Google+
Doel:€250.00
Donaties:€66.80

Per saldo:€-183.20

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 23-06-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Baan in Los Angeles door AndrevdG
Vandaag om 01:24:39
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door gtw6016
Vandaag om 01:21:17
Egyptisch smalspoor ( 0e ) door sdz1976
Vandaag om 00:46:28
BNLS-module: "Groeten uit Jottum" door Gert Arkema
Vandaag om 00:39:14
Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)... door laurent
Vandaag om 00:35:50
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door T.Spat
Vandaag om 00:31:12
Plaatsen van DB seinen door Remco vM
Vandaag om 00:28:50
Brawa 43916, hoe digitaliseren zonder stekker? door laurent
Vandaag om 00:20:51
Roco 2018 (zonder Fleischmann) door Chris Westerduin
Vandaag om 00:02:07
Ovaalramer in messing. Schaal 0 door FritsT
23 juni 2018, 23:48:02
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Reeks77
23 juni 2018, 23:33:08
Jaren 80 in woord en beeld door Eric B
23 juni 2018, 22:56:50
HK draaischijf: ervaringen? door Remco_Nzo
23 juni 2018, 22:38:34
Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0 door Jelmer
23 juni 2018, 21:28:23
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
23 juni 2018, 21:20:19
plaatjes kantelen door Menno
23 juni 2018, 20:57:17
  

Auteur Topic: Van gelijkstroom ombouwen naar Märklin analoog.  (gelezen 871 keer)

borotof

  • Offline Offline
  • Berichten: 141
Re: Van gelijkstroom ombouwen naar Märklin analoog.
« Reactie #15 Gepost op: 12 april 2018, 21:33:42 »
www.esu.eu/...esudownloads/51981_LokPilot_V40_Familie_ESU...

Vertaal deze pagina
Daher können Sie im Analogbetrieb nicht nur die Anfahr- und Höchstgeschwindigkeit Ihrer Lok einstellen und bestimmen, welche der Funktionen aktiv sein soll: Sogar die. Lastregelung ist aktiv! Dadurch sind LokPilot V4.0 Decoder ideal für Analogloks: Endlich können Sie Ihre alten, viel zu schnellen. Loks bremsen. 5.2.4.

Timo

  • Team encyclopedie
  • Offline Offline
  • Berichten: 3829
Re: Van gelijkstroom ombouwen naar Märklin analoog.
« Reactie #16 Gepost op: 12 april 2018, 21:39:17 »
Maw, de spanning is inderdaad de referentie voor de snelheid maar de motor wordt altijd langzamer gestuurd (<100% PWM) op de rechte baan om dus marge te hebben op een helling. (y) Werkt dus alleen als lastregeling voor hellingen en bogen. En dus niet bedoelt voor spanningsval (waar het digitaal ook voor werkt). En ik verwacht inderdaad wel een beetje extra spanningsval (dus er wordt een evenwicht bereikt) maar ik denk (of hoop eigenlijk meer aangezien je anders hele slechte stroomvoorziening naar de rails hebt) dat de spanningsval minimaal is.

En €37,- voor een omschakelrelais :o


Timo
Verzonden vanaf mijn desktop met Firefox

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 15504
    • Pagina van klaas
Re: Van gelijkstroom ombouwen naar Märklin analoog.
« Reactie #17 Gepost op: 12 april 2018, 21:43:36 »
Dat stukje in de ESU handleiding had ik ook gevonden. Maar ik hou mijn twijfels. Als de spanning te veel varieert met de belasting dan werkt het averechts. Dit in tegenstelling tot digitaal waar de uitgezonden snelheidsstap een vast gegeven is dat niet afhankelijk is van de spanning.
Take it slow, the pace is not what matters, it's the direction that you go. (J.R. Cash)

borotof

  • Offline Offline
  • Berichten: 141
Re: Van gelijkstroom ombouwen naar Märklin analoog.
« Reactie #18 Gepost op: 12 april 2018, 22:13:43 »
Maar waar de uiteindelijke maximaal mogelijke lastregeling weer wel afhankelijk is van de spanning. Maar dat zijn erg veel alsdannen. Lastregeling is gewoon mogelijk bij analoog gebruik.

En verder moet je baanvermogen wel erg krap bemeten zijn wil je dat in de praktijk gaan merken.
« Laatst bewerkt op: 12 april 2018, 22:21:09 door borotof »

cvdl1952

  • Offline Offline
  • Berichten: 3
Re: Van gelijkstroom ombouwen naar Märklin analoog.
« Reactie #19 Gepost op: 12 april 2018, 22:43:11 »
Als de voeding van de transformatoren zakt van bv van 230 V naar 210 V zal de piek spanning van de overschakelstroom waarschijnlijk ook zakken en hoeft mijn peloton trafo's niet vervangen te worden.

Bahn-AG

  • Offline Offline
  • Berichten: 345
Re: Van gelijkstroom ombouwen naar Märklin analoog.
« Reactie #20 Gepost op: 12 april 2018, 23:42:32 »
Hallo

Het enige verschil tussen oude en nieuwe trafos is een verbeterde beveiliging.

Bij de oude trafo kon onder bepaalde omstandigheden netspanning op een (uitgetrokken) stekker staan bij gebruik van meerdere trafo's.

De omschakelspanning is nog steeds gelijk aan die van de oude blauwe trafo's.

Dekoders die toen stuk gingen waren van een twijfelachtige kwaliteit.

Hier nog wat ( duits) leesvoer:

https://www.maerklin.de/fileadmin/media/service/faq/Technik-Tipp-207.pdf

En iets over spanningen bij trafo's

https://www.maerklin.de/fileadmin/media/service/faq/technik-tipp-404.pdf

Bart
« Laatst bewerkt op: 13 april 2018, 02:00:50 door Bahn-AG »

Fritsprt

  • Offline Offline
  • Berichten: 886
Re: Van gelijkstroom ombouwen naar Märklin analoog.
« Reactie #21 Gepost op: 13 april 2018, 09:30:44 »
Als de voeding van de transformatoren zakt van bv van 230 V naar 210 V zal de piek spanning van de overschakelstroom waarschijnlijk ook zakken en hoeft mijn peloton trafo's niet vervangen te worden.

 ??? ??? ??? Hoe wil jij de netspanning laten zakken?

gr. Frits

hmmglaser

  • Offline Offline
  • Berichten: 73
Re: Van gelijkstroom ombouwen naar Märklin analoog.
« Reactie #22 Gepost op: 13 april 2018, 09:39:04 »
Gooi er even honderd mtr kabel voor en je spanning zal zakken ;D
Marklin garandeert dat hun decoders blijven werken ook met oude trafo's.
Mvg Mark