Nou, dat durf ik ook wel toe te geven. En ik app nooit in mijn auto. Maar gelukkig gaat het dan om kleine foutjes. Veel vaker heb ik de foutjes en fouten van anderen moeten opvangen.
Hebben we in Nederland ooit van die overgangen gekend waarbij hekken normaal de toegang van de trein blokkeren? Dat lijkt mij nou een goede oplossing voor die museumlijntjes.
het treintje sukkelt tegen de al stilstaande auto aan en duw het een metertje opzij.
Je doet je best maar beste Paul. Ik heb in dit topic gepost vanwege de suggestieve berichtgeving: auto ramt stoomtram. Inmiddels een dag verder zie je dat alle lokale media de headers hebben aangepast. Wat er gebeurde is voor mij duidelijk, daar hoef je echt geen machinist op een museumlijn voor te zijn.
Artikel 20. Verkeer op spoorwegen en overwegen20.1. Elk verkeer op buiten de rijbaan aangelegde sporen is verboden.20.2. De weggebruiker die een overweg nadert moet dubbel voorzichtig zijn teneinde alle ongevallen te voorkomen: wanneer het een overweg is zonder slagbomen of zonder verkeerslichten, of wanneer deze lichten niet werken, mag de weggebruiker zich slechts op de overweg begeven na er zich van vergewist te hebben dat geen enkel spoorvoertuig nadert.
Wat mij opvalt is de conducteur die in de eerste seconden met de rug naar het wegverkeer toestaat en met de vlag omlaag.Op het laatste moment (hoort de auto zeker aankomen) draait de conducteur zich om.
Of gedacht dat de mcn de trein op tijd zou stoppen zodat die auto erlangs kon.
Maar zo boos worden als een ander andere conclusies trekt, dat vind ik nou ook weer niet nodig.
Wat ik begrepen heb intussen is dat de vrouw uit het buitenland kwam en niet bekend met de situatie aldaar.
Dus.... zelfs als de auto stil zou hebben gestaan op de overweg, wat overduidelijk niet het geval was, was de auto fout. Op een spoorwegovergang is de weggebruiker te gast. En als er een trein aankomt ben je niet meer welkom.