Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Besselspoor
Vandaag om 10:19:34
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:50:53
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door BartvD
Vandaag om 09:32:19
Onze Nederlandse Stoomlocomotieven (nieuwe druk) door R v/d Hoven
Vandaag om 09:24:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 09:16:55
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Jeroen Water
Vandaag om 08:53:16
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
US diorama in H0 door Jelmer
Vandaag om 08:19:18
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 01:00:05
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door WimM
Vandaag om 00:42:50
Raadplaatje door Magic
27 maart 2024, 23:27:03
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
27 maart 2024, 23:17:30
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Rody v. G.
27 maart 2024, 23:03:46
Al mijn goede ideeën... door MartinRT
27 maart 2024, 22:57:39
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
27 maart 2024, 22:45:06
Martijn's rariteitenkabinet door Martijn193
27 maart 2024, 22:30:17
Beekdaelen in H0 door Link
27 maart 2024, 22:17:23
Les Billards du Vivarais door Hans1963
27 maart 2024, 22:08:52
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door BrightonBelle
27 maart 2024, 21:57:24
Bauarbeiten im gange door puntenglijder
27 maart 2024, 21:57:02
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
27 maart 2024, 21:47:16
Lima Koploper ombouwen door Menno 1846
27 maart 2024, 21:31:51
Piko NS 2015 stroomafname probleem door brutus
27 maart 2024, 21:16:45
Zwederbaan door nighttrain1
27 maart 2024, 20:44:09
opbouw treinbaan weer opgepakt door teun van drunen
27 maart 2024, 19:21:25
NTM P1 in Schaal-1 door FritsT
27 maart 2024, 18:59:12
PB models: koplopers (voorbespreking) door Marnit
27 maart 2024, 18:58:04
Aachenau West door 741230
27 maart 2024, 18:55:45
  

Auteur Topic: Mededeling Team Mitropa  (gelezen 13074 keer)

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 25180
    • Pagina van klaas
Re: Mededeling Team Mitropa
« Reactie #30 Gepost op: 10 april 2018, 15:19:11 »
Een vraag die nu bij me opkomt: wie is de eigenaar van de naam OntraXS!, het NSM of Team Mitropa?

Marty

  • Offline Offline
  • Berichten: 3371
  • team Mitropa
    • Team Mitropa
Re: Mededeling Team Mitropa
« Reactie #31 Gepost op: 10 april 2018, 15:24:07 »
niemand.
Zowel naam als concept zijn niet vastgelegd, maar als dat wel zo was, dan was dat nog geen enkel probleem geweest  :)
Mvg Marty,

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3142
  • NL/NS vanaf 1945
Re: Mededeling Team Mitropa
« Reactie #32 Gepost op: 10 april 2018, 15:29:51 »
Achja, ik heb OntraXS nooit echt leuk gevonden.
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

ATB

  • Offline Offline
  • Berichten: 1599
  • Modelrailroading is fun
Re: Mededeling Team Mitropa
« Reactie #33 Gepost op: 10 april 2018, 16:39:48 »
Dat komt ervan als je de naam (met!) niet goed kunt spellen :police:

Ted
« Laatst bewerkt op: 10 april 2018, 16:55:48 door Edsko Hekman »
Ted is op 25 augustus 2023 overleden

René

  • Smalloot in de volle breedte
  • Offline Offline
  • Berichten: 2515
  • Team Mitropa
Re: Mededeling Team Mitropa
« Reactie #34 Gepost op: 10 april 2018, 18:43:37 »
Ik acht het NSM heel goed in staat een grootschalig evenement zelf te organiseren. Maar dat is nog geen Ontraxs, wat zich internationaal onderscheidde door eisen aan het niveau van de ingebrachte banen die bovendien Nederlandse primeurs moesten zijn, gecombineerd met passende commercie en 'klantenbinding' door het demokasteel en de huisjesbouwers van Beneluxspoor.
Als modelbouwers vinden we dat spijtig, maar het bevestigt alleen maar dat het museum een andere koers wil varen. Daar kunnen we vanuit onze visie alles van vinden, maar het is niet aan ons om hun beleid te veroordelen.
Wat rest is de herinnering aan een geweldige tijd en voor beide partijen de ruimte om in de toekomst naar eigen inzicht de plaatjes in te kleuren.

En die andere koers is waar ik ook een donkerbruin vermoeden van heb. Ze willen zich vooral richten op gezinnen. Misschien wordt best wel ingezien dat er de afgelopen 10 topbanen hebben gestaan maar of ze inzien dat die ook een deel (ik schat 25%) van de bezoekers trekken weet ik niet. Het zou mij niets verbazen als er weer zoals voor Ontraxs iets met modelspoor komt dat vooral "treintjes kijken" wordt. Dan is het veel gemakkelijker om een paar banen binnen te halen die uit de buurt komen en die minder kosten met zich meebrengen. Onder de modelbouwers wordt dan het gevoel van saamhorigheid en het gewaardeerd worden door de organisatoren eruit gehaald. Geen gezamenlijke maaltijd, niet samen aan de bar (ook al is dat voor eigen kosten) en minder kosten voor overnachtingen en vervoer. Mijn vermoeden is dat er geen belang wordt gehecht aan de kwaliteit van de banen en dat men eerder gaat voor Primarkkwaliteit boven die van..... vul zelf maar een duur kledingmerk van enige kwaliteit in.
 
René Wolf, bekijkt het breed en spoort smal
www.rwfoto.nl

ATB

  • Offline Offline
  • Berichten: 1599
  • Modelrailroading is fun
Re: Mededeling Team Mitropa
« Reactie #35 Gepost op: 10 april 2018, 18:47:23 »
Heren Moderatoren,

zou dit draadje niet samengevoegd kunnen worden met het andere OntraXS! draadje, dat maakt het overzicht (in ieder geval voor mij) wat makkelijker/duidelijker.

Ted
Ted is op 25 augustus 2023 overleden

Lucien

  • Offline Offline
  • Berichten: 883
  • narrow minded and proud of it
Re: Mededeling Team Mitropa
« Reactie #36 Gepost op: 10 april 2018, 18:47:59 »
En die andere koers is waar ik ook een donkerbruin vermoeden van heb. Ze willen zich vooral richten op gezinnen. Misschien wordt best wel ingezien dat er de afgelopen 10 topbanen hebben gestaan maar of ze inzien dat die ook een deel (ik schat 25%) van de bezoekers trekken weet ik niet. Het zou mij niets verbazen als er weer zoals voor Ontraxs iets met modelspoor komt dat vooral "treintjes kijken" wordt. Dan is het veel gemakkelijker om een paar banen binnen te halen die uit de buurt komen en die minder kosten met zich meebrengen. Onder de modelbouwers wordt dan het gevoel van saamhorigheid en het gewaardeerd worden door de organisatoren eruit gehaald. Geen gezamenlijke maaltijd, niet samen aan de bar (ook al is dat voor eigen kosten) en minder kosten voor overnachtingen en vervoer. Mijn vermoeden is dat er geen belang wordt gehecht aan de kwaliteit van de banen en dat men eerder gaat voor Primarkkwaliteit boven die van..... vul zelf maar een duur kledingmerk van enige kwaliteit in.
Zonder de andere shows tekort te willen doen komt er dan dus de zoveelste variant van de al bekende Nederlandse beurzen bij. Klinkt voor mij niet als een verrijking van het aanbod, meer van hetzelfde.
Lucien

Martin Welberg

  • FYA !!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 9156
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
Re: Mededeling Team Mitropa
« Reactie #37 Gepost op: 10 april 2018, 18:57:47 »
Heren Moderatoren,

zou dit draadje niet samengevoegd kunnen worden met het andere OntraXS! draadje, dat maakt het overzicht (in ieder geval voor mij) wat makkelijker/duidelijker.

Ted

Nee.

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 7832
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re: Mededeling Team Mitropa
« Reactie #38 Gepost op: 10 april 2018, 19:53:33 »
Zonder de andere shows tekort te willen doen komt er dan dus de zoveelste variant van de al bekende Nederlandse beurzen bij. Klinkt voor mij niet als een verrijking van het aanbod, meer van hetzelfde.
Wees gerust, het lijkt mij in de sterren geschreven dat het modelspoorevenement in het spoorwegmuseum langzaam uitsterft. In mijn ervaring is er altijd iemand in de organisatie/het museum etc die zelf modelspoorliefhebber is en die kar trekt. Is die persoon er niet, bakken ze er niks van of stopt het gewoon wegens desinteresse. Ik kreeg de indruk dat er vanuit het museum steeds dominanter werd gehandeld t.o.v. de vrijwillige organisatie, het hart en motor van OntraXS! Dan begrijp je niet hoe het werkt. Je kunt niet een bedrijf opkopen en de creatieve breinen die het bedrijf ooit succesvol maakten ontslaan en denken dat je de succesformule zelf wel kunt voortzetten.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Ad Cleijsen

  • Offline Offline
  • Berichten: 943
Re: Mededeling Team Mitropa
« Reactie #39 Gepost op: 10 april 2018, 20:08:13 »
Laat ik ook een duit in het zakje doen,

Ben zegge en schrijven 1 keer naar OnTraxs geweest. Zonder meer jammer, heb geen idee van (politieke of commerciële) achtergronden. Maar heb als herintreder die dag genoten en veel inspiratie opgedaan.

Het doel (mijn doel) is om in deze roadshows van exposities mee te kunnen. Niet nu, maar wat later als werken over gaat lopen in vrije tijd. Dus nog even.

Maar:

Het ultieme doel is om dit samen met mijn kleinkinderen te doen en zo interesse te kweken voor techniek, treinen, of creativiteit te bevorderen.(uiteraard ook gewoon leuk) Ik heb mijn inspirators in deze. Mensen met een hobby zijn in het werk het meest ontspannen, hebben de beste ideeën, een kleine ontspannen bijdrage aan de ontwikkeling van mijn kleinkinderen. Met alle redenen ,duss..

Met een afnemende interesse voor modelbouw (treinen) van jeugd en steeds meer grijze koppen in plaats van glimmende koppies lijkt me het een belangrijk item dat jongeren hiertoe gemotiveerd raken. Beurzen, exposities en open dagen zijn een belangrijk podium om hier aan bij te dragen. ,dusss..

Daarom
Lijkt het me (wederom) dat koppen bij elkaar gestoken moeten worden en dat er op een bepaald niveau afspraken gemaakt worden, zonder een wedstrijdje verpissen!
Parallelle programmering, thema's die een ieder aanspreken en niemand uitzonderen. ,dussss..

Jammer, zonder meer is dat Team Mitropa nu aan de zijlijn komt te staan. Kennis, kunde en ervaring wordt aan de kant geschoven - dat is voor zover duidelijk - nu OnTraxs een succesvol item blijkt te zijn (althans daar ziet het naar uit).
Ben daarom absoluut van mening dat er voor Team Mitropa een podium geboden wordt opdat hun ervaringen niet verdwijnen maar ten goede komen van de huidige modelspoorders en hopelijk toekomstige. ,dusssss..

We kunnen het ook zonnig bekijken, zijn er kansen?
Dat kan ook voor de commerciële deelnemers interessant zijn, daar er evenwicht zou kunnen komen, betere omzetten en minder werk en minder kosten, altijd belangrijk voor een goede bedrijfsvoering.

Dus......
groeten Ad
« Laatst bewerkt op: 10 april 2018, 20:51:16 door Ad Cleijsen »

Wim Corduwener

  • Enschede (import)
  • Offline Offline
  • Berichten: 491
Re: Mededeling Team Mitropa
« Reactie #40 Gepost op: 10 april 2018, 22:32:44 »
Zowel naam als concept zijn niet vastgelegd, maar als dat wel zo was, dan was dat nog geen enkel probleem geweest  :)
Het Spoorwegmuseum is op dit moment de houder van de domeinnamen ontraxs.com en ontraxs.nl. Als Het Spoorwegmuseum niks meer met OnTraxs gaat doen, en ik weet niet of er plannen zijn om OnTraxs -in welke vorm dan ook- te laten voortbestaan, dan is het misschien een idee om eens met Het Spoorwegmuseum te gaan praten. Dan kunnen in elk geval deze domeinnamen veilig worden gesteld.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans smalspoor (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 7031
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Re: Mededeling Team Mitropa
« Reactie #41 Gepost op: 10 april 2018, 23:15:42 »
On Traxschsch 2019 staat bij het NSM al op de kalender (zie website)

groeten
Hendrik Jan
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

Marty

  • Offline Offline
  • Berichten: 3371
  • team Mitropa
    • Team Mitropa
Re: Mededeling Team Mitropa
« Reactie #42 Gepost op: 11 april 2018, 11:39:21 »
Dank je wel Wim, voor de verbetering. domeinnaam is alleen zeer onbelangrijk in het geheel en maakt niet uit van wie het is, een naam is zo veranderd of vernaderen in .net of .weetikveel
Concept is niet vast gelegd, staat niet op papier, dat zit alleen ergens in een paar grijze hersencellen :)
Mvg Marty,

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 7832
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re: Mededeling Team Mitropa
« Reactie #43 Gepost op: 11 april 2018, 12:16:44 »
Een andere (lees: een door iedereen correct schrijfbare) naam voor een evenement op een andere locatie zou helemaal niet erg zijn.  ;) Laat het NSM On Trax, Ontraxx, Ontraxs en zelfs OntraXS! maar houden. Het publiek heeft snel door waar de kwaliteit te vinden is.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

zuylen

  • Offline Offline
  • Berichten: 4454
Re: Mededeling Team Mitropa
« Reactie #44 Gepost op: 11 april 2018, 12:22:08 »
Ofschoon ik het jammer vind dat dit evenement verdwijnt, vind ik het een logische stap van het NSM. Kinderen willen vaak herkenbare treinen zien. Het gele en geelwitte spul en andere moderne kleuren van het materieel wat nu dagelijks op onze lijnen te zien is. Dat herkennen de kinderen. Stoomlocs hebben ze nog nooit van dichtbij gezien. En dat geldt ook voor het oudere electrische of dienselmaterieel, Zelf vind ik dat wel jammer, maar het is de realiteit. En het NSM moet aanhaken bij de nieuwe interesses van de kinderen. Anders raken ze die doelgroep kwijt. Van de oudere bezoeker die oud materieel zoals stoom wel mooi vindt, zijn er steeds minder op de wereld. Gelukkig vind ik Nederlandse stoomlocs wel boeiend!
« Laatst bewerkt op: 11 april 2018, 12:24:03 door zuylen »