Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Dordrechtse Dwarsliggerwagens door marco
Vandaag om 19:16:30
Bahnstrecke 5867 door Eric v C
Vandaag om 19:16:10
Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
Vandaag om 19:04:13
Vreemd probleem door spock
Vandaag om 18:53:02
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 18:49:49
Aachenau West door Overet
Vandaag om 18:47:36
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 18:21:43
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Daan de leeuw
Vandaag om 17:40:18
Prestige Models : ervaringen door willyTEE
Vandaag om 16:58:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wies
Vandaag om 16:56:48
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door Rob Ellerman
Vandaag om 16:22:52
Lokpilot 4 defect door spock
Vandaag om 16:12:46
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door vpeters1984
Vandaag om 16:08:38
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 16:05:18
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Dick55
Vandaag om 15:44:02
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 14:40:16
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 14:39:19
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ronald Halma
Vandaag om 14:38:13
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 14:37:17
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 14:35:52
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door Scratchbuilt
Vandaag om 14:27:09
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 14:07:16
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 13:51:41
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 13:39:42
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:22:20
DE II van DKM opnieuw bedraden. door paazhaas
Vandaag om 13:04:47
Heroplage Artitec Plan W? door André82
Vandaag om 12:33:36
Wat was jullie allereerste loc? door bellejt
Vandaag om 12:33:26
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:26:30
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door jerdenberg
Vandaag om 12:13:23
  

Auteur Topic: Marklin ICR vs LSM ICR  (gelezen 6467 keer)

Esperopt

  • Offline Offline
  • Berichten: 2227
  • Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Re: Marklin ICR vs LSM ICR
« Reactie #15 Gepost op: 29 December 2007, 22:51:36 »
Sorry, vergeten, komt omdat deze treinstellen m'n interesse niet hebben behalve de-I.

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2789
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re: Marklin ICR vs LSM ICR
« Reactie #16 Gepost op: 30 December 2007, 00:27:34 »
Philotrain is leuk voor mensen met een dikke buidel. Dit soort bedragen vind ik niet realistisch meer. Rij tenslotte ook niet in een Ferrari.

Heb jij niet eens een ferrari en een privéjet ??? ??? ::) ::)
Dacht dat iedereen dat wel had :P :P
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18620
    • Het Groterdam Project
Re: Marklin ICR vs LSM ICR
« Reactie #17 Gepost op: 30 December 2007, 01:06:32 »
Nou, dames en heren

Heel toevallig heeft LSModels zijn site een update gegeven.

En wat zien wij ?  ;D

Hanzelijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 367
Re: Marklin ICR vs LSM ICR
« Reactie #18 Gepost op: 30 December 2007, 01:13:49 »
de ICR van LSM is echt een plaatje,  zou daar de kleinspoor BDs bij passen?

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18620
    • Het Groterdam Project
Re: Marklin ICR vs LSM ICR
« Reactie #19 Gepost op: 30 December 2007, 01:35:43 »
Nee, die is 1:100 en deze van LSM keurig 1:87.

Herman05

  • Offline Offline
  • Berichten: 437
    • Railplaza.nl
Re: Marklin ICR vs LSM ICR
« Reactie #20 Gepost op: 30 December 2007, 10:38:16 »
Weet iemand toevallig of de LSM ook (Wanneer je de asjes veranderd) goed rijdt op een Märklinbaan of kan je dan nog problemen tegenkomen? (Ik weet het model is er nog niet maar even LSM-breedt)

Groeten,
Herman

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22519
Re: Marklin ICR vs LSM ICR
« Reactie #21 Gepost op: 30 December 2007, 10:42:34 »
LSM levert de laatste tijd zowel finescale wielen als nem 310 wielen bij de modellen (8 wielstellen dus). Nem 310 is de Europese tweerailstandaard, maar dat schijnt qua rijden op drierail weinig problemen op te leveren. Dat weet je vermoedelijk zelf beter dan ik. De wielstellen zijn wel geïsoleerd en dat heb je een probleem als je detectie door kortsluiting van de spoorstaven gebruikt.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2366
Re: Marklin ICR vs LSM ICR
« Reactie #22 Gepost op: 30 December 2007, 10:47:17 »
http://www.lsmodels.com/LS/Pages/General_N/Home_N.htm

ff de link toegevoegt :D zien er idd mooi uit,


Sorry in de foute draadje
« Laatst bewerkt op: 30 December 2007, 10:49:51 door Railhopper »

NS 1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1485
Re: Marklin ICR vs LSM ICR
« Reactie #23 Gepost op: 30 December 2007, 10:53:09 »
Sjieksjiek! Blijkbaar leest LSM hier nog steeds netjes mee, want het is erg opvallend dat ze opeens hun site updaten met ICR na dat hier een paar discussies over ICR materieel, de continuiteit van LSM en 1:87 VS 1:100 zijn gevoerd. ;);D

ICR ziet er prima uit! Omdat LSM zegt dat dit de eindprototypes zijn, zal de productie snel gestart worden. Ik denk persoonlijk dat we deze rijtuigen nog ruim voor de zomervakantie op onze banen kunnen hebben. :)

Kijk eens hoe mooi de rijtuigen er uit zien als ze netjes op schaallengte zijn. (Mensen die Marklin ICR hebben: hou die maar eens naast je beeldscherm en zoek de verschillen.) Die rode kleur komt zeker goed.

Het enige puntje wat me opvalt is de kleur van de binnenwand van het keukengedeelte van de BKD. Die was toch bruin en niet wit? Alain, regel dat even voor ons! ;) Maar goed, het zijn nog steeds proto's he.
« Laatst bewerkt op: 30 December 2007, 10:54:58 door NS 1100 »

Herman05

  • Offline Offline
  • Berichten: 437
    • Railplaza.nl
Re: Marklin ICR vs LSM ICR
« Reactie #24 Gepost op: 30 December 2007, 11:07:53 »
@Henk,
Bedankt! Inderdaad heb ik vaker gehoord dat je prima met 2 rail wielen op 3rail kan rijden,.. zeker als het om rijtuigen gaat. Zelf heb ik op dit moment nog geen detectie op mijn baan dus daarvoor hoef ik de wielen niet om te wisselen. Neem aan dat een Roco-asje of Piko-asje ~ wel moet kunnen passen en dat ik daar snel genoeg achter kom. Dus dat wordt geldt reserveren,.. :)

Groeten,
Herman

Herman05

  • Offline Offline
  • Berichten: 437
    • Railplaza.nl
Re: Marklin ICR vs LSM ICR
« Reactie #25 Gepost op: 30 December 2007, 11:10:02 »
Trouwens, ik bedenk me net dat het misschien het handigste is om de ICR discussie voort te zetten in dit topic. Kwestie van alle info bij elkaar houden. ;)
Dus vandaar dat ik hier mijn tweede vraag stel. :)
Is het verstandig om voor deze LSM voor in te tekenen bij een winkel of kun je ze ook nadat ze op de markt komen snel kopen?

Groeten,
Herman

NS 1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1485
Re: Marklin ICR vs LSM ICR
« Reactie #26 Gepost op: 30 December 2007, 11:16:57 »
Sowieso zou ik ze voorintekenen. Heb ik tot nu toe altijd gedaan bij LSM producties en ik ben geen enkele keer teleurgesteld geweest, want de kwaliteit is altijd zeer hoog. Als je niet voorintekent, loop je de kans dat je naast het net gaat vissen.

Julius

  • Offline Offline
  • Berichten: 638
Re: Marklin ICR vs LSM ICR
« Reactie #27 Gepost op: 30 December 2007, 12:25:17 »
Het enige puntje wat me opvalt is de kleur van de binnenwand van het keukengedeelte van de BKD. Die was toch bruin en niet wit?
Volgens mij is wit/beige gewoon goed. Goed kijken, helaas niets beters kunnen vinden:
Interieur van een onbekende ICR BKF, 30 juli 2005
« Laatst bewerkt op: 30 December 2007, 12:35:52 door Julius »

Hanzelijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 367
Re: Marklin ICR vs LSM ICR
« Reactie #28 Gepost op: 30 December 2007, 12:29:05 »
Dus als je met een BDs stam wil rijden, moet Marklin ICR nemen, wel jammer vond het intrieur van LSM ICR wel mooi

Dion

  • powerd by Uhlenbrock & Esu
  • Offline Offline
  • Berichten: 6046
  • stationsplein Baden-Baden
    • stationsplein Baden Baden
Re: Marklin ICR vs LSM ICR
« Reactie #29 Gepost op: 30 December 2007, 12:55:47 »
Heb de foto's van de icr NS op de website van LSmodels eens bekeken.
Het lange wachten wordt dan uiteindelijk beloond :D.

Wat meerdere hier opviel is dus de kleur van het rood, nou dat vind ik dus niet echt geweldig :(.
Het zijn nog "proef" modelen, laten we hopen dat ze de kleur en evt. andere zaken nog aanpassen.

Zelf heb ik de rood/gele besteld en net als andere lang moeten wachten. Echter als de kleur rood zo blijft dan weet ik niet of ik ze wel zo wil hebben.
Of ik maak de wissel naar de blauw/gele. Hiervan vind ik de kleur wel goed.

Gelukkig zijn het nog maar foto's waarvan de kleur zou kunnen afwijken met de "echte" kleur. Evt. worden er nog veranderingen doorgevoerd.

Ben wel blij dat ze onderweg zijn, maar eerst zien.

Dion
« Laatst bewerkt op: 30 December 2007, 12:58:44 door dion »
groetjes Dion