Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door JoopSpoort
Vandaag om 20:38:57
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Ronald69
Vandaag om 20:38:35
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 20:17:37
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Mark D.
Vandaag om 20:16:53
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 20:02:13
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door daempfer
Vandaag om 19:58:34
Uhlenbrock Intellibox 3 door Hasenwald
Vandaag om 19:58:21
Uhlenbrock Iris door Ronald Halma
Vandaag om 19:43:54
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 19:27:59
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door einte
Vandaag om 19:14:30
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 18:56:27
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Klaas Zondervan
Vandaag om 18:54:46
US diorama in H0 door moonlicht
Vandaag om 18:44:41
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 18:42:39
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
Vandaag om 18:42:16
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 18:24:13
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 16:15:22
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 16:14:55
Esu Loksound - NS Wadloper? door Torikoos
Vandaag om 16:14:38
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door RdJ
Vandaag om 15:49:38
Bouw van OCCRE G10 in CIWL livrei in spoor 1 door Rob Ellerman
Vandaag om 15:17:11
Modelspoorbaan van Einte door Wim Vink
Vandaag om 15:12:20
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 15:10:51
Configureren GCA50/GCA50a door cbouwhuis
Vandaag om 15:09:40
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 15:04:57
Minstens 5 jaar geen treinverkeer Groningen-Leer [D] door dennie
Vandaag om 14:47:24
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Pauldg
Vandaag om 13:10:53
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door Duikeend
Vandaag om 13:07:40
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 12:58:51
Raadplaatje door hervé
Vandaag om 11:26:43
  

Auteur Topic: Electrische tramlocomotief NBM 49 en NBM 50  (gelezen 11993 keer)

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6721
  • Spaar ze allemaal.
Re: Electrische tramlocomotief NBM 49 en NBM 50
« Reactie #45 Gepost op: 22 March 2018, 19:12:32 »
Ik zit te huilen......

Ik hoopte op het filmpje met je Duitse trein en bijpassende muziek.....
Duitse trein met bijpassende muziek

Scratchbuilt

  • Offline Offline
  • Berichten: 2119
Re: Electrische tramlocomotief NBM 49 en NBM 50
« Reactie #46 Gepost op: 24 March 2018, 15:38:44 »
Misschien zeg ik wel iets heel stoms, maar waren er vroeger ooit ook railbussen in NL met dieselmotor? Ik bedoel niet de NTM 101. Ik bedoel de Nederlandse variant van de Schienenbus. Oude dingen van vroeger.

Albert
Als we elkaar allemaal onze zonden zouden opbiechten dan zouden we elkaar allemaal uitlachen om ons gebrek aan originaliteit. - Kahlil Gibran

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9888
    • belse roestkraam
Re: Electrische tramlocomotief NBM 49 en NBM 50
« Reactie #47 Gepost op: 24 March 2018, 15:42:04 »
Dr was voor de oorlog het een en ander aan motorwagens, twee en vierassig...

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 8344
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re: Electrische tramlocomotief NBM 49 en NBM 50
« Reactie #48 Gepost op: 24 March 2018, 18:38:55 »
Daar is genoeg van, zelfs een boek over. Maar ik zie niet hoe dat in dit draadje past, da's een heel ander onderwerp.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

hrp

  • Offline Offline
  • Berichten: 4226
Re: Electrische tramlocomotief NBM 49 en NBM 50
« Reactie #49 Gepost op: 24 March 2018, 19:48:35 »
Ja Sven, dat - motorwagens  - is inderdaad een heel ander onderwerp.
Maar vragen staat vrij me dunk.

De reacties al dan niet met foto's van/over hoempapabands hebben ook niets met NMB-trams te maken.

eerst tot tien tellen, dan anderen op hun nummer zetten.

Groetjes,

Ronald

PS misschien is het hier een beetje van de pot en de stoomketel...
Groet,
      Ronald

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 8344
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re: Electrische tramlocomotief NBM 49 en NBM 50
« Reactie #50 Gepost op: 24 March 2018, 20:16:20 »
Vragen staat vrij, maar svp in een eigen draadje. Dat lijkt me na één tel wel duidelijk. Dat jij mijn reactie leest als negatief en "anderen op hun nummer zetten" is compleet jouw interpretatie. Hoempapabands hebben wel degelijk iets met de NBM trams te maken, want die kunnen de vrije ruimte in de tram benutten. Dat kun je van dieselmotortrams niet zeggen.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9888
    • belse roestkraam
Re: Electrische tramlocomotief NBM 49 en NBM 50
« Reactie #51 Gepost op: 25 March 2018, 11:40:39 »
Ja Sven, dat - motorwagens  - is inderdaad een heel ander onderwerp.
Maar vragen staat vrij me dunk.

De reacties al dan niet met foto's van/over hoempapabands hebben ook niets met NMB-trams te maken.

eerst tot tien tellen, dan anderen op hun nummer zetten.

Groetjes,

Ronald

PS misschien is het hier een beetje van de pot en de stoomketel...
misschien even tot tien tellen en je afvragen wat dit  soort wijsneuzerij in hemelsnaam aan dit draadje toevoegt? heeft met NBM-trams, hoempabands noch motorwagens wat van doen... en dan wel anderen de maat nemen?

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 8344
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re: Electrische tramlocomotief NBM 49 en NBM 50
« Reactie #52 Gepost op: 26 March 2018, 10:57:52 »
 (y) Ik bedoel maar.

Terugkomend op de kwestie over het ballast. Ik kreeg van een Duitse insider het volgende te horen:

"Aus Unterlagen der OEG weiss ich, dass im Kasten hinter Verkleidungen Schienenstücke als Ballast angebracht waren. Das hat die OEG sehr geärgert, weil die Schienen Schrott waren, aber als Maschinenteile verzollt werden mussten."
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11656
    • Mijn fotoarchief
Re: Electrische tramlocomotief NBM 49 en NBM 50
« Reactie #53 Gepost op: 26 March 2018, 11:14:38 »
Geweldig  ;D

H0eGenaamd

  • Offline Offline
  • Berichten: 81
Re: Electrische tramlocomotief NBM 49 en NBM 50
« Reactie #54 Gepost op: 28 March 2018, 23:16:33 »
Citaat
"Aus Unterlagen der OEG weiss ich, dass im Kasten hinter Verkleidungen Schienenstücke als Ballast angebracht waren. Das hat die OEG sehr geärgert, weil die Schienen Schrott waren, aber als Maschinenteile verzollt werden mussten."

Oef...en ik dacht nog dat ik een onschuldige vraag had gesteld, over die ballast.  ;D

Aan de andere kant, als ik het al kan bedenken, waarom dan de OEG....ach laat ook maar. In elk geval dank voor dit grappige detail, Sven!

Roald
Ik heb dingen gezien die nu nauwelijks meer te bevatten zijn. Stoom op de Thörlerbahn. Goederenvervoer in Oberfeistritz. GmP's in het Ybbstal, zó lang dat zelfs de sterkste machine er bijna geen beweging in kreeg. Allemaal...geschiedenis  :'( .