Zou ikzelf willen overstappen naar 2rail dan kan ik qua rollend materieel redelijk uit de voeten, van bijna alle wagons en rijtuigen die van mijzelf zijn kan ik de asjes vervangen. Locs worden een ander verhaal, met mijn geringe kennis denk ik dat het in theorie volstaat om de asjes te isoleren en de sleper te vervangen door een wielcontact,
Wat ik ook wil weten is hoe het zit met de meest voorkomende problemen van 2rail, ik had dingen gelezen over het polariseren van puntstukken van wissels, detectie van treinen, stroomtoevoer en het probleem van keerlussen maken, bij de c rails heb ik vooral last van slepers die sluiting maken en wisselaandrijvingen die het opeens niet meer doen.
Echter bekruipt mij het gevoel steeds meer dat ik de verkeerde keuze heb gemaakt. Na jaren alléén maar naar Marklin te hebben gekeken heb ik nu ook andere fabrikanten en het 2rail systeem “ontdekt”, eigenlijk heb ik van kinds af aan al een dingetje met de slepers, nu helemaal met digitaal door de kortsluiting die kan ontstaan en de PuKo’s die de rails er niet fraaier op maken.