Doel:€250.00
Donaties:€80.00

Per saldo:€-170.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 09-12-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

SSN naar Maastricht morgen 15-12 door Thowra
Vandaag om 14:13:24
NS modelbaan Hoekdam H0 door Ronald Hofmeester
Vandaag om 13:48:36
Neurenberg 2019; wat staat er op jouw verlanglijst? door Karben
Vandaag om 13:38:14
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 13:36:21
Hekwerk Roco 2200 door Karben
Vandaag om 13:35:39
www.NLinModel.nl - Nederlands modelspoor overzicht door dh3201
Vandaag om 13:31:05
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Erik Mijd
Vandaag om 13:30:11
Wisseldigitaalgelijkblokspanning door bask185
Vandaag om 13:21:55
Iemand ervaring met Chinese decoders? door Fred Peters
Vandaag om 13:17:30
Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 13:15:25
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 13:10:57
Combe Halt, Brits smalspoor door Sven
Vandaag om 13:05:13
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
Vandaag om 13:03:18
MB-module: "Vakwerk is een vak apart" door TimoD
Vandaag om 12:48:39
E10 Lok geen rode sluitlichten? door Thom
Vandaag om 12:34:51
Alternatief ESU LokPilot micro decoder v4.0 54684 door wouter-
Vandaag om 12:17:13
Containerdraagwagens door reMARKable
Vandaag om 11:56:58
Gezocht styreen baksteenplaat schaal 0 door EricZmS
Vandaag om 11:53:18
Egyptisch smalspoor ( 0e ) door Jelmer
Vandaag om 11:46:50
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 11:43:06
Minitrix BR185 verlichting verkeerd om door Timo
Vandaag om 11:41:14
MB-module: "L'Esimé" door Chris80
Vandaag om 11:10:41
BNLS-actie: Artitec DAF SRV door Edsko Hekman
Vandaag om 11:09:40
19 Toen door Carel Ruysink
Vandaag om 10:58:02
's-Heer Heinkenspolder door Chris80
Vandaag om 10:41:06
Zet in je agenda: zaterdag 30 maart Beneluxspoordag 2019 Nieuw-Vennep... door Bob R.
Vandaag om 10:23:27
Communicatie tussen computerprogramma's en treinsystemen. door Ronald Koerts
Vandaag om 09:54:11
Ovaalramer in messing. Schaal 0 door Carel Ruysink
Vandaag om 09:47:50
EifelBurgenBahn door gvandersel
Vandaag om 09:30:13
Rijnstraat door Wim1969
Vandaag om 09:09:19
  

Auteur Topic: Van gelijkstroom ombouwen naar Märklin analoog.  (gelezen 1052 keer)

borotof

  • Offline Offline
  • Berichten: 193
Re: Van gelijkstroom ombouwen naar Märklin analoog.
« Reactie #15 Gepost op: 12 april 2018, 21:33:42 »
www.esu.eu/...esudownloads/51981_LokPilot_V40_Familie_ESU...

Vertaal deze pagina
Daher können Sie im Analogbetrieb nicht nur die Anfahr- und Höchstgeschwindigkeit Ihrer Lok einstellen und bestimmen, welche der Funktionen aktiv sein soll: Sogar die. Lastregelung ist aktiv! Dadurch sind LokPilot V4.0 Decoder ideal für Analogloks: Endlich können Sie Ihre alten, viel zu schnellen. Loks bremsen. 5.2.4.

Timo

  • Team encyclopedie
  • Offline Offline
  • Berichten: 4100
Re: Van gelijkstroom ombouwen naar Märklin analoog.
« Reactie #16 Gepost op: 12 april 2018, 21:39:17 »
Maw, de spanning is inderdaad de referentie voor de snelheid maar de motor wordt altijd langzamer gestuurd (<100% PWM) op de rechte baan om dus marge te hebben op een helling. (y) Werkt dus alleen als lastregeling voor hellingen en bogen. En dus niet bedoelt voor spanningsval (waar het digitaal ook voor werkt). En ik verwacht inderdaad wel een beetje extra spanningsval (dus er wordt een evenwicht bereikt) maar ik denk (of hoop eigenlijk meer aangezien je anders hele slechte stroomvoorziening naar de rails hebt) dat de spanningsval minimaal is.

En €37,- voor een omschakelrelais :o


Timo
Verzonden vanaf mijn desktop met Firefox

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 16374
    • Pagina van klaas
Re: Van gelijkstroom ombouwen naar Märklin analoog.
« Reactie #17 Gepost op: 12 april 2018, 21:43:36 »
Dat stukje in de ESU handleiding had ik ook gevonden. Maar ik hou mijn twijfels. Als de spanning te veel varieert met de belasting dan werkt het averechts. Dit in tegenstelling tot digitaal waar de uitgezonden snelheidsstap een vast gegeven is dat niet afhankelijk is van de spanning.
Het volgende optreden van "Without" is op 23 en 24 februari 2019 in de Zeelandhallen te Goes.

borotof

  • Offline Offline
  • Berichten: 193
Re: Van gelijkstroom ombouwen naar Märklin analoog.
« Reactie #18 Gepost op: 12 april 2018, 22:13:43 »
Maar waar de uiteindelijke maximaal mogelijke lastregeling weer wel afhankelijk is van de spanning. Maar dat zijn erg veel alsdannen. Lastregeling is gewoon mogelijk bij analoog gebruik.

En verder moet je baanvermogen wel erg krap bemeten zijn wil je dat in de praktijk gaan merken.
« Laatst bewerkt op: 12 april 2018, 22:21:09 door borotof »

cvdl1952

  • Offline Offline
  • Berichten: 3
Re: Van gelijkstroom ombouwen naar Märklin analoog.
« Reactie #19 Gepost op: 12 april 2018, 22:43:11 »
Als de voeding van de transformatoren zakt van bv van 230 V naar 210 V zal de piek spanning van de overschakelstroom waarschijnlijk ook zakken en hoeft mijn peloton trafo's niet vervangen te worden.

Bahn-AG

  • Offline Offline
  • Berichten: 408
Re: Van gelijkstroom ombouwen naar Märklin analoog.
« Reactie #20 Gepost op: 12 april 2018, 23:42:32 »
Hallo

Het enige verschil tussen oude en nieuwe trafos is een verbeterde beveiliging.

Bij de oude trafo kon onder bepaalde omstandigheden netspanning op een (uitgetrokken) stekker staan bij gebruik van meerdere trafo's.

De omschakelspanning is nog steeds gelijk aan die van de oude blauwe trafo's.

Dekoders die toen stuk gingen waren van een twijfelachtige kwaliteit.

Hier nog wat ( duits) leesvoer:

https://www.maerklin.de/fileadmin/media/service/faq/Technik-Tipp-207.pdf

En iets over spanningen bij trafo's

https://www.maerklin.de/fileadmin/media/service/faq/technik-tipp-404.pdf

Bart
« Laatst bewerkt op: 13 april 2018, 02:00:50 door Bahn-AG »

Fritsprt

  • Offline Offline
  • Berichten: 1056
Re: Van gelijkstroom ombouwen naar Märklin analoog.
« Reactie #21 Gepost op: 13 april 2018, 09:30:44 »
Als de voeding van de transformatoren zakt van bv van 230 V naar 210 V zal de piek spanning van de overschakelstroom waarschijnlijk ook zakken en hoeft mijn peloton trafo's niet vervangen te worden.

 ??? ??? ??? Hoe wil jij de netspanning laten zakken?

gr. Frits

hmmglaser

  • Offline Offline
  • Berichten: 102
Re: Van gelijkstroom ombouwen naar Märklin analoog.
« Reactie #22 Gepost op: 13 april 2018, 09:39:04 »
Gooi er even honderd mtr kabel voor en je spanning zal zakken ;D
Marklin garandeert dat hun decoders blijven werken ook met oude trafo's.
Mvg Mark