Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Ben
Vandaag om 18:49:03
Mijnbouw Indonesië door NS264
Vandaag om 18:42:05
Conrat door rvredebregt
Vandaag om 18:40:53
Da's Daz 2 door NS264
Vandaag om 18:37:27
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 18:32:58
Rookgenerator wil niet werken, van piko 50652 = BR 93 in Rocrail door jack is back
Vandaag om 18:30:41
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 18:29:04
Liliput Onderdeel NS 7851 stoomlok door Bas, Dordrecht
Vandaag om 18:25:26
BNLS-Werkspoor - Railhopper SM90 door Frits Westers
Vandaag om 18:21:53
tandwiel lux modellbau door bellejt
Vandaag om 17:49:46
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door borotof
Vandaag om 17:47:49
19 Toen door ES44C4
Vandaag om 17:20:58
Raadplaatje door Modellbahnwagen
Vandaag om 17:17:39
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 17:15:12
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 17:03:11
Ovaalramer in messing. Schaal 0 door FritsT
Vandaag om 16:57:23
Koppelingsmechanisme klemt? door Herb73
Vandaag om 16:40:25
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door phdirk
Vandaag om 15:57:32
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 15:23:37
Tandwiel 13 tands tbv aandrijfasje door stoombr38
Vandaag om 15:13:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 15:03:22
Z21 en het programeren met de Z21App. door bask185
Vandaag om 14:36:36
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 14:26:11
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 14:15:56
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 12:07:16
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Ronald Halma
Vandaag om 11:13:03
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door Jelmer
Vandaag om 10:03:46
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door RikM
Vandaag om 09:50:45
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 08:57:01
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Karben
Vandaag om 08:44:29
  

Auteur Topic: lok Baureihe 212  (gelezen 5490 keer)

Hans.F

  • Offline Offline
  • Berichten: 458
  • Hippel RRF 4 + Hippel 300640
lok Baureihe 212
« Gepost op: 30 December 2007, 19:09:54 »
Spoorgenoten,
In mijn beginperiode ( 5-7 jaar geleden) heb ik 3 fleischmann loks DB Cargo baureihe 212 (nummer 4215) aangeschaft en voorzien van een lenz decoder. Ondertussen ben ik echter overgestapt op nederlands materieel, waardoor deze loks werkeloos terzijde staan.
Vanwege de lage prijzen is verkoop niet interessant.
Mede naar aanleiding van een artikel in Rail Mag. nr 250 is mijn vraag of deze loks in aanmerking komen voor een pimp-sessie.
Met andere woorden: Worden deze loks in het grootbedrijf ook ingezet door particuliere vervoerders en kunnen mijn modellen alsnog een tweede kans krijgen?
Wie heeft er tips, suggesties etc.

gr
Hans
   

Robert E

  • Offline Offline
  • Berichten: 909
    • Robert’s Modelspoor Pagina
Re: lok Baureihe 212
« Reactie #1 Gepost op: 30 December 2007, 19:13:55 »
Citaat
ingezet door particuliere vervoerders

Ik ben geen kenner op dit gebied, maar Google kwam hier mee aanzetten... Zie

http://de.wikipedia.org/wiki/DB_Baureihe_V_100

Wel Duitstalig  ;D

mss dat je er wat aan hebt.

Robert
MDRRC-II (Lite) goedkope DIY centrale voor DCC en MM.
Heb je een vraag, stuur me dan een mail via mijn site ipv persoonlijk bericht...

Gouda

  • Offline Offline
  • Berichten: 1236
  • kaas, kaars en siroopwafel
    • Railclub Utrecht
Re: lok Baureihe 212
« Reactie #2 Gepost op: 30 December 2007, 19:20:56 »
Kijk in de de Railmagazine 250 vanaf bladzijde 74 gaat het over de gelijkende broertje V100 uit de voormalige DDR.

Marc
Nederlandse diesels zijn mijn favoriet.

Lokpaint

  • Gast
Re: lok Baureihe 212
« Reactie #3 Gepost op: 30 December 2007, 20:02:40 »
Hoi,

Ik heb al meerdere uitvoeringen "gefabriekt" van marklin modellen.

Keuze genoeg, kijk maar eens op v100.de







Bart

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3243
Re: lok Baureihe 212
« Reactie #4 Gepost op: 30 December 2007, 20:05:49 »
Ook in de railmagazine 250 staat de gerenoveerde uitvoering, uitdaging op zich ;)

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9889
    • belse roestkraam
Re: lok Baureihe 212
« Reactie #5 Gepost op: 30 December 2007, 20:07:04 »
tja, das een geval van draaistellen houden en de rest wegmikken. Die paarse is wel eng zeg. brrr.

Lokpaint

  • Gast
Re: lok Baureihe 212
« Reactie #6 Gepost op: 30 December 2007, 20:11:08 »

 Die paarse is wel eng zeg. brrr.


Is wel de lok die de TEE treinstellen teruggesleept heeft naar nederland ;D

Bart

Hans.F

  • Offline Offline
  • Berichten: 458
  • Hippel RRF 4 + Hippel 300640
Re: lok Baureihe 212
« Reactie #7 Gepost op: 30 December 2007, 20:29:20 »
Spoorgenoten,
Omdat er geschreven werd over het soortgelijke broertje uit de DDR, dacht ik dat er verschillen waren.

De foto's van Bart zijn mij bekend; had echter al gezien dat het niet om de fl.mann ging. Ik ben echter bang dat deze veranderingen niet tot mijn mogelijkheden behoren, maar wie weet wat 2008 brengt.

Verder een ieder bedankt voor de suggesties. "de rest wegmikken en de draaistellen behouden" doen we maar niet.
gr
Hans

JaJo

  • Offline Offline
  • Berichten: 11147
  • Spoor-0 & Spoor-1
    • Modeltreinbaan.nl
Re: lok Baureihe 212
« Reactie #8 Gepost op: 30 December 2007, 20:34:33 »
Citaat
"de rest wegmikken en de draaistellen behouden" doen we maar niet.

Je moet ook niet àlles doen wat Floris zegt...

Groet Jaap
Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9889
    • belse roestkraam
Re: lok Baureihe 212
« Reactie #9 Gepost op: 30 December 2007, 21:02:46 »
nou, als ik me de gerenoveerde even voor de geest haal is er behalve de draaistellen niet veel origineels meer over wat de buitenkant betreft... Een nieuw kapje van styreen maken (alles rechttoe rechtaan, makkelijker kan niet) is dan minder werk.

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5278
    • grootspoorfoto's
Re: lok Baureihe 212
« Reactie #10 Gepost op: 30 December 2007, 21:04:25 »
Die nieuwe zijn wel super mooi ik hoop dat ze die snel in model maken.
Voor grootspoorfoto's zie site

Julius

  • Offline Offline
  • Berichten: 638
Re: lok Baureihe 212
« Reactie #11 Gepost op: 30 December 2007, 21:21:22 »
Worden deze loks in het grootbedrijf ook ingezet door particuliere vervoerders en kunnen mijn modellen alsnog een tweede kans krijgen?
In Nederland rijden zover ik weet geen uit West-Duitse V 100'en omgebouwde locs rond. De gerenoveerde V 100'en die in alle kleuren van de regenboog rondrijden zijn allen omgebouwd uit V 100 D's, oftewel de DR-V 100.

De Bundesbahn V 100 hebben hier vroeger wel in het grensverkeer gereden, Nijmegen-Kleve in de jaren '80 met een Duits stuurstandrijtuig BDnf bijvoorbeeld.

Julius

Hans.F

  • Offline Offline
  • Berichten: 458
  • Hippel RRF 4 + Hippel 300640
Re: lok Baureihe 212
« Reactie #12 Gepost op: 30 December 2007, 21:42:26 »
Julius,
Een duidelijk antwoord! Nu nog even uitzoeken wat de verschillen zijn tussen oost-en west duitse loks, maar met jouw type aanduidingen moet ik een heel eind komen.
In de RM staat op blz 76: Het aantal nog beschikbare oostduitse V100 is sterk aan het af nemen. Om die reden is men gestart met de renovatie van west-duitse zusterlocs.

Ondertussen heb ik wel diverse ideeën opgedaan; nu nog kijken wat haalbaar is. (ondertussen zijn 2 van mijn 3 locs weer bijna rijklaar).

gr
Hans

Lokpaint

  • Gast
Re: lok Baureihe 212
« Reactie #13 Gepost op: 30 December 2007, 22:29:16 »

De Bundesbahn V 100 hebben hier vroeger wel in het grensverkeer gereden, Nijmegen-Kleve in de jaren '80 met een Duits stuurstandrijtuig BDnf bijvoorbeeld.

Julius

Vraagje voor de kenners, hebben de Wiebe loks hier rondgereden? Bijv. bij de aanleg van HSL/betuwelijn.

Hier nog een V100-Ost die volgens mij wel geregeld in nederland komt.


(klik)

Bart

Rob Meijer

  • Offline Offline
  • Berichten: 86
    • Rob Meijer Fotografie
Re: lok Baureihe 212
« Reactie #14 Gepost op: 30 December 2007, 22:31:33 »
De Wiebe locs heel incidenteel wel als tractie voor de werktrein maar zelfstandig zijn ze niet toegelaten in NL.
De BEG loc kwam niet naar NL. Een loccie type 363 kwam wel naar NL maar sinds begin december niet meer.