Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Revier Rheinbrenner (H0) door Marco1044
Vandaag om 19:14:52
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules door Lucien
Vandaag om 19:13:05
"Southern Pacific's Coos Bay Branchline in H0", een nieuwe thuisbaan. door Ronald Halma
Vandaag om 18:53:51
Rondom Charlois door R1954
Vandaag om 18:32:39
Piko EUROCITY 2969 traxx door the_gold
Vandaag om 18:24:08
Onshape gebruikersgroep door Frank 123
Vandaag om 18:23:22
Spoor- en tramweg parafernalia door Eelco Storm
Vandaag om 18:07:14
VERPLAATST: Probleem met inloggen door Duikeend
Vandaag om 18:02:20
Wie weet hoe je 2 fleischmann sprinters kan koppelen door linquenda2
Vandaag om 17:58:09
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Arjan6511
Vandaag om 17:54:25
Modellbau Lingen 2026 door Scratchbuilt
Vandaag om 17:39:57
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 17:38:27
Resin kits best met of zonder grondlaag door Duikeend
Vandaag om 17:37:14
Raadplaatje door Gerrit H
Vandaag om 17:36:02
Station Steenwijk poging 2 door Duikeend
Vandaag om 17:25:22
Station Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0 door Locojack
Vandaag om 17:14:30
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 17:00:58
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 16:30:51
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 15:52:23
Rivarossi br 56 HR2891S door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 15:28:59
Brexbachtalbahn - Duitslands mooiste zijlijn. door Brexbachtalbahn
Vandaag om 13:47:48
Wat hebben treintjes met Kerst te maken? door Besselspoor
Vandaag om 13:33:42
Site Uhlenbrock door Michaël dB
Vandaag om 12:53:27
Contact gegevens Roco NL door Herb73
Vandaag om 12:10:22
Tijdschrift DIGIFOTOpro: schitterende reportage over museumlijnen door BrightonBelle
Vandaag om 12:07:36
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap. door Eric B
Vandaag om 11:14:37
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 11:13:14
Ervaringen met Van Perlo ( DinaSys ) draaischijfbesturing door Ronald Halma
Vandaag om 10:22:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:20:24
Probleem met Trix wagon door klusser
Vandaag om 09:17:36
  

Auteur Topic: BNLS-Werkspoor - Benelux Hondekop  (gelezen 77029 keer)

Matthijs van Heijningen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2417
Re: BNLS-Werkspoor - Benelux Hondekop
« Reactie #135 Gepost op: 28 January 2008, 17:55:30 »
Dat ziet er strak uit  :D :o

mvg,

Matthijs

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12569
    • sleutelspoor
Re: BNLS-Werkspoor - Benelux Hondekop
« Reactie #136 Gepost op: 01 February 2008, 21:20:55 »
Afdeling Nederland


en



Belgie!

SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

WillemNS

  • Gast
Re: BNLS-Werkspoor - Benelux Hondekop
« Reactie #137 Gepost op: 01 February 2008, 22:20:15 »
Jaaja, hij is mooi Heer Kras! 8)

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2523
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: BNLS-Werkspoor - Benelux Hondekop
« Reactie #138 Gepost op: 02 February 2008, 20:57:24 »
Strak hoor! Toch maar de cabineruiten laten zitten?

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12569
    • sleutelspoor
Re: BNLS-Werkspoor - Benelux Hondekop
« Reactie #139 Gepost op: 02 February 2008, 21:00:03 »
Waren met geen mogelijkheid te lossen :- :-[ Dan maar afplakken :P
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

mpol

  • Offline Offline
  • Berichten: 389
Re: BNLS-Werkspoor - Benelux Hondekop
« Reactie #140 Gepost op: 02 February 2008, 21:23:42 »
Dat ziet er strak uit!!
Kijk uit naar het artikel op sleutelspoor.

grt,
Marcel

btraornsuhobcd

  • Offline Offline
  • Berichten: 1242
Re: BNLS-Werkspoor - Benelux Hondekop
« Reactie #141 Gepost op: 02 February 2008, 21:26:11 »
hoe krijg je die leidingen op het dak? zelfbouw van messing+styreen??
't ziet er goed uit! ;)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12569
    • sleutelspoor
Re: BNLS-Werkspoor - Benelux Hondekop
« Reactie #142 Gepost op: 02 February 2008, 21:39:40 »
Yeh.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12569
    • sleutelspoor
Re: BNLS-Werkspoor - Benelux Hondekop
« Reactie #143 Gepost op: 07 February 2008, 22:17:25 »
We gaan ons nu buigen over het intrieur van de bakken. De motor zit danig in de weg!
SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12569
    • sleutelspoor
Re: BNLS-Werkspoor - Benelux Hondekop
« Reactie #144 Gepost op: 13 February 2008, 15:53:07 »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Peter Wijshake

  • Offline Offline
  • Berichten: 573
Re: BNLS-Werkspoor - Benelux Hondekop
« Reactie #145 Gepost op: 13 February 2008, 16:04:43 »
vrijheidstrein?  ;D ;D ;D

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1893
  • Roco Fccpps vriend
Re: BNLS-Werkspoor - Benelux Hondekop
« Reactie #146 Gepost op: 13 February 2008, 23:42:31 »
We gaan ons nu buigen over het intrieur van de bakken. De motor zit danig in de weg!
SK

De originele Lima motor zeker? Moet je naar de kop verplaatsen, in de bagageafdeling. Heb dat in het verleden zelf gedaan, uitsparing voor motor uitzagen in voorkant bodemplaat, uitgezaagd stuk in achterkant lijmen (ik heb zelf een niet-motor onderstel gebruikt).



Motor heeft net genoeg ruimte. OK, dan is in de cabine geen interieur meer mogelijk, maar als je die niet verlicht valt het niet zo op.
Of een BB unit of Spud eronder aan de voorkant, die is lager. Verder voordeel is dat je ruimte krijgt om de bakken kort te koppelen.





Dit zijn Fleischmann spoor N kortkoppelmechanismes die OP de draaistellen zijn gelijmd.

Helaas geen erg goede foto's, en het stel heb ik niet meer, dus nieuwe maken lukt ook niet. Maar ik hoop dat het voldoende verduidelijkt wat ik gedaan heb.

Albert
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18610
    • Het Groterdam Project
Re: BNLS-Werkspoor - Benelux Hondekop
« Reactie #147 Gepost op: 14 February 2008, 00:02:15 »
eum, ik denk dat Sobat een Piko aan het pimpen is.

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1893
  • Roco Fccpps vriend
Re: BNLS-Werkspoor - Benelux Hondekop
« Reactie #148 Gepost op: 14 February 2008, 00:12:51 »
Oeps, eh, ja. Niet goed opgelet, is al laat, ben nog zo gewend dat er Lima's gepimpt worden.
Piko heeft motor middenin, is het niet? Dan wordt wijzigen iets vervelender, zeker als je dezelfde rijeigenschappen wilt houden. Hele aandrijving eruit voor Spud of motor+tandwielkast+truckstel (GM&S?) is dan wel heel rigoreus.

Albert
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

Monobrachius

  • Offline Offline
  • Berichten: 894
  • LE II
Re: BNLS-Werkspoor - Benelux Hondekop
« Reactie #149 Gepost op: 14 February 2008, 09:37:58 »
Je zou de motor kunnen vervangen door een met een kleine diameter, maar ik ben bang dat je kardanas op het draaistel te hoog binnenkomt, terwijl je juist wilt dat hij bij de motor laag blijft. Ik zat zelf te denken aan kleine maxon. Ik heb hier een plaatje van in dit draadje.

Henk
K.Bay.Sts.B