Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Terugverende koppeling door Trein033
Vandaag om 00:31:22
Site DTS Modelspoor uit Ermelo doet het (bij mij) niet meer... door Martin Domburg
Vandaag om 00:23:02
Wat was jullie allereerste loc? door HenkN
04 August 2025, 23:16:43
Liliput karwendel expres onderdelen door Stefan88
04 August 2025, 23:10:39
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Jos B.
04 August 2025, 23:07:18
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door Ferdinand Bogman
04 August 2025, 22:33:53
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
04 August 2025, 22:31:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
04 August 2025, 22:31:16
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door nighttrain1
04 August 2025, 22:30:14
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
04 August 2025, 22:23:01
Spoor- en tramweg parafernalia door Marc tramt
04 August 2025, 22:08:54
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door defender
04 August 2025, 22:05:30
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door MOVisser
04 August 2025, 22:02:33
Da's Daz 2 door defender
04 August 2025, 21:59:07
Vreemd probleem door Klaas Zondervan
04 August 2025, 21:56:18
Dordrechtse Dwarsliggerwagens door defender
04 August 2025, 21:50:24
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
04 August 2025, 21:47:12
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Benelux795
04 August 2025, 21:36:16
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Martin Domburg
04 August 2025, 21:26:42
Aachenau West door Overet
04 August 2025, 21:24:03
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door grove den
04 August 2025, 21:21:35
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
04 August 2025, 20:56:59
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door spoorijzer
04 August 2025, 20:36:11
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
04 August 2025, 20:18:33
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
04 August 2025, 20:17:22
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
04 August 2025, 19:47:50
DE II van DKM opnieuw bedraden. door Huup
04 August 2025, 19:34:29
Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
04 August 2025, 19:04:13
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
04 August 2025, 18:21:43
Lokpilot 4 defect door spock
04 August 2025, 16:12:46
  

Auteur Topic: Marklin ICR vs LSM ICR  (gelezen 6493 keer)

Esperopt

  • Offline Offline
  • Berichten: 2227
  • Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Re: Marklin ICR vs LSM ICR
« Reactie #15 Gepost op: 29 December 2007, 22:51:36 »
Sorry, vergeten, komt omdat deze treinstellen m'n interesse niet hebben behalve de-I.

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2789
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re: Marklin ICR vs LSM ICR
« Reactie #16 Gepost op: 30 December 2007, 00:27:34 »
Philotrain is leuk voor mensen met een dikke buidel. Dit soort bedragen vind ik niet realistisch meer. Rij tenslotte ook niet in een Ferrari.

Heb jij niet eens een ferrari en een privéjet ??? ??? ::) ::)
Dacht dat iedereen dat wel had :P :P
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18620
    • Het Groterdam Project
Re: Marklin ICR vs LSM ICR
« Reactie #17 Gepost op: 30 December 2007, 01:06:32 »
Nou, dames en heren

Heel toevallig heeft LSModels zijn site een update gegeven.

En wat zien wij ?  ;D

Hanzelijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 367
Re: Marklin ICR vs LSM ICR
« Reactie #18 Gepost op: 30 December 2007, 01:13:49 »
de ICR van LSM is echt een plaatje,  zou daar de kleinspoor BDs bij passen?

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18620
    • Het Groterdam Project
Re: Marklin ICR vs LSM ICR
« Reactie #19 Gepost op: 30 December 2007, 01:35:43 »
Nee, die is 1:100 en deze van LSM keurig 1:87.

Herman05

  • Offline Offline
  • Berichten: 437
    • Railplaza.nl
Re: Marklin ICR vs LSM ICR
« Reactie #20 Gepost op: 30 December 2007, 10:38:16 »
Weet iemand toevallig of de LSM ook (Wanneer je de asjes veranderd) goed rijdt op een Märklinbaan of kan je dan nog problemen tegenkomen? (Ik weet het model is er nog niet maar even LSM-breedt)

Groeten,
Herman

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22519
Re: Marklin ICR vs LSM ICR
« Reactie #21 Gepost op: 30 December 2007, 10:42:34 »
LSM levert de laatste tijd zowel finescale wielen als nem 310 wielen bij de modellen (8 wielstellen dus). Nem 310 is de Europese tweerailstandaard, maar dat schijnt qua rijden op drierail weinig problemen op te leveren. Dat weet je vermoedelijk zelf beter dan ik. De wielstellen zijn wel geïsoleerd en dat heb je een probleem als je detectie door kortsluiting van de spoorstaven gebruikt.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2366
Re: Marklin ICR vs LSM ICR
« Reactie #22 Gepost op: 30 December 2007, 10:47:17 »
http://www.lsmodels.com/LS/Pages/General_N/Home_N.htm

ff de link toegevoegt :D zien er idd mooi uit,


Sorry in de foute draadje
« Laatst bewerkt op: 30 December 2007, 10:49:51 door Railhopper »

NS 1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1485
Re: Marklin ICR vs LSM ICR
« Reactie #23 Gepost op: 30 December 2007, 10:53:09 »
Sjieksjiek! Blijkbaar leest LSM hier nog steeds netjes mee, want het is erg opvallend dat ze opeens hun site updaten met ICR na dat hier een paar discussies over ICR materieel, de continuiteit van LSM en 1:87 VS 1:100 zijn gevoerd. ;);D

ICR ziet er prima uit! Omdat LSM zegt dat dit de eindprototypes zijn, zal de productie snel gestart worden. Ik denk persoonlijk dat we deze rijtuigen nog ruim voor de zomervakantie op onze banen kunnen hebben. :)

Kijk eens hoe mooi de rijtuigen er uit zien als ze netjes op schaallengte zijn. (Mensen die Marklin ICR hebben: hou die maar eens naast je beeldscherm en zoek de verschillen.) Die rode kleur komt zeker goed.

Het enige puntje wat me opvalt is de kleur van de binnenwand van het keukengedeelte van de BKD. Die was toch bruin en niet wit? Alain, regel dat even voor ons! ;) Maar goed, het zijn nog steeds proto's he.
« Laatst bewerkt op: 30 December 2007, 10:54:58 door NS 1100 »

Herman05

  • Offline Offline
  • Berichten: 437
    • Railplaza.nl
Re: Marklin ICR vs LSM ICR
« Reactie #24 Gepost op: 30 December 2007, 11:07:53 »
@Henk,
Bedankt! Inderdaad heb ik vaker gehoord dat je prima met 2 rail wielen op 3rail kan rijden,.. zeker als het om rijtuigen gaat. Zelf heb ik op dit moment nog geen detectie op mijn baan dus daarvoor hoef ik de wielen niet om te wisselen. Neem aan dat een Roco-asje of Piko-asje ~ wel moet kunnen passen en dat ik daar snel genoeg achter kom. Dus dat wordt geldt reserveren,.. :)

Groeten,
Herman

Herman05

  • Offline Offline
  • Berichten: 437
    • Railplaza.nl
Re: Marklin ICR vs LSM ICR
« Reactie #25 Gepost op: 30 December 2007, 11:10:02 »
Trouwens, ik bedenk me net dat het misschien het handigste is om de ICR discussie voort te zetten in dit topic. Kwestie van alle info bij elkaar houden. ;)
Dus vandaar dat ik hier mijn tweede vraag stel. :)
Is het verstandig om voor deze LSM voor in te tekenen bij een winkel of kun je ze ook nadat ze op de markt komen snel kopen?

Groeten,
Herman

NS 1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1485
Re: Marklin ICR vs LSM ICR
« Reactie #26 Gepost op: 30 December 2007, 11:16:57 »
Sowieso zou ik ze voorintekenen. Heb ik tot nu toe altijd gedaan bij LSM producties en ik ben geen enkele keer teleurgesteld geweest, want de kwaliteit is altijd zeer hoog. Als je niet voorintekent, loop je de kans dat je naast het net gaat vissen.

Julius

  • Offline Offline
  • Berichten: 638
Re: Marklin ICR vs LSM ICR
« Reactie #27 Gepost op: 30 December 2007, 12:25:17 »
Het enige puntje wat me opvalt is de kleur van de binnenwand van het keukengedeelte van de BKD. Die was toch bruin en niet wit?
Volgens mij is wit/beige gewoon goed. Goed kijken, helaas niets beters kunnen vinden:
Interieur van een onbekende ICR BKF, 30 juli 2005
« Laatst bewerkt op: 30 December 2007, 12:35:52 door Julius »

Hanzelijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 367
Re: Marklin ICR vs LSM ICR
« Reactie #28 Gepost op: 30 December 2007, 12:29:05 »
Dus als je met een BDs stam wil rijden, moet Marklin ICR nemen, wel jammer vond het intrieur van LSM ICR wel mooi

Dion

  • powerd by Uhlenbrock & Esu
  • Offline Offline
  • Berichten: 6046
  • stationsplein Baden-Baden
    • stationsplein Baden Baden
Re: Marklin ICR vs LSM ICR
« Reactie #29 Gepost op: 30 December 2007, 12:55:47 »
Heb de foto's van de icr NS op de website van LSmodels eens bekeken.
Het lange wachten wordt dan uiteindelijk beloond :D.

Wat meerdere hier opviel is dus de kleur van het rood, nou dat vind ik dus niet echt geweldig :(.
Het zijn nog "proef" modelen, laten we hopen dat ze de kleur en evt. andere zaken nog aanpassen.

Zelf heb ik de rood/gele besteld en net als andere lang moeten wachten. Echter als de kleur rood zo blijft dan weet ik niet of ik ze wel zo wil hebben.
Of ik maak de wissel naar de blauw/gele. Hiervan vind ik de kleur wel goed.

Gelukkig zijn het nog maar foto's waarvan de kleur zou kunnen afwijken met de "echte" kleur. Evt. worden er nog veranderingen doorgevoerd.

Ben wel blij dat ze onderweg zijn, maar eerst zien.

Dion
« Laatst bewerkt op: 30 December 2007, 12:58:44 door dion »
groetjes Dion