Gezien de ruimte die er was hadden de twee banen (IG Karst en BMB) ....
Dit jaar weer twee dagen geweest en me prima vermaakt.Absoluut hoogtepunt vond ik de Tsjecho-Slowaakse baan "Perstejn"Groot compliment aan Maurice.Voor iemand die nog nooit in Tsjechië is geweest heeft hij de sfeer zeer goed getroffen!! Ik heb erg veel inspiratie opgedaan bij deze baan.gr Ed.
Die regel is dan toch iets aan de flexibele kant want getuige deze video (van de maker zelf): https://www.youtube.com/watch?v=soD4Z1KQLgQ was Blokpost 13 al eerder te zien tijdens de Gelderse Modelspoordagen in HerwenDe Belgische Baan met haven was 1,5 jaar geleden al te zien in Leuven (dat is dus wel buitenland)
Enkele banen waren hinderlijk opgezet bij een op stakel. Uiteraard is de ruimte beperkt en heeft het gebouw steunpilaren e.d., en daarnaast staan er ook nog eens overal treinen in schaal 1:1. Maar hier denk ik door iets beter te plannen of door de organisatie aan te sturen bij het opbouwen van de baan dat het toch wel mogelijk moet zijn om hier nog iets beter op te letten.
Daarnaast de toegangsprijs, wat ik persoonlijk echt aan de hoge kant vind. Nu zal de gemiddelde hobbyist dit meenemen in zijn jaarlijkse hobby begroting, maar van een breder publiek kan ik mij voorstellen dat dit mensen thuis laat. Het was voor mij echt de overweging een museumkaart aan te schaffen.
Verder weer een groot compliment aan de organisatie(Mitropisten?)Mooie banen, wel minder grote banen dan voorgaande jaren, maar een heel goede kwaliteitGezien de ruimte die er was hadden de twee banen(IG Karst en BMB)bij de ingang wat mij betreft ook in het museum deel kunnen staan. Maar ontzettend genoten van alweer mijn 10e OntraXs. Elk jaar zie ik weer nieuwe banen (voor het eerst in Nederland} van hoge kwaliteit en denk ik aan de speurtocht die de organisatie daarvoor moet hebben uitgevoerd. Dank mannen en spoorwegmuseum
In het buitenland dan zeker want op Ontraxs is de regel dat ze nog niet in Nederland te zien zijn geweest.Voor het merendeel zal het allemaal nieuw geweest zijn.
Ver van te voren moeten afspraken worden gemaakt voor welk evenement ook,dus dan is er ruimte in agenda's om dingen op andere tijdstippen af te spreken zodat het dubbele evenementen gaat geven.
De baan met de klassieke ruïnes vond ze mooi. We hebben een minuut of vijf staan kijken hoe pogingen werden ondernomen om een railbus zo gek te krijgen zich over de rails te gaan bewegen, maar helaas. Die railbus was denk ik een rustig weekend beloofd.
Het was een leuke tentoonstelling, mijn zoon en ik hebben het gezellig gehad en mooie banen gezien al hadden er wel wat meer Nederlandse banen mogen staan (persoonlijke voorkeur).
Mooi betoog heer Halma!