Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door mamory
Vandaag om 21:13:06
Bouw van materieel 40 treinstellen door Rob Bennis
Vandaag om 21:09:04
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door Menno
Vandaag om 20:58:29
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door basjuh1981
Vandaag om 20:54:43
De Hondsrugbaan door basjuh1981
Vandaag om 20:53:58
US diorama in H0 door basjuh1981
Vandaag om 20:52:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door basjuh1981
Vandaag om 20:51:59
Raadplaatje door eemstede
Vandaag om 20:43:38
NS GLY omspuiten en opschriften door orientexpress
Vandaag om 20:42:10
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door Entity
Vandaag om 20:37:25
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 20:32:41
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door eemstede
Vandaag om 20:31:17
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
Vandaag om 20:00:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
Vandaag om 19:53:27
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
Vandaag om 19:34:37
De (3d) knutsels van Ronald. door gdh
Vandaag om 19:22:56
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
Vandaag om 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
Vandaag om 18:50:26
HSM D1715 door vpeters1984
Vandaag om 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
Vandaag om 17:17:41
Al mijn goede ideeën... door Monobrachius
Vandaag om 17:10:33
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:58:15
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:33:00
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Dave.......
Vandaag om 14:30:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 14:28:54
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:07:52
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 13:40:42
  

Auteur Topic: BNLS-module (N): "M.Z.N" ( Module Zonder Naam), de samenvatting  (gelezen 6099 keer)

guest7823

  • Gast
BNLS-module (N): "M.Z.N" ( Module Zonder Naam), de samenvatting
« Gepost op: 18 februari 2018, 17:30:22 »
Laat ik ook maar eens een bouwdraadje starten met de bouw van mijn module.

Op enkele punten in de maatvoering wijkt mijn module af van de standaard bak geleverd door Martin.

De module zelf is 94 cm lang ipv 120 cm ( dit vanwege de opslagruimte).
2 blackboxen van 43 cm ipv 30 cm om toch op de inbrengmaat van 180 te komen voor een standaard bak.
Verder rest zijn alle maatvoeringen gelijk gebleven aan de standaard maten.

Na het zaagplan te hebben uitgedacht en op papier gezet te hebben ben ik hiermee naar de bouwmarkt gegaan waar ze een actie hadden met kortingsbonnen.
Na alles te hebben laten zagen, de boel mee naar huis genomen en toen de module in elkaar gezet.


Hier is de module zonder de linke blackbox deels inelkaar door middel van lijmklemmen.



Met wat reststukjes hout een proefstukje gemaakt om te kijken voor de scenery, een talud gemaakt waarboven een 4 baans snelweg komt ( 1 richting)

En dan nog een overzichtsfoto, tussen de 2 mat 54 stellen komt er een eilandperron. Op de plek waar de huisjes staan komt of Flat van een verdieping of 8 of een woonwijk met met een mix van hoogbouw en laagbouw.

En om af te sluiten een filmpje van een handgemaakte wissel welke getest wordt met een BR 232.
https://www.youtube.com/watch?v=iSIojBlQtpM

Binnenkort komt er weer een update.

Groetjes,

Wesley ;)

guest7823

  • Gast
Re: BNLS-module (N): "M.Z.N" ( Module Zonder Naam), de samenvatting
« Reactie #1 Gepost op: 18 februari 2018, 17:30:54 »
Er is weer gewerkt aan de module, zo is de ringleiding aangebracht en de poten gemaakt.
Tevens zijn de eerste 2 onderdelen in de eerste laag zwarte verf gezet, welke morgen nog een keertje mogen om daarna opgeslagen te worden.

Allereerst een overzichtsfoto van de module in de huidige staat.




Het perron welke hier licht als eilandperron wordt nog vervangen aangezien dit eerder als een doorgaand eilandperron bedacht was.




Het museumlijntje met station Zetten ( dat stukje dak wat mist maar eens gaan zoeken ;D).



Dan de linker BB hierin zit ook het schaduwspoortje van de museumlijn waar de trein uit zicht gestald kan worden.
Op de plek van de Husa 1600 is het programmeer spoor om treinen geisoleerd van de baan te kunnen progameren om het trein verkeer niet plat te hoeven laten leggen.

Zometeen verder met het eiland perron.

Groetjes,

Wesley

guest7823

  • Gast
Re: BNLS-module (N): "M.Z.N" ( Module Zonder Naam), de samenvatting
« Reactie #2 Gepost op: 18 februari 2018, 17:31:27 »
Vanmiddag nadat ik wat verlof uurtjes opgenomen had op het werk, begonnen met het afplakken van de weg belijning.
Na zo'n kleine 2 uur afplakken was het zover, met een spuitbusje witte verf de belijning aanbrengen.
Na een korte droogtijd de afplaktape verwijderd met het volgende resultaat.


Verschillende belijningen heb ik nog niet kunnen aanbrengen omdat het afplakken anders zeer moeilijk ging.

Wat nog op de planning staat zijn voor bij 2 invalideparkeerplaatsen rolstoeltjes aan te brengen, bij de 2 bus havens iets van het woord bus, en bij de uitrit van het parkeerterrein een aantal haaientanden.
Deze zullen doormiddel van autocad getekend gaan worden en worden dan geplot in afplaktape welke ik weer aanbreng op de weg voor het spuiten.



Dan een fototje in helikopterperspectief Alles boven de weg hoop ik binnenkort ( voor 17 januari) in grote lijnen af te hebben ivm deelname aan de rijswijk beurs.
De gedeelde bij de sporen blijven voorlopig onaangeroerd dit voorals er storingen zijn aan het spoor dat ik/andere er makkelijk bij kunnen voor het herstel c.q. vervang ervan.
De snelwegtalud van oase en karton krijgt een enkele reis prullenbak en wordt vervangen door een exemplaar van hout.

Dan nog wat sfeerplaatjes van de bak.









Dan nog het te doen lijstje,

Mac Donalds bouwset bouwen of klein brandweerpost ontwerpen bouwen ( ben daar nog niet over uit).
Grasstrooien met electrostaat.
Diverse stoepjes en pleintjes tekenen en plotten.
Hekjes plaatsen langs de sporen ( museumlijn).
Woning afbouwen
Woningen spuiten
Nieuw snelweg talud maken.
Straatlantaarns plaatsen en aansluiten.
Diverse geluidseffecten downloaden en op MP3 zetten.

Tot zover de update.

Groetjes,

Wesley ;)

guest7823

  • Gast
Re: BNLS-module (N): "M.Z.N" ( Module Zonder Naam), de samenvatting
« Reactie #3 Gepost op: 18 februari 2018, 17:31:55 »
Gisteren en vandaag weer veel gedaan aan de module.
Zo is er een RGB ledstrip gekocht en aangebracht ( een tip kijk eens op de Bazaars oid schilt een hoop), Plafondplaatje laten zagen bij de bouwmarkt wat ik vergeten was.
Ook gisteren op de Bazaar de achtergrond van de module laten printen op Polyester, op het formaat 94 bij 63 CM dus met een klein beetje opmaat snijden er prima inpast. Het mooiste ook was de prijs voor dit te printen was ik in totaal €25,- kwijt.

Verder zijn de 2 laatste module overgangen ook weer in orde en is het kopspoortje in ere hersteld net als de elektra.

Dus werd het weer scenery time.





De oplettende lezer ziet dat de snelweg niet past bij de achtergrond, is er gekozen om deze weg te laten. Daarom moet de weg verlengd worden, de wegenbouwers gaan hier vanavond mee aan de gang.
Tevens staan alle boompjes nog los op de module zodat ik overal bij kan met testen.
Nu nog wat detailfoto's.





En nog een laatste overzichtsfoto van het geheel.



Dit zal de een na laatste update zijn voor Rijswijk, om een klein beetje een verrassingseffect te hebben.

Groetjes,

Wesley

guest7823

  • Gast
Re: BNLS-module (N): "M.Z.N" ( Module Zonder Naam), de samenvatting
« Reactie #4 Gepost op: 18 februari 2018, 17:32:36 »
Nadat verschillende malen vervoer de bak wat betreft de bedrading geen goed gedaan had, vandaag begonnen met het herstellen/verbeteren van de bedrading.

Nadat alle ouwe beschadigde bedradingen verwijderd waren op diverse punten aan de rails nieuwe draadjes gesoldeerd.
Daarna de ringleiding aangelegd volgens de manier welke Paul voorgesteld had.

Het volgende Plaatje heb ik even van Paul ''geleend''



En zo ziet het eruit bij MZN onder de bak.



Alle draden zijn doormiddel van plakzadels en tywarps vast gezet waardoor ze niet meer gaan loshangen.

Ook zijn hier diverse losse ST-16 stekkers onder de bak gemonteerd, deze dienen puur voor het transport om de losse kabels vast te kunnen maken. En dat ziet er zo uit.



En hieronder een kleine foto bewerking met het doel van elke kabel.



Dan kwam helaas door mijn spijt de wissel welke Paul voor mij gemaakt blijven haken achter mijn kleding. Hierdoor is de wissel beschadigd. Gelukkig niet zo erg kapot dat die niet meer te herstellen is, echter met Eurospoor ligt hij er niet in. Daarvoor is die tijdelijk vervangen door een Minitrix 14937 wissel.



En dan nog een kleine overzichtfoto met wat hondekop treinstellen erop.



Wat nu gaat gebeuren is dat de Blackboxen hun bedrading veranderd krijgen gaat. Als dit gebeurd is dan is de module technisch gereed voor Eurospoor 2015 en gaat mijn aandacht even naar mijn 3 andere modules welke technisch ook nog wat aandacht nodig heeft. Als die technisch gereed is hoop ik nog wat tijd voor de scenery over te hebben zodat die wat meer aangekleed is.

Tot zover deze update.

Gr,

Wesley

guest7823

  • Gast
Re: BNLS-module (N): "M.Z.N" ( Module Zonder Naam), de samenvatting
« Reactie #5 Gepost op: 18 februari 2018, 17:32:53 »
En toen was Eurospoor 2015 de laatste beurs Waar MZN te zien was. Ik was niet tevreden met wat ik op die kleine ruimte gepropt had. Dus de module heeft anderhalf jaar opgeborgen gelegen tot afgelopen weekend. Alles wat er op zat is eraf gesloopt om wat nieuws te kunnen bouwen, hierover in een nieuw draadje meer.

Groetjes

Wesley