Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bouw van materieel 40 treinstellen door Jelmer
Vandaag om 08:48:06
Decals voor een Roco 64892 DSG Speisewagen door martijnhaman
Vandaag om 08:30:14
25 jaar geleden door Marc tramt
Vandaag om 08:20:49
"Nederlandse" modellen door Besselspoor
Vandaag om 08:14:36
Oude metalen trafo's gebruiken....... door grossraumwagen
Vandaag om 08:13:06
Baan in Los Angeles door Wim Vink
Vandaag om 08:10:56
LS Models 2024 door Martijn193
Vandaag om 08:02:33
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Frank 123
Vandaag om 06:50:08
Pfarrerwinkel bahn door AndrevdG
Vandaag om 05:11:01
Stationsplein Baden Baden door frits959
Vandaag om 03:21:41
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Modellbahnwagen
Vandaag om 00:35:59
NS 8400 van Werps door Huup
18 april 2024, 23:17:50
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
18 april 2024, 23:17:45
Bisonkit verdunner door Deetrein
18 april 2024, 23:16:25
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source) door reinderlf
18 april 2024, 23:02:30
Vergelijkings-/conversietabel modelverven door Rob Ellerman
18 april 2024, 22:37:44
Aachenau West door MichielB
18 april 2024, 22:22:36
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Thom
18 april 2024, 21:24:49
US diorama in H0 door basjuh1981
18 april 2024, 21:19:01
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
18 april 2024, 21:09:01
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door Noordernet
18 april 2024, 20:44:22
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door MichielB
18 april 2024, 20:24:46
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MichielB
18 april 2024, 20:05:30
20 en 21 april MobExpo door renenstimpie
18 april 2024, 18:53:42
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door roco
18 april 2024, 17:54:18
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
18 april 2024, 17:48:50
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
18 april 2024, 17:09:15
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
18 april 2024, 17:02:09
Frans/Belgisch H0e baantje door Jack Black (NS1220)
18 april 2024, 16:49:52
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Pauldg
18 april 2024, 16:03:04
  

Auteur Topic: Containertrein, waarom is eerste wagen(s) niet beladen?  (gelezen 11364 keer)

Bas, Dordrecht

  • Offline Offline
  • Berichten: 1125
Re: Containertrein, waarom is eerste wagen(s) niet beladen?
« Reactie #75 Gepost op: 02 mei 2018, 14:47:49 »
Dat zijn dingen die je maar net moet weten, trekkracht van een loc en traject welke deze rijd ;)
en een deur die open staat, je moet eens weten hoe vaak ik onderweg door de diverse  Fdl op mijn traject werd gebeld dat de deur van de achterste cabine open  stond (class66) ::)  ;)

Lijkt me toch vrij belangrijk dat je dat als machinist weet ;-) Ergens halverwege stil komen te staan in 27 %0 omdat je trein te zwaar is, is vrij pijnlijk  ;D

Dat laatste hoor bij de beroepseer die machinisten hier hebben. Voordat je je lok verlaat of aan een collega geeft, zorg je dat de boel opgeruimd is, ramen / Zongordijnen dicht  en de stangen gepoetst zijn....niets zo ellendig als je dienst te moeten beginnen met vieze kladden.... (y)

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3207
Re: Containertrein, waarom is eerste wagen(s) niet beladen?
« Reactie #76 Gepost op: 02 mei 2018, 14:55:36 »
Dat zijn wel belangrijke dingen om te weten idd, maar dan moet je maar net wel bekendheid hebben op een RE4 en het te rijden traject  ;)
vaak weet een machinist het wel, maar heeft het bedrijf zo zijn eigen interpretaties wat materieel kan en mag.....

Dat viel me al op dat Oostenrijkse en Zwitserse collega's erg zuinig op hun materieel zijn, een gegeven wat ik in Nederland mis bij diverse collega's  ::)

Bas, Dordrecht

  • Offline Offline
  • Berichten: 1125
Re: Containertrein, waarom is eerste wagen(s) niet beladen?
« Reactie #77 Gepost op: 02 mei 2018, 17:23:40 »
Dat zijn wel belangrijke dingen om te weten idd, maar dan moet je maar net wel bekendheid hebben op een RE4 en het te rijden traject  ;)
vaak weet een machinist het wel, maar heeft het bedrijf zo zijn eigen interpretaties wat materieel kan en mag.....

ehhmm....dat komt nou bij mij over als: Een Re 4/4 kan technisch maximaal 650 ton de berg optrekken. Het bedrijf heeft dus eigen interpretaties wat materieel kan en mag, en zij laten die lok dus 1600 ton de berg optrekken, want volgens hun interpretatie gaat dat ook wel. Resultaat is dus dat je halverwege stil komt te staan omdat het gewoonweg niet mogelijk is meer dan die 650 ton te trekken. Niks geen interpretatie dus, gewoon voorschriften die iedere machinist kent en ieder bedrijf zich aan houd. Al die kapotte loks met uitgebrande motoren moeten repareren of goederentreinen steeds moeten afslepen omdat hun interpretatie niet overeenstemt met de werkelijkheid houd volgens mij geen bedrijf lang vol ;-) Al deze kennis wordt bij de lokinstructie besproken. Is een machinist niet geinstrueerd op een lok of traject, mag en zal hij deze ook niet rijden.

Ik heb ook nog nooit ook maar een machinist ontmoet die het heeft gedurft om een trein van 1600 ton met 1 Re 420 de berg over te trekken... :D Sterker nog: als dat een van onze machinisten zou doen, is dat een reden voor direkt ontslag...

...en een deur die open staat, je moet eens weten hoe vaak ik onderweg door de diverse  Fdl op mijn traject werd gebeld dat de deur van de achterste cabine open  stond (class66) ::)  ;)

Controleer jij je lok dan nooit voor je deze overneemt van je collega's???

Groeten

Bas
« Laatst bewerkt op: 02 mei 2018, 17:26:32 door Lokführer Bas »

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3207
Re: Containertrein, waarom is eerste wagen(s) niet beladen?
« Reactie #78 Gepost op: 02 mei 2018, 17:37:19 »
Desondanks vind men in NL dat men met een V100 makkelijk 2000 ton kan trekken,maar gelukkig is Nederland redelijk vlak ;) terwijl die dingen gebouwd zijn voor 800 ton op nevenlijnen.
De ervaren machinisten zullen hier tegen in durven gaan, helaas vind men altijd wel een wat zwakkere broeder, die of niet beter weet of geen nee durft te zeggen.
Helaas worden er in het kader van geldbesparingen beslissingen genomen waar af en toe de tranen van in mijn ogen schieten.....

soms word een loc overgenomen op een perron en dan moet je snel weer door en kun je niet uitgebreid de loc nalopen. In dit geval was het echter een slecht sluitende deur die niet goed in zijn vergrendeling bleef zitten. Blijven koekblikken die 66's  ;) ::)

Te 2/2

  • Offline Offline
  • Berichten: 967
  • Metrop-Märklin
Re: Containertrein, waarom is eerste wagen(s) niet beladen?
« Reactie #79 Gepost op: 02 mei 2018, 18:34:54 »
deur van de derde staat open
Het overkomt me niet vaak dat ik dezelfde trein een uur later nog eens op de kiek zet.
Bij deze wel, en warempel, de deur was toen dicht (en er waren 2 stroomafnemers omhoog), bij een dalende rit richting Domodossola vanaf Brig (tunnelmond Simplon):


En goh, de voorste container zit toch een stukje van de lok vandaan ... ;D
« Laatst bewerkt op: 02 mei 2018, 18:43:20 door Te 2/2 »
Jan Willem

analoog hybride DC baan (2-rail+3-rail),
CH, peco, piko, roco, k-rail