Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Baan in Los Angeles door Jelmer
Vandaag om 08:56:38
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:55:03
Aachenau West door Jelmer
Vandaag om 08:49:14
Bouw van materieel 40 treinstellen door Jelmer
Vandaag om 08:48:06
Decals voor een Roco 64892 DSG Speisewagen door martijnhaman
Vandaag om 08:30:14
25 jaar geleden door Marc tramt
Vandaag om 08:20:49
"Nederlandse" modellen door Besselspoor
Vandaag om 08:14:36
Oude metalen trafo's gebruiken....... door grossraumwagen
Vandaag om 08:13:06
LS Models 2024 door Martijn193
Vandaag om 08:02:33
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Frank 123
Vandaag om 06:50:08
Stationsplein Baden Baden door frits959
Vandaag om 03:21:41
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Modellbahnwagen
Vandaag om 00:35:59
NS 8400 van Werps door Huup
18 april 2024, 23:17:50
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
18 april 2024, 23:17:45
Bisonkit verdunner door Deetrein
18 april 2024, 23:16:25
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source) door reinderlf
18 april 2024, 23:02:30
Vergelijkings-/conversietabel modelverven door Rob Ellerman
18 april 2024, 22:37:44
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Thom
18 april 2024, 21:24:49
US diorama in H0 door basjuh1981
18 april 2024, 21:19:01
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
18 april 2024, 21:09:01
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door Noordernet
18 april 2024, 20:44:22
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door MichielB
18 april 2024, 20:24:46
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MichielB
18 april 2024, 20:05:30
20 en 21 april MobExpo door renenstimpie
18 april 2024, 18:53:42
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door roco
18 april 2024, 17:54:18
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
18 april 2024, 17:48:50
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
18 april 2024, 17:09:15
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
18 april 2024, 17:02:09
Frans/Belgisch H0e baantje door Jack Black (NS1220)
18 april 2024, 16:49:52
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Pauldg
18 april 2024, 16:03:04
  

Auteur Topic: ModelTrein Expo OntraXs 2018. De voorpret en napraat!  (gelezen 77891 keer)

guest7823

  • Gast
Re: ModelTrein Expo OntraXs 2018. De voorpret en napraat!
« Reactie #375 Gepost op: 10 april 2018, 10:04:27 »
Voor een commercieel tarief van € 75,-- uur excl. mogen ze me altijd inhuren.  ;D

Hmmm, daarmee ga je wel zwaar onder de prijs van team Mitropa zitten. Geen wonder dat het NSM met Mitropa gestopt is  >:(

zuylen

  • Offline Offline
  • Berichten: 4458
Re: ModelTrein Expo OntraXs 2018. De voorpret en napraat!
« Reactie #376 Gepost op: 10 april 2018, 10:10:29 »
Ooit gedacht aan de Amersfoortse wagenwerkplaats als locatie voor dit evenement? Het is een voormalige hal van de Hollandse IJzeren spoorwegmaatschappij waar vroeger goederenwagens werden opgeknapt! Tevens kun je een kijkje nemen in de voormalige verensmederij van de wagenwerkplaats.
Verder:
- Vlakbij het centraal station gelegen
- Redelijk centraal in Nederland
- Een zee van ruimte
- Een sfeervolle locatie dat een verband heeft met de spoorwegen
En bovendien de groefrails liggen er nog. Dus als je met iets groters wil komen (schaal 1 op 1 bijv), dan kan dat ook ;D. De groefrails in de werkplaats liggen er nog. Ook zijn er twee rolbruggen aanwezig voor je iets te groot uitgevallen locs. (Die staan wel buiten)
« Laatst bewerkt op: 10 april 2018, 10:13:04 door zuylen »

Marty

  • Offline Offline
  • Berichten: 3373
  • team Mitropa
    • Team Mitropa
Re: ModelTrein Expo OntraXs 2018. De voorpret en napraat!
« Reactie #377 Gepost op: 10 april 2018, 10:16:22 »
Hmmm, daarmee ga je wel zwaar onder de prijs van team Mitropa zitten. Geen wonder dat het NSM met Mitropa gestopt is  >:(

kijk, en zo krijg je weer de raarste verhalen die nergens op slaan
Paul, jij als geen ander weet dat wij als team mitropa nooit 1 cent van het NSM gekregen hebben voor het concept en organisatie of wat dan ook
Op elke beurs waar we staan vragen we een vergioeding voor transportkosten, maar zelfs dat hebben we nooit gevraagd aan het NSM
Ook hebebn we de laatste 6 jaar het scouten op eigen kosten gedaan door heel Europa
Ik weet dat het een grapje van jou is, maar voor de niet ingewijden komt dit heel raar over
Mvg Marty,

guest7823

  • Gast
Re: ModelTrein Expo OntraXs 2018. De voorpret en napraat!
« Reactie #378 Gepost op: 10 april 2018, 10:35:18 »
Ik weet als geen ander dat zowel de planners, als de beurs op-afbouwers, als de andere vrijwilligers (o.a. kinderworkshop) totaal onbezoldigd bezig zijn geweest. En ik kan voorzichtig inschatten hoeveel tijd al die vrijwilligers er in gestoken hebben. De enige die betaald bezig zijn geweest zijn de NSM medewerkers. Zoals ik bij een andere organisatie wat ik de nodige tijd in kieper zeg: Het is mijn hobby / lol, mijn eerste prioriteit is niet om jouw salaris betaald te krijgen.

En ik weet wie dit evenement gedragen hebben. Maar ........ dat ga ik hier niet publiekelijk zeggen  ;). Die bedank ik wel via PB / mail  :angel:

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: ModelTrein Expo OntraXs 2018. De voorpret en napraat!
« Reactie #379 Gepost op: 10 april 2018, 10:38:05 »
Alle respect voor Team Mitropa, ik realiseer me dat het veel werk is om zo'n mooi evenement te organiseren, en ze hebben inderdaad een prachtig evenement neergezet. Maar het museum zou het ook best zelf kunnen organiseren.
De organisatie (NSM) kan natuurlijk altijd een uitnodiging sturen naar TM. Hun kasteel trok toch elk jaar een hoop publiek. ;)
Groeten Joop, machinist Lls

ATB

  • Offline Offline
  • Berichten: 1588
  • Modelrailroading is fun
Re: ModelTrein Expo OntraXs 2018. De voorpret en napraat!
« Reactie #380 Gepost op: 10 april 2018, 10:42:59 »
Allereerst mijn hartelijke dank aan zowel het NSM als, vooral, Team Mitropa. Voor mij is OntraXS! altijd dat geweest wat een top modeltreinenevenement moet zijn. Een passende zeer sfeervolle omgeving in combinatie met meesterwerkjes op modelspoorgebied. Banen waaraan je je kunt vergapen en die je inspireren tot het zelf tot stand brengen van zoiets moois, echter zonder de pretentie je met een minderwaardigheidscomplex naar huis te sturen. Van een Rembrandt geniet ik ook zonder zelf in staat te zijn een goed gelijkend portret te kunnen maken.

Ik betreur de beslissing van het MSM in hoge mate en heb zeer mijn twijfels of zij in staat zullen zijn zelfstandig een ook maar enigszins vergelijkbaar moois te kunnen optuigen. Ik laat mij graag verrassen, maar ik houd mijn hart vast. Gezien hun enthousiasme, bewezen kundigheid en kameraadschap ben ik niet bang voor Team Mitropa. Die komen vast wel weer ergens met iets moois. Daar verheug ik me nu al op.

Ted   
Ted is op 25 augustus 2023 overleden

gotischeboog

  • Offline Offline
  • Berichten: 132
    • de GOTISCHEBOOG
Re: ModelTrein Expo OntraXs 2018. De voorpret en napraat!
« Reactie #381 Gepost op: 10 april 2018, 11:31:42 »
Wel eens gedacht aan de Tilburgse voormalige lokwerkplaatsen als locatie voor dit evenement? De "SPOORZONE", dat zijn de voormalige hallen van de NS en o.a later Nedtrain waar ooit loks en treinstellen werden gereviseerd en opgeknapt waar nu prachtige tentoonstellingsruimten zijn gecreëerd en waar ook prettige eethuisjes een plaats hebben gekregen!
Verder belangrijk:
- Vlakbij aan de noordkant van het station gelegen
- Een zee van ruimte
- Een sfeervolle locatie die een historische band heeft met de spoorwegen
 Wat wil je nog meer?
"t Is maar een idee.....
Mvg Ad.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21666
Re: ModelTrein Expo OntraXs 2018. De voorpret en napraat!
« Reactie #382 Gepost op: 10 april 2018, 11:46:06 »
Wat je meer wil? Iets of iemand die gaat investeren en de risico's gaat dragen lijkt me. Dat nam het museum voor zijn rekening.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Frank Bunnik

  • Offline Offline
  • Berichten: 100
Re: ModelTrein Expo OntraXs 2018. De voorpret en napraat!
« Reactie #383 Gepost op: 10 april 2018, 13:35:20 »
Wel eens gedacht aan de Tilburgse voormalige lokwerkplaatsen als locatie voor dit evenement? De "SPOORZONE", dat zijn de voormalige hallen van de NS en o.a later Nedtrain waar ooit loks en treinstellen werden gereviseerd en opgeknapt waar nu prachtige tentoonstellingsruimten zijn gecreëerd en waar ook prettige eethuisjes een plaats hebben gekregen!
Verder belangrijk:
- Vlakbij aan de noordkant van het station gelegen
- Een zee van ruimte
- Een sfeervolle locatie die een historische band heeft met de spoorwegen
 Wat wil je nog meer?
"t Is maar een idee.....
Mvg Ad.
Goed idee. Vlakbij mijn huis. Ik ben voor!

Verstuurd vanaf mijn SM-A300FU met Tapatalk


gotischeboog

  • Offline Offline
  • Berichten: 132
    • de GOTISCHEBOOG
Re: ModelTrein Expo OntraXs 2018. De voorpret en napraat!
« Reactie #384 Gepost op: 10 april 2018, 13:46:04 »
Wat je meer wil? Iets of iemand die gaat investeren en de risico's gaat dragen lijkt me. Dat nam het museum voor zijn rekening.
Er zijn diverse commerciele organisatieburo's in dit land. Er is er vast wel ééntje te vinden die het stokje wil oppakken. We wachten af. Ad.

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10567
Re: ModelTrein Expo OntraXs 2018. De voorpret en napraat!
« Reactie #385 Gepost op: 10 april 2018, 13:59:14 »
Er zijn er wel meer te vinden en die willen graag een beurs regelen/organiseren tegen het principe uurtje-factuurtje.
Het gaat om een partij die het financiële risico draagt. Er moeten veel zaken voorgefinancierd woorden zoals de zaalhuur, (een organisatiebureau  8)), huur van hotelkamers, promotieactiviteiten, wellicht catering en nog zo wat zaken. Als de opbrengst van de beurs tegenvalt zit de organisatie met een financieel gat. Een groot museum kan dat makkelijker dragen dan een particulier of een vereniging. € 3.000,-- tekort (even als voorbeeld uit de dikke duim) is voor een verenging véél geld en voor een grote organisatie als een museum makkelijker te dragen.
No dress rehearsel, this is our life.

Marty

  • Offline Offline
  • Berichten: 3373
  • team Mitropa
    • Team Mitropa
Re: ModelTrein Expo OntraXs 2018. De voorpret en napraat!
« Reactie #386 Gepost op: 10 april 2018, 14:30:26 »
Marc, doe die 3 maar dubbel.... en dan nog een nulletje erbij  ;D,
Belangrijkste en enig struikelblokje is precies wat henk zegt
« Laatst bewerkt op: 10 april 2018, 14:32:32 door Marty »
Mvg Marty,

zuylen

  • Offline Offline
  • Berichten: 4458
Re: ModelTrein Expo OntraXs 2018. De voorpret en napraat!
« Reactie #387 Gepost op: 10 april 2018, 14:37:24 »
Ik denk dat het voor de wagenwerkplaats van Amersfoort wel gemakkelijker te regelen is. Ik ken degene die de wagenwerkplaats heeft gered voor sloop erg goed. Deze dame regelt nu alle zaken qua huur. Ze is ook een grote treinfan! Al helemaal omdat de wijk die aan de wagenwerkplaats in Amersfoort grenst, vroeger veel spoorarbeiders herbergde. Momenteel is zij bezig het historische seinhuis op het rangeerterrein ook voor sloop te behoeden. En dat gaat haar ook lukken ook!
Over de prijs van de huur kan ik helaas niets zeggen. Maar dat is een kwestie van even met haar bellen, want dat kost niets.  Wij (Railclub Utrecht) werden een keer uitgenodigd voor een evenement en zijn daar gaan staan met de Marklin MYworld baan. Ik denk dat je On Trax dan ook aan een evenement van de wagenwerkplaats moet koppelen. Dan vinden ze er wel plek voor! Dat gebeurde ook met de Myworld baan. Na een telefoontje van dame in kwestie werden wij een keer uitgenodigd.
Maar goed ik weet niet wat de mensen van On Trax willen? De baan Oosterbeek Rheenen heeft er overigens tijdens 175 jaar spoorwegen ook tentoongesteld gestaan.
« Laatst bewerkt op: 10 april 2018, 14:42:37 door zuylen »

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10567
Re: ModelTrein Expo OntraXs 2018. De voorpret en napraat!
« Reactie #388 Gepost op: 10 april 2018, 14:59:45 »
Marc, doe die 3 maar dubbel.... en dan nog een nulletje erbij  ;D,
Ik had het alleen nog maar over het eventuele exploitatieverlies. De investering is inderdaad een ander bedrag.  :D

En ook als je de Wagenwerkplaats huurt geldt het verhaal van Henk, Marty en ondergetekende nog steeds. Wie financiert voor en wie draagt eventuele verliezen.
No dress rehearsel, this is our life.

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11764
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: ModelTrein Expo OntraXs 2018. De voorpret en napraat!
« Reactie #389 Gepost op: 10 april 2018, 15:07:56 »
Ik betreur de beslissing van het MSM in hoge mate
MSM ? ModelSpoorMuseum ?  ;D ;)
Zonder dat ik er ook maar 1x geweest ben,vind ik de beslissing aanzich redelijk raar zoals die nu door "dat museum" is genomen.
Ik kan me zo indenken dat de origanisatie daar wellicht de kneepjes/contacten/lijstjes heeft afgekeken in die 10 editie's en die nu schaamteloos zal copyeren en "mis" bruiken.
(maar dat is slechts een gevoel van mijn kant)
Als je iets hebt wat goed loopt omdat een groep mensen daarvoor zorgt en je wil het evenement nog heel vaak laten terugkeren,dan zou ook ik denken,verander niks aan het hele concept,dat slaat nergens op.
Dat is een beetje alsof je de kip die de gouden eieren legt, weg geeft om daarna met een normale kip te gaan proberen hetzelfde te krijgen  ;)
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0