.026, een fijne loc die samen met zijn typegenoot 90.017 in de collectie zit.
Hier komt de loc binnengereden op spoor 3.

Op de achtergrond zijn de recente werken te aanschouwen. Vele extra laagjes verf op de rotsstructuur, ondertussen zit er genoeg variatie in opdat ik het kan gaan aankleden met wat groen. Van grasjes zijn ondertussen ook alweer de eerste sporen te bekennen. Nu wordt het wel tijd om toch eens een degelijk begrassingsapparaat aan te schaffen.


Dat was het wel weer.
AMSAC - Flickr
H0 - DCC - NMBS/CFL

LudoBrabo

  • Offline Offline
  • Berichten: 46
Re: Nonceveux
« Reactie #12 Gepost op: 30 juli 2018, 20:37:36 »
Nonceveux... waar is de tijd:-)  In een vroeger leven heb ik aan wielrennen gedaan en had een tante een chalet in Nonceveux dat dikwijls als trainingsbasis diende... en ja La Redoute is niet ver af....  sorry voor de off-topic loool

OlivierV

  • Offline Offline
  • Berichten: 668
  • Idioot op een skateboard
Re: Nonceveux
« Reactie #13 Gepost op: 03 augustus 2018, 09:19:16 »

Bakje nummer 4

Een half jaar geleden dan maar eens tijdens een verloren uurtje in het hout gevlogen en het bakje voor de rechterkant richting schaduwstation in mekaar geschroefd. Deze is slechts 100*60cm groot, bevat enkel een slanke wissel (oud tillig exemplaar van 29cm lang) om in het station op het juiste spoor terecht te kunnen komen.

Verder komt hier een brugje eventueel enkel voor voetgangers, wat bebouwing met huizen en een overweg....

Tevens overweeg ik het spoor zo te laten slingeren zoals de sporen er nu los op liggen om wat meer dynamiek in het geheel te brengen.


Vervolg geveltjes

 ;)


NMBS HLD5525 met IR naar Luxemburg

Terug rijvaardig met verlichting zonder lekstroom. Mede door een universele plux22 print van "Miniatures Passion".
2 Avondjes rustig solderen en monteren zorgden ervoor dat de problemen met de verlichting van de jongste tijdper IV diesel van de collectie van de baan gingen. Rest enkel nog eens de functiemaping te organiseren op de club met de Lokprogrammer van ESU.

Hier passeert de loc Nonceveux met een sleepje Wegmann rijtuigen aan de haak. Rijtuigen zijn van Lima (set van 3) en mogen best gezien worden. Deze ga ik nog wel eens voorzien van figuren en binnenverlichting.

Binnen afzienbare tijd zal ook een rondgaande baan gemaakt worden, zo kan mijn recent aangekocht materiaal mooi naar m'n zin afgesteld worden en kunnen de anderen hun wieltjes weer uitstrekken tussen het bouwen door.

Ik ben alvast weer tevreden, enkel nog een trapje van vooraan op de cabine terugvinden.
AMSAC - Flickr
H0 - DCC - NMBS/CFL

OlivierV

  • Offline Offline
  • Berichten: 668
  • Idioot op een skateboard
Re: Nonceveux
« Reactie #14 Gepost op: 07 augustus 2018, 18:39:25 »
Een hele tijd geleden weer wat werk verzet aan extra geveltjes. Deze worden afgewerkt op de avonden na het werk deze week en dan zien we wel waar we uitkomen.
Dit of volgend weekend start ik hopelijk ook met de rondgaande baan zodat mijn materieel weer op regelmatige basis kan rollebollen.


Voortgang gevels

Wat zelf ineengegooide boompjes voorzien van wat groen.


NMBS HLR 8051@Nonceveux

Daarna maar eens wat bakken voor opstelsporen gemaakt.


Zwevende opstelsporen

Een tijdje geleden had ik het idee om toch maar opstelsporen toe te voegen aan de baan zodanig dat ik weer kon rondrijden. Hiervoor zijn ondertussen 2 modules gemaakt welke ook moeten dienen icm het minibaantje op de expo. Voor de rest wordt er voor dan nog een tijdelijke bocht gemaakt.

Hier thuis is het de bedoeling dat de zwevende opstelsporen quasi vast blijven en dat daar verschillende modules kunnen op aansluiten.

Voorlopig zijn we bezig met de opstelsporen aan te leggen en de bedrading ervan. Op moment van schrijven zijn er 2 opstelsporen berijdbaar maar hangt alles nog een beetje met haken en ogen aaneen gebreid. We kunnen alleszins al regelmatig wat rondbollen en daar is mijn materieel niet rouwig om.

Op het baantje zelf ben ik bezig met de geveltjes af te werken, dit houdt in het beetje dak erop leggen, ramen, deuren, regenpijpen, deurklinken ... en ze vervolgens bevestigen op een stuk alu om ze stevig aan de bak te kunnen vastschroeven.



Nonceveux uit de lucht

Zo, nu weer verder met de geveltjes.

Quasi al de opstelsporen liggen erin dus even wat anders.

Nog lang niet klaar, maar de deuren en ramen zitten er toch al in.
Moeilijkste zal zijn om de daken realistisch weer te geven, maar allicht zal ik het om het mezelf wat makkelijk te houden enkel het korte deeltje tot tegen de achtergrond maken.

Het is allemaal niet perfect en soms wat simpel uitgevoerd maar voor mij geven ze voldoende sfeer op het baantje ...

Links draait de straat weg naar achter, de achtergrond in.



Huizenrij vanop de goederenkoer

Dag.
AMSAC - Flickr
H0 - DCC - NMBS/CFL