Onderstaand heb ik wat inspiratie plaatjes geplaatst, niet allemaal met chem.industrie, waaruit blijkt dat er mogelijkheden zijn.
Tuurlijk zijn werkelijke installaties groot. Ik durf de stelling wel aan dat niemand de werkelijkheid op schaal op zijn zolder/kelder/garage kwijt kan. Afstand tussen 2 plaatsen van ca 5 km in 1op87 op je zoldertje? Je maakt het toch kleiner, of je neemt er een deel van?
inderdaad. Behalve het 3 eilanden-ding, dat is een amerikaanse resin-kit die zover ik kan beoordelen heel aardig lijkt op het spul dat vanuit hier op Nederlands-Indië voer
Ontopic: Er is een raffinaderij van walthers Cornerstone. In hoeverre dat ding klopt weet ik niet, maar de industriedingen die ze leveren zijn over het algemeen heel aardig, al zijn ze misschien verkleind en zijn er een hoop details weggelaten om het betaalbaar te houden, maar die details kun je zelf alsnog toevoegen
Veel oudere industrie zit ook niet helemaal logisch in elkaar omdat het een klein bedrijf is dat groeide en groeide, waarbij men er steeds weer wat bij geflanst en geklonterd heeft in een stijl die liefst zo min mogelijk bij het bestaande spul past. In de chemische industrie geldt dat wellicht minder maar het is wel goed om in je achterhoofd te houden.
Het gaat erom de look en feel te creeren.
Dit is mijn inspiratiebron voor de combinatie van chem.industrie en een haven. linkje
Over datgene waar je erg bekend mee bent, vanuit je beroep of interesse, ben je extra kritisch. Heb nog enkele jaren op een touringcar en vrachtwagen gereden. Ik "stoor" me bijvoorbeeld aan helemaal verkeerd geparkeerde wagens....... en zo heeft iedereen wel wat......